Ik had intersse in een Eriba Nova 445 2022 mooie caravan ,er zat nog geen fietsdrager op .En dat wil ik zeker de e bikes mee nemen
Op papier geen probleem volgens de verkoper ,Ik wilde toch een meting .Het reserve wiel achter in de caravan en wegen ,
Het werd 60kg dit was zonder fietsdrager en een lege disselkast .Gaat nooit lukken met een auto die 75 kg mag met een drager gasfles en 2 zware flyer e bikes word het 120kg
Helaas jammer anders had ik de caravan gekocht.
Kogeldruk lege caravan Nova trend 445
-
Re: Kogeldruk lege caravan Nova trend 445
Audi Q2 Quattro S Line 2.0 TSI 192 pk
Er zijn caravans ( zoals mijn hutje) die leeg erg ligt zijn op de kop.
Maar met 2 zware Ebike's zal dat ook snel een probleem worden als de resst van de kampeer uitrusting ook mee moet.
Wordt een moeilijke zoektocht ben ik bang
Maar met 2 zware Ebike's zal dat ook snel een probleem worden als de resst van de kampeer uitrusting ook mee moet.
Wordt een moeilijke zoektocht ben ik bang
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
2 zware E-bikes voorop gaat alleen als de kogeldruk leeg bijna 0 is.
Dat had mijn Kip Kompakt met eindkeuken (nooit gewogen, maar kiepte meteen achterover bij instappen zonder uitgedraaide pootjes), maar is verder een zeldzaamheid uiteraard. Heb hier weleens gelezen van iemand die zware contragewichten meenam of achter onder de caravan wilde plaatsen, maar dat is gekkenwerk uietraard.
Kan er geen drager achterop voor 1 van die fietsen?
Je hebt fietsliften zodat je niet hoog hoeft te tillen.
Dat had mijn Kip Kompakt met eindkeuken (nooit gewogen, maar kiepte meteen achterover bij instappen zonder uitgedraaide pootjes), maar is verder een zeldzaamheid uiteraard. Heb hier weleens gelezen van iemand die zware contragewichten meenam of achter onder de caravan wilde plaatsen, maar dat is gekkenwerk uietraard.
Kan er geen drager achterop voor 1 van die fietsen?
Je hebt fietsliften zodat je niet hoog hoeft te tillen.
Skoda Octavia 1.5tsi DSG met Adria Adora 482PS
-
Nu toch de knaus ingeruild voor een Eriba nova light 442 Volgens de dealer moeten de fietsen voorop geen probleem zijn ,Nog even wachten over 4wkn omruilen
Ik hoop dat het gaat lukken met de kogeldruk .Reservewiel achter de as kon niet volgens de dealer ,Dan maar achterin onder het bed met nog wat andere spullen onder het bed hoop ik op max 85 kg kogeldruk uit te komen ,De verkoper zij dat het geen probleem ging worden met de 442 We gaan het zien ,Zijn er Forum leden die er meer over kunnen vertellen?
Ik hoop dat het gaat lukken met de kogeldruk .Reservewiel achter de as kon niet volgens de dealer ,Dan maar achterin onder het bed met nog wat andere spullen onder het bed hoop ik op max 85 kg kogeldruk uit te komen ,De verkoper zij dat het geen probleem ging worden met de 442 We gaan het zien ,Zijn er Forum leden die er meer over kunnen vertellen?
Ik rij nu 3 jaar met zijn zusje: feeling 442. Het reservewiel ligt onder het bed, samen met wat kleine andere zaken, in de disselbak de gasfles en verder lichte dingen. De voortent gaat in de auto.
Zo kom ik met 2 e-bikes rond de 90 kg kogeldruk. Wel heb ik pedalen gekocht die in kunnen klappen omdat je anders wel erg dicht op de klep van de disselbak zit.
Groet, Jaap.
Zo kom ik met 2 e-bikes rond de 90 kg kogeldruk. Wel heb ik pedalen gekocht die in kunnen klappen omdat je anders wel erg dicht op de klep van de disselbak zit.
Groet, Jaap.
-
Ok. Toch nog een flinke kogeldruk ,er zit nu onder het zitje voorin een zware accu die gaat er uit en de Lithium uit de Knaus er in scheelt ook weer
Ik denk dat de kogeldruk aan de hoge kant zal uitkomen , We gaan het zien . Nog bezig over lichtmetalen velgen ,er zitten nu stalen onder met Barum banden
De bedoeling lichtmetaal met Hankook banden ,Die bevallen super onder de Knaus met 3.8 bar spanning een fijne goed verende caravan .
Ik denk dat de kogeldruk aan de hoge kant zal uitkomen , We gaan het zien . Nog bezig over lichtmetalen velgen ,er zitten nu stalen onder met Barum banden
De bedoeling lichtmetaal met Hankook banden ,Die bevallen super onder de Knaus met 3.8 bar spanning een fijne goed verende caravan .
Hoe hogere kogeldruk hoe beter.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
De reis is het doel.
De reis is het doel.
-
Gisteren de Eriba 442 opgehaald en de Knaus ingeleverd ,Het rijden ging lekker loopt er lekker achter ,Ik heb nog niet nauwkeurig gewogen .Het Alko neuswiel geeft
veel aan kan niet kloppen .Met het reservewiel nog in de disselkast kon ik de dissel nog optillen zeker geen 50kg .Ik ga het morgen nauwkeurig wegen met de personen weegschaal maar ik denk dat het mee gaat vallen.
veel aan kan niet kloppen .Met het reservewiel nog in de disselkast kon ik de dissel nog optillen zeker geen 50kg .Ik ga het morgen nauwkeurig wegen met de personen weegschaal maar ik denk dat het mee gaat vallen.