Zweden

Plaats reactie
Enne

Zweden

Bericht door Enne » do 20 jan 2005 18:07

Wie heeft ervaring met kamperen in Zweden in de maand september.
Laatst gewijzigd door Enne op do 10 mar 2005 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.

zandvoorta

Bericht door zandvoorta » do 20 jan 2005 18:09

ik jammergenoeg niet. We willen wel graag naar zweden maar het bedrag aan tol wat je betaald om er te komen houdt ons nog steeds tegen :(

Gebruikersavatar
Kiopop
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 1 nov 2004 12:39
Locatie: Oostende

Bericht door Kiopop » do 20 jan 2005 18:31

Heb van horen zeggen , dat het daar al KOUD kan zijn.
Reizen is leven
Reizen is naar jezelf kijken tegen een andere achtergrond."

Patje

Bericht door Patje » do 20 jan 2005 20:24

Wij zijn er al geweest, maar was wel in de zomer, sorry, geen septemberervaring. Ik wil je wel zeggen dat Noorwegen en Finland veel mooier zijn dan Zweden hoor (algemeen).

Hugo

Bericht door Hugo » do 20 jan 2005 22:44

We zijn wel eens tot begin september in Zweden geweest. Het hoogseizoen is dan echt voorbij, en hoewel je altijd geluk kunt hebben, mag je in september niet verwachten dat de temperatuur op alle dagen boven de vijftien graden komt. En je houdt het zeker niet alle dagen droog. De campings zijn in september erg rustig, maar dat zijn ze 's zomers meestal ook. Je moet er ook niet van staan te kijken als sommige bezienswaardigheden al gesloten zijn. Afgezien daarvan is het natuurlijk heel goed uit te houden, zeker als je met een caravan bent. Je gaat toch al niet naar Zweden om te liggen bruinbakken.

W. Laurs
Berichten: 67
Lid geworden op: do 10 mar 2005 14:23
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Zweden

Bericht door W. Laurs » do 10 mar 2005 15:27

[quote="Enne"]Wie heeft ervaring met kamperen in Zweden in de maand september.[/quote]
Wij zijn 3x aug/sept/okt. in Scandinavië geweest mn Zweden. Ik heb de caravan wel op de omstandigheden laten prepareren. Dus 12volt binnenverlichting,zonnepaneel,zware accu,12v. kachelventilator. Dus vrijstaan is voor ons geen probleem en dat doen wij dan ook in het noordelijke deel van Scandinavië.
Zweden in september is net als andere landen mooi door de beginnende herfst. Wij hebben in september al eens een hele dag sneeuw gehad. Houdt rekening met koude, dus zorg voor voldoende gas of extra electr. kacheltje. De kunststof BP gasflessen op statiegeld basis (ik heb al 2 jaar 2 - 10kg flessen in gebruik) kunnen nu omgeruild worden in België, Oostenrijk en Scandinavië. Wel zorgen dat je de passende koppelingen meeneemt. Campings in Scandinavië sluiten vaak al 1/2 september maar... vaak hangt er dan op de deur van de receptie een telefoonnummer en dan komt de eigenaar of de beheerder wel even langs om te collecteren en om een sleutel te geven van de voorzieningen.
Wij houden van rust en stilte en hebben er dus geen probleem mee om alleen op de camping te staan.

Plaats reactie

Terug naar “Zweden”