Thetford Toiletten, vragen, reparaties en handleidingen
-
Re: Thetford Toiletten, vragen, reparaties en handleidingen
Lastig te zien vanwege een ontbrekende referentie (een duimstok of rolmaat oid)
Zo op het eerste oog:
... Een oordop?
(Zonder gekheid: waar is het van gemaakt, hoe groot is het en wáár in het toilet vond je het?)
Zo op het eerste oog:
... Een oordop?
(Zonder gekheid: waar is het van gemaakt, hoe groot is het en wáár in het toilet vond je het?)
Eenzijdige en onscherpe foto
Onderdelenlijst al zelf bekeken op de site van de leverancier
Nieuwe caravan .... bel je dealer of ga er even langs

Onderdelenlijst al zelf bekeken op de site van de leverancier

Nieuwe caravan .... bel je dealer of ga er even langs

Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Kampeerliefhebber vroeg dit op 9 april 2023...
Ik denk dat ie het al vergeten is...

Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
inderdaad.Kampeerliefhebber schreef: ↑zo 9 apr 2023 08:45Weet iemand wat dit is? Dit bevond zich in het toilet…

Dan willen wij het nu wel eens horen

het lampje van mijn c200s brandt niet meer als de vuiltank vol is,hoe kan ik dat oplossen?
mvg.
mvg.
![[1174193.png] [re.gif]](./images/smilies/1174193.png)
ik denk dat het flottertje in de afvaltank vast zit en dus niet omhoog komt
Tesla model Y long Range AWD en een Saab 9-3 Cabrio 2.0t uit 2004 met de oeroude Kip KG-45 TLB (1989)
Of er niet meer in zit.
Dat wordt meestal veroorzaakt doordat men denkt er goed aan te doen de afval tank goed te schudden bij legen en omspoelen.
Dan breekt de kunststof vlotter (met magneetje erin) af en werkt de sensor niet meer.
De vlotter spoel je met het afval weg

Dat wordt meestal veroorzaakt doordat men denkt er goed aan te doen de afval tank goed te schudden bij legen en omspoelen.
Dan breekt de kunststof vlotter (met magneetje erin) af en werkt de sensor niet meer.
De vlotter spoel je met het afval weg

nee hoor, ik schud altijd zodat ik hem hoor klikken, dan weet ik dat er geen papier achter zit, de oude deed het toen ik in 2009 deze caravan van mijn ouders overnam, toen 20 jaar en inmiddels 14 jaar verder met de freshup set ook geen probleem en wij gebruiken hem voor alles elke 2-3 dagen legen

je link werkt niet trouwens
Tesla model Y long Range AWD en een Saab 9-3 Cabrio 2.0t uit 2004 met de oeroude Kip KG-45 TLB (1989)
waar zit dat vlottertje?
mvg.
mvg.
bij de oudere precies achter het "kijkglas" aan de voorkant van je toilet, de nieuwe weet ik zo even niet

Waar? Bij de grote C400 in de afvaltank, de grote ronde schijf waar de afsluitklep middenin zit los draaien (zie de 3 driehoekige merktekens - de uitschuifbate schuif kan je als hendel gebruiken) en dan kan je in de tank kijken. De vlotter hangt ergens tegen de lange zijwand ergens net uit het midden.
Hier wordt al 30 jaar goed geschut met het reinigen van de tank, nog nooit een probleem gehad.
Wat te denken als de tank leeg is en je gaat rijden, je wilt niet weten hoeveel de vlotter dan klappert
Wat te denken als de tank leeg is en je gaat rijden, je wilt niet weten hoeveel de vlotter dan klappert

Bij mij ligt het magneetje los in de tank. Is waarschijnlijk van de vlotter los geraakt. Heeft iemand dat weleens bij de hand gehad en kunnen repareren? Ik heb de C200.
Hangt er maar net vanaf wat en waar het is afgeknapt.
En m.i. zijn de onderdelen los te bestellen, of een refresh-set (box+wc-bril)
Maar als je elke dag je tank even leegt, kun je prima zonder.

En m.i. zijn de onderdelen los te bestellen, of een refresh-set (box+wc-bril)
Maar als je elke dag je tank even leegt, kun je prima zonder.

dat hoeft helemaal niet, je ziet door het gat toch of hij vol is? ik kijk nooit naar die aanduiding
Mijn vrouw roept ook altijd ruim voordat het lampje gaat branden , dat hij geleegd moet worden.
Suzuki Vitara 1.4 boosterjet hybrid 145 pk 235nm automaat Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam
Zoals ik zei: het magneetje ligt los in de tank. Verder is er niets kapot. Het magneetje is van de vlotter af geraakt. Er hoeven geen onderdelen vervangen te worden. De refreshset zie ik als mogelijkheid, maar als het magneetje terug te plaatsen is, vind ik dat zonde van het geld.
Draai het grote deksel (schijf) los en je kunt aan het plastiek bengelende deel waar het magneetje in hangt. Dat kan voorzichtig losgetrokken worden. Het scharnier is wel fragiel.
Neem ev een foto met je mobieltje (wel niet laten vallen en handschoenen aangeraden
).
Die rechthoekige schijf wat uittrekken, dan kan die als hendel/hefboom dienen om het grote ronde deksel los te maken (is als een bajonetsluiting). Zie de driehoekjes om oe/open te aligneren.
Neem ev een foto met je mobieltje (wel niet laten vallen en handschoenen aangeraden

Die rechthoekige schijf wat uittrekken, dan kan die als hendel/hefboom dienen om het grote ronde deksel los te maken (is als een bajonetsluiting). Zie de driehoekjes om oe/open te aligneren.
Yep, en het magneetje is dan makkelijk terug te plaatsen.
Als de schijf niet of moeilijk los draait, dan even insprayen. Kan best moeilijk gaan, is mijn ervaring.
Voordeel is dan ook, dat je de boel goed kan schoonmaken. De boel is met enkele schroeven zelfs helemaal uit elkaar te halen. Mooi klusje!
Oh ja, de ontluchter kun je ook schoonmaken. Was bij mij ook best vies en lekte wat, doordat ik dat nooit had gedaan. Hier is ook een handig filmpje voor: https://m.youtube.com/watch?v=pTmIfcjz83k (voor de C400).
Als de schijf niet of moeilijk los draait, dan even insprayen. Kan best moeilijk gaan, is mijn ervaring.
Voordeel is dan ook, dat je de boel goed kan schoonmaken. De boel is met enkele schroeven zelfs helemaal uit elkaar te halen. Mooi klusje!
Oh ja, de ontluchter kun je ook schoonmaken. Was bij mij ook best vies en lekte wat, doordat ik dat nooit had gedaan. Hier is ook een handig filmpje voor: https://m.youtube.com/watch?v=pTmIfcjz83k (voor de C400).
Grijze auto met 4 wielen en een caravan. Grote voeten, 2 kranen, toilet, bedden en nog wat dingetjes waarvan ik vermoed dat het niemand een snars kan schelen. 

Kijk, zo komen we iets verder. Alleen heb ik een C200. Ik kan alleen de acht schroefjes losmaken en de rubberring eruit halen. Dan zie ik wel wat bungelen. Even een foto genomen van de vlotter.
De vraag is waar het magneetje geplakt moet worden. Ik denk aan de wandkant. Volgens mij zie ik daar een 'sleepspoor' van het magneetje. Nu nog de vraag, moet hij in het hoekje bij A, halverwege bij B of in het andere hoekje bij C?
Of moet het magneetje in het vlottertje geplaatst worden?
In elk geval zie ik nog niet zo snel hoe ik de vlotter los moet maken. Maar we komen er wel!
De vraag is waar het magneetje geplakt moet worden. Ik denk aan de wandkant. Volgens mij zie ik daar een 'sleepspoor' van het magneetje. Nu nog de vraag, moet hij in het hoekje bij A, halverwege bij B of in het andere hoekje bij C?
Of moet het magneetje in het vlottertje geplaatst worden?
In elk geval zie ik nog niet zo snel hoe ik de vlotter los moet maken. Maar we komen er wel!
Thetford Toiletten, vragen, reparaties en handleidingen
Het lijkt er op dat er wat meer is afgebroken?

Is een nieuwe vlotter niet net zo gemakkelijk?
https://www.dewitschijndel.nl/thetford- ... 26-vlotter
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Is een nieuwe vlotter niet net zo gemakkelijk?
https://www.dewitschijndel.nl/thetford- ... 26-vlotter
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!
Ben je op camping voor langere tijd? Dan bestellen met dat adres doorgegeven aan DW en natuurlijk eerst toelating/overeenstemmen met de campinguitbater...
In afwachting, even achterom kijken in de plee...
In afwachting, even achterom kijken in de plee...
In dit filmpje is de vlotter goed te zien, en ook waar het magneetje zit geklemd.
https://m.youtube.com/watch?v=72NmD5gplzk
Afhankelijk van waar je bent, zou ik eerst even navragen of er een kampeerzaak in de omgeving is.
https://m.youtube.com/watch?v=72NmD5gplzk
Afhankelijk van waar je bent, zou ik eerst even navragen of er een kampeerzaak in de omgeving is.
Grijze auto met 4 wielen en een caravan. Grote voeten, 2 kranen, toilet, bedden en nog wat dingetjes waarvan ik vermoed dat het niemand een snars kan schelen. 

Beste allemaal,
Onze thetfort C 2 toilet spoelt niet door. Ik lees hier veel over dit onderwerp, maar het probleem is nog niet opgelost.
We hebben het pompje vervangen en de zekering vervangen.
Kan het zijn dat de spoelknop defect is? Ik kan hem wel indrukken en draaien.
Wie kan mij helpen?
Onze thetfort C 2 toilet spoelt niet door. Ik lees hier veel over dit onderwerp, maar het probleem is nog niet opgelost.
We hebben het pompje vervangen en de zekering vervangen.
Kan het zijn dat de spoelknop defect is? Ik kan hem wel indrukken en draaien.
Wie kan mij helpen?
Draadbreuk ?
Omvormer zekering defect ?
Stuurprintje defect ?
Heb je een digitale universeelmeter??
Want meten is weten.
€ 4,49 bij de Action.
Enne..
HEb je hier iets aan?
file:///C:/Users/chris/Downloads/RI_cassette%20toilets_C2-C3-C4_EN.pdf
Omvormer zekering defect ?
Stuurprintje defect ?
Heb je een digitale universeelmeter??
Want meten is weten.
€ 4,49 bij de Action.
Enne..
HEb je hier iets aan?
file:///C:/Users/chris/Downloads/RI_cassette%20toilets_C2-C3-C4_EN.pdf
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.