100 KM/h Duitsland?
Re: 100 KM/h Duitsland?
Dat laatste in NL overigens ook zo, je kan in Nederland een Tempo100 regelen via de Dekra.
Dus verbaasd me niets dat dat in veel meer landen lukt.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
-
zo, mailtje van de TUV ljubljana was snel terug.' sorry dat doen wij niet. '
Mailtje verstuurd naar Dekra met dezelfde vraag, al lijkt de sloveense website best anders opgedeeld dan de Nederlandse of Oostenrijkse variant die ik ook nagezien heb. Ik verwacht dus niet al te positief nieuws.
Ook een mailtje verstuurd naar een van de grote caravan bedrijven met de vraag of zij mij kunnen helpen dit te regelen.
'stuurt u ons een kopie van de papieren ? ' - ' Meneer uw caravan is gehomologeerd tot 100km/h, mag ik u vragen waarom u dit dan nodig heeft ? '
Het lijkt me wel alsof sommige landen niet echt bekend zijn met die extra certificatie. Dan denk ik ook mijn caravan is duits, heeft op zijn duitse papieren homologatie gekregen om 100km/h te mogen rijden en moet dan toch nog eens herkeurd worden om te bevestigen dat hij officieel zijn homologatie bekomen heeft ... rare jongens denk ik dan. Je zou denken, het is toch aan de bestuurder om te zorgen dat die bandjes in orde zijn, net zoals bij je auto.
Mailtje verstuurd naar Dekra met dezelfde vraag, al lijkt de sloveense website best anders opgedeeld dan de Nederlandse of Oostenrijkse variant die ik ook nagezien heb. Ik verwacht dus niet al te positief nieuws.
Ook een mailtje verstuurd naar een van de grote caravan bedrijven met de vraag of zij mij kunnen helpen dit te regelen.
'stuurt u ons een kopie van de papieren ? ' - ' Meneer uw caravan is gehomologeerd tot 100km/h, mag ik u vragen waarom u dit dan nodig heeft ? '
Het lijkt me wel alsof sommige landen niet echt bekend zijn met die extra certificatie. Dan denk ik ook mijn caravan is duits, heeft op zijn duitse papieren homologatie gekregen om 100km/h te mogen rijden en moet dan toch nog eens herkeurd worden om te bevestigen dat hij officieel zijn homologatie bekomen heeft ... rare jongens denk ik dan. Je zou denken, het is toch aan de bestuurder om te zorgen dat die bandjes in orde zijn, net zoals bij je auto.
Als je een Duitse CoC bij je caravan hebt waar Tempo 100 expliciet genoemd is, kan je tijdens je vakantie dit regelen. Puur administratief. Is mij ook gelukt in een half uurtje, vlakbij de camping waar we toch stonden. Voor minder dan 10 Euro. En enkele andere forummers ook.
Zie dit topic: viewtopic.php?t=49882
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Ik heb ook mijn tempo 100 via Verkehrsamt in Duitsland administratief bekomen. Kostprijs 17 EUR. Op 15 min was alles geregeld.
In mijn geval heb ik het inschrijvingsbewijs, identificatie attest ( Tarra, laadvermogen), geldige keuringsattest (België) en een gelijkvormigheidsattest (COC) moeten voorleggen. Op dit laatste document dient wel “9.Ausn.VO.z.stVO. Temp. 100 km/h” staan.
Dus zij dienen de caravan niet te zien.
In mijn geval heb ik het inschrijvingsbewijs, identificatie attest ( Tarra, laadvermogen), geldige keuringsattest (België) en een gelijkvormigheidsattest (COC) moeten voorleggen. Op dit laatste document dient wel “9.Ausn.VO.z.stVO. Temp. 100 km/h” staan.
Dus zij dienen de caravan niet te zien.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic met Eriba Nova 585GL
-
ik las gisteren heel de andere topic door. van de 10 pagina's waren er inderdaad enkele feitelijke opmerkingen te vinden. Waarvan akte genomen ! :)
Het is inderdaad een zeer rare Duitse situatie. Echter naar Duitsland plan ik zelf niet op vakantie te gaan. Tot zover zijn we er twee keer dwars doorgereden om naar Zweden te gaan. En als ik nog eens op bezoek ga thuis, dan rijdt ik ook altijd in een dag. Dus even ergens een extra uur stoppen op een rit van 1300km vind ik niet zo aantrekkelijk.
Antwoord vandaag van Dekra Oostenrijk, we zitten in Salzburg en we komen niet ergens op locatie. Ik had gevraagd of ze ergens iets in de buurt van Villach hadden, wat 'dicht' bij mij zou zijn en aanvaardbaar om met de caravan over en weer te rijden op een dagje.
Nu dus nog even het antwoord afwachten via de dealer in Slovenie of zij meer duiding kunnen geven. Wss komen ze met het antwoord dat hun nieuwe Duitse caravans per direct met tempo 100 geleverd.
Het is inderdaad een zeer rare Duitse situatie. Echter naar Duitsland plan ik zelf niet op vakantie te gaan. Tot zover zijn we er twee keer dwars doorgereden om naar Zweden te gaan. En als ik nog eens op bezoek ga thuis, dan rijdt ik ook altijd in een dag. Dus even ergens een extra uur stoppen op een rit van 1300km vind ik niet zo aantrekkelijk.
Antwoord vandaag van Dekra Oostenrijk, we zitten in Salzburg en we komen niet ergens op locatie. Ik had gevraagd of ze ergens iets in de buurt van Villach hadden, wat 'dicht' bij mij zou zijn en aanvaardbaar om met de caravan over en weer te rijden op een dagje.
Nu dus nog even het antwoord afwachten via de dealer in Slovenie of zij meer duiding kunnen geven. Wss komen ze met het antwoord dat hun nieuwe Duitse caravans per direct met tempo 100 geleverd.
Maakt het nu duidelijk verschil. In mijn oordeel niet. Er zit een sticker met zegel op de caravan. Die is niet door mij er op geplaatst. Dus zonder certificaat. Veelal rijden wij relaxed mee met het vrachtverkeer. Last van nee. Helemaal niet zelfs. Bijten doen ze niet. Inhalen doen wij ook. Maar ook met de sticker zijn hele stukken is in Duitsland een inhaalverbod voor auto's met aanhangers, dus ook caravans. Maak ik mij druk niet direct om. Grote afstanden is in ons geval niet nodig zoals je noemt 1300 km. Dat gaat in ons geval in 2 etappes. Komen wij een kwartier later dan komen wij maar een kwartier later.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL
Ik rijdt standaard 100 met caravan in Duitsland geen sticker of niks erop nog nooit aangehouden.
Tot je ook buiten jouw schuld bij een aanrijding betrokken raakt, dat is minder.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010
En de Knaus is verkocht, op zoek naar een passende met 2 enkele bedden ipv Frans bed.
En de Knaus is verkocht, op zoek naar een passende met 2 enkele bedden ipv Frans bed.
En als je dan ook een certificaat van de caravan hebt dan moet ook de combinatie nog aan de eisen voldoen.
Dat is eigen verantwoording, hier rijden/reden ook combi’s rond met een mooie sticker met zegel en een certificaat alleen voldoet/voldeed de combi niet aan de regels.
Zelf heb ik een 100 KM sticker zonder zegel en certificaat.
Vanzelfsprekend is dit ook niet rechtsgeldig.
Het certificaat is ook niet meer geldig als je banden 6 jaar en 1 week oud zijn trouwens
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende scharrel Kip Kompakt 37 EKV Special
Tja dat is minder,aar ver vooruit kijken en afstand houden scheeld al een hoop ellende, maar dan kan er nog een imbeciel voor je rijden die het nodig vind om een brake check te doen voor je.
Maar ja, wie zegt dat je dan 100 reed?
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende scharrel Kip Kompakt 37 EKV Special
Ik heb het geloof ik wel vaker geschreven..
Die hele sticker en de bijbehorende papierzooi is een wassen neus.
Iedereen met aanhanger rijdt gewoon 100 in D. Met of zonder sticker.
Dat heb ik zelf ook een paar decennia lang gedaan, met een heel grote Amerikaanse boottrailer.
Daar zat niet eens een kenteken bij. Wel een kentekenplaat, maar die was van een heel andere aanhanger van mij.
Van de Duitse snelweg politie nooit iets anders gehad dan een duimpje omhoog.
Altijd bij snelheden tussen 100 en 110.
Later met de caravan had ik wel een sticker. Gratis gekregen bij aanschaf van de caravan.
Het maakte geen verschil eigenlijk. De rijsnelheid bleef gewoon hetzelfde.
Die hele sticker en de bijbehorende papierzooi is een wassen neus.
Iedereen met aanhanger rijdt gewoon 100 in D. Met of zonder sticker.
Dat heb ik zelf ook een paar decennia lang gedaan, met een heel grote Amerikaanse boottrailer.
Daar zat niet eens een kenteken bij. Wel een kentekenplaat, maar die was van een heel andere aanhanger van mij.
Van de Duitse snelweg politie nooit iets anders gehad dan een duimpje omhoog.
Altijd bij snelheden tussen 100 en 110.
Later met de caravan had ik wel een sticker. Gratis gekregen bij aanschaf van de caravan.
Het maakte geen verschil eigenlijk. De rijsnelheid bleef gewoon hetzelfde.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Mover: 3,1 TDI op de voorwielen.
De reis is het doel.
Mover: 3,1 TDI op de voorwielen.
De reis is het doel.
Het scheelt natuurlijk wel als je een "dikke" auto voor zo'n aanhanger het staan he
Knaus Sport 460 EU uit 2024, vloerverwarming,Thule Omnistor cassette luifel + zijwand en Schaduwdoek, Dorema Octavia Air tent + luifel, Sinclair dak airco, volautm. mover, Milenco spiegels, Nissan Qashqai 1.3 MHEV automaat N-uit 2022
waarom?
Als er een "dikke" Dodge voor staat dan gaat de politie er eerder vanuit dat het met de gewichten wel goed zit.
Een Opel Kadett bijvoorbeeld met een 2 tons aanhanger zal zeker eerder gecontroleerd worden, zo bedoel ik dat.
Een Opel Kadett bijvoorbeeld met een 2 tons aanhanger zal zeker eerder gecontroleerd worden, zo bedoel ik dat.
Knaus Sport 460 EU uit 2024, vloerverwarming,Thule Omnistor cassette luifel + zijwand en Schaduwdoek, Dorema Octavia Air tent + luifel, Sinclair dak airco, volautm. mover, Milenco spiegels, Nissan Qashqai 1.3 MHEV automaat N-uit 2022
Iedereen maakt het voor zijn eigen uit.
Ik rij voor mijn eigen gemoedsrust graag wettelijk in orde.
Rij met de auto ook nergens 10 km te snel op een sporadische keer na.
Elke boete, de laatste is jaren geleden, zijn weggesmeten centjes.
Ik rij voor mijn eigen gemoedsrust graag wettelijk in orde.
Rij met de auto ook nergens 10 km te snel op een sporadische keer na.
Elke boete, de laatste is jaren geleden, zijn weggesmeten centjes.
**** Fendt Bianco Activ 390 FHE ****
**** Opel Astra Ultimate Hybrid ****
**** Opel Astra Ultimate Hybrid ****
Naast de kwestie van mijnentwege... Dan woon jij wel niet in Mechelen (B)! Daar moet je echt geen 10 km te snel zijn om een GAS-boete in je brievenbus te krijgen
Met de vele zone 30s/50s en (traject)controles die er zijn er constant, streng en veelvuldig zijn is het haast onmogelijk om ze te ontlopen, +5 km en hops...
Gisteren nog een verscholen grijze vuilbak met "gat opzij" zien staan langs de weg - ik reed wel de 50 die mag, eerder 48 zelfs.
Wel 100% dat het weggesmeten geld is.
Mooi verhaal Ab maar da's n=1 en zegt dus niks. Ik kwam samen met een vriend van me de afgelppen 20 jaar maandelijks met de X5, autoambulance en daarop de circuitauto in Dld ivm weekenden Nürburgring Ik ben één keer aan de kant gezet ivm een snelheidsovertreding (geen 100-sticker), vriend van me twee keer waarbij hij de tweede keer op zoveel punten kwam dat hij zijn rijbewijs (in een zelf te kiezen periode) een maand in moest leveren.
Kortom: de kans is klein dat ze je aanhouden maar het gebeurt wel degelijk. Bijvoorbeeld 105/110 rijdend kan het dan wel aardig oplopen qua kosten zonder 100-sticker.
Kortom: de kans is klein dat ze je aanhouden maar het gebeurt wel degelijk. Bijvoorbeeld 105/110 rijdend kan het dan wel aardig oplopen qua kosten zonder 100-sticker.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S
Ben 2 keer met een zweefvliegtuig erachter met 120km/u naar de Poolse grens gereden voor een wedstrijd aldaar. Beide keren ook duimpjes van die Polizei.
Blijft over dat als je, ook met zo'n combi, bij een aanrijding met 100+ betrokken zou raken, de ellende niet te overzien is, ook buiten jouw schuld.
Die bekeuring is nog wel te betalen.
Blijft over dat als je, ook met zo'n combi, bij een aanrijding met 100+ betrokken zou raken, de ellende niet te overzien is, ook buiten jouw schuld.
Die bekeuring is nog wel te betalen.
De eerste 20 km krijg je dan gratis echter moet je combinatie dan ook wel aan alle eisen voldoen.
Wat ik al eerder schreef, er rijden/reden hier ook combi’s die niet aan de eisen voldoen
Tja, krijg je die eerste 20 km ook niet gratis als je aangehouden wordt zelfs al heb je die 100 km per uur sticker met zegel en certificaat.
Wat ik al eerder schreef, er rijden/reden hier ook combi’s die niet aan de eisen voldoen
Tja, krijg je die eerste 20 km ook niet gratis als je aangehouden wordt zelfs al heb je die 100 km per uur sticker met zegel en certificaat.
Dus is die sticker overbodig. Het is de staat van het gespan dat telt? Bv. CoC met 100km/u en banden <= 6 jaar.
Klopt hoor en meer dan 30 te hard is direct een maand inleveren (ook zonder kar en idd zelf te kiezen periode) bij 24 te snel krijg je een punt, oftewel resultaten uit het verleden biede geen garantie voor de toekomstPakkie schreef: ↑za 9 nov 2024 13:39Mooi verhaal Ab maar da's n=1 en zegt dus niks. Ik kwam samen met een vriend van me de afgelppen 20 jaar maandelijks met de X5, autoambulance en daarop de circuitauto in Dld ivm weekenden Nürburgring Ik ben één keer aan de kant gezet ivm een snelheidsovertreding (geen 100-sticker), vriend van me twee keer waarbij hij de tweede keer op zoveel punten kwam dat hij zijn rijbewijs (in een zelf te kiezen periode) een maand in moest leveren.
Tesla model Y long Range AWD en een Saab 9-3 Cabrio 2.0t uit 2004 met de oeroude Kip KG-45 TLB (1989)
Nee, je hebt de sticker en je combi moet op dat moment aan de eisen voldoen. Een aantal van die eisen zijn alleen te controleren bij een staande houding, zoals de leeftijd van de banden.