Ik durf het nog niet full-electric aan en heb om die reden een X5 45e gekocht. Rondom huis alles elektrisch en vakanties hybride of puur benzine. Inmiddels 700 km met een 2.500 kg tandemasser erachter, puur genieten !
BMX iX en Tabbert Da Vinci 700DK
Re: BMX iX en Tabbert Da Vinci 700DK
Kom maar op met je verhalen
Ik durf het nog niet full-electric aan en heb om die reden een X5 45e gekocht. Rondom huis alles elektrisch en vakanties hybride of puur benzine. Inmiddels 700 km met een 2.500 kg tandemasser erachter, puur genieten !
Ik durf het nog niet full-electric aan en heb om die reden een X5 45e gekocht. Rondom huis alles elektrisch en vakanties hybride of puur benzine. Inmiddels 700 km met een 2.500 kg tandemasser erachter, puur genieten !
Fendt Brillant 650 TF (2018)
BMW X5 xDRIVE45e HE M-Sport PHEV 475 pk / 750 Nm (2021) Stage1 Tuned
BMW X5 xDRIVE45e HE M-Sport PHEV 475 pk / 750 Nm (2021) Stage1 Tuned
Re: BMX iX en Tabbert Da Vinci 700DK
Precies Teun !Teun schreef:Wat moet, dat moet Deusjevo
We gaan het meemaken. Ik heb er in ieder geval zin in om het te ervaren.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gewoon 'doen'... De caravan een plek geven lukt wel, liefst in de buurt van de auto.
Een tip....De kleine straatjes bij de parking zijn soms lastiger dan het af-aankoppelen en neerzetten...
Zie bovenste foto...

Ford Kuga PHEV ST-line X 2025 met een Fendt 510 TFB.
Re: BMX iX en Tabbert Da Vinci 700DK
Precies Eric. Maar van kop tot kont is die hut 9,5 meter. Dus wordt nog wel ff passen en meten ben ik bang. Maar goed, ik sta altijd wel open voor een nieuwe ervaring. 
En als het anders moet, dan doen we dat de terugreis.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

En als het anders moet, dan doen we dat de terugreis.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: BMX iX en Tabbert Da Vinci 700DK
Vandaar de 'tip'.....

Ford Kuga PHEV ST-line X 2025 met een Fendt 510 TFB.
Re: BMX iX en Tabbert Da Vinci 700DK
@EricS
Waar zijn die foto’s gemaakt en wanneer?
Ik denk zelf dat ze niet helemaal representatief zijn voor de drukte in juli en augustus, dat scheelt nog wel een jasje.
Persoonlijk zou ik lekker proberen te laden van de snelweg af.
Met deze lengtes heb je echt wel een behoorlijke kans dat je je vast rijdt en 9,5 meter hut kun je echt niet zomaar even neerzetten.
Ben erg benieuwd naar de ervaringen, wat gaan de reisdagen van Teun worden?
Waar zijn die foto’s gemaakt en wanneer?
Ik denk zelf dat ze niet helemaal representatief zijn voor de drukte in juli en augustus, dat scheelt nog wel een jasje.
Persoonlijk zou ik lekker proberen te laden van de snelweg af.
Met deze lengtes heb je echt wel een behoorlijke kans dat je je vast rijdt en 9,5 meter hut kun je echt niet zomaar even neerzetten.
Ben erg benieuwd naar de ervaringen, wat gaan de reisdagen van Teun worden?
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende scharrel Kip Kompakt 37 EKV Special
Re: BMX iX en Tabbert Da Vinci 700DK
@deusjevo
Foto's zijn wel degelijk in vakantiedrukte gemaakt. Beide 16 juli. Bovenste is grote parking A9 Stammham Duitsland, onderste Angath Oostenrijk.
Van de 1600km naar Italië heb ik elke laadplek vastgelegd.
Het is prima te doen, soms creatief of brutaal zijn, soms met groot gemak.
Duitsland heeft voordeel dat laadplekken bij een Autohof te vinden zijn, vaak net van snelweg af en prima ruimte.
Teun gaat het zelf ondervinden. Hij is niet de eerste meer. En als geschreven is zijn combi een klap langer....dat wordt soms de grote uitdaging op parkings met weggetjes.
Ben heel benieuwd hoe het gaat, maar ik juich het enthousiasme van Teun toe !
Foto's zijn wel degelijk in vakantiedrukte gemaakt. Beide 16 juli. Bovenste is grote parking A9 Stammham Duitsland, onderste Angath Oostenrijk.
Van de 1600km naar Italië heb ik elke laadplek vastgelegd.
Het is prima te doen, soms creatief of brutaal zijn, soms met groot gemak.
Duitsland heeft voordeel dat laadplekken bij een Autohof te vinden zijn, vaak net van snelweg af en prima ruimte.
Teun gaat het zelf ondervinden. Hij is niet de eerste meer. En als geschreven is zijn combi een klap langer....dat wordt soms de grote uitdaging op parkings met weggetjes.
Ben heel benieuwd hoe het gaat, maar ik juich het enthousiasme van Teun toe !
Ford Kuga PHEV ST-line X 2025 met een Fendt 510 TFB.
Re: BMX iX en Tabbert Da Vinci 700DK
Je moet maar durven, 6 laadplekken in gebruik
en dan is deze tandem nog bijna 1 meter korter dan de Tabbert…
Fendt Brillant 650 TF (2018)
BMW X5 xDRIVE45e HE M-Sport PHEV 475 pk / 750 Nm (2021) Stage1 Tuned
BMW X5 xDRIVE45e HE M-Sport PHEV 475 pk / 750 Nm (2021) Stage1 Tuned
Re: BMX iX en Tabbert Da Vinci 700DK
Pakken wij er 7. ;)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: BMX iX en Tabbert Da Vinci 700DK
Deze vakantie geconstateerd dat laden op de camping ook echt ingeburgerd raakt. In Colmar en hier in Epen tegen een zeer vriendelijk tarief
Wij hebben hier in Epen (terrassencamping) vanaf de luifel zicht op de laadpaal, tenminste 7 EV’s en 2 PHEV’s zien laden in de 2,5 dag dat wij hier nu staan (waarvan 5 EV’s als tentkampeerders).
Fendt Brillant 650 TF (2018)
BMW X5 xDRIVE45e HE M-Sport PHEV 475 pk / 750 Nm (2021) Stage1 Tuned
BMW X5 xDRIVE45e HE M-Sport PHEV 475 pk / 750 Nm (2021) Stage1 Tuned
Re: BMX iX en Tabbert Da Vinci 700DK
Heb je toevallig nog kunnen spreken met hem? Wat hing er aan bij hem?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: BMX iX en Tabbert Da Vinci 700DK
Fendt 650 Diamant, ik heb hem niet gesproken, hij was de volgende ochtend alweer vertrokken.
Ik was ook wel benieuwd naar zijn ervaringen. Volgens kenteken van 12-2023, IX XDRIVE40.
Fendt Brillant 650 TF (2018)
BMW X5 xDRIVE45e HE M-Sport PHEV 475 pk / 750 Nm (2021) Stage1 Tuned
BMW X5 xDRIVE45e HE M-Sport PHEV 475 pk / 750 Nm (2021) Stage1 Tuned
Re: BMX iX en Tabbert Da Vinci 700DK
Zoals besproken nog even een terugkoppeling over mijn heenreis naar Italië.
Eigenlijk ben ik zeer verrast over de mooie en nieuwe ontwikkelingen op het gebied van laden. Ook in de volle bepakking valt (in mijn ogen) het verbruik erg mee. Het enige ‘minpunt’ wat in de weg zit is de lente van mijn combinatie. Bij veel sta je aangekoppeld te laden. De infrastructuur is hier nu volop gericht. Soms is het niet echt mogelijk, dat wordt het wel een beetje asociaal en blokkeer je een beetje, maar ja is dan maar zo. De mensen snappen het wel en gaan ook wel aan de kant als ik aan kom sturen.
Foto:
Samenstelling
Gewicht: 5100 kilo (voor de tijd op de brug bij Remondis)
Reisgezelschap: 1 volwassenen, 2 kinderen (rest komt met vliegtuig morgen).
Foto:
Dag 1
Reisdag: zondag
Gemiddeld verbruik 41.1
Geen vrachtverkeer
Van het oosten van NL naar Gugel, nabij Basel.
Dag 2
Reisdag: maandag
Gemiddeld verbruik: 38.8 (incl bult op en af).
Met vrachtverkeer, dus fijn in de luchtstroom mee.
Van Gugel naar het Gardameer.
Het viel mij op dat Zwitserland en Italië flink aan de weg timmeren met laadstations. Geen Jip en Janneke apparaten maar serieuze laadstations waar je gekoppeld kunt blijven staan. Eigenlijk had ik verwacht dat het in deze landen een drama zou worden.
Foto:
Ik ben een dag eerder dan gepland vertrokken om eventuele vertragingen met laden te kunnen opvangen, was dus niet nodig en was een dag te vroeg in Italië.
Nogmaals het is mij super bevallen! Het is de mindset die het gedaan heeft.
No stress!
Ciao, vanaf een zonnige bestemming.
Eigenlijk ben ik zeer verrast over de mooie en nieuwe ontwikkelingen op het gebied van laden. Ook in de volle bepakking valt (in mijn ogen) het verbruik erg mee. Het enige ‘minpunt’ wat in de weg zit is de lente van mijn combinatie. Bij veel sta je aangekoppeld te laden. De infrastructuur is hier nu volop gericht. Soms is het niet echt mogelijk, dat wordt het wel een beetje asociaal en blokkeer je een beetje, maar ja is dan maar zo. De mensen snappen het wel en gaan ook wel aan de kant als ik aan kom sturen.

Foto:

Samenstelling
Gewicht: 5100 kilo (voor de tijd op de brug bij Remondis)
Reisgezelschap: 1 volwassenen, 2 kinderen (rest komt met vliegtuig morgen).
Foto:

Dag 1
Reisdag: zondag
Gemiddeld verbruik 41.1
Geen vrachtverkeer
Van het oosten van NL naar Gugel, nabij Basel.
Dag 2
Reisdag: maandag
Gemiddeld verbruik: 38.8 (incl bult op en af).
Met vrachtverkeer, dus fijn in de luchtstroom mee.
Van Gugel naar het Gardameer.
Het viel mij op dat Zwitserland en Italië flink aan de weg timmeren met laadstations. Geen Jip en Janneke apparaten maar serieuze laadstations waar je gekoppeld kunt blijven staan. Eigenlijk had ik verwacht dat het in deze landen een drama zou worden.
Foto:

Ik ben een dag eerder dan gepland vertrokken om eventuele vertragingen met laden te kunnen opvangen, was dus niet nodig en was een dag te vroeg in Italië.
Nogmaals het is mij super bevallen! Het is de mindset die het gedaan heeft.
No stress!
Ciao, vanaf een zonnige bestemming.
-
Henri Berends
- Berichten: 1502
- Lid geworden op: wo 22 mar 2017 19:22
- Locatie: Doorwerth
Re: BMX iX en Tabbert Da Vinci 700DK
Een bijzondere combinatie. 
Op de Franse Aire zou met deze lengte verstrikt kunnen raken in de wirwar van smalle en onverzichtelijke rijlanen.
Op de Franse Aire zou met deze lengte verstrikt kunnen raken in de wirwar van smalle en onverzichtelijke rijlanen.
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Alko Trailer Control,Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.
Re: BMX iX en Tabbert Da Vinci 700DK
Geweldig Teun !
Mooi dat het goed gegaan is en je is meegevallen. Verbruik is, raar maar waar, redelijk vergelijkbaar met mijn setje. Heel knap. Ben dan wel benieuwd hoeveel km je plm reed, of liet je dit ook afhangen van laad beschikbaarheid ?
2 jaar geleden viel mij het ook al op dat infrastructuur naar Italië heel goed is, Italië zelf was toen minder.
Nu naar zuid Frankrijk overal laadstations onderweg. Neem dan vooral de Fastned, kan je gekoppeld blijven.
Maar....inderdaad gaat jou lengte lastig worden. Zoals je zelf zegt, af en toe brutaal zijn...moet gewoon.
Nu fijne vakantie en op naar meer ev-combi kilometers!
Mooi dat het goed gegaan is en je is meegevallen. Verbruik is, raar maar waar, redelijk vergelijkbaar met mijn setje. Heel knap. Ben dan wel benieuwd hoeveel km je plm reed, of liet je dit ook afhangen van laad beschikbaarheid ?
2 jaar geleden viel mij het ook al op dat infrastructuur naar Italië heel goed is, Italië zelf was toen minder.
Nu naar zuid Frankrijk overal laadstations onderweg. Neem dan vooral de Fastned, kan je gekoppeld blijven.
Maar....inderdaad gaat jou lengte lastig worden. Zoals je zelf zegt, af en toe brutaal zijn...moet gewoon.
Nu fijne vakantie en op naar meer ev-combi kilometers!
Ford Kuga PHEV ST-line X 2025 met een Fendt 510 TFB.
Re: BMX iX en Tabbert Da Vinci 700DK
Snelheid heb ik op de eerste dag op 85/90 gehouden. Wel aardig wat file gehad, weet niet of dit invloed heeft gehad.
Dag twee ook deze snelheid aangehouden voor het resultaat. Maar natuurlijk wel in de slipstream van grote vrachtwagens en deze natuurlijk wel opgezocht. Tussen sommige laadbeurten door zat ik enkel achter dezelfde vrachtwagen, heel gezellig.
Wel heb ik in beide dagen de auto op efficiënt modes staan in combinatie met adaptive cruise control, waar ik vooral met het vrachtverkeer mijn voordeel uithaal.
Dag twee ook deze snelheid aangehouden voor het resultaat. Maar natuurlijk wel in de slipstream van grote vrachtwagens en deze natuurlijk wel opgezocht. Tussen sommige laadbeurten door zat ik enkel achter dezelfde vrachtwagen, heel gezellig.

Wel heb ik in beide dagen de auto op efficiënt modes staan in combinatie met adaptive cruise control, waar ik vooral met het vrachtverkeer mijn voordeel uithaal.
Re: BMX iX en Tabbert Da Vinci 700DK
Ja, als je die al over komt met die combi.Henri Berends schreef: ↑di 23 jul 2024 23:40Een bijzondere combinatie.
Op de Franse Aire zou met deze lengte verstrikt kunnen raken in de wirwar van smalle en onverzichtelijke rijlanen.![]()
Vrees dat je daar redelijk kansloos bent.
Sowieso uitwijken naar laadplaatsen van de Peage af lijkt mij een strak plan.
Wat een mooie, ruime en rustige laadplaatsen had je onderweg zeg.
Top!
@Teun: hoeveel laad stops heb je nou gemaakt over de hele reis naar het Gardameer?
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende scharrel Kip Kompakt 37 EKV Special
Re: BMX iX en Tabbert Da Vinci 700DK
Teun is naar Italië, dus (nu) geen peage nodig.
Roep nu geen onnodige dingen als je niet weet hoe het werkelijk is...
De peage is heel goed te doen als ev combi. De meeste recent aangelegde laadstations hebben eigen toegangsroutes die langs de benzinestation leiden. Vaak en vooral Fastned gewoon aangekoppeld laden. Soms toch even losmaken, nou en ?
Ik heb een keer een krappe slinger gemaakt...had niet opgelet, moest met auto over hoge stoeprand om caravan schadevrij te houden.
Tip die helpt: kijk van te voren op Google Maps, klik op foto's van situatie en je weet wat je te wachten staat.
Enkel voorbeelden van afgelopen week naar het zuiden...
Roep nu geen onnodige dingen als je niet weet hoe het werkelijk is...
De peage is heel goed te doen als ev combi. De meeste recent aangelegde laadstations hebben eigen toegangsroutes die langs de benzinestation leiden. Vaak en vooral Fastned gewoon aangekoppeld laden. Soms toch even losmaken, nou en ?
Ik heb een keer een krappe slinger gemaakt...had niet opgelet, moest met auto over hoge stoeprand om caravan schadevrij te houden.
Tip die helpt: kijk van te voren op Google Maps, klik op foto's van situatie en je weet wat je te wachten staat.
Enkel voorbeelden van afgelopen week naar het zuiden...

Ford Kuga PHEV ST-line X 2025 met een Fendt 510 TFB.
BMX iX en Tabbert Da Vinci 700DK
Jongens jongens, de Franse aires zijn krap maar t is geen Madurodam he
Ook met onze 15,5m combi komen wij daar over: rustig en beheerst, de bijrijder heeft niet eens uit hoeven stappen. En ja, dat was middenin de Franse schoolvakantie met dus Frans geparkeerde Fransen.
Respect Teun, fijn dat het zo goed verlopen is. Wij keken afgelopen jaar ook op van het tempo waarmee alles uit de grond wordt gestampt. Italië is dan misschien wat laat begonnen: t wordt wel meteen goed gedaan
Moet ik dan toch m’n V300d inruilen op een EQV?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ook met onze 15,5m combi komen wij daar over: rustig en beheerst, de bijrijder heeft niet eens uit hoeven stappen. En ja, dat was middenin de Franse schoolvakantie met dus Frans geparkeerde Fransen.Respect Teun, fijn dat het zo goed verlopen is. Wij keken afgelopen jaar ook op van het tempo waarmee alles uit de grond wordt gestampt. Italië is dan misschien wat laat begonnen: t wordt wel meteen goed gedaan

Moet ik dan toch m’n V300d inruilen op een EQV?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!
-
doubleyou
Re: BMX iX en Tabbert Da Vinci 700DK
Met een WLTP actieradius van slechts 354 km kan je dan met de hut erachter heel veel ervaring opdoen met laden op weg naar en in Italië :).
Re: BMX iX en Tabbert Da Vinci 700DK
Allemaal leuk en aardig maar de afschrijving van zo'n EV is gigantsich nu de inruil stagneert.
https://www.autoblog.nl/nieuws/68-van-d ... en-6925280
https://www.autoblog.nl/nieuws/68-van-d ... en-6925280
Skoda Octavia 3 combi <> Hobby 540 UL
Re: BMX iX en Tabbert Da Vinci 700DK
@redriver je slaat de plank een beetje mis met je opmerking in dit topic.
Ik informeer alleen over mijn bevindingen, het rijden met mijn combinatie. De mogelijkheid dat hij afschrijft is irrelevant. Helemaal als het de Duitse automarkt betreft, aldus jouw artikel.
Ik informeer alleen over mijn bevindingen, het rijden met mijn combinatie. De mogelijkheid dat hij afschrijft is irrelevant. Helemaal als het de Duitse automarkt betreft, aldus jouw artikel.
Re: BMX iX en Tabbert Da Vinci 700DK
Trekgewicht EQV: 0kg. Ik weet zo even niet wat de iQ van Teun mag trekken, maar t is vast geen 2800kg?doubleyou schreef:Met een WLTP actieradius van slechts 354 km kan je dan met de hut erachter heel veel ervaring opdoen met laden op weg naar en in Italië :).

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!
Re: BMX iX en Tabbert Da Vinci 700DK
2500 kg mag hij trekken.
Re: BMX iX en Tabbert Da Vinci 700DK
Zo, gisterenavond weer thuis gekomen. Twee dagen over Gardameer - Nederland gedaan, TOP ervaring.
Conclusie: gewoon doen! Eigenlijk is het relaxter dan met een brandstof auto, omdat je wel moet stoppen.
Heb je een grote combinatie zoals wij, check vooraf even de laadstations. Resulteerde in stoppen tussen de 150 en 180 km, maar 0 stress en aangekoppeld laden.
Stations vooraf uitgezocht en kon perfect aangekoppeld laden. Bij één station even moeten afkoppelen, geen probleem.
Blijf lekker meerijden met vrachtwagens en je hebt een gem verbruik van 35/36 per 100 km, Echt super netjes en beter dan verwacht!






Conclusie: gewoon doen! Eigenlijk is het relaxter dan met een brandstof auto, omdat je wel moet stoppen.
Heb je een grote combinatie zoals wij, check vooraf even de laadstations. Resulteerde in stoppen tussen de 150 en 180 km, maar 0 stress en aangekoppeld laden.
Stations vooraf uitgezocht en kon perfect aangekoppeld laden. Bij één station even moeten afkoppelen, geen probleem.
Blijf lekker meerijden met vrachtwagens en je hebt een gem verbruik van 35/36 per 100 km, Echt super netjes en beter dan verwacht!






Re: BMX iX en Tabbert Da Vinci 700DK
Supergaaf Teun, dank voor je update en mooie foto's.
Mooie resultaten en cijfers, vallen zeker mee !
Blij dat er een enthousiaste en positieve grote ev-combi rijder zijn verhaal doet. Ik roep het al zo lang, het is gewoon super relaxed rijden. Het zal ongetwijfeld even iets aan uitzoeken (moest ik 3 jaar geleden) zijn voor de grootte maar ook dat lijkt goede kant op te gaan.
Heel mooi om te lezen !
Mooie resultaten en cijfers, vallen zeker mee !
Blij dat er een enthousiaste en positieve grote ev-combi rijder zijn verhaal doet. Ik roep het al zo lang, het is gewoon super relaxed rijden. Het zal ongetwijfeld even iets aan uitzoeken (moest ik 3 jaar geleden) zijn voor de grootte maar ook dat lijkt goede kant op te gaan.
Heel mooi om te lezen !
Ford Kuga PHEV ST-line X 2025 met een Fendt 510 TFB.