Ze eten de caravan op.

Over klussen, reparatie en onderhoud van het interieur van de caravan.
Ferdi

Re: Ze eten de caravan op.

Bericht door Ferdi » vr 6 aug 2021 09:37

Als je het in de looproute strooit, komen ze er vanzelf allemaal mee in aanraking en gaan ze dood. Er is geen moer die in het nest blijft ze lopen allemaal in en uit.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Ferdi

Kia Niro EV executive 2023 Kip Shelter plus 2023

iemand
Contacteer:

Bericht door iemand » vr 6 aug 2021 10:18

Eerst even goed bestuderen WAAR ze heen gaan, resp. vandaan komen.

Dan pas op die plekken strooien.
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Karenk

Bericht door Karenk » vr 13 aug 2021 09:52

Eerlijk gezegd komen ze elke keer vanuit een andere hoek. Als ik op de ene kant iets heb gespoten komen ze gewoon van een andere kant. Elke keer vanuit een andere richting dus. Langs de kastjes, plafond of richeltjes onder de kastjes. Hooo dat ik de diatomeeenaarde hier voor kan gebruiken. Ga het vandaag halen bij de Welkoop

WillyL

Bericht door WillyL » vr 13 aug 2021 16:06

Even naast de kwestie.... Wat zijn zilvervisjes? Zijn dat wat wij motten noemen, dus die insectjes die je kleding, vooral wol, oppeuzelen en daar gaatjes in maken?
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)
3034

Micky

Bericht door Micky » vr 13 aug 2021 16:24

Tesla model Y Long Range AWD en een Saab 9-3 Cabrio 2.0t uit 2004 met de oeroude Kip KG-45 TLB (1989)

annaca

Bericht door annaca » vr 19 jul 2024 01:19

In de klerenkast zit er bovenin een gat naar het plafond waar de snoeren doorheen lopen en heel veel witte schilfertjes naar beneden zijn gekomen.
Dit lijkt op het mierenverhaal maar het gekke is dat ik daar nog geen mieren heb gezien maar op andere plaatsen wel. Die gaan dan door het plafond naar andere plekken? Het waren overigens niet van die grote maar volgens mij de gewone kleine Hollandse mieren. Ook al sta ik nu in Belgie??
Het waren ook veel vliegende mieren. Ik begrijp dat dit de mannetjes zijn en maar 48 uur leven? En dan is er ook sprake van een nest? Je ziet er eerst overal lopen en na de lavendel, kaneel, nootmuskaat en talkpoeder, azijn toch opeens een heleboel tegelijk bij elkaar kwamen ze boven een kastje tevoorschijn. Toen na een paar keer spuiten en een mierenlokdoos zie ik nu geen mieren meer. Trouwens wel vreemd dat ze niet in het kastje met het eten kwamen wat je zou verwachten.
Ik dacht ook het is geen muis want dat had ik wel gehoord en zie geen keutels oid. Dus dacht ik aan de mieren maar als ze de isolatie eten dan is het toch ook raar dat er zoveel uit het gat naar beneden komt vallen? Of ze eten niet alles op en blijven de restjes over? Het lijken kleine witte plastic schilfertjes.
Ik had dus wel degelijk heel wat mieren maar zou het niet ook nog wat anders kunnen zijn?
Ik hoopte nog dat de wind flink door het plafond waaide.....
Als het een nest is met koningin zou het dan later alsnog weer tevoorschijn kunnen komen ook al zie ik nu even niks meer?
Vervelende is dat je inderdaad niet kan zien of weet wat de schade dan is. Een dealer moet dan een en ander openmaken?
Een afbeelding is niet gewoon in te voegen maar is een link voor nodig?
Fijn als er misschien nog wat nieuwe recente info is.

Ab
Moderator

Bericht door Ab » vr 19 jul 2024 09:14

Een foto is heel makkelijk in te voegen.
Klik op bijlagen, kies een foto uit je telefoon of computer en plaats in bestand.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Mover: 3,1 TDI op de voorwielen.

De reis is het doel.

annaca

Bericht door annaca » di 23 jul 2024 01:59

Ah bedankt! Ik probeerde het via de afbeelding en met image maar dat lukte niet.
Bijlagen
IMG_3669.jpeg

Plaats reactie

Terug naar “Interieur”