Atlas moonstone super uit 2000

Alles wat betrekking heeft tot stacaravans
Plaats reactie
Fiekes

Bericht door Fiekes » ma 29 jul 2024 20:16

Hoi,

Even een hulpvraag.
Doordat onze camping eigenaar zijn vergunningen niet op orde heeft moeten wij verkassen :(

Nu hebben we een nieuw plekje + stacaravan gevonden, echter hebben we geen idee of de stacaravan die er staat het gevraagde geld waard is.

Het zou een atlas moonstone van 2000 zijn.
2 slaapkamers, keuken met koelkast, afzuigkap, oven, grill en combimagnetron, douchekamer met toilet en badmeubel. Een gashaard en warm water met een geiser.

Wat denken jullie ?

Dank jullie wel!

Chris

Re: Atlas moonstone super uit 2000

Bericht door Chris » ma 29 jul 2024 22:51

Geld....
Vast geen knikkers...

Alle gekheid op een stokje.
Wat de waarde is van een sta caravan is in geen velden of wegen zo te bepalen.
De conditie, de extra's, de plek, de voorzieningen etc etc etc...
Zoveel variabelen is niet te calculeren.

Hoe mooier hoe duurder.
Zo werkt het nou eenmaal.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Ron
Moderator

Bericht door Ron » ma 29 jul 2024 23:01

Zelf zou ik alleen geld uitgeven aan een stacaravan als ik zwart op wit een contract hebt dat je minimaal 25 jaar mag blijven staan.
En dat je hem weer maag door verkopen onder dezelfde voorwaarden.
Teveel campings worden verkocht en de bestaande gasten wordt vriendelijk verzocht om binnen 6 maanden verhuisd te zijn.
En dan sta je daar dan met je caravan. scratch.gif

Mijn ouders hebben 60 jaar op een camping gestaan.
Nooit verwacht maar ook daar moest iedereen weg.
Bij mijn vader was het letterlijk een sterfhuis constructie.
Suzuki Vitara 1.4 boosterjet hybrid 145 pk 235nm automaat Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam

erwin l

Bericht door erwin l » di 30 jul 2024 00:04

Is het deze ? https://www.marktplaats.nl/v/caravans-e ... aats-op-bl

Zo nee, vraag eens wat deze mag kosten dan heb je vergelijkingsmateriaal.

Een plek voor 25 jaar ga je nergens vinden. In principe heb je niet meer zekerheid dan het jaar waarvoor je betaald hebt. Het is de huidige tijd, helaas maar waar.

Jan van Vijven
Moderator
Contacteer:

Bericht door Jan van Vijven » di 30 jul 2024 07:57

Je zet er geen prijs bij dus is het niet te zeggen of die het waard is, vergelijken kun je op internet daar staan er zat te koop. Btw: de inboedel heeft geen waarde om de prijs op te drijven, een oven e.d. kost de kop niet en is tweede hands 100 % afgeschreven.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Defender 110 X-Dynamic SE P400e PHEV (404 PK 640 NM)
Adria Action 391 LH

buddo

Bericht door buddo » di 30 jul 2024 14:07

Zoals hiervoor gezegd, de waarde wordt vooral bepaald door de lokatie en de voorwaarden van het park/camping.

Je moet je ook afvragen of je het ziet als investering/uitgave die je ooit terug wil hebben of dat je het ook ziet als uitgave om lekkere vakanties te hebben zonder dat het terug verdiend moet worden.

De stacaravan markt is net zo gek als de huizen markt. Wij hebben onlangs onze eerste verkocht en op een andere camping een andere gekocht en hebben dus ondertussen wel wat ervaring.

PIPOOO

Bericht door PIPOOO » do 1 aug 2024 15:13

Hallo,

Wij hebben ook een Atlas Moonstone gehad van ongeveer dezelfde leeftijd, het was onze eerste stacaravan en tevens de laatste. Wat ons opviel. Slechte isolatie, zeker niet geschikt voor in de winter, de kachel was ook zeker niet voldoende, geen dubbelglas, lekkage bij beide schoorstenen. Matige afwerking.

Dit is een van de reden dat wij hier al weer snel mee gestopt zijn. Het begon een werkhuisje te worden. Wat mij verder stoorde is dat je helemaal bent overgelaten aan de eisen en de prijzen, ik denk o.a. aan S/G/W van de camping eigenaar. Ik vertrouw ze gewoon niet meer. Opkopen van de camping is voor de eigenaren veel gunstiger dan verhuur.

Ik (wij) zijn er klaar mee.

Grt. Bert.

Fiekes

Bericht door Fiekes » vr 2 aug 2024 22:48

Dank jullie wel voor al jullie reacties!
Wij gaan verder zoeken, en kijken of we iets anders vinden op een heerlijk plekje.

sindaco

Bericht door sindaco » vr 2 aug 2024 22:59

let ook op het volgende punt ...onafhankelijk van de prijs.

als ie op een jaar huurplek staat en verbonden is met nutsvoorzieningen is hetgeen je koopt het economisch recht.
omdat ie op de grond van de park/campingeigenaar staat is het object zijn juridisch bezit.

alleen als je samen met de park/camping eigenaar een recht van opstal laat opmaken blijft ie ten alle tijden van jou.

wij hebben al heel lang een chalet/caravan en die valt onder die voorwaarden. ( van huur overeenkomsten )
lees ook maar eens rustig de volgende link.
ik wil niemand bang maken, want wij zijn ook al 25 jaar verder ondertussen en nog steeds tevreden, maar je moet wel goed weten waar je aan toe komt.
bij een evt faillissement zijn alle objecten op de grond van de park/camping eigenaar onder curatele en is het helaas..pindakaas.

als je de stap neemt is het goed om op de hoogte te zijn....( dit geldt dus alleen voor parken met jaarlijkse huurcontracten ).

succes met zoeken

https://www.anwb.nl/juridisch-advies/op ... -onroerend
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

Knaus440

Bericht door Knaus440 » za 3 aug 2024 10:28

Al veel hezegd, een eigen ervaring:
Na 8 jaar werd het park waar onze Willerby stond overgedragen aan een investeerder.
En dus opeens andere regels, of vooral strenger en gehandhaaft. Omdat het een huurplek was, mochten ze elk jaar de regels eenzijdig aanpassen.
Huurplek van 1500 euro naar 4200 euro.
Geen verplichte aansluiting op nieuw aan te leggen gasleiding net voor 3700 euro. Maar wel verbod op gebruik gasflessen!
Stacaravans van 15-20 jaar oud moesten weg en vervangen door chalets(prijzen vanaf 60000 euro. Alleen via de beheerder te kopen.

Let goed op de voorwaarden, toestemming om te mogen blijven staan etc!
Ik zie nog regelmatig mede- oud stacaravan eigenaren van ons park. Die zelf met hulp van rechtbijstand etc, hun plekje verloren. Met verlies veel geld!

Sorry voor dit sombere bericht!
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC automaat, 2012, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Fiekes

Bericht door Fiekes » zo 4 aug 2024 09:43

De camping is net overgenomen door dit stel. Wij hebben vertrouwen dat het niet aan een groot bedrijf verkocht word ;)

Het is overigens niet onze eerste caravan… onze huidige camping heeft er een zooitje van gemaakt en heeft zijn vergunningen niet op orde.

Plaats reactie

Terug naar “Stacaravans”