aansluiten stacaravan op infra

Alles wat betrekking heeft tot stacaravans
Plaats reactie
trmn-70

aansluiten stacaravan op infra

Bericht door trmn-70 » zo 3 nov 2024 16:15

Hallo , ik heb een vraag over het aansluiten van een stacaravan op electra water en riolering .
De oude caravan moet worden afgekoppeld en we willen er straks een andere caravan neerzetten die ook weer aangesloten moet worden . Nu hebben we hier weinig verstand van maar ik vroeg me even af of het erg omslachtig is als je een andere caravan er neerzet waarbij de toilet en keuken bijv. aan de andere kant zit dan de vorige caravan .
Ook willen we het halletje /klompenhok wat voor de caravan zit graag houden en zal eerst losgemaakt moeten worden .
Weet iemand een handige harrie in het noorden ergens ( we zitten in Zuidlaren) die dit voor ons zou kunnen doen ? we horen graag even & alvast dank voor reacties.
groetjes Tineke

Chris

Re: aansluiten stacaravan op infra

Bericht door Chris » zo 3 nov 2024 16:27

Dit is best wel een klus begrijp ik..
Een handige Harry moet wel de bevoegdheid hebben om een elektra aansluiting te maken..
Mag je niet als amateur doen.

Afvoer en water etc mag een hobbyist wel doen.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Hobby Linka
Beheerder

Re: aansluiten stacaravan op infra

Bericht door Hobby Linka » ma 4 nov 2024 11:11

[re.gif]

Dat ligt eraan. Ik kan een camping die zelf de aansluitingen regelt voor vaste aansluitingen. Daar mag je zelf helemaal niets doen. Gas, water en elektra meter zitten in een afgesloten kast.

Maar als je toch al van sta caravan gaat wisselen mag ik aannemen dat er dan toch al overleg is met de camping eigenaar/beheerder.
Hobby Linka

Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Plaats reactie

Terug naar “Stacaravans”