dometic B2200

Over klussen, reparatie en onderhoud van elektra en alles wat daar bij hoort.
Plaats reactie
peugeotrijder

dometic B2200

Bericht door peugeotrijder » di 1 okt 2024 23:58

Hallo, ik heb een probleem met mijn dometic dakairco B2200 als ik die op het toestel zelf aanzet brand er een oranje lampje en als ik nog eens druk brand het lampje groen en begint de airco te werken. na enkele ogenblikken hoor ik de compressor opspringen. echter de AB blijkt niet te communiseren met het toestel. ik heb de batterijen van de AB vervangen en alles op het display schijnt te werken maar zelfs gewoon opzetten en afzetten van het toestel werkt niet. iemand een idee wat er kan schelen? hoe kan ik testen of de AB comuniseert met het toestel? het is alsof de infrarood van het toestel niet bereikbaar is. Ik heb de caravan 2 weken geleden gekocht van mensen die zeiden dat ze ook niet wisten of de airco nog werkte want ze gebruikten hem zelf nooit. alle info is welkom

iemand
Contacteer:

Re: dometic B2200

Bericht door iemand » wo 2 okt 2024 06:27

helaas een gebruik je een Onduidelijk onderwerp en
weet mogelijk niet dat je het hiermee voor anderen moeilijk maakt een vergelijkbare klacht te vinden dmv de zoekfunctie.

want dan was je gelijk hier op het forum uitgekomen....

waar ik heb beschreven hoe je de AB kunt testen.
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

peugeotrijder

Bericht door peugeotrijder » do 3 okt 2024 22:54

Bedankt voor deze reactie. ik had deze topic inderdaad al eens gelezen maar kon hem niet meer terugvinden. beetje dom van mijn kant misschien. Ik ga op 11 November terug naar zee waar de caravan met airco staat en ga de test met de digitale camera op mijn gsm alvast testen. weet er iemand ergens een dealer die eventueel de airco zou kunnen komen herstellen op de plaats waar de caravan staat moest deze toch defect zijn? ik durf deze er zelf niet uit te halen en moest ik dat wel durven zit ik met een gigantisch gat ik het dak he want ik heb het dakraam natuurlijk niet ik heb die caravan zo gekocht. ik laat later hier zeker weten hoe de test is verlopen. alvast bedankt voor de info

Chris

Bericht door Chris » do 3 okt 2024 23:43

Ik vrees dat er niemand komt om jou dakairco te repareren.
Kijk of je ab werkt.. de truuk met je mobiel.... en anders een locale aircoboer...
Mja... die geeft snel op omdat ie geen kennnis heeft van een Dometic dakairco met elektronica issues.
Dan wordt het :
Op naar een dealer die er misschien wat mee kan spelen en een andere AB proberen, of het hele spul eraf kan schroeven en naar Dometic op kan sturen
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Ab
Moderator

Bericht door Ab » do 3 okt 2024 23:47

Je kunt gewoon Dometic bellen.
En vragen of ze een monteur sturen.
Het is niet goedkoop.. maar je hebt wel een monteur die er verstand van heeft.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Mover: 3,1 TDI op de voorwielen.

De reis is het doel.

peugeotrijder

Bericht door peugeotrijder » di 5 nov 2024 17:56

ik ben naar de caravan geweest en heb de AB even getest met de test op de smartphone. als ik op een knopje druk zie ik op de smartphone enkele flitsen dus denk dat die dan wel werkt he. ik heb de airco eens opgezet en het was koud buiten en volgens mij kwam er vrij snel warme lucht uit de airco. probleem is dus dat ik deze niet kan instellen op de AB zou het kunnen dat de sensor in de airco zelf stuk is en dat het dus zo komt dat ik geen comunicatie met de AB krijg? wat zou ik hier nog kunnen zelf proberen? alle hulp is welkom

Chris

Bericht door Chris » di 5 nov 2024 18:07

Tja...effe met een 2e AB proberen geeft zekerheid waar te zoeken.
Probleem: Die van mij zit in de hut in de stalling.

Voor zover ik weet hoeft een FJ2200 niet gepaired te worden dus elke ander gelijke zou moeten werken
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Elektra”