vakantie Noorwegen enz.

Plaats reactie
René

vakantie Noorwegen enz.

Bericht door René » ma 23 jan 2006 16:10

Als ik hier hoor kan ik voor Noorwegen beter een aparte vakantie maken.
Als er iemand nog recente invoormatie heeft i.v.b/met Noorwegen lees ik dit graag.
Begrijp wel dat Finland en Zweden goed te doen is.
Ook hier willen wij nog eventueele recente invoormatie van hebben
B v d Rene

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Bericht door Nimma » ma 23 jan 2006 17:37

Zo, nu durf ik in de babbelbox wel te reageren; ik was is 1977 in Denemarken, Noorwegen en Zweden (zonder caravan) wat een prachtige natuur; wat ik mij van het reizen nog herinner is de vele zg. macadam wegen, door jullie gruiswegen genoemd; mijn rode Golf was bij thuiskomst onherkenbaar, bruin/grijs van het stof; heel erg lastig vond ik destijds de vele kleine tunnels zonder verlichting; als je daarin rijdt zie je even helemaal niks meer, ook niet met alle lampen aan. Echt linke soep. En het gebrek aan verse groenten destijds; de tomaten gingen per stuk en komkommers per halve!! En duur! Dat zal nu wel anders zijn; ik ga nog zeker een keer terug naar Noorwegen. Zweden vond ik niet zo boeiend, erg veel dennebossen. En als er nog zo veel muggen zitten zie je mij er ook niet meer. Ik heb toen 7000km gereden. Dat ga ik met een caravan denk ik niet doen.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Marco 007

Bericht door Marco 007 » ma 23 jan 2006 17:45

Ben jaaaaren geleden met mijn ouders naar Noorwegen geweest.
Wat ik me nog kan herinneren heeft mijn vader ongeveer 4000 km gereden. Kan me de mooie natuur nog herinneren, maar vond dat we wel héééééél lang en veel in de auto zaten.
Marco.

Patje

Bericht door Patje » ma 23 jan 2006 20:24

Eigenlijk vind ik dit draadje thuishoren in "Vakantiebestemmingen".
René, heb je een bijzondere reden om dit hier te plaatsen? Als je wilt, verzet ik het even voor je.

*Peter*

Bericht door *Peter* » ma 23 jan 2006 20:26

ik was is 1977 in Denemarken, Noorwegen en Zweden (zonder caravan) wat een prachtige natuur; wat ik mij van het reizen nog herinner is de vele zg. macadam wegen, door jullie gruiswegen genoemd; mijn rode Golf was bij thuiskomst onherkenbaar, bruin/grijs van het stof; heel erg lastig vond ik destijds de vele kleine tunnels zonder verlichting; als je daarin rijdt zie je even helemaal niks meer, ook niet met alle lampen aan. Echt linke soep. En het gebrek aan verse groenten destijds; de tomaten gingen per stuk en komkommers per halve!! En duur! Dat zal nu wel anders zijn
Ik was er in '78 en '79, als ik me goed herinner.
In die tijd werden veel nieuwe wegen aangelegd en reed je vaak vele kilometers over het nieuwe cunet voor die wegen. Dat bestond dus ook uit keislag, wat vaak vlak voor je neus uit een kiepwagen werd gestort, waarna er een egaliseermachine achteraan racete en meteen daarna mocht jij dan weer gaan rijden. Het is een absoluut wonder, dat ik daar geen kapotte ruit heb opgelopen.

Ik heb, om een ster te voorkomen, wel een truukje geleerd:
Passeer elkaar zo nauw mogelijk, dan blijven opspattende stenen laag.

O, ja: de komkommers gingen ook wel per ons...!

René

Bericht door René » di 24 jan 2006 17:49

Patje schreef:Eigenlijk vind ik dit draadje thuishoren in "Vakantiebestemmingen".
René, heb je een bijzondere reden om dit hier te plaatsen? Als je wilt, verzet ik het even voor je.
Dat is ook prima hoor.
gaan we gewoon naar vakantie bestemming toe.

Patje

Bericht door Patje » di 24 jan 2006 19:33

Zo gezegd, zo gedaan. Noorwegen is een prima vakantiebestemming en deze thread mag hier gerust een plaatsje krijgen.

*EDIT: topic verplaatst door Patje van de "babbelbox" naar "vakantiebestemmingen, campings, reisverhalen enz".*

Plaats reactie

Terug naar “Noorwegen”