Afwerktape laat los - kitten?
Afwerktape laat los - kitten?
Hoi allemaal,
De naden tussen de platen in mijn Carado caravan zijn afgewerkt met tape. Die tape laat her en der los (Caravan is 11 jaar oud, komt schijnbaar vaker voor).
Andere tape kan ik alleen in knalwit vinden, dat lijkt me lelijk tegen de gebroken-witte achtergrond.
Zou het een goed idee zijn om de naden te kitten met siliconen kit of zitten daar risico’s/nadelen aan? Die kit is nl wel in gebroken-wit te krijgen.
Alvast bedankt voor jullie tips & adviezen!
Foto:
De naden tussen de platen in mijn Carado caravan zijn afgewerkt met tape. Die tape laat her en der los (Caravan is 11 jaar oud, komt schijnbaar vaker voor).
Andere tape kan ik alleen in knalwit vinden, dat lijkt me lelijk tegen de gebroken-witte achtergrond.
Zou het een goed idee zijn om de naden te kitten met siliconen kit of zitten daar risico’s/nadelen aan? Die kit is nl wel in gebroken-wit te krijgen.
Alvast bedankt voor jullie tips & adviezen!
Foto:
Re: Afwerktape laat los - kitten?
bestel via de dealer de juiste kleur tape, ga niet kitten, dan kan je beter een verkeerde kleur plakken.
- Beyerland390
Je kan transparante contactlijm gebruiken om het tape weer terug te plakken.
Caravan: Adria Adiva 462PD, 2012
Trekker: Ford Kuga PHEV ST-Line X, 2022, 225PK
Dat het met siliconenkit gaat lukken betwijfel ik ten zeerste..
Zelf zou ik eerder aan laklijm denken, die droogt transparant op.
Lijmt een poreus op een glad oppervlak.
Zelf zou ik eerder aan laklijm denken, die droogt transparant op.
Lijmt een poreus op een glad oppervlak.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Even luidop denken...
Is de tape wat hard geworden? Moet die dan ook niet een beetje opgewarmd worden met een haardroger zodat de tape niet breekt tijdens het plakken?
Is de tape wat hard geworden? Moet die dan ook niet een beetje opgewarmd worden met een haardroger zodat de tape niet breekt tijdens het plakken?
Bij ons en vast nog veel meer merken worden de naden weggewerkt met profiellatjes.
Deze kan je eventueel lakken in dezelfde kleur als je plafond.
Deze kan je eventueel lakken in dezelfde kleur als je plafond.
**** Fendt Bianco Activ 390 FHE ****
**** Opel Astra Ultimate Hybrid ****
**** Opel Astra Ultimate Hybrid ****
Echt...kijk nog eens naar Laklijm
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
- Beyerland390
Willy’s gedachtespinsel is zo’n gek idee nog niet. Zou ik ook proberen. Even met de haarfohn verwarmen en recht maken, dan wat contactlijm en aandrukkken.
Deze lijm zal z’n werk wel doen:
https://www.bison.net/nl-nl/producten/b ... -18-g-nlfr
Caravan: Adria Adiva 462PD, 2012
Nee, het is gewoon de lijm die niet meer goed plakt.
Ik heb intussen Gaffa tape van Nichiban gevonden in RAL9001. Ik ga eens kijken of dat kwa kleur een beetje in de buurt komt.
Mocht dat niks zijn, dan ga ik proberen of Carado / Dethleffs de tape kan leveren. Als dat ook niks wordt…dan moeten het maar profiel latjes worden.
Ik laat mijn bevindingen weten zodra er nieuws is (dan hebben anderen er misschien ook nog iets aan)
Ik heb intussen Gaffa tape van Nichiban gevonden in RAL9001. Ik ga eens kijken of dat kwa kleur een beetje in de buurt komt.
Mocht dat niks zijn, dan ga ik proberen of Carado / Dethleffs de tape kan leveren. Als dat ook niks wordt…dan moeten het maar profiel latjes worden.
Ik laat mijn bevindingen weten zodra er nieuws is (dan hebben anderen er misschien ook nog iets aan)
Ook nogal een werkje! En er is geen garantie dat het goed plakt door de oude lijmlaag die op de tape zit. Ik probeer een stukje als de andere opties op niks uitlopen.
Bedankt voor het meedenken in elk geval!
Bedankt voor het meedenken in elk geval!
Beyerland390 schreef: ↑di 11 jun 2024 16:16Willy’s gedachtespinsel is zo’n gek idee nog niet. Zou ik ook proberen. Even met de haarfohn verwarmen en recht maken, dan wat contactlijm en aandrukkken.
Voor de duidelijkheid, ik bedoelde terug flexibel maken van de tape. Dus niet het plaksel, die zal wel uitgeleefd zijn.
Secondelijm zit bij ons al jaren
Saab 9-5 Aero estate (2007) met Kip35EK (1991)
Dubbelzijdig tape op het plafond, vliesje eraf strip er terug op. Klusje van 5 minuten wordt hier nogal groot gemaakt.
Home-car racer 39 met daarvoor een Ford Focus