Strip voorzijde boven raam

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
sprintertje

Strip voorzijde boven raam

Bericht door sprintertje » za 6 jul 2024 22:57

De caravan inmiddels een 2 maandjes of zo in bezit en bevalt eigenlijk wel prima. Meerdere malen de paddock op mee genomen en slapen erin beviel zo veel beter dan in een tent of achterin de bus. Dus ja, een blijvertje voorlopig en mogelijk wel een optie om volgend jaar up te graden naar iets nieuwers.

Maar nu, vorig weekend in België, flink wat regen gevallen en opeens hoor ik wat druppen .. rechts voorin naast het raam, onderaan de hor geleider drupt er water op de vensterbank. Komt een beetje overeen met de rode markering aan de buitenzijde. Gelukkig was de regen snel voorbij en de waterschade verwaarloosbaar.

Dag erna met zonlicht gezocht naar de mogelijke oorzaak en eigenlijk gelijk de verdachte opgespoord. Boven de strip(boven de raam) omcirkeld met groen op de foto, zit er een dikke laag kit welke blijkbaar zijn beste tijd heeft gehad en er nu een scheur in zit.

Waar is die strip eigenlijk voor, hoort die kit er te zitten en wat is de beste rep methode ervoor? Ben best wel technisch en ook wel handig maar heb geen ervaring met caravans.

Ik hoop snel wat te lezen.
Bijlagen
IMG_2233.jpeg
De Beyerland Sprinter 350DD ziet niets voor zich door de brede achterkant van de Peugeot Expert Sport

sprintertje

Re: Strip voorzijde boven raam

Bericht door sprintertje » za 6 jul 2024 22:59

Foto is van een willekeurige sprinter van het net. Vandaag mijne weggebracht naar de stalling en vergeten een foto te maken.
De Beyerland Sprinter 350DD ziet niets voor zich door de brede achterkant van de Peugeot Expert Sport

Niels83

Bericht door Niels83 » zo 7 jul 2024 03:35

Die strip hoort daar te zitten en wat butyl kit dat er uit komt is geen ramp dat vangt snel vuil op dus lijkt al snel oud.
Maar mensen doen maar wat dus het is niet ondenkbaar dat een eerder probleem met de verkeerde is opgelost. Strip loshalen, nieuwe butylkit eronder en weer vast maken kan de oplossing zijn.
Home-car racer 39 met daarvoor een Ford Focus

sprintertje

Bericht door sprintertje » zo 7 jul 2024 11:31

Ik ga het na de zomervakantie eens proberen.

Andere logische plekken voor water om binnen te komen zijn er niet denk ik? Had nog heel even getwijfeld aan het breedtelicht maar toen ik de scheur in de kitnaad zag vond ik die wel meer verdacht.

Ik gaat nog even zoeken op het forum, zal ongetwijfeld wel uitgebreid besproken zijn, welke butylkit. Als ik zo snel even op google kijk dan kom ik Sika 710 tegen en ook decalyn 8936. Gezien ze beide op de site staan van de bekendere campeerwinkels zullen ze beide vast wel ok zijn.

Groetjes S

sprintertje

Bericht door sprintertje » za 10 aug 2024 21:55

Zit niet mee met die strip. Is echt goed volgestopt met kit en vraag me af hoe het daar heeft kunnen lekken. Maar ja water vindt zo z’n weggetje..

Het hele goedje sauber machen is al een hele opgave, de strip is nu grotendeels ontdaan van 95% van de kit, moet echt alles brandschoon zijn?
En daarna de caravan, die zit er ook helemaal onder, heb ergens gelezen dat er een trucje is met een bankpas maar kan dit nergens meer terugvinden. Zal morgen wat foto’s maken, me handen zaten vandaag helemaal onder dit troepzooi.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

kastanje

Bericht door kastanje » za 10 aug 2024 23:02

misschien het front controleren op haar scheurtjes

Ron

Bericht door Ron » zo 11 aug 2024 09:40

Het bankpas trukje gebruik je voor het lossnijden langs de dakrail.
Maar wat ik nu begrijp heb je de strip los gehaald.
En zit er kit op het vlakke gedeelte.
Dat kan je er vaak met een bonkje kit afrollen.
De kit blijft dan aan je bonk plakken.
Daarna met lampeolie , terpetine, wd40 de rest eraf vegen.
Suzuki Vitara 1.4 boosterjet hybrid 145 pk 235nm automaat Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

sprintertje

Bericht door sprintertje » zo 11 aug 2024 10:41

Slaap je er een nachtje over, denk je zal het in de ochtend wel meevallen. Nou, dus niet Afbeelding
Zal maar eens aan de slag gaan met de wd40 en cleaners. Gelukkig heb ik genoeg doekjes. Afbeelding

BertJan

Bericht door BertJan » zo 11 aug 2024 13:49

Als je de lijst weer heb vastgezet met bij dekalin 8936, leg er dan een goede rubs ms polymeren kit over, normaal hoort dat niet, maar door de knullige overgang naar het front van deze engelse beyerland is dit erg verstandig ( bijna alle dealers deden dat tot 1998

sprintertje

Bericht door sprintertje » zo 11 aug 2024 15:03

Vandaar de 2 verschillende kitsoorten. De ene in het ander profiel was zwart en die ene bovenop grijs.

sprintertje

Bericht door sprintertje » di 13 aug 2024 23:50

Wat een kl*te klus zeg. Als ik dit had geweten had ik het liever uitbesteed.. de kit was op geen enkele manier goed te verwijderen, niet op de strip en ook niet op de caravan zelf. Op de strip zat een rubber peesje aan de bovenkant om beter af te dichten, heeft me 2h gekost om dat ding weer op de strip geschoven te krijgen. Man man man, wat een ellende en als top of the iceberg, begon het net nog te regenen.

Afbeelding

Halverwege de schoonmaak klus op de caravan zelf:
Afbeelding

En het uiteindelijke resultaat, schoongeboend met
Wd40 en uiteindelijk ontvet met industriële solvent. Uiteraard zoals een superklunzige amateur ook betaamt, zonder adembescherming en zonder handschoenen. Dom? Ja uiteraard, laten we het daarbij houden.

Morgen dan na werk als het hopelijk droog is, de strip vullen met dekaseal, terugmonteren, een goeie dot kit over de bovenrand zoals het ook was, en hopelijk is het klusje dan geklaard en de caravan waterdicht. Overmorgen in de ochtend moeten we richting LeMans dus heb weinig uitloop opties.

Oh ja, het eindresultaat van vanavond

Afbeelding

sprintertje

Bericht door sprintertje » di 13 aug 2024 23:51

Ik maak me alleen zorgen over de plugjes in de caravan, sommige zijn vrij diep erin en eentje is halverwege afgebroken.

sprintertje

Bericht door sprintertje » wo 14 aug 2024 21:50

Pff…strip zit erop en kan me niet voorstellen dat ie daar nog gaat lekken.

f2ride2001

Bericht door f2ride2001 » wo 14 aug 2024 21:55

But klus, I know, maar wel noodzakelijk. En daarna zit het (hopelijk) lange tijd goed thumbup.gif

sprintertje

Bericht door sprintertje » wo 14 aug 2024 21:58

Ja idd, het is een van die klussen waar je je zo op verkijkt. Denkt van doe ik eventjes, maar tijdens de klus er dubbel en dwars op terug komt.

sprintertje

Bericht door sprintertje » zo 18 aug 2024 11:11

Om het helemaal af te sluiten, gisteren flink wat regen gehad op LeMan en ook onderweg naar huis, maar alles i droog. Missie geslaagd.

EdwinV

Bericht door EdwinV » di 20 aug 2024 20:11

Succes! Mooi dat je vervelende klus wel het gewenste resultaat op heeft geleverd, dan wordt je met terugwerkende kracht weer een beetje blij thumbup.gif
Nu: Kip Isa White 41 TCB met Volvo XC40 T5

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”