wat is onmisbaar tijdens het kamperen
Re: wat is onmisbaar tijdens het kamperen
De drie P’s. Portemonnee (met bankpas ), paspoort en pillen (medicijnen). Hier kan je je altijd mee redden. Sluit me aan bij Ron en Chris.
Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg bj. 2024 met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.
Daarom betaal middelen.
Kan van alles zijn.
Kan van alles zijn.
Suzuki Vitara 1.4 boosterjet hybrid 145 pk 235nm automaat Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam
- Jan van Vijven
- Moderator
- Contacteer:
Nespresso cups.
Land Rover Defender 110 X-Dynamic SE P400e PHEV (404 PK 640 NM)
Adria Action 391 LH
Adria Action 391 LH
Een hele grote pot pindakaas. 

Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF
- dieseltijger
Plezier.
Pluimvee ( 0 Nm) met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition (180 Nm, max kogeldruk: 750 N) met achterruitverwarming en een asbakje. Aangevuld met iets anders, zonder asbakje(!) met drie koppels en wel 2 vulklepjes!
- Raymond1985
+1dieseltijger schreef:Plezier.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik zeg altijd maar zoo...dat is korter dan dierentuin! Renault Megane 1.4 TCE bouwjaar 2013 met 131pk met op ‘t haakkie een Knaus Sudwind 6404.
Wat hoogstwaarschijnlijk 16 jaar geleden minder een item was:
Een goede netwerkverbinding.
Een goede netwerkverbinding.

**** Fendt Bianco Activ 390 FHE ****
**** Opel Astra Ultimate Hybrid ****

Mijn lieve vrouw
Fendt Brillant 650 TF (2018)
BMW X5 xDRIVE45e HE M-Sport PHEV 475 pk / 750 Nm (2021) Stage1 Tuned
Wanneer ik sommigen hun onderschrift lees of de rubriek ivm nieuwe aanschaf is voor velen de lijst langer dan ze hier toegeven. 

![[1174193.png] [re.gif]](./images/smilies/1174193.png)
Worden de Belgen nu ook al afgunstig

Ik had gehoopt dat dit beperkt zou blijven tot een paar kortzichtige Nederlanders…
Fendt Brillant 650 TF (2018)
- dieseltijger
Ik wil gewoon alles.
Pluimvee ( 0 Nm) met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition (180 Nm, max kogeldruk: 750 N) met achterruitverwarming en een asbakje. Aangevuld met iets anders, zonder asbakje(!) met drie koppels en wel 2 vulklepjes!
Heel vreemd dat alle reserve-onderdelen niet worden genoemd 
Nu is ineens een bankpas voldoende.
Wat ik niet kan missen zijn m’n medicijnen. Altijd vooraf met de apotheek in overleg om voor ruim 4 weken mee te nemen.
Verder, mn eigen telefoon en ereader met veel boeken er op.

Wat ik niet kan missen zijn m’n medicijnen. Altijd vooraf met de apotheek in overleg om voor ruim 4 weken mee te nemen.
Verder, mn eigen telefoon en ereader met veel boeken er op.
Eriba Nova L 465 -2021
VOLVO XC40 T5 PHEV - 2023
In afwachting van VOLVO EX40 Ultra SMER - 2025
Er zit een verschil tussen onmisbaar en fijn om bij je te hebben.
Suzuki Vitara 1.4 boosterjet hybrid 145 pk 235nm automaat Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam
Het gevoel om niet te hoeven werken 

Skoda Octavia 3 combi <> Hobby 540 UL
Ik vind de auto toch wel een vrij onmisbaar onderdeel met het (caravan)kamperen.
Grt Fred
Grt Fred
SUBARU FORESTER (SG) 2.0X AWD met Fendt Saphir 490Q 2006
Soms herken je de juiste weg aan de tegenliggers
Heel letterlijk is dit het wel. Los van de obvious, zoals caravan, auto en vrouw.
De vraag wat serieuzer pogen te beantwoorden:
De standaard uitrustig mag ook duidelijk zijn (tafel & stoelen voor buiten, bestek, servies, pannen, etc). Ik ga er vanuit dat meer bedoeld werd waar je niet direct aan denkt en veel plezier van hebt.
1) iets om buiten te koken. Wij gebruiken een Cadac Safari Chef II HP en een gaspit (deze overigens, super fijn ding, echte aanrader: klik. Beiden gebruiken de Cadac gascartrigdes. Allemaal licht van gewicht en compact.
2) iets voor schaduw: wij hebben een Thule Omnistor, maar een simpele luifel (Isabella Shadow bijvoorbeeld) volstaat ook
3) iets om je was te drogen; wij gebruiken zo'n ding, past perfect over de stang aan de achterkant van Eriba caravans: klik Zowel bij de Touring, Feeling als Nova Light werkt dit. En voor andere merken die een stang over de volle breedte hebben. Overigens zou ik niet de Leifheit aanraden die wij hebben,
4) persoonlijk vinden wij een prullenbakje aan de deur niet prettig, dus een vrijstaande pedaalemmer; andere soorten willen wel eens problemen opleveren met dieren
5) sfeervolle lamp voor buiten. Wij hebben de Weltevree Guidelight en die bevalt prima
Verder praktische zaken, iets om je watertank te vullen (indien van toepassing), een keg, een accuboor voor de pootjes (of slinger), wat gereedschap, propsetje voor banden (wij nemen geen reservewiel mee), dekentje kan fijn zijn, etc.
Verder zijn wij nogal van de 'travel light'. We verkassen vaak, dus geen onnodige toestanden bij ons. Iets wat we 2 seizoenen op rij niet gebruiken gaat er dan ook meestal uit. Zo ligt inmiddels zelfs de handslinger voor de pootjes op zolder.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Dit jaar was het bijna niet mogelijk om zonder smartphone met voldoende data op pad te gaan. Menukaarten zijn vervangen door QR codes, ook in de meest pittoreske plaatsen en eetgelegenheden. Toegangstickets bestellen voor musea en kathedralen etc, gaat bijna niet meer via een loket.
Op één camping in Italië hadden we een app waar je dagelijks brood in kon bestellen, waar je een rekeningoverzicht had voor alle terrasbestellingen e.d. maar ook campinginformatie en informatie over de omgeving. Aan het eind van de vakantie kreeg je 1 rekening voor kamperen, verbruik restaurant- en terras en broodservice.
WiFi op deze camping was er alleen boven op de berg bij het terras, dus voldoende eigen data was dan wel een must.
Op één camping in Italië hadden we een app waar je dagelijks brood in kon bestellen, waar je een rekeningoverzicht had voor alle terrasbestellingen e.d. maar ook campinginformatie en informatie over de omgeving. Aan het eind van de vakantie kreeg je 1 rekening voor kamperen, verbruik restaurant- en terras en broodservice.
WiFi op deze camping was er alleen boven op de berg bij het terras, dus voldoende eigen data was dan wel een must.
Eriba Nova L 465 -2021
Duct tape 

You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!
Net als PD. Mijn vrouw.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL
![[1174193.png] [re.gif]](./images/smilies/1174193.png)
Kan je meteen dingen doen waar zij nooit aan zou beginnen.

**** Fendt Bianco Activ 390 FHE ****

Ik denk niet dat TS jouw vrouw mee wil nemen

Eriba Nova L 465 -2021
Hoeft ook niet. Die neem ik zelf mee. 

Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL
Ik ben ook wel eens zonder mijn vrouw gaan kamperen [dubbele afspraak gemaakt], vond dat toch wel vreemd hoor. Mijn vrouw is er namelijk altijd bij.
Grt Fred

Grt Fred
SUBARU FORESTER (SG) 2.0X AWD met Fendt Saphir 490Q 2006