Advies gevraagd voor navigatie en tolwegen tijdens autoreis naar Kroatië
- Bertdrenth
Advies gevraagd voor navigatie en tolwegen tijdens autoreis naar Kroatië
Volgend jaar willen wij op vakantie naar Kroatië. Ik overweeg om een nieuwe TomTom of Garmin aan te schaffen voor de reis, maar ik twijfel nog. Een alternatief is het gebruik van Sygic op mijn telefoon.
Wat raden jullie aan? Ik heb namelijk nog nooit eerder zo’n lange autoreis gemaakt.
Daarnaast wil ik graag weten welke kaarten en systemen handig zijn voor het gebruik van tolwegen in Kroatië en de landen die we onderweg passeren. Zijn er specifieke tolkaarten of elektronische systemen die jullie aanbevelen voor een soepele doorreis?
Bedankt voor jullie advies!
Wat raden jullie aan? Ik heb namelijk nog nooit eerder zo’n lange autoreis gemaakt.
Daarnaast wil ik graag weten welke kaarten en systemen handig zijn voor het gebruik van tolwegen in Kroatië en de landen die we onderweg passeren. Zijn er specifieke tolkaarten of elektronische systemen die jullie aanbevelen voor een soepele doorreis?
Bedankt voor jullie advies!
Fendt opal 495 model 2013
- Hobby Linka
- Beheerder
Re: Advies gevraagd voor navigatie en tolwegen tijdens autoreis naar Kroatië
Is Google Maps geen goede navigatie? Je kan dan niet aangeven of je een caravan mee hebt. Maar Maps is (bijna) altijd actueel en zit gratis op je telefoon.
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Ik gebruik eigenlijk altijd Google maps of Waze voor navigatie. Gewoon vanaf de telefoon. Truckmeister kan ook als je echt graag parameters van je caravan in wilt voeren.
Voor tol koop ik altijd vignetten van tevoren online(onderweg kan ook maar is vaak druk bij die laatste stations voor de grens). De tol poorten doe ik zelf altijd gewoon met creditcard.
Niet te moeilijk doen, je hebt helemaal niet zoveel nodig
Voor tol koop ik altijd vignetten van tevoren online(onderweg kan ook maar is vaak druk bij die laatste stations voor de grens). De tol poorten doe ik zelf altijd gewoon met creditcard.
Niet te moeilijk doen, je hebt helemaal niet zoveel nodig
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF
Ik gebruik doorgaans Waze. Daar kun je ook geen Caravan op aangeven. Maar minder dataverbruik dan Google. Je kunt ook Osmand Maps gebruiken ook gratis en daar kun je wel een caravan in aangeven. Helaas heeft die geen actuele verkeersinformatie. Wat Waze wel heeft.
Tolvignetten bestel ik waar mogelijk online.In het verleden bij een benzinestation onderweg. Maar online is handiger, zeker in het weekeinde als de parkeerterreinen vol staan met vrachtauto's. ANWB is wat duurder, maar kan ook. Voor Frankrijk en nog een paar landen heb ik via een aanbieding een Fulli tolbadge gekocht. Ben daar zeer tevreden over, maar dat is hier niet relevant.
Tolvignetten bestel ik waar mogelijk online.In het verleden bij een benzinestation onderweg. Maar online is handiger, zeker in het weekeinde als de parkeerterreinen vol staan met vrachtauto's. ANWB is wat duurder, maar kan ook. Voor Frankrijk en nog een paar landen heb ik via een aanbieding een Fulli tolbadge gekocht. Ben daar zeer tevreden over, maar dat is hier niet relevant.
Omdat voor onze aankomende vakantie nog de vraag is of we naar Kroatië gaan maar wel zeker dat Italië en Frankrijk aan worden gedaan heb ik een Maut1 kastje via de ANWB gekocht.
Misschien niet de goedkoopste manier maar gemak mag wat kosten.
Voor Oostenrijk digitaal een 2 maanden vignet gekocht, daar zit een afkoelperiode van twee weken op dus nu kopen is over 14 dagen geldig.
Voor Slovenië gaan we ook digitaal tol betalen maar dat regelen we pas als we zeker zijn dat we daar gaan komen.
Navigatie gebruik ik eigenlijk altijd Google Maps, ook met caravan.
Zelf op blijven letten is dan wel handig want heel heel af en toe wil Google Maps je nog wel eens ergens langs sturen wat niet mag/past/slim is.
Misschien niet de goedkoopste manier maar gemak mag wat kosten.
Voor Oostenrijk digitaal een 2 maanden vignet gekocht, daar zit een afkoelperiode van twee weken op dus nu kopen is over 14 dagen geldig.
Voor Slovenië gaan we ook digitaal tol betalen maar dat regelen we pas als we zeker zijn dat we daar gaan komen.
Navigatie gebruik ik eigenlijk altijd Google Maps, ook met caravan.
Zelf op blijven letten is dan wel handig want heel heel af en toe wil Google Maps je nog wel eens ergens langs sturen wat niet mag/past/slim is.
Volgens mij is het niet meer nodig om voor Oostenrijk 14 dagen van te voren te bestellen. Kunnen tegenwoordig ook op de dag zelf nog worden besteld. Was eerder wel zo.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dank je. Ik gebruik inderdaad 10 dagenvignetten.
Voor de Navigatie gebruik ik die van Garmin. De 795, maar die is misschien alweer opgevolgd door een nieuw model.
Ik kan daar de afmetingen van de combinatie en de milieuklasse van de auto invoeren.
Meestal klopt de route.
Maar altijd zelf ook op blijven letten, situaties veranderen soms.
Ik kan daar de afmetingen van de combinatie en de milieuklasse van de auto invoeren.
Meestal klopt de route.
Maar altijd zelf ook op blijven letten, situaties veranderen soms.
Volvo V60phev met Eriba Nova 465 GL.
Voorzien van Fiammaluifel, satelietschotel, Ultraheat als extra's.
Voorzien van Fiammaluifel, satelietschotel, Ultraheat als extra's.
En ik gebruik als navigatie met de caravan altijd mijn losse TomTom, voorheen de trucker 6000, sinds kort de Expert plus (ook truck navigatie).
Het grote voordeel is dat je inderdaad goede maten kan invoeren leen, waar tijdens het navigeren rekening mee gehouden wordt, en ook niet geheel onbelangrijk, goede file, en route info (afgesloten wegen en dergelijke).
Eventuele tolwegen, regel ik al vooraf, en verder hebben het Tollu kastje op de voorruit
Het grote voordeel is dat je inderdaad goede maten kan invoeren leen, waar tijdens het navigeren rekening mee gehouden wordt, en ook niet geheel onbelangrijk, goede file, en route info (afgesloten wegen en dergelijke).
Eventuele tolwegen, regel ik al vooraf, en verder hebben het Tollu kastje op de voorruit
LMC Musica 470e, Thule Omnistor 1200 zakluifel met Obelink voor + zijwanden, Dorema Octavia tent + luifel, Sinclair dak airco, Reich volautm. mover, Thule fietsdrager achter, Milenco spiegels, Nissan Qashqai 1.3 MHEV automaat N-Connecta uit 2022
Dit kun je omzeilen door “ik ben ondernemer” aan te vinken. Dat je geen ondernemer bent maakt niks uit. Het gaat er om dat je geen herroepingsrecht meer hebt.Mlandzaat schreef:
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eriba Nova L 465 -2021
VOLVO XC40 T5 PHEV - 2023
SEAT Ateca FR 1.5 TSI DSG7 -2021
VOLVO XC40 T5 PHEV - 2023
SEAT Ateca FR 1.5 TSI DSG7 -2021