Ierland

Plaats reactie
Andre Welten
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 1 mei 2011 11:09

Ierland

Bericht door Andre Welten » zo 19 mei 2019 15:04

Wie heeft er ervaring met kamperen met caravan in Ierland? Wij gaan er zeer binnenkort naar toe.

Gebruikersavatar
jackt
Berichten: 921
Lid geworden op: di 27 jul 2010 16:38
Locatie: Ommen, in het mooie Vechtdal

Re: Ierland

Bericht door jackt » za 13 aug 2022 13:10

Niemand die hier ondertussen ervaring mee heeft? Wij zijn aan het kijken voor 2023.........
Renault Koleos 2.5 Privilege 4wd '09 (MTM 2150kg, MTTM 4150kg en TEC Travelking 470TE Energy 2010 (MTM1500kg) met Alko Mammut mover op M-chassis en PowerXtreme X30 accu. Als voortent een Unico Bologna 280 met petluifel.

Gebruikersavatar
oetsie61
Berichten: 43
Lid geworden op: di 9 apr 2013 21:46
Locatie: EIndhoven

Re: Ierland

Bericht door oetsie61 » di 1 nov 2022 15:10

Ook wij zouden wel naar Ierland willen met de caravan maar ik heb het idee dat dat niet echt makkelijk gemaakt wordt. De prijzen van de ferries lopen de spuigaten uit en ook de campings zijn niet echt aantrekkelijk geprijsd. Ik heb al geprobeerd kleine minicampings te vinden zoals in Verenigd Koninkrijk maar ook dat lukt niet echt.
We blijven volgen.....
VW Touran 2.0TDI en Elddis Affinity 554 - 2020

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Ierland

Bericht door Daphne » di 1 nov 2022 16:32

jackt schreef:
za 13 aug 2022 13:10
Niemand die hier ondertussen ervaring mee heeft? Wij zijn aan het kijken voor 2023.........
Kijk eens op NPO naar We zijn er bijna seizoen 7 https://www.npostart.nl/we-zijn-er-bijn ... 81/episode (bij afleveringen kun je naar seizoen 7 Ierland scrollen)
Zitten best leuke campings bij en kun je veel inspiratie opdoen. Hier zie je een overzicht hoe de reis is opgebouwd https://www.acsireizen.nl/rondreis-ierland/22

Wij hebben deze op het verlanglijstje staan om een keer te doen (zonder groep)
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
jackt
Berichten: 921
Lid geworden op: di 27 jul 2010 16:38
Locatie: Ommen, in het mooie Vechtdal

Re: Ierland

Bericht door jackt » di 1 nov 2022 16:40

[re.gif]
Top.! Dank je Daphne.
Renault Koleos 2.5 Privilege 4wd '09 (MTM 2150kg, MTTM 4150kg en TEC Travelking 470TE Energy 2010 (MTM1500kg) met Alko Mammut mover op M-chassis en PowerXtreme X30 accu. Als voortent een Unico Bologna 280 met petluifel.

Andre Welten
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 1 mei 2011 11:09

Re: Ierland

Bericht door Andre Welten » za 10 dec 2022 21:46

jackt schreef:
za 13 aug 2022 13:10
Niemand die hier ondertussen ervaring mee heeft? Wij zijn aan het kijken voor 2023.........
Wij zijn vanuit Rosslare naar Blarney (10 km boven Cork) gegaan omdat onze oudste zoon in Cork woont en werkt, is een goede camping, maar kan druk zijn in het hoogseizoen, Ring of Kerry 40 km rijden. Vervolgens over e snelweg (gedeeltelijk tol) naar Dublin waar we een aantal dagen gestaan hebben op Camac Valley Tourist Caravan and Camping Park, grote camping met de bushalte voor de bus naar het stadscentrum letterlijk voor de poort. Ik heb het 1 keer gedaan, maar raad iedereen sterk af om zelf met de auto naar het stadscentrum te gaan, je wordt horendol van al het eenrichtingverkeer als je er de weg niet weet...Wij zijn met Stenaline heen vanuit Fishguard naar rosslare gegaan en met dezelfde rederij vanuit Dublin terug naar Holyhead. Overtocht NL-GB v.v. via Hoek van Holland-Harwich. Volgende keer (2024) gaan we zeer waarschijnlijk via Cherbourg rechtstreeks naar Rosslare om de Brexitperikelen en het daarbijbehorende douanegedoe te vermijden. Link naar de Ierse online campingcatalogus: https://www.campingireland.ie/parks/

Gebruikersavatar
jackt
Berichten: 921
Lid geworden op: di 27 jul 2010 16:38
Locatie: Ommen, in het mooie Vechtdal

Re: Ierland

Bericht door jackt » zo 11 dec 2022 12:07

thumbup.gif
Renault Koleos 2.5 Privilege 4wd '09 (MTM 2150kg, MTTM 4150kg en TEC Travelking 470TE Energy 2010 (MTM1500kg) met Alko Mammut mover op M-chassis en PowerXtreme X30 accu. Als voortent een Unico Bologna 280 met petluifel.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 12 okt 2016 12:12
Locatie: Bilthoven

Re: Ierland

Bericht door Erik » zo 11 dec 2022 17:54

@jackt

Wij hebben in 2016 een 5-weekse rondreis door Ierland gemaakt. Prachtig land, aardige mensen, voldoende (kleine) campings die soms ook niet in gidsen staan. Gewoon bordje langs de weg volgen. Als je geen Hilton-kwaliteit verlangt altijd prima te doen. Het zuidelijk deel van Ierland vinden wij trouwens mooier dan het noorden. Dublin is wél een leuke stad (als het niet regent tenminste). In de meeste steden is het trouwens raadzaam om je auto ruim buiten het centrum te parkeren was toen onze ervaring; parkeerruimte in het centrum is schaars, duur en bovendien zelfs met de TomTomem soms niet te vinden! En als je geen camping kunt vinden: gewoon in één van de tientallen leuk dorpjes de plaatselijke pub induiken en vragen waar je met je caravan kan staan. Je komt op de leukste plekjes: naast de pastorie van de plaatselijke kerk (uitzicht op het kerkhof), op een boerenerf (stroomkabel door het wc-raampje), op het oprijpad van de plaatselijke smid! Anders gezegd: op de bonnefooi caravan-pionieren lukte toen in Ierland prima. Het enige wat wij voorbereid hadden waren de ferry-overtochten. Tip: laarzen en goede regenkleding zijn absoluut vereist: Ierland is zó groen omdat het zó veel en zó vaak regent!

Groet, Erik
Caravanner sinds 1973, nu met een Eriba Nova GL 485 (2019), uitgerust met iTBS en E&P Levelsysteem en getrokken door een Volvo XC60 AWD. 😀

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Ierland

Bericht door dieseltijger » zo 11 dec 2022 22:16

Mijn dochter was er vier jaar geleden ook geweest: inderdaad: miezer, bewolking, grijze luchten. Volgens een Engelse (...) collega kent het land twee exportproducten: Guiness en werkloosheid. Dat laatste omdat ze ietwat achter lopen qua economie - lees: de oude sfeer is nog aanwezig, oude postkantoortjes - dat soort werk.

Ik kijk op klimaatinfo - en zie tot mijn schrik dat het aantal zonne uren in het hoogseizoen minder is dan in Gelderland - maar het aantal millimeters regen lager is. Ik ben benieuwd. We hadden drie jaar geleden (COVID weet u wel) de UK op de lijst staan: lekker fietsen langs oude railtracks. Maar waarom niet Ierland bedachten we: de ferrykosten zijn voor ons geen beletsel.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Gps68
Berichten: 84
Lid geworden op: di 9 aug 2022 12:41
Locatie: 070
Contacteer:

Re: Ierland

Bericht door Gps68 » ma 12 feb 2024 12:15

Goedemiddag,

Het leuke van kamperen is dat je plannen kunt blijven maken. Zodoende kwam ik, gelukkig, dit item weer tegen op het forum. Niet toevallig want we zijn ons aan het oriënteren op een reis door Ierland. De overtocht ben ik denk ik wel uit. Voor ons lijkt de meest gunstige via de Stena Line van Cherbourg naar Rosslare, mede ingegeven door de vertrek- en aankomsttijden. Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben. En dat nog een belangrijker vraag voor mij op dit moment, zijn de wegen en campings bereikbaar voor een combinatie met een tandemasser van 2,5 meter breed. Het liefst hebben we een schoon toilet en douche water en stroom als voorzieningen niveau. Meer gebruiken we niet, hoe rustiger hoe beter dus. Ik ben benieuwd naar jullie reacties. In de vakanties wandelen we graag en staat het betere eten en drinken in de hoofdrol, waarbij we veel willen leren van de Ierse specialiteiten.

Groet,
Geert
Novice op caravan gebied maar ik leer graag. Als het zachtjes gaat is de schade beperkt

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 12 okt 2016 12:12
Locatie: Bilthoven

Re: Ierland

Bericht door Erik » wo 14 feb 2024 00:10

@ Gps68: een 2,5 meter brede tandemasser en Ierse landwegen zijn niet overal een ideale combi. Wij hebben met onze toenmalige Fendt van 2.30 m breed op verschillende kleinere weggetjes, ook van en naar campings, een paar keer uiterst voorzichtig moeten manoeuvreren om tegenliggers te kunnen passeren. Onze ervaring is wél dat de Ieren rustig de tijd nemen om te kijken hoe je het er vanaf brengt! Het parool is dan ook: take it easy, no hurry! Overigens een absolute aanrader, Ierland! Breng wel regenkleding en laarzen mee. En als je van Iers eten wilt genieten: in veel pubs kun je heerlijk eten wat de pot schaft voor betrekkelijk weinig geld.
Caravangroet, Erik
Caravanner sinds 1973, nu met een Eriba Nova GL 485 (2019), uitgerust met iTBS en E&P Levelsysteem en getrokken door een Volvo XC60 AWD. 😀

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Ierland

Bericht door Ad » wo 14 feb 2024 09:05

Je kunt nu ook rechtstreeks vanaf Duinkerken https://www.dfds.com/nl-nl/overtochten- ... n-rosslare
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gebruikersavatar
Gps68
Berichten: 84
Lid geworden op: di 9 aug 2022 12:41
Locatie: 070
Contacteer:

Re: Ierland

Bericht door Gps68 » do 15 feb 2024 16:50

dat had ik inderdaad ook al uit uitgevonden maar de vertrek en aankomsttijden van de boten spraken me niet zo aan...
Novice op caravan gebied maar ik leer graag. Als het zachtjes gaat is de schade beperkt

Plaats reactie

Terug naar “Overige landen”