Home car ook wintervast?
Home car ook wintervast?
En kijk wat er op dit forum nu in eens voorbij komt:
Te koop: Buerstner 4327 (2000)
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app
Of direct de marktplaats link die [mention]Reddriver [/mention]post:
https://www.marktplaats.nl/v/caravans-e ... tomloop-10
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Te koop: Buerstner 4327 (2000)
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app
Of direct de marktplaats link die [mention]Reddriver [/mention]post:
https://www.marktplaats.nl/v/caravans-e ... tomloop-10
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!
-
Re: Home car ook wintervast?
Zo te zien alleen wen treinrit, geen rond. Voorkeur gaat heel sterk naar een rondzit, lekker hangen
Je hebt ook al een PB over een Hobby 495 Ufe excelent easy uit 2000.
Met Powrmover Evo + Optima yellowtop accu en splitairco.
Met Powrmover Evo + Optima yellowtop accu en splitairco.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Heb je al eens gezeten in een rondrit RR ? Je hebt het over lekker hangen. Wij vinden dat nog al tegenvallen door de rondingen. Wij vinden dit in een rechte hoek veel fijner. Ik zou dit zeker even goed proberen en dan niet even in ploffen maar eens even langer gaan zitten. Succes.
Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg bj. 2024 met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.
-
Eigenlijk niet, en het is dan ook gebaseerd op de hoekbank thuis.
Eigenlijk precies een rondzit, en het is de favoriete plek van ons beide.
Zal wel gaan proefritten idd.
Overigens vinden we een spelletje rummikub ook wel leuk(oude zielen hebben we) en dan vermoed ik dat een treinzit prettiger zal zijn.
Net zoals het kunnen eten.
Maar ja, dat kunnen we dan ook in de voortent doen net zoals een ontbijt.
Eigenlijk precies een rondzit, en het is de favoriete plek van ons beide.
Zal wel gaan proefritten idd.
Overigens vinden we een spelletje rummikub ook wel leuk(oude zielen hebben we) en dan vermoed ik dat een treinzit prettiger zal zijn.
Net zoals het kunnen eten.
Maar ja, dat kunnen we dan ook in de voortent doen net zoals een ontbijt.
Grappig, zoveel mensen zoveel wensen. Wij vinden een rondzit echt te prefereren boven een treinzit (of heet dat een dinette? hoe noem je een zit met tafel en twee los banken?)
Een rondzit geeft veel meer prettige ruimte om samen aan tafel te zitten en die hoeken zitten bovendien lekkerder vinden we. Dat vonden wij bij de rondzit van onze vorige home car 49, maar in onze huidige Avento is de rondzit min of meer vergelijkbaar.
Een rondzit geeft veel meer prettige ruimte om samen aan tafel te zitten en die hoeken zitten bovendien lekkerder vinden we. Dat vonden wij bij de rondzit van onze vorige home car 49, maar in onze huidige Avento is de rondzit min of meer vergelijkbaar.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF
Met wat losse kussens kan je het jezelf prima comfortabel maken in elke rondzit..als de banken lang genoeg zijn.
Bij een rechthoekige bank heb je ook wat kussens nodig om het echt comfortabel te maken, het is alleen wat makkelijker.
Bij een rechthoekige bank heb je ook wat kussens nodig om het echt comfortabel te maken, het is alleen wat makkelijker.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
De reis is het doel.
De reis is het doel.
Wij willen ook geen treinzit meer omdat je daar helemaal niet op kan liggen. Een rondrit met rechte hoeken zouden wij prima vinden. We hebben langsbanken ook lekker. Goed languit kunnen liggen s’avonds is belangrijk voor me met mijn gammele rug.
Ik heb het benoemd voor RR omdat hij zo misschien meer keuze heeft door zich er niet vast te pinnen.
Ik heb het benoemd voor RR omdat hij zo misschien meer keuze heeft door zich er niet vast te pinnen.
Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg bj. 2024 met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.
-
Het meedenken word gewaardeerd
Wat is er achterhaald en niet correct?Rubbere ronnie schreef: ↑di 3 sep 2024 06:04
Dese post is een beetje achterhaald en niet helemaal correct
Waar ik ga kijken heeft niet de lekkende handvaten, was een andere 49 jn Groningen.
Maar die heeft ook geen ringverwarming.
Tevens js de airco niet voor de winter, naar als we er volgend jaar mee naar zuid frankrijk gaan.
Dus ik zal tussen nu en tegen die tijd eens kijken.
Goed dat je het zegt van die dakairco, dan denk in dat het een split unit in het raam zal worden.
Vwb het front, ik zal het navragen aan de verkopers of misschien dat het op facturen staat ofzo.
Maar ik zal er extra aandacht aan besteden.
Gaat het om de 2 luiken, of echt om de hele voorkant zelf?
Is mijn ervaring dus kan niet niet correct zijn.
Dat front moet je gewoon vooral goed kijken, zijn er nu geen scheuren, dan gewoon regelmatig checken. Repareren heb ik in 7 uur zonder ervaring gedaan.
De hele voorkant. In de fabriek bij chateau dachten ze dat het goedkoper was om ze de lijsten en front vast te zetten zonder voorboren. Naar verloop van tijd gaan de schroeven roesten, en dan zet het uit, maar heeft geen ruimte. Chateau heeft toen heel veel caravans terug gehaald, nieuw front, andere lijst etc, maar de kosten daarvoor en de imago schade zijn waarschijnlijk een grote reden dat ze failliet zijn gegaan.
Ik zou ook beginnen met een split unit airco, die koop je voor een paar honderd. Maar qua geluid productie en koel vermogen is de bank airco een stuk beter.
Door het debacle met de dakairco, hadden wij een financieel probleempje, kan je hier terug vinden, de inbouwen was het niet met mij eens, dus heb de airco met veel verlies zelf moeten verkopen. Dus ook een 2de hands split unit gekocht. 2 weken voor de vakantie hadden we een gelukje, dus toch een bank airco aangeschaft. Hebben nu geregeld naast een split unit gestaan, en gedacht dat wij dat geluid naar de buren toe best bezwaarlijk zouden vinden.
Home-car racer 39 met daarvoor een Ford Focus
Ik begrijp de klachten over een rondzit met een afgerond hoekkussen ook niet.Gemineye schreef: ↑di 3 sep 2024 20:52Grappig, zoveel mensen zoveel wensen. Wij vinden een rondzit echt te prefereren boven een treinzit (of heet dat een dinette? hoe noem je een zit met tafel en twee los banken?)
Ik zat in de Avento altijd heerlijk languit op de bank, wel met een extra kussentje in de ronding. En heel fijn dat de ene bank 1.80 lang is.
De Kabe heeft ook zo’n lange bank en een afgerond hoekkussen. Ook nu zit ik heel comfortabel languit.
2 banken en een tafel wordt een dinette genoemd. En als die dinette dwars geplaatst is wordt het een treinzit genoemd omdat deze dan net zo is geplaatst als in de trein: 1 bank in de rijrichting en 1 bank tegen de rijrichting in :).
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 met Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
-
Met achterhaald bedoelde ik dat die met de lekkende handvaten al was afgevallen.
-
Vandaag de home car kunnen bekijken.
Over de binnenkant kan ik heel makkelijk zijn.
Showroomstaat heel simpel.
Alsof de caravan gisteren is geleverd.
Wel waren er verbeteringen aangebracht, denk aan lampjes een radio en verbeteringen in de kastjes waardoor bijvoorbeeld de glazen en bekers e.d. kunnen blijven staan tijdens de rit.
Maar allemaal heel netjes gedaan en zou er niks aan veranderen.
Buitenkant was gewoon goed te noemen.
Ook hier zag je niet dat de caravan al 23 jaar oud was.
Wel zaten er helaas een paar scheurtjes aan de voorkant zoals verwacht.
Maar waren wel gerepareerd en in die 23 jaar 4 hele kleine scheurtjes en was echt pietluttig hier wat over te vinden.
Voortent een keer of 5 gebruikt, mover een een luifel als nieuw.
Waren oudere zeer correcte gepensioneerde mensen die er echt super zuinig op geweest zijn.
Enige wat we beide vonden is dat de caravan van binnen ondanks de exacte gewenste indeling gewoon klein aanvoelt.
Maar dat zal een kwestie van wennen zijn.
Ik heb ze uitgelegd dat we zaterdag ook nog bij een andere gaan kijken dus ben hier gewoon eerlijk in geweest.
En dat begrepen ze.
Maar wil de bailey eerst bekeken hebben voor ik een beslissing neem.
Maar deze heeft echt een hele grote kans.
Over de binnenkant kan ik heel makkelijk zijn.
Showroomstaat heel simpel.
Alsof de caravan gisteren is geleverd.
Wel waren er verbeteringen aangebracht, denk aan lampjes een radio en verbeteringen in de kastjes waardoor bijvoorbeeld de glazen en bekers e.d. kunnen blijven staan tijdens de rit.
Maar allemaal heel netjes gedaan en zou er niks aan veranderen.
Buitenkant was gewoon goed te noemen.
Ook hier zag je niet dat de caravan al 23 jaar oud was.
Wel zaten er helaas een paar scheurtjes aan de voorkant zoals verwacht.
Maar waren wel gerepareerd en in die 23 jaar 4 hele kleine scheurtjes en was echt pietluttig hier wat over te vinden.
Voortent een keer of 5 gebruikt, mover een een luifel als nieuw.
Waren oudere zeer correcte gepensioneerde mensen die er echt super zuinig op geweest zijn.
Enige wat we beide vonden is dat de caravan van binnen ondanks de exacte gewenste indeling gewoon klein aanvoelt.
Maar dat zal een kwestie van wennen zijn.
Ik heb ze uitgelegd dat we zaterdag ook nog bij een andere gaan kijken dus ben hier gewoon eerlijk in geweest.
En dat begrepen ze.
Maar wil de bailey eerst bekeken hebben voor ik een beslissing neem.
Maar deze heeft echt een hele grote kans.
Klinkt goed! En natuurlijk is het ook zo; technisch kan een caravan prima zijn, maar het moet ook je smaak zijn. Het moet ook goed voelen!
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF
Ik denk dat je zaterdag, ondanks dat ie kleiner is dan de Bailey, toch een Home-Car 49 koopt :).
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 met Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
-
Ja die kans is zeer zeker aanwezig.
Tevens is de kans dat er deze week sowieso een caravan gekocht word heel erg toegenomen
Tevens is de kans dat er deze week sowieso een caravan gekocht word heel erg toegenomen
- dieseltijger
Eén dingetje: Het zal allemaal wel meevallen, ik ken de caravan die jij op het oog hebt niet, maar check of de waterafvoerbuizen van de wastafel en de keuken niet buitenom zijn aangelegd. Idem voor wat betreft de ringverwarming. Ik gok dat het bij alle caravans tegenwoordig keurig aan de binnenkant zit (ik loop gewoon een halve eeuw achter omdat we al 23 jaar dezelfde Kip hebben, en ik alleen maar een paar keer naar Kabe hebben gekeken).
Ander dingetje: afstand tussen de leuningen van de bank, en ventilatiesleuven in de kasten, beiden om condensvorming tegen te gaan.
Volgens mij zal er geen caravan meer te koop zijn die bovenstaande zaken niet hebben geregeld - better safe than sorry.
Ander dingetje: afstand tussen de leuningen van de bank, en ventilatiesleuven in de kasten, beiden om condensvorming tegen te gaan.
Volgens mij zal er geen caravan meer te koop zijn die bovenstaande zaken niet hebben geregeld - better safe than sorry.
Pluimvee ( 0 Nm) met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition (180 Nm, max kogeldruk: 750 N) met achterruitverwarming en een asbakje
ik denk dat bij de meeste caravans de afvoerbuizen gewoon onder de caravan zitten en niet binnendoor lopen. Bij die wij gehad en nu hebben tenminste wel.
Water aanvoer zal wel binnen zitten. Water afvoer zit bijna altijd buiten volgens mij.
Over de scheurtjes, hebben ze uitgelegd hoe het is gerepareerd. Wat noodzakelijk is dat alle schroefgaatjes in het front zijn uitgeboord.
Ik wil je niet bang maken, maar ik zag er 3, bij loshalen van de strip waren bijna alle gaatje ingescheurd onder de strip, sommige in een ster. Dus iets van 20+ scheurtje moeten inboren en vullen met epoxy. Als het goed is opgelost is het opgelost. Zelf check ik elke keer als ik de caravan ophaal en weg breng op nieuwe scheurtjes.
Wij zijn heel blij met onze home car, maar mijn vergelijk is die met een 40 jaar oude mishandelde hobby. Hebben nu 10cm meer, maar alles voelt veel ruimer dan de Hobby. Dat front is jammer maar redelijk simpel zelf te repareren. Enige nadeel is dat het merk niet bestaat en dus onderdelen als ramen ed erg moeilijk tot niet te vinden zijn.
Over de scheurtjes, hebben ze uitgelegd hoe het is gerepareerd. Wat noodzakelijk is dat alle schroefgaatjes in het front zijn uitgeboord.
Ik wil je niet bang maken, maar ik zag er 3, bij loshalen van de strip waren bijna alle gaatje ingescheurd onder de strip, sommige in een ster. Dus iets van 20+ scheurtje moeten inboren en vullen met epoxy. Als het goed is opgelost is het opgelost. Zelf check ik elke keer als ik de caravan ophaal en weg breng op nieuwe scheurtjes.
Wij zijn heel blij met onze home car, maar mijn vergelijk is die met een 40 jaar oude mishandelde hobby. Hebben nu 10cm meer, maar alles voelt veel ruimer dan de Hobby. Dat front is jammer maar redelijk simpel zelf te repareren. Enige nadeel is dat het merk niet bestaat en dus onderdelen als ramen ed erg moeilijk tot niet te vinden zijn.
Home-car racer 39 met daarvoor een Ford Focus
- dieseltijger
@Gerrie: Meen je dat? Zoals ik al aangaf.... ben alleen goed bekend met Kip (goed geregeld) een ietsiepietsie met Kabe (excellent geregeld).
Ik weet nog goed dat ik ietwat ontstemd was dat de afvoerleiding bij ons binnendoor onder de banken was doorgeleid tijdens een winterse kampeersessie. Totdat ik bij de naastgelegen caravan de nadelen zag van buitenom leiden (afvoer onbruikbaar). En ook het effect van dikke winterkleren die de ventilatie in de kasten bemoeilijkten: condensvorming.
Tegen de kou kan je stoken - de andere zaken zijn lastiger te pareren. Showstoppers eerlijk gezegd.
Ik weet nog goed dat ik ietwat ontstemd was dat de afvoerleiding bij ons binnendoor onder de banken was doorgeleid tijdens een winterse kampeersessie. Totdat ik bij de naastgelegen caravan de nadelen zag van buitenom leiden (afvoer onbruikbaar). En ook het effect van dikke winterkleren die de ventilatie in de kasten bemoeilijkten: condensvorming.
Tegen de kou kan je stoken - de andere zaken zijn lastiger te pareren. Showstoppers eerlijk gezegd.
Pluimvee ( 0 Nm) met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition (180 Nm, max kogeldruk: 750 N) met achterruitverwarming en een asbakje
De afvoer buitenom maakt niks uit
Als er maar voldoende afschot in zit, zodat ie goed en snel leegloopt, is dat prima bruikbaar.
Daar kwam ik achter, bij een familielid met een nieuwe TEC.
De dealer had de afvoer verlegd bij het plaatsen van een mover.
Daardoor bleef er water in staan.
Dichtgevroren natuurlijk.
Ter plaatse ontdooit met een föhn, losgemaakt, en voor nood naar beneden getrokken.
Daarna, en na betere montage van de dealer, nooit geen last meer gehad.
Als er maar voldoende afschot in zit, zodat ie goed en snel leegloopt, is dat prima bruikbaar.
Daar kwam ik achter, bij een familielid met een nieuwe TEC.
De dealer had de afvoer verlegd bij het plaatsen van een mover.
Daardoor bleef er water in staan.
Dichtgevroren natuurlijk.
Ter plaatse ontdooit met een föhn, losgemaakt, en voor nood naar beneden getrokken.
Daarna, en na betere montage van de dealer, nooit geen last meer gehad.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
De reis is het doel.
De reis is het doel.
- dieseltijger
Dat biedt mogelijkheden. Mooi.
Dat loopt gewoon buitenlangs, maar is bij winteruitvoeringen verwarmd en geïsoleerd. Er zijn ook caravans waarbij er wel intern een vuilwater tank is.
Ik heb bij de vorige caravan zelf tracing gezet en geïsoleerd, simpel klusje…
Ik heb bij de vorige caravan zelf tracing gezet en geïsoleerd, simpel klusje…
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!