Wie heeft ervaring met reizen door Marokko?

Peter 1969
Berichten: 700
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22

Re: Wie heeft ervaring met reizen door Marokko?

Bericht door Peter 1969 » zo 5 nov 2017 17:57

Ik ken iemand die met zijn vrouw in landen gaat fietsen waar je zou verwachten dat hij geknield op journaal om zijn leven/losgeld zou smeken. Toch komt ie altijd weer terug. Afrika, China, Iran....de mensen zelf zijn meestal een stuk gastvrijer en vriendelijker dan wat wordt voorgespiegeld op het journaal.

Ook denk ik dat een misdadiger een misdadiger is, en het land waarin die opereert niet zo heel van belang is. Ook in Nederland worden immers mensen de hersenen ingeslagen in eigen huis door woningovervallers, en die mikken vooral ook op welgestelden uiteraard.

Punt is wel dat je in Noord Europa weinig opvalt met een caravan. Daar zul je grotere aandacht trekken van mensen van allerlei pluimage, En wellicht hoe duurder je auto en caravan, hoe ongunstiger die aandacht kan zijn. Je kunt natuurlijk beter een dikke gans slachten dan een magere kip....

Philmar
Berichten: 842
Lid geworden op: zo 11 dec 2016 16:12

Re: Wie heeft ervaring met reizen door Marokko?

Bericht door Philmar » zo 5 nov 2017 21:46

Zijn 2 jaar geleden door Marokko gereisd met openbaar vervoer, bus, trein, taxi ....
Een fantastisch mooi land. Nergens problemen gehad behalve in Fez bijna bagage kwijt, maar een alerte Marokkaan heeft ons geholpen en de dief op zijn plaats gezet.
Heb zelf ook met de fiets 10 dagen rond gereisd in Marokko en overal goed ontvangen, zelfs bij mensen thuis geslapen of anders het tentje naast het huis.
Heb dikwijls met de fiets alleen door ' onveilige landen ' gereisd in Azié en Afrika en Midden Amerika, maar me nooit onveilig gevoeld, wel altijd alert zijn.
Maar met een caravan of camper zou ik het niet alleen doen omwille van het wegennet dat er niet altijd goed bij ligt en zoals al vermeld, zijn er organisaties die deze landen in groep bereizen. Het is maar bij pech dat je last zal ondervinden van het systeem.
Op de manier zoals wij het hebben gedaan met openbaar vervoer is het een schitterend land, en afzetten en bedotten dat kom je in alle andere culturen ook tegen.
Dus, het land is zeker het bezoeken waard.

Philmar

Barreman
Berichten: 433
Lid geworden op: do 12 mei 2016 01:02

Re: Wie heeft ervaring met reizen door Marokko?

Bericht door Barreman » ma 6 nov 2017 12:38

Jan Krukas schreef:Barreman lees de krant en kijk het nieuws
Het kijken van het nieuws heeft van mij gelukkig geen racist gemaakt. Het spoort me ook niet aan tot generaliseren.
Ik gun een ieder zijn mening, en ik zou zelf ook niet snel met de caravan naar Marokko gaan omdat je er zo mee opvalt, maar dat het ( toeristisch interessante ) deel van het land gevaarlijk is, dat betwijfel ik wel. Voor dat deel van het land ( boven de sahara plat gezegd ) geldt dat 'negatieve' reisadvies ook helemaal niet, als je op het kaartje kijkt.
Audi A8 4.2 V8 uit 2002 met een Hobby 495 UL DeLuxe Edition 2016

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38530
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Wie heeft ervaring met reizen door Marokko?

Bericht door Micky » ma 6 nov 2017 13:32

RE.gif

er is natuurlijk nog een heel groot grijs gebied tussen negatief reisadvies en serieus risico lopen op overvalen ed. in dat grijze gebied zitten we hier lijkt me en daarom vind ik het persoonlijk gewoon goed om er bij stil te staan wat welke risico's men loopt als met er met de caravan heen gaat.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Ab
Moderator
Berichten: 26695
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Wie heeft ervaring met reizen door Marokko?

Bericht door Ab » ma 6 nov 2017 14:16

Vaak ben je te bang..
In 1991 gold er een negatief reisadvies voor Kroatië omdat er oorlog was..
We zijn toch gewoon gegaan.
Prima vakantie gehad.
In het deel waar wij waren is nooit een schot gelost.
Het was heerlijk rustig in Istrie. knipoog.gif
We waren de enige Nederlanders.
Dat is nu wel iets anders. [aschrik.gif]
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Wie heeft ervaring met reizen door Marokko?

Bericht door witjesm » ma 6 nov 2017 15:09

Marokko staat ook nog steeds op mijn lijstje. Ik heb me er al redelijk in verdiept en het Noorden schijnt echt veilig te zijn ook met caravan. Ook al een keer een recente blog gelezen van een echtpaar die met de caravan (samen, dus niet met een groep) het hele noordelijke deel doorkruist hebben. Het enige wat mij tegenhoud tot op heden is dat wij op de zomervakantie weken aangewezen zijn. Met diverse collega's besproken (zowel Marokkaans als Zwitsers) en die vinden het toch wel heel warm in die periode. Ze zouden me aanraden om dan in het voor of najaar te gaan.
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Jan Krukas
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 18 mar 2015 17:58
Locatie: Haarlem

Re: Wie heeft ervaring met reizen door Marokko?

Bericht door Jan Krukas » ma 6 nov 2017 15:57

Barreman schreef:
Jan Krukas schreef:Barreman lees de krant en kijk het nieuws
Het kijken van het nieuws heeft van mij gelukkig geen racist gemaakt. Het spoort me ook niet aan tot generaliseren.
Ik gun een ieder zijn mening, en ik zou zelf ook niet snel met de caravan naar Marokko gaan omdat je er zo mee opvalt, maar dat het ( toeristisch interessante ) deel van het land gevaarlijk is, dat betwijfel ik wel. Voor dat deel van het land ( boven de sahara plat gezegd ) geldt dat 'negatieve' reisadvies ook helemaal niet, als je op het kaartje kijkt.
Hoi Barreman ik ben zeker geen racist maar John H vraagt of het daar veilig is,
En of je daar wild kan camperen of dat je beter op een camping kan over nachten
Ik denk dat je zeker niet zonder een goed bewaakte camping de nacht door kan brengen
Dus erg veilig is het daar zeker niet.Gr Jan caravan.gif

Plaats reactie

Terug naar “Overige landen”