Caravan verzekering

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jos01
Berichten: 142
Lid geworden op: zo 21 mei 2006 09:26

Caravan verzekering

Bericht door Jos01 » ma 3 nov 2008 21:46

Ik heb met de zoekfunctie wel al wat gevonden op het forum over caravanverzekeringen maar ben er nog niet helemaal uit. Mijn vraag is dan ook: Wie is er tevreden over zijn caravanverzekering en wie niet? Ik vind het nou niet echt belangrijk om de goedkoopste te hebben maar een goede en vlotte afhandeling e.d. bij eventuele schade vind ik belangrijker.
Heb wel al gezien dat ik bij Centraal beheer bijna 370 euro kwijt ben en bij de Anwb 425 euro maar dan ben ik wel 10 jaar tegen nieuwwaarde verzekerd. (is dit nodig zolang of doet men het over het algemeen korter?)
Het gaat in dit geval om een nieuwe caravan.
Gr Jos
Mitsubishi Outlander 2.0 2WD 2010 met Knaus 450 fu sport 2008

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Bericht door Daphne » ma 3 nov 2008 22:37

Verzekeringen zijn heel persoonlijk. Iemand die zijn caravan iedere 3 jaar inruilt zal geen 10 jaar nieuwwaarde gaan verzekeren. Voor iemand die van plan is om lang met dezelfde caravan te gaan doen kan het gunstig zijn. Ik heb zelf een total loss meegemaakt toen de caravan 5 jaar en 2 maanden was, dus was blij met de 10 jaar nieuwwaarde want er kon zo een nieuwe caravan worden gekocht.

Dus kijk zelf wat voor je belangrijk is. Hoe lang nieuwwaarde, verzekeren via een tussenpersoon, of rechtstreeks (regel alles zelf) Hagelschade wel of niet apart verzekeren, eigen risico kan ook nog verschillen per verzekeraar.

Ik heb onze caravan bij Centraal Beheer gehad en nu bij de Europeesche. Beide verzekeraars hebben schades prima afgehandeld. Maar er zijn vast ook negatieve verhalen te horen want geen een verzekeraar heeft 100% tevreden klanten, waarbij je natuurlijk altijd moet bedenken dat het verhaal 2 kanten heeft.

Succes en veel plezier met de nieuwe caravan.

Ps: via de zoekfunctie is echt wel te vinden hoe men over de eigen caravanverzekering denkt en wat de ervaringen zijn.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
HansTabbert
Erelid
Berichten: 2419
Lid geworden op: ma 16 okt 2006 21:48
Locatie: Twente

Bericht door HansTabbert » ma 3 nov 2008 22:55

Ik heb mijn Tabbert verzekerd bij de Hema :D :D :D

Met accessoires is mijn caravan verzekerd voor zo'n 19000 euro.
Op dit moment staat de caravan voor een reparatie bij de dealer (hagelschade)

Alles is betaald..........de afwikkeling liep voorspoedig en professioneel.
Ik betaal voor deze caravan aan premie van 240 euro per jaar
VW touran TDI 190pk 2019 Tabbert 490Booster 2020

Gebruikersavatar
Jos01
Berichten: 142
Lid geworden op: zo 21 mei 2006 09:26

Bericht door Jos01 » wo 5 nov 2008 20:04

Hoi Daphne, Ik is niet zo dat ik niks had gevonden maar misschien zijn er ondertussen wel weer leden gekomen met goede of slechte ervaringen. Vandaar mijn vraag. :D

Ik heb onderussen ook even bij de Hema gekeken en dat zag er ook allemaal voordelig uit. Ik zou in mijn geval met 10 jaar nieuwwaarde ongeveer 325 euro betalen, dat scheelt100 euro met de anwb en dat is toch geld en misschien het overwegen waard :lol: Gr Jos
Mitsubishi Outlander 2.0 2WD 2010 met Knaus 450 fu sport 2008

Roberto

Bericht door Roberto » vr 7 nov 2008 14:09

Ook ik heb mijn caravan bij de Hema verzekerd, alsmede mijn auto.
Met deze combi kreeg je weer 25% extra korting.
Voor de caravan betaal ik nu 225 p/jr.

Ik ben met de auto 10 jaar verzekerd geweest bij Ohra. Ik heb nooit een schade gehad, dus kan niet zeggen of ik al dan niet tevreden was over deze mij.

JeTeKa

Bericht door JeTeKa » di 18 nov 2008 10:56

Ik was verzekerd bij Avero Achmea. Nu is mijn caravan total loss en het heeft drie maanden! geduurd voordat er iets werd gedaan. Pas na het dreigen met een advocaat werd er iets gedaan. Eerlijkheidshalve moet ik wel bekennen dat het nu wel goed is afgewikkeld, maar het heeft naar mijn mening veel te lang geduurd.

Wilkman
Berichten: 780
Lid geworden op: ma 21 jul 2008 12:34

Bericht door Wilkman » di 18 nov 2008 11:05

Johan,

blij te horen dat er dan toch na weliswaar veel te lange tijd een positieve regeling uit de bus gekomen is.
En nog steeds niet van gedacht veranderd,nog geen nieuwe of andere caravan?
Ford Ranger Wildtrack double Cab 213pk 500nm 2020 - Hobby Excellent 540UL 2019

Als "bruin zijn" de graadmeter is van een goede vakantie , dan hebben alle drollen het goed gehad.

JeTeKa

Bericht door JeTeKa » do 20 nov 2008 14:07

Jawel, maar niet eerder dan in 2010!
Komend jaar zijn we het hele jaar wel bezig met de nieuwbouw van de woning.
Vervolgens moet er dan nog een tuin worden aangelegd van bijna 1.000 m2
Daar gaat ook de nodige tijd en geld inzitten. 2009 gaan we dus niet op vakantie en derhalve hoeven we ook nog niet om een andere caravan te zoeken. Maar er komt zeker wel weer iets voor in de plaats hoor ;)

Wilkman
Berichten: 780
Lid geworden op: ma 21 jul 2008 12:34

Bericht door Wilkman » do 20 nov 2008 21:41

Johan,

veel succes met de verbouwings en aanlegwerkzaamheden.
Eerlijk gezegd heb je daar achteraf veeeel meer plezier aan dan enkele weken op pad met je caravan.En laat ons hopen dat er in 2010 een caravanner terugkomt. :wink:
Ford Ranger Wildtrack double Cab 213pk 500nm 2020 - Hobby Excellent 540UL 2019

Als "bruin zijn" de graadmeter is van een goede vakantie , dan hebben alle drollen het goed gehad.

Frederik

Bericht door Frederik » vr 21 nov 2008 10:30

[quote="Wilkman"]Johan,

over die caravan die niet op vakantie wil......
waarom moet die auto dan zo hard trekken om 'm weer thuis te krijgen :shock:
Fred

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”