Mijn vrouw stuurde me dit door. Die had dit ergens gelezen. Hebben jullie hier ervaring mee?
“Wifi tip op vakantie
Aangezien het dit jaar ook weer top werkt deel ik dit nogmaals met jullie.
Het leed dat slechte wifi heet op de camping begint al onderweg want 2 dagen naar Frankrijk vreet behoorlijk wat data.
Wij hebben dus een extra telefoon mee met een Vodafone prepaid kaartje. Zetten daar de eerste en tweede dag unlimited data op voor €4,- en gebruiken de telefoon als hotspot. Werkt perfect. Alleen let op: unlimited dat is 7gb!
Op de camping eerst ontvangst gecheckt en toen unlimited dat voor hele week er op gezet voor €14,-
Stuk goedkoper als de wifi van de camping, goed ontvangst en ga je een dagje ergens heen kan de telefoon gewoon mee.
Waarom eerst testen?
Ervaring 2 jaar geleden was dat de ontvangst op camping daar slecht was.
Wifi via eigen hotspot
Wifi via eigen hotspot
VW Golf Plus 1.2 TSI 2011 + Burstner Club 1989
Re: Wifi via eigen hotspot
![[1174193.png] [re.gif]](./images/smilies/1174193.png)
Yup
Werkt perfect als er tenminse 4/5 G ontvangst is.
Dat is namelijk niet overal zo.
Suzuki Vitara 1.4 boosterjet hybrid 145 pk 235nm automaat Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam
Of, als de (gratis) wifi van de camping te zwak is, een wifi versterker.
Hoewel een sterk wifi signaal niet automatisch betekent dat het internet snel genoeg is voor bijv. TV kijken.
Ik maak ook een hotspot met mijn telefoon, maar in combinatie met een heel ruim bundel.
Hoewel een sterk wifi signaal niet automatisch betekent dat het internet snel genoeg is voor bijv. TV kijken.
Ik maak ook een hotspot met mijn telefoon, maar in combinatie met een heel ruim bundel.
Grijze auto met 4 wielen en een caravan. Grote voeten, 2 kranen, toilet, bedden en nog wat dingetjes waarvan ik vermoed dat het niemand een snars kan schelen. 

Ik neem gewoon mijn werktelefoon mee en gebruik die als hotspot. Kan in heel Europa en ..... gratis 

Skoda Octavia 3 combi <> Hobby 540 UL
Afgelopen 3 weken in Spanje en Frankrijk geweest, en de trainingen en afspraken van de Formule 1 of via de hotspot van mijn telefoon gekeken.
Heb in Nederland onbeperkt internet en in het buitenland 45 Gb. genoeg dus
Heb in Nederland onbeperkt internet en in het buitenland 45 Gb. genoeg dus
Knaus Sport 460 EU uit 2024, vloerverwarming,Thule Omnistor cassette luifel + zijwand en Schaduwdoek, Dorema Octavia Air tent + luifel, Sinclair dak airco, volautm. mover, EMUK spiegels, Nissan Qashqai 1.3 MHEV automaat N-uit 2022
Jazeker, al jaren, ik doe het nog iets makkelijker met betere kwaliteit wifi, ik gebruik deze router en daar druk je het Simkaartje in, die maakt dus een gewoon wifinetwerk aan net als thuis, met dezelfde naam en wachtwoord zorg je er ook gelijk voor dat alle aparaten automatisch verbinden, want ze denken het thuisnetwerk te zien.
https://www.coolblue.nl/product/840045/ ... cIQAvD_BwE
Tesla model Y Long Range AWD en een Saab 9-3 Cabrio 2.0t uit 2004 met de oeroude Kip KG-45 TLB (1989)
![[1174193.png] [re.gif]](./images/smilies/1174193.png)

Met 80Gb per maand in EU voldoende (B zelfs onbeperkt).
heb een echte chinese mifi router gekocht in china.(20 euro)
eentje die werkt op usb aan sluiting. gebruik hem dus ook onder weg in de auto.
staan we op een plekje gaat hij naar de caravan.
afgelopen 3 weken trip naar Noorwegen heb ik mijn wifi versterker niet gebruikt.
we konden tv.(ziggo)kijken en gewoon internetten zonder instellingen (wifi van de camping) te hoeven veranderen.
wat mij betreft een verademing tov. een wifi verstreker,
oja ook met vodafoon.
eentje die werkt op usb aan sluiting. gebruik hem dus ook onder weg in de auto.
staan we op een plekje gaat hij naar de caravan.
afgelopen 3 weken trip naar Noorwegen heb ik mijn wifi versterker niet gebruikt.
we konden tv.(ziggo)kijken en gewoon internetten zonder instellingen (wifi van de camping) te hoeven veranderen.
wat mij betreft een verademing tov. een wifi verstreker,
oja ook met vodafoon.
Laro 109 6cil nissan diesel 1973
Suzuki S-cross 2018
avanto 385
Beyerland 495 t
kip de luxe 390
Elddis 370-2 (huidige)
Suzuki S-cross 2018
avanto 385
Beyerland 495 t
kip de luxe 390