alternatieve route door de alpen

Plaats reactie
jeanvollebergh

alternatieve route door de alpen

Bericht door jeanvollebergh » ma 1 apr 2024 13:12

Beste Forumleden;

Wij maken dit jaar vanaf eind april een rondreis door Frankrijk/duitsland/oostenrijk/italie/zwitserland en weer Frankrijk.

Wij rijden met een Nissan Xtrail T32 ( 170 PK ) en een Fendt caravan type 445 Bianco

Kan iemand mij adviseren over het volgende:

Ten gevolge van de afsluiting van de arlbergtunnel vanaf 1 april ben ik genoodzaakt om de terugreis anders te plannen. Onze laatste stop in Italie ligt in de Dolomieten in het Plaatsje Glurns.De bedoeling was om de SS40 te nemen tot bij Landeck ( de rechenpas dus ) en dan de A12 naar het westen door de Arlbertunnel. Dat gaat dus niet. De Arlberpas is verboden voor caravans en het alternatief zou dan de FernPass zijn maar dat ligt te ver verwijderd van onze geplande route.

Wij willen nu de volgende route nemen: De Fernpass (SS40 ) tot bijna bij het dorpje Pfunds, dan linksaf naar Zwitserland over de 27 langs de Inn tot aan het dorpje Saglians waar we de autotrein door de Vereinatunnel naar het dorpje Klosters willen nemen en dan onze weg vervolgen door Zwitserland naar onze laatste stop in Frankrijk.

Met name het traject vanaf Pfunds naar de Vereinatunnel is voor mij een onzekerheid qua bereidbaarheid met mijn combinatie.

Heeft iemand dit traject al eens gereden en bereid zijn ervaring met mij te delen?

Groet Jean

eurotrotter

Re: alternatieve route door de alpen

Bericht door eurotrotter » ma 1 apr 2024 16:19

W.B. het rijverbod over de Arlbergpass:

Dit geldt voor aanhangwagens en caravans
Op de Arlbergpas geldt in principe een rijverbod voor teams met aanhangwagens van meer dan 750 kg. Om ervoor te zorgen dat ook kampeerders met caravans gebruik kunnen maken van de omleiding, wordt deze beperking tijdens de tunnelafsluiting opgeheven. Uitzondering: Het rijverbod voor getrokken voertuigen blijft geldig op alle weekenden (zaterdag en zondag) en feestdagen tussen 1 juli en 6 oktober, van 9.00 tot 17.00 uur. Voertuigen met kampeerwagens moeten dan voorrang geven aan grote gebieden.

Bron:https://www.adac.de/news/arlbergtunnel-gesperrt/
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

jeanvollebergh

Bericht door jeanvollebergh » ma 1 apr 2024 22:34

Beste Euroglotter;

Bedankt voor je reactie; Ik heb het bericht de site van de ADAC gelezen; klopt idd wat je zegt, echter er staat ook nog een andere voorwaarde bij nl. dat deze tijdelijke ontheffing enkel geldt voor regionaal verkeer; doorgaand verkeerde startpunt en eindbestemming buiten de regio moeten andere omleidingen kiezen!

Ik vind de omleiding die ik nu heb gekozen helemaal niet zo'n probleem, echter ik ben totaal onbekend met de door mij gekozen route ( zie mijn oorspronkelijk bericht ) en hoopte daar feedback over te krijgen.

Hans1954

Bericht door Hans1954 » ma 1 apr 2024 22:49

[re.gif] Die andere voorwaarde geldt alleen voor vrachtverkeer. Dus voor auto's met caravan geldt: je mag over de Arlberg maar niet in de weekenden en op feestdagen.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

sindaco

Bericht door sindaco » ma 1 apr 2024 23:32

als ik op google kijk dan is die 27 een prachtige route en is het vanaf pfunds over een dikke 50 km tot treintunnel een mooie weg.
ik heb niet verder gekeken san tot bij de treintunnel.

hoogte verschil is ongeveer 400 meter wat overbrugd moet worden.
zou me daar niet te druk over maken met die combi.

met het poppetje kijken op de 27 geeft een mooi beeld van de route.
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

jeanvollebergh

Bericht door jeanvollebergh » di 2 apr 2024 08:40

Ja, dat heb ik ook gedaan en mijn conclusie was idd ook dat het een mooie route is ; het lijkt me ook een rustige route maar wel plaatselijk 10-11%. De omleiding over de Arlbergpass lijkt me juist wél een drukke route.

Plaats reactie

Terug naar “Italië”