waarde stacaravan
-
waarde stacaravan
Hoi,
Mijn vriend en ikzelf zijn op zoek naar een stacaravan om tijdelijk in te wonen gedurende een verbouwing. De stacaravan komt dus ook op eigen grond.
We hebben eentje op het oog van 18k, volgens de eigenaar is de leeftijd onbekend.
Via een plan op een foto kwamen we te weten van het bedrijf dat de stacaravan niet meer terug te vinden is in het systeem, dus zeker ouder is dan 2006.
Ik vind dan 18k nogal veel voor een stacaravan die misschien wel 20 - 30 jaar oud is!
De stacaravan staat ook al te koop van april/mei 2024 en is nog steeds niet verkocht.
Wat denken jullie hiervan?
Mijn vriend en ikzelf zijn op zoek naar een stacaravan om tijdelijk in te wonen gedurende een verbouwing. De stacaravan komt dus ook op eigen grond.
We hebben eentje op het oog van 18k, volgens de eigenaar is de leeftijd onbekend.
Via een plan op een foto kwamen we te weten van het bedrijf dat de stacaravan niet meer terug te vinden is in het systeem, dus zeker ouder is dan 2006.
Ik vind dan 18k nogal veel voor een stacaravan die misschien wel 20 - 30 jaar oud is!
De stacaravan staat ook al te koop van april/mei 2024 en is nog steeds niet verkocht.
Wat denken jullie hiervan?
Re: waarde stacaravan
Een Mercedes van 50 jaar oud is die 50k waard?
Op basis van wat jij aangeeft kunnen we geen enkele conclusie trekken, als jij het te duur vind zeker niet doen!
Op basis van wat jij aangeeft kunnen we geen enkele conclusie trekken, als jij het te duur vind zeker niet doen!
.Seat Ateca 1.5 TSI (2019) of Bmw X3 3.0 (2007).
...................Hobby 490 KMF (2022)...................
Besteld Seat Leon sportstourer 1.5 e-hybrid fr phev
...................Hobby 490 KMF (2022)...................
Besteld Seat Leon sportstourer 1.5 e-hybrid fr phev
Er heeft er hier ook eentje achter het huis gestaan.
Gekocht voor € 1500.
Zelf versleept.
Na 2 jaar weer verkocht voor € 1000.
Het ding bleef in de buurt..een andere bouw.
Oudere stacaravans zonder vaste staanplaats zijn bijna niks meer waard.
Gekocht voor € 1500.
Zelf versleept.
Na 2 jaar weer verkocht voor € 1000.
Het ding bleef in de buurt..een andere bouw.
Oudere stacaravans zonder vaste staanplaats zijn bijna niks meer waard.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
De reis is het doel.
De reis is het doel.
Sta caravans..
Grote willekeur.
Geen pijl op te trekken.
Vaak ook emotionele waarde die geen cent waard is.
Als je twijfelt..gewoon niet doen.
Je moet er eens weer vanaf, en dat zal zonder standplaats heel erg moeilijk worden.
Een event. nieuwe eigenaar kan hem nergens plaatsen...wordt niet meer op campings geaccepteerd gewoon ivm leeftijd.
Grote willekeur.
Geen pijl op te trekken.
Vaak ook emotionele waarde die geen cent waard is.
Als je twijfelt..gewoon niet doen.
Je moet er eens weer vanaf, en dat zal zonder standplaats heel erg moeilijk worden.
Een event. nieuwe eigenaar kan hem nergens plaatsen...wordt niet meer op campings geaccepteerd gewoon ivm leeftijd.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
-
Bedankt voor jullie waardevolle feedback.
Ikzelf heb geen enkele ervaring hier in, noch mijn omgeving.
Ikzelf heb geen enkele ervaring hier in, noch mijn omgeving.
Ik heb je een pb gestuurd.
Ik weet ook van een heel leuk uitziende stacaravan/ chalet, echt heel mooi van buiten, met bloembakken en coniferen er omheen, een paar leuke aanbouwtjes. Alles stond hier ook in de buurt, was van een goede kennis.
Die moest ook weg.
Iemand kocht het geheel, met de bedoeling het af te breken, het grootste gedeelte, waar wielen onder zaten weg te rijden, en alles ergens anders weer op te bouwen.
Dat ging helaas niet door.
Nadat alles weggehaald was rondom, en de steunen eronder uit waren, zakte de hele zaak als een pudding in elkaar.
Het ondersteuningsframe was doorgeroest op een cruciaal punt.
Dat was een dure hoop afval...
Die moest ook weg.
Iemand kocht het geheel, met de bedoeling het af te breken, het grootste gedeelte, waar wielen onder zaten weg te rijden, en alles ergens anders weer op te bouwen.
Dat ging helaas niet door.
Nadat alles weggehaald was rondom, en de steunen eronder uit waren, zakte de hele zaak als een pudding in elkaar.
Het ondersteuningsframe was doorgeroest op een cruciaal punt.
Dat was een dure hoop afval...
Adria Coral Supreme S 690 SC.
De reis is het doel.
De reis is het doel.
Sta caravans zijn volgens mij geen drol waard. Het plaatsen kost een vermogen. Dus als die eenmaal ergens staat en daar weg moet komt er best veel geld bij om hem te verplaatsen. Wat maakt dat die dingen zakken in waarde.
Er is op campings 0 zekerheid over hoe lang je er mag staan. Heb je een mooi stekkie gevonden komt meneer Roompot de camping opkopen en moet je weer weg.
Het beste als koper zoek je een camping die is overgenomen en koop je daar voor weinig een caravan. Vervolgens moet die dan verplaatst worden.
Mijn vader stond met zo'n ding op een camping waar hij weg moest, kon toen gelukkig bij de buren terecht. Na een paar jaar de hele boel verkocht. Voor 9000. Daar zat wat meer waarde in omdat dat incl plek was van een camping eigenaar die echt niet wilde verkopen. En dus incl schuurtje en aangelegde plek.
Dus zoek gewoon door tot je iets vindt van mensen die er vanaf moeten.
Er is op campings 0 zekerheid over hoe lang je er mag staan. Heb je een mooi stekkie gevonden komt meneer Roompot de camping opkopen en moet je weer weg.
Het beste als koper zoek je een camping die is overgenomen en koop je daar voor weinig een caravan. Vervolgens moet die dan verplaatst worden.
Mijn vader stond met zo'n ding op een camping waar hij weg moest, kon toen gelukkig bij de buren terecht. Na een paar jaar de hele boel verkocht. Voor 9000. Daar zat wat meer waarde in omdat dat incl plek was van een camping eigenaar die echt niet wilde verkopen. En dus incl schuurtje en aangelegde plek.
Dus zoek gewoon door tot je iets vindt van mensen die er vanaf moeten.
Home-car racer 39 met daarvoor een Ford Focus
Op MP staan er drie van het type "gratis af te halen".
Dethleffs C'Go 475 EL met Ventura Pacific 300 en Thule 9200.
Audi Q6 e-tron Quattro.
Audi Q6 e-tron Quattro.
Voor €18.000 een stacaravan kopen die je uiteindelijk niet houdt lijkt me geldverspilling.
Voor dat geld kun je ook een tandemasser kopen. Daar zit behoorlijk ruimte in en houd de waarde redelijk vast. Uiteraard snap ik dat die qua gebruikersgemak niet concurreert met een stacaravan.
Het is maar een optie, die je gemakkelijk naast je neer kan leggen.
Succes!
Voor dat geld kun je ook een tandemasser kopen. Daar zit behoorlijk ruimte in en houd de waarde redelijk vast. Uiteraard snap ik dat die qua gebruikersgemak niet concurreert met een stacaravan.
Het is maar een optie, die je gemakkelijk naast je neer kan leggen.
Succes!
18K voor 1 zonder aangelegde tuin en plek, is echt weggegooid geld en zou ik nooit aan beginnen, koop green van een paar 1000 dan verlies je weinig tot niets
Tesla model Y long Range AWD 514pk 493Nm (in bestelling) en Saab 9-3 Cabrio 2.0t uit 2004 met de oeroude Kip KG-45 TLB (1989)
Ik heb wel ervaring met stacaravans. De onze een tijdje geleden verkocht. En we stonden op een groot park met een 400 stacaravans. Van nieuw tot oud. In al die jaren ook vriendschappen opgebouwd en mensen en stacaravans zien komen en vertrekken. Een stacaravan waarvan je de leeftijd niet ongeveer weet, of die 15-20 jaar oud is, is helaas weinig meer waard!
Probleem is niet alleen de caravan, maar ook het beleid van de meeste stacaravan parken. Die weren cq weigeren oudere stacaravan. Veel van deze parken geven ook aan dat oudere stacaravan verwijdert moeten worden. Dus na 20 jaar gewoon weg moeten van het park. Daardoor zie je vrij veel oudere stacaravans te koop staan. En dat drukt de waarde
18.000 voor een stacaravan zonder plek, onduidelijke leeftijd, is veel en veel te duur!
Zoek eentje van zo rond de 4-5000 euro.
Je bent ook nog geld kwijt voor transport bij aan en verkoop.
Of koop inderdaad een tandemasser, die zijn minder comfortabel maar voor mijn gevoel ook weer makkelijker te verkopen. Transport zeker makkelijker.
Hebben jullie je ook gerealiseert dat je bij een stacaravan ook aansluiting gas, water en riool nodig hebt?
Probleem is niet alleen de caravan, maar ook het beleid van de meeste stacaravan parken. Die weren cq weigeren oudere stacaravan. Veel van deze parken geven ook aan dat oudere stacaravan verwijdert moeten worden. Dus na 20 jaar gewoon weg moeten van het park. Daardoor zie je vrij veel oudere stacaravans te koop staan. En dat drukt de waarde
18.000 voor een stacaravan zonder plek, onduidelijke leeftijd, is veel en veel te duur!
Zoek eentje van zo rond de 4-5000 euro.
Je bent ook nog geld kwijt voor transport bij aan en verkoop.
Of koop inderdaad een tandemasser, die zijn minder comfortabel maar voor mijn gevoel ook weer makkelijker te verkopen. Transport zeker makkelijker.
Hebben jullie je ook gerealiseert dat je bij een stacaravan ook aansluiting gas, water en riool nodig hebt?
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC automaat, 2012, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.
Koop een nette tandemasser, je hebt ze ook van 20m2 heb je er na de verbouwing nog wat aan
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!
Of zoek eens naar Portakabin: bosjes op marktplaats, kosten minder (zelfs gratis, maar dan heb je er een kleine verbouwing bij) en brengen ook weer hetzelfde op. Misschien is transport nog wel het duurste…
Kun je wel een hele woning of zelf flatgebouw mee neerzetten, ideaal die dingen.
Kun je wel een hele woning of zelf flatgebouw mee neerzetten, ideaal die dingen.
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!
Ik zou voor caravan gaan.
Met een beetje voorzorg maatregelen , verkoop je die ook zo weer
https://link.marktplaats.nl/m2143577289 ... nt=app_ios
En dan even opletten dat je groot queensbed, riante rondzit en koelkast etc hebt, liefst met voortent, kan je nog wat spulletjes kwijt.
Wel af en toe wc legen
Met een beetje voorzorg maatregelen , verkoop je die ook zo weer
https://link.marktplaats.nl/m2143577289 ... nt=app_ios
En dan even opletten dat je groot queensbed, riante rondzit en koelkast etc hebt, liefst met voortent, kan je nog wat spulletjes kwijt.
Wel af en toe wc legen
Home is where you park it
- Jan van Vijven
- Moderator
- Contacteer:
Er zijn hier mensen die in een “gewone” caravan met voortent hebben gewoond tijdens de nieuwbouw van hun huis. Kan dus gewoon.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e PHEV (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Een toercaravan is wel echt even wat anders hoor, zeker als je ook nog kinderen hebt, je zult ook een badkamer moeten regelen
Tesla model Y long Range AWD 514pk 493Nm (in bestelling) en Saab 9-3 Cabrio 2.0t uit 2004 met de oeroude Kip KG-45 TLB (1989)
- Jan van Vijven
- Moderator
- Contacteer:
Type eens "mobiele badkamer huren" in, veel goedkoper dan 18 ruggen voor een stacaravan.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e PHEV (309 PK 540 NM) (2023)
ok maar er staat niet dat er geen kinderen zijn en los daarvan hebben we zelf een hele grote tabbert gehad, dan kocht ik toch echt voor 4-6k gewoon een chalet, die zijn er genoeg, hoef je ook niet naar buiten om te douchen in de winter in de vroege ochtend voor werk, thuiswerken zou ook al niet gaan makkelijk gaan, neemt allemaal toch veel plaats in, als je een stacaravan wilt kopen voor een verbouwing dan zal dat niet voor 3 maand zijn lijkt me want dan zijn de kosten extreem met brengen en halen van dat ding
kortom meer info zou helpen met advies
A is het daar niet voor bedoelt, zelfs onze sportschool heeft dat aangegeven dan het niet de bedoeling is dat je die faciliteiten gebruikt als thuis badkamer (dus ga je dan 7 dagen in de week sporten?) en B, ik weet het niet hoor maar als je gewoon jong in het leven staat en ook werkt enz. dan wil je toch gewoon een beetje kunnen wonen met een eigen badkamer kijk in het seizoen met een voortent en privé sanitair is het heel wat anders, dan zou ik er zo voor gaan
"onze" toercaravans zijn niet voor alles de beste oplossing
Overigens zijn er hier best leden die een nieuwbouw overbrugt hebben met hun toercaravan.