Navraag bij verschillende Victron dealers heeft niets gebracht. Niemand kon vertellen of de domestic poort wel of geen laadmogelijkheden had. Voor de PPP30/40 dachten ze van wel, maar ook dat kon niet met zekerheid bevestigd worden.
Ik heb daarom een Victron BCD402 aangeschaft. Hiermee kan ik het eventueel laden vanuit de Schaudt voorkomen. De PPP wordt dan gewoon geladen met de bijgeleverde lader over 230V.
Victron PPP 20/30/40 + dongle info.
- Beyerland390
- Berichten: 166
- Lid geworden op: di 29 aug 2023 11:02
Re: Victron PPP 20/30/40 + dongle info.
Caravan: Adria Adiva 462PD, 2012
Trekker: Ford Kuga PHEV ST-Line X, 2022, 225PK
Trekker: Ford Kuga PHEV ST-Line X, 2022, 225PK
Re: Victron PPP 20/30/40 + dongle info.
@Beyerland390
in de handleiding van de PPP/20/30/40 staat:
Hoe kan het PPP worden opgeladen?
a. Met de meegeleverde 110…230 V lader (15 V, 3 A).
b. Met een zonnelader die is aangesloten op de ingang ‘car/solar’.
Het PPP regelt de laadspanning en beperkt de ingangsstroom tot max. 7 A.
Het zonnepaneel mag daarom te groot bemeten zijn.
c. Via de auto of een andere 12Vvoedingsbron. Het PPP regelt de laadspanning en laadstroom.
d. Het PPP kan ook snel worden opgeladen door een lader aan te sluiten op de HOOGSPANNINGSUITGANG.
Max. laadspanning: 14,0 V. Zie datasheet voor max. laadstroom.
Volgen mij dus niet via de huishouduitgang.
Hopelijk heb je hier het antwoord.
in de handleiding van de PPP/20/30/40 staat:
Hoe kan het PPP worden opgeladen?
a. Met de meegeleverde 110…230 V lader (15 V, 3 A).
b. Met een zonnelader die is aangesloten op de ingang ‘car/solar’.
Het PPP regelt de laadspanning en beperkt de ingangsstroom tot max. 7 A.
Het zonnepaneel mag daarom te groot bemeten zijn.
c. Via de auto of een andere 12Vvoedingsbron. Het PPP regelt de laadspanning en laadstroom.
d. Het PPP kan ook snel worden opgeladen door een lader aan te sluiten op de HOOGSPANNINGSUITGANG.
Max. laadspanning: 14,0 V. Zie datasheet voor max. laadstroom.
Volgen mij dus niet via de huishouduitgang.
Hopelijk heb je hier het antwoord.
VW Golf Sportsvan, Rapido 31TDL
- Beyerland390
- Berichten: 166
- Lid geworden op: di 29 aug 2023 11:02
Victron PPP 20/30/40 + dongle info.
Klopt als een bus, maar als ik de datasheet bekijk van de PPP (ergens aan het eind van de handleiding en bij dit bericht bijgevoegd) staan daar ook laadspanningen en laadstromen opgegeven voor de uitgang 1 en uitgang 2.
Echter staat er bij de PPP20 ‘N.A’ als max laadstroom en bij de PPP30 en 40 is dat 10A (onbeveiligd).
Als daarin tegen naar de maximale en aanbevolen laadspanning wordt gekeken staat daar bij de PPP20 wel weer een waarde, net als bij de 30 en 40.
Dus er is voor de PPP20 wel een maximale laadspanning maar geen maximale laadstroom vermeld. Hierdoor is het onduidelijk of er dus wel of niet geladen kan worden.
En een drietal dealers kunnen daar ook geen helderheid in bieden.
Inmiddels de BCD402 binnen en daarmee is dan gewaarborgd dat er geen lading op de domestic poort plaatsvindt met de te hoge spanning uit de omvormer.
Echter staat er bij de PPP20 ‘N.A’ als max laadstroom en bij de PPP30 en 40 is dat 10A (onbeveiligd).
Als daarin tegen naar de maximale en aanbevolen laadspanning wordt gekeken staat daar bij de PPP20 wel weer een waarde, net als bij de 30 en 40.
Dus er is voor de PPP20 wel een maximale laadspanning maar geen maximale laadstroom vermeld. Hierdoor is het onduidelijk of er dus wel of niet geladen kan worden.
En een drietal dealers kunnen daar ook geen helderheid in bieden.
Inmiddels de BCD402 binnen en daarmee is dan gewaarborgd dat er geen lading op de domestic poort plaatsvindt met de te hoge spanning uit de omvormer.
Caravan: Adria Adiva 462PD, 2012
Trekker: Ford Kuga PHEV ST-Line X, 2022, 225PK
Trekker: Ford Kuga PHEV ST-Line X, 2022, 225PK