Enige tijd geleden heb ik een nieuwe geiser in onze stacaravan opgehangen.
Alleen nu wil het geval, dat ik hem niet goed afgesteld krijg.
Als ik het warm water opmeng met koud water, zodat het behagelijk is om te douchen, slaat de geiser uit.
De toevoer leidingen naar de douchkraan, zijn gelijk met de geiser vervangen voor 20mm comap leiding, verstopte leiding is uitgesloten.
De meng kraan is vervangen voor een "normale" kraan met 2 losse knoppen.
Het gekke is, als ik op de wastafel de warmwater kraan iets openzet dan blijft de douch wel werken en kan ik het water goed mengen.
Dit is voor tijdelijk goed, maar niet voor de lange termijn.
Welke opties heb ik nog, zou teveel waterdruk op de toevoer leiding geiser te veel kunnen zijn ?
onderstaand is een afbeelding van de geiser die geplaatst is, ik weet dat op de camping waar ik sta er meer van deze geisers hangen en daar werken ze wel goed.
De geiser die ik heb hangen heeft een capaciteit van 18L/min.
nieuwe geiser geplaats, maar warm water slaat af
Re: nieuwe geiser geplaats, maar warm water slaat af
Er gaat te weinig flow door de geiser.
Zit er een water besparende kop gemonteerd ?
Vervang die eens door een andere.
Bijvoorbeeld door een regendouche
Zit er een water besparende kop gemonteerd ?
Vervang die eens door een andere.
Bijvoorbeeld door een regendouche
Suzuki Vitara 1.4 boosterjet hybrid 145 pk 235nm automaat Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
Gebruik je een waterbesparende douche-kop ?
Haal dan daar de perlator eens uit ; zeefje waarmee de waterdoorstroming wordt beperkt.
Als je een thermostatische kraan gebruikt, kan het zijn dat er een vuil-filter wat verstopt zit, daar waar de warmwater buis is aangesloten op de kraan.
[edit] he Ron, we zitten aardig op 1 lijn
Haal dan daar de perlator eens uit ; zeefje waarmee de waterdoorstroming wordt beperkt.
Als je een thermostatische kraan gebruikt, kan het zijn dat er een vuil-filter wat verstopt zit, daar waar de warmwater buis is aangesloten op de kraan.
[edit] he Ron, we zitten aardig op 1 lijn
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )
Techneuten he
Suzuki Vitara 1.4 boosterjet hybrid 145 pk 235nm automaat Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
Ik ben dan wel benieuwd naar het waarom. Want hoe komt het dat de geiser afslaat? Er is toch warmwaterbehoefte? Wanneer de keukenkraan maar voor klein beetje openstaat dan blijft het toch ook gewoon lopen?
In bestelling: Mercedes A250e AMG Line. Tot oktober Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent
Hobby 455uf Excellent
-
Een geiser heeft een tapdrempel. Wanneer je daar onder komt gaat die uit. Nu is de gasbrander wel modulerend bij die badgeiser maar daar zit een ondergrens aan natuurlijk.
Door meer warmwater te vragen ga je boven de tapdrempel en blijft de geiser aan.
Door meer warmwater te vragen ga je boven de tapdrempel en blijft de geiser aan.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Wij hebben dan wel een andere geiser, maar zaten te tobben met hetzelfde probleem. Je gaat er koud water bij mengen maar daarmee neem je te weinig warm water af van de geiser en dan gaat die uit. We hebben de temperatuur op de geiser naar beneden bijgesteld tot 37 a 38 graden, dan hoeft er geen of nauwelijks koud water bij en is de doorstroming voldoende.
Die temperatuur is dan wel te laag voor de afwas, dus dan zetten we hem wat hoger. Niet ideaal maar het werkt.
Die temperatuur is dan wel te laag voor de afwas, dus dan zetten we hem wat hoger. Niet ideaal maar het werkt.