Ervaring gevraagd Mercedes cklasse 300e met caravan.
Ervaring gevraagd Mercedes cklasse 300e met caravan.
Goede avond, zijn er hier ook meer mensen die rijden met een Mercedes C-klasse 300e plug-in hybride?
Ik ben erg benieuwd naar de prestaties en ook het verbruik op benzine, dit ook door de kleine brandstoftank van 50 liter.
Groeten Erwin.
Ik ben erg benieuwd naar de prestaties en ook het verbruik op benzine, dit ook door de kleine brandstoftank van 50 liter.
Groeten Erwin.
Mercedes C-klasse estate AMG line 300e plug-in Hybride (2023) met een Adria adora 472LU (2011)
- Jan van Vijven
- Moderator
- Contacteer:
Re: Ervaring gevraagd Mercedes cklasse 300e met caravan.
Met welke caravan?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e PHEV (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Een Adria adora 472 Lu. Max beladen 1300 kg.
Mercedes C-klasse estate AMG line 300e plug-in Hybride (2023) met een Adria adora 472LU (2011)
Heb een Glc 400 e plug in van 2024 ook met een tank van 50 liter
Hij is zuiniger dan mijn vorige Glc 200 bezine
Ik zat met het zelfde vraagstuk :
1 een woord het het is een beest van een wagen
Alleen op bezine tanken rond de 350 km vind dat prima met de accu komt er 60 km bij
Hij is zuiniger dan mijn vorige Glc 200 bezine
Ik zat met het zelfde vraagstuk :
1 een woord het het is een beest van een wagen
Alleen op bezine tanken rond de 350 km vind dat prima met de accu komt er 60 km bij
Kabe Imperial 560 xl ks 2024…. Mercedes GLC coupe AMG 400 e 2024 …met luchtvering , thule 6300 , en EP levelsysteem , .en ATC.
Het is idd een ontzettend fijne reis auto. Ik ga het wel zien wat het qua gebruik gaat worden. Als ik ook op die 11 liter op 100 km uitkom weet ik dat ik ook elke 350 kilometer moet tanken.
Bedankt voor je reactie.
Bedankt voor je reactie.
Zijn met auto met dezelfde specs, 313 pk gecombineerd en Fendt van 1700kg 465 Tendenza op vakantie in Frankrijk, auto geeft geen krimp kan hem gewoon op cruise/distance control laten staan, de electrische motor is niet ingeschakeld geweest (ter ondersteuning) , berg op en af heb ik hem op benzine gehad snelheid 95km , remt ook netjes af op de motor af en gaat dan laden.
De accu gebruik ik als back-up.
Alvast goede reis, maar gaat zeker goedkomen.
De accu gebruik ik als back-up.
Alvast goede reis, maar gaat zeker goedkomen.
Weet jij ook wat het gebruik gemiddeld is geweest?
Puur uit nieuwsgierigheid
En heb je de auto in de sportstand gezet dan? Anders maakt hij toch eerst het elektrische deel op?
Groeten Erwin.
Puur uit nieuwsgierigheid
En heb je de auto in de sportstand gezet dan? Anders maakt hij toch eerst het elektrische deel op?
Groeten Erwin.
Daarom heb ik hem op benzine laten staan dan blijft het electrische deel gespaard en schakelt ie netjes terug.
Verbruik is ca 11,5 ltr 100km.
Sportstand is echt niet nodig.
Verbruik is ca 11,5 ltr 100km.
Sportstand is echt niet nodig.
-
- Contacteer:
Elke plug-in gebruikt zijn accu met hybride rijden.
Daar merk je niks van, het bms laadt de gebruikt stroom vrij vlot bij en de bestuurder doet dat bij het afremmen.
Een lege accu volgens de meter is niet leeg.
Er is ±25% gereserveerd voor de hibride modus.
Het zelfde als je de safe knop indrukt bij half volle accu.
Gaat hij fewoon in de hybride modus verder en zelfs korte stukhes op de electromotor.
De outlander phev doe precies het zelfde bij een lege accu.
Ook gaat hij nog erg vlot van zijn plek af bij volgas.
Hetzelfde bij vol gas geven op de snelweg.
Eric
Daar merk je niks van, het bms laadt de gebruikt stroom vrij vlot bij en de bestuurder doet dat bij het afremmen.
Een lege accu volgens de meter is niet leeg.
Er is ±25% gereserveerd voor de hibride modus.
Het zelfde als je de safe knop indrukt bij half volle accu.
Gaat hij fewoon in de hybride modus verder en zelfs korte stukhes op de electromotor.
De outlander phev doe precies het zelfde bij een lege accu.
Ook gaat hij nog erg vlot van zijn plek af bij volgas.
Hetzelfde bij vol gas geven op de snelweg.
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
-
Wij trekken een Hobby 540 ufe met een w205 c300e bwjr. 2021. 320pk en 700nm gecombineerd vermogen.
De Hobby zit in de praktijk tussen de 1650 en 1700kg totale massa. De auto vervoert ons, 2volwassenen, 2 pubers en onze hond. De kofferbak is dus uitsluitend voor onze viervoetige vriend want die bak is niet zo groot ;-). De auto heeft meer dan voldoende eigen massa en power is rijkelijk voorhanden. De auto heeft dan ook geen enkele moeite met de caravan. Verbruik ligt ergens tussen de 1:8 en 1:9,5. Moet wel gezegd, ik rijd een stevig tempo. De auto bepaalt geheel zelf welke modus in hybride stand gebruikt wordt. Dat is op delen ook volledig elektrisch. Met manoeuvreren is dat eigenlijk altijd volledig elektrisch en ik prefereer dat ook. Tanken altijd na ongeveer 350 km,ca 40 liter, de auto kent een (vergrote) tank van 50 liter maar begint al aan zijn digitale reserve bij 10 liter resterend.
Het is onze eigen auto, het 'voordeel' zit voor ons in de rondom huis ritten, die we tussen de 40 a 50km vanuit onze zonnepanelen rijden. Range met caravan is uiteraard wat lager ;-) Remmend en berg af krijgen we steeds weer wat 'bonus' kilometers erbij.
De Hobby zit in de praktijk tussen de 1650 en 1700kg totale massa. De auto vervoert ons, 2volwassenen, 2 pubers en onze hond. De kofferbak is dus uitsluitend voor onze viervoetige vriend want die bak is niet zo groot ;-). De auto heeft meer dan voldoende eigen massa en power is rijkelijk voorhanden. De auto heeft dan ook geen enkele moeite met de caravan. Verbruik ligt ergens tussen de 1:8 en 1:9,5. Moet wel gezegd, ik rijd een stevig tempo. De auto bepaalt geheel zelf welke modus in hybride stand gebruikt wordt. Dat is op delen ook volledig elektrisch. Met manoeuvreren is dat eigenlijk altijd volledig elektrisch en ik prefereer dat ook. Tanken altijd na ongeveer 350 km,ca 40 liter, de auto kent een (vergrote) tank van 50 liter maar begint al aan zijn digitale reserve bij 10 liter resterend.
Het is onze eigen auto, het 'voordeel' zit voor ons in de rondom huis ritten, die we tussen de 40 a 50km vanuit onze zonnepanelen rijden. Range met caravan is uiteraard wat lager ;-) Remmend en berg af krijgen we steeds weer wat 'bonus' kilometers erbij.
Afgelopen dinsdag aangekomen met onze combi. C-300e met een adria 472LU. Was eigenlijk verrast over het verbruik. Heb de hele weg gereden in de B modes. Dus eigenlijk bijna volledig op benzine. Het gemiddelde gebruik is uitgekomen op 1-9,6. Heb de cruisecontrol op 90 kmph ingesteld. Dus al met al een dikke tevreden. Auto ligt ook heerlijk voor de caravan.