Normaal meld of schrijf je niet over 'afscheid' van je trekker, het is maar een auto nietwaar?
Toch wilde ik hier even bij stilstaan, immers ruim 3 jaar ervaring met een ev als combi heb ik getracht zo objectief mogelijk met dit forum te delen.
Ruim 3 jaar geleden was ik een van de eerste die het aandurfde om als ev-combi verder te gaan. Binnen 2 weken na ontvangst van de auto stond direkt een grote vakantierit van plm 1600km naar Italië voor de boeg. Menigeen verklaarde ons voor gek, prive, werk, 'het internet' etc... Maar wat een positieve ervaring was dat !

Het allergrootste pluspunt, en dat is het nog steeds, is de ongevenaarde souplesse en kracht in combinatie met de volstrekte rust hoe je ook rijdt. Natuurlijk war en er ook minder fijne momenten, de EV6 kreeg ik als een van de eersten in NL, enige kinderziekten waren aanwezig. Kia heeft alles TOP opgelost. Ook de range in de periode dat het kouder wordt zet wel eens vraagtekens, dan is het niet als combi aan te bevelen. Over range gesproken, geheel gemmiddeld genomen kan je makkelijk om de 2 uur rijden en laden, dit vertaald zich naar plm 180-210 km rijden. Uitstekend dus. Er is heel veel discussie en meningen hierover, je eigen praktijk is enige wat telt. Wij stoppen om de 2 uur en dan past een ev6 hier prima in. Verder is het kwalitatief een zeer goede auto, nog altijd voelt het aan als een blok steen na ruim 130K km.
Waarom nu al weg? We hebben exact 3 jaar mee gereden, het zouden er 5 moeten zijn... de werkgever heeft helaas ander werk- en vervoersbeleid doorgevoerd. (dit wist ik al veel langer...) en resulteerde voor mij vervroegd inleveren leaseauto. Per direkt naar kantoor met 1e klas trein. Het is niet anders...

Ik ben blij een bijdrage te hebben kunnen leveren aan de vraag of een EV geschikt is als trekker. Inmiddels zijn er op dit forum meerdere combi's bijgekomen, van Niro, meerdere Tesla's tot zelfs BMW iX maar ook de hybride combi's krijgen nu veel positieve bijval, sterker, voor veel caravan rijders zal dit de beste oplossing kunnen zijn !Ook menig twijfelaar of zelfs criticus is nu geïntereseerd of zelf 'om'.
En nu? Nog geen vervanger voor de deur...we kijken om ons heen, hebben wel een voorkeur qua merk en type maar daar zal vast wel een keer een item 'nieuwe trekker' voor komen

Met zeer grote belangstelling, en waar nodig input leveren, blijf ik ev-combi draadjes volgen !
Eric