Deuren vervangen

Alles wat betrekking heeft tot stacaravans
Plaats reactie
Martina A
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 20 mar 2024 08:43

Deuren vervangen

Bericht door Martina A » do 21 mar 2024 10:01

Momenteel zijn we op zoek naar een stacaravan. We hebben er 1 op het oog, maar de binnendeuren zijn vrij laag, zeker omdat manlief dik 2meter is. Hebben jullie tips om de binnendeuren te vervangen voor hogere uitvoeringen? Waar op te letten, materiaal...

Knaus440
Berichten: 3729
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Deuren vervangen

Bericht door Knaus440 » do 21 mar 2024 11:10

Ik ben ook 2 meter lang, en bij onze stacaravan na renovatie ook de deuren, of beter kozijnen, verhoogd.
Alleen de deuren vervangen is niet genoeg uiteraard. Je zult de kozijnen moeten vervangen!
Bij mijn zoektocht vond ik geen hogere deuren voor de stacaravan.
In ons vorig huis heb ik de truuk van kozijnen laten zakken, kalf er tussenuit, waardoor er geen bovenlicht meer was. (En de bestaande wand daarna boven de deuren doortrekken.)
Maar wel 210 cm hoge deuren.

Dat ging dus niet in de stacaravan.
Daar besloten om de deuren te verlengen, en zelf een kozijn samen te stellen. En dus ook de constructie van de wand erboven aan te passen.
Is geen kwestie van effe zaag erin! Het is niet te moeilijk, maar het frame van de wand moet je dus aanpassen.
Kozijn in stacaravan is gewoon een simpele opleg lat constructie.
Ik heb dus een strook van 12 cm bovenop de deur gemaakt.
En dus dat uit de wand erboven gezaagd.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Martina A
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 20 mar 2024 08:43

Re: Deuren vervangen

Bericht door Martina A » do 21 mar 2024 19:34

Hoopte al dat zoiets mogelijk was, bedankt voor je reactie! Je geeft aan dat je de deur verlengt hebt, heb je dan de bestaande deur hoger gemaakt, maar hoe heb je dat gedaan? 12 cm wand weggezaagd en dat aan de deur bevestigd? 🤔 Was al op zoek naar passende binnendeuren, maar die zijn vaak dikker dan gemiddelde wand vam n stacaravan...

Knaus440
Berichten: 3729
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Deuren vervangen

Bericht door Knaus440 » do 21 mar 2024 21:41

Ik heb de deur niet verhoogd met de oude wand. Gewoon een vierkant frame er bovenop, de naad dicht gekit, en tot 1 geheel in de primer en lak.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Plaats reactie

Terug naar “Stacaravans”