Camping Istrië

Jeffr
Berichten: 852
Lid geworden op: do 18 feb 2016 15:42

Re: Camping Istrië

Bericht door Jeffr » di 2 jun 2020 20:14

RE.gif

We zullen het er mee moeten doen whistle.gif
thumbup.gif
Geen Caravan.

workel

Re: Camping Istrië

Bericht door workel » di 2 jun 2020 20:17

RE.gif

Blijft raar deze tijd, maar wij gaan ook. thumbup.gif

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Camping Istrië

Bericht door Gerardo » di 2 jun 2020 21:15

Ha ha ha Whooptidoo!! blij.gif thumbup.gif
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Camping Istrië

Bericht door willianv » zo 7 jun 2020 20:21

Gerardo schreef:
vr 29 mei 2020 11:03
Mogge!

Wij gaan 4 juli drie weken naar het eiland Pag in Dalmatië. Het reisadvies is daarin alleen nog bepalend voor ons. Gaat die op groen dan zijn wij GO! voor trans croatia injection🚀. ( dan gaan wij dus 😁)

https://www.travmagazine.nl/kroatie-kla ... ontvangen/
Wij hebben nog de keuze voor Frankrijk en Kroatie, maar gaat waarschijnlijk Kroatie worden, ook op Pag.

Ben benieuwd, nog nooit op Pag geweest.
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Jeffr
Berichten: 852
Lid geworden op: do 18 feb 2016 15:42

Re: Camping Istrië

Bericht door Jeffr » zo 7 jun 2020 20:25

Onze doel is ook om te gaan.
Eiland losinj.
thumbup.gif
Geen Caravan.

Gebruikersavatar
Melisse
Berichten: 97
Lid geworden op: di 10 nov 2009 20:29
Locatie: Roosendaal

Re: Camping Istrië

Bericht door Melisse » zo 7 jun 2020 22:34

Wij gaan ook naar Kroatië, eerst een weekje Oostenrijk en dan 2 weken Kroatië in de buurt van Rovinj blij.gif
Ford S-Max 2.0TDCi 163pk - Eriba Sporting Jive 465

Gebruikersavatar
cessna182
Berichten: 341
Lid geworden op: zo 20 mei 2012 21:21

Re: Camping Istrië

Bericht door cessna182 » ma 8 jun 2020 11:27

In december al Vrasr als vakantiebestemming geboekt/gereserveerd en wijk hier niet van af !! mrgreen.gif
Tussenstop onder Munchen voor de heenrit, en thv Salsburg tijdens de retour. De Kaiserbrötchen zijn ook al besteld. haphop.gif
Adria Adora 613HT 2017 + Alde , ATC, Megasat, AlkoMammut

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Camping Istrië

Bericht door Gerardo » ma 8 jun 2020 16:31

Wie naar Kroatië gaat deze zomer dient online een verklaring in te vullen en het per email verstuurde bevestigingsdocument zichtbaar achter de autoruit te leggen bij het passeren van de Kroatische grens.

https://entercroatia.mup.hr/Edit
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Jeffr
Berichten: 852
Lid geworden op: do 18 feb 2016 15:42

Re: Camping Istrië

Bericht door Jeffr » ma 8 jun 2020 16:32

RE.gif


Bedankt
thumbup.gif
Geen Caravan.

workel

Re: Camping Istrië

Bericht door workel » ma 8 jun 2020 17:00

RE.gif

Had hem ook al gevonden maar slim om hem hier te posten, thumbup.gif

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Camping Istrië

Bericht door Gerardo » ma 8 jun 2020 18:04

willianv schreef:
zo 7 jun 2020 20:21
Gerardo schreef:
vr 29 mei 2020 11:03
Mogge!

Wij gaan 4 juli drie weken naar het eiland Pag in Dalmatië. Het reisadvies is daarin alleen nog bepalend voor ons. Gaat die op groen dan zijn wij GO! voor trans croatia injection🚀. ( dan gaan wij dus 😁)

https://www.travmagazine.nl/kroatie-kla ... ontvangen/
Wij hebben nog de keuze voor Frankrijk en Kroatie, maar gaat waarschijnlijk Kroatie worden, ook op Pag.

Ben benieuwd, nog nooit op Pag geweest.
Wij ook niet maar de plaatjes en video's op het internet beloven veel. Het is voor ons de 3e keer naar Kroatië, 3x op rij en steeds zuidelijker. Wij zijn wel een beetje verknocht geraakt aan het land en de mensen. Ze zouden nors en stug zijn volgens sommige reisblogs. Niet onze ervaring, tot nu toe. En etterbakken heb je overal.
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

workel

Re: Camping Istrië

Bericht door workel » ma 8 jun 2020 19:47

RE.gif

Zeker mooi land, Kroatië.
Mocht je de tijd hebben ga dan nog zuiderlijker, wij vorig jaar in Dubrovnik en in 5 weken langzaam via de kust weer omhoog. Echt waanzinnig mooi daar.
Ach je kunt het hele land ook niet in een paar weken bekijken.

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Camping Istrië

Bericht door Gerardo » ma 8 jun 2020 21:25

Dat zijn de trips waar ik van droom, maar vijf weken gaat hem in het hoogseizoen met mijn werk niet worden. Nu naar Pag en wie weet volgend jaar weer zuidelijker. Wij staan dan wel altijd op 1 vaste plek maar rijden voor een dagtrip rustig 200Km. Onze kinderen vinden autorijden gelukkig geen straf. We zien dus altijd wel een hoop. Nu broeit bijvoorbeeld het idee om Bosnië in te gaan😋 Maar zien hoe het gaat daar met het Corona gebeuren want even lekker onbezorgd herum spazieren en border hopping zit er niet in vanzelf.
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Jeffr
Berichten: 852
Lid geworden op: do 18 feb 2016 15:42

Re: Camping Istrië

Bericht door Jeffr » za 12 jun 2021 18:24

Ouder topic maar nogsteeds van toepassing .

Vorig jaar zouden wij maar camping cikat. Uit eindelijk gekozen voor de ardech in Frankrijk. Nu hebben we nog niks geboekt.
Bedoeling is begin juli op reis te gaan.
Is Kroatië bereikbaar? Moeten we nog ergens op letten?
thumbup.gif
Geen Caravan.

Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 891
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Re: Camping Istrië

Bericht door 4Motion » za 12 jun 2021 20:08

Jeffr wij waren vorig jaar op cikat en ik kan je vertellen: hier krijg je geen spijt van love.gif love.gif love.gif
Waar staan jullie op de camping?

Wat betreft Kroatië: zorg voor een pcr test (min 48 uur) of volledige vax (+14dagen). Allemaal niet onoverkomelijk lijkt me hoor. Je krijgt er een adembenemende omgeving voor terug 👍👍.

Op de terugweg namen wij de boot in porozina. Die weg is wel een uitdaging. Haven in Merag is beter bereikbaar.
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

Jeffr
Berichten: 852
Lid geworden op: do 18 feb 2016 15:42

Re: Camping Istrië

Bericht door Jeffr » za 12 jun 2021 20:14

[re.gif]

We hebben niet geboekt. We laten alles van regels en weer afhangen.
Zelf ben ik gevaccineerd met janssen dus dat komt goed de vrouw zal nog niet volledig zijn gevaccineerd.

Kom je makkelijk van het eiland?
thumbup.gif
Geen Caravan.

Gebruikersavatar
Rene_13
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo 21 mei 2017 15:48

Re: Camping Istrië

Bericht door Rene_13 » za 12 jun 2021 21:08

Jeffr schreef:
za 12 jun 2021 18:24
Ouder topic maar nogsteeds van toepassing .

Vorig jaar zouden wij maar camping cikat. Uit eindelijk gekozen voor de ardech in Frankrijk. Nu hebben we nog niks geboekt.
Bedoeling is begin juli op reis te gaan.
Is Kroatië bereikbaar? Moeten we nog ergens op letten?
Tot nu toe is dit, volgens mij, nog van kracht
https://entercroatia.mup.hr

Maar het zijn nu dagkoersen dus het kan maar zo niet meer moeten.
Ik ga het, zodra mijn 2de Pfizer er in zit, het voor de zekerheid uploaden. Beter mee verlegen dan om verlegen
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
thumbup.gif

workel

Re: Camping Istrië

Bericht door workel » za 12 jun 2021 22:12

[re.gif]

Klopt die moet je invullen.

Wellicht is onderstand overzicht handig voor de Kroatië gangers onder ons:
Bijlagen
198969130_3960296984087993_2041142483297778874_n.jpg

workel

Re: Camping Istrië

Bericht door workel » za 12 jun 2021 22:31

Hier staat ook veel info:

Schijnt dat Kroatië 15 en 30 juni de regelt gaat versoepelen, welke geen idee.

Als ik het goed lees kun je Kroatie in na de 2de vaccinatie de 14 dagen regels staat er niet. In mijn ogen kun je dan de 1ste dag na de vaccinatie zonder test de grens over. Of ik lees het verkeerd, kan ook.

https://www.koronavirus.hr/recommendati ... LCnt_IxdYI

Gebruikersavatar
Rene_13
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo 21 mei 2017 15:48

Re: Camping Istrië

Bericht door Rene_13 » za 12 jun 2021 22:39

Dit leest ik in de app van de Nederlandse overheid
Daar hebben ze het wel over 14 dagen

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
thumbup.gif

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Camping Istrië

Bericht door PMT » zo 13 jun 2021 17:30

@Gerardo
Ga jullie naar camping Straško? Wij hebben daar jaren geleden heerlijk gestaan.
Kom niet in de verleiding om helemaal door te rijden naar het zuiden om de ferry bij Prizna te vermijden, dat is een klere eind verder rijden, om vervolgens over het eiland hetzelfde stuk weer noordwaarts te rijden.
Je kan op onderstaande link kaartjes bestellen, maar dat wil niet zeggen dat je dan ook op die tijd afvaart. Het gaat gewoon op volgorde van aankomst. Bij de afvaart kan je ze ook kopen, het geeft een indicatie wat het ongeveer kost en in ieder geval de tijden van vertrek.
https://www.jadrolinija.hr/en/schedule/ ... 2/06072021
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Camping Istrië

Bericht door willianv » zo 13 jun 2021 18:03

gerardo is daar vorig jaar geweest, evenals wij.

Op de heenweg vanaf de plitvicemeren hebben we de brug genomen. Terug via het pond.

Hadden een schitterende plaats daar. Helaas maar 4 dagen gestaan, Kroatië ging toen op oranje of rood. Zijn daarna door gegaan naar Toscane.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Camping Istrië

Bericht door Gerardo » zo 13 jun 2021 18:48

Klopt! Het was een leuke bestemming. We hebben de auto wel flink op de proef gesteld op Pag. Dat zat zo; er loopt een centrale weg Noord naar Zuid over de rug van het eiland. Deze rijgt wat plaatsjes aan elkaar en verbind in het Zuiden via een grote boogbrug het eiland met het vaste land. Je kunt zo naar Nin en Zadar. Het eiland heeft veel mooie baaitjes maar deze zijn over het land niet of heel slecht berijkbaar. We zagen wel steeds karrepaden die in de richting van zo een baaitje leken te voeren maar daar durfde ik de auto niet aan bloot te stellen. Op een dag in een daad van overmoed toch de auto maar eens zo een pad opgestuurd en verdomd na een paar honderd meter kronkelen, slingeren en hotsenbotsen ineens weer asfalt scratch.gif weenie.gif en wat bleek, we reden na nog enkele honderden meters een kleine oase in met een plukje prachtig gelegen huisjes ( Villa's) direct aan het baaitje en allemaal bevolkt door Slovenen. Een barretje met mini rots strandje. Plek om 4 auto's te parkeren en het mooiste Technicolor spektakel aan beplanting en azuurblauw zeewater. En toen begreep ik het die gasten zitten niet op ons te wachten en houden dat paradijsje liever voor zichzelf lekkerpuh.gif vandaar die karrepaden.
Het was een heerlijke vakantie en door de Corona waren we in de gelegenheid om door de afwezigheid van veel volk de mooiste foto's te maken, zelfs in Zadar. Dit jaar gaan we naar Stoja bij Pula. Direct aan het water. Nog effies doorbijten en dan kunnen we weer!
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Camping Istrië

Bericht door PMT » zo 13 jun 2021 20:16

Helemaal niet gezien dat dat al weer over 2020 ging, ik zag juni dus dacht dat dat voor komende zomer gold.
Pag hebben we toen ook van Noord naar Zuid verkend en ook nog aan de overkant door het binnenland gereden en uiteindelijk hoog boven Zadar weer naar beneden gekomen. Prachtige tocht dwars door het Velebit gebied waar in 1991 nog hevig gevochten is.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
MOT
Berichten: 90
Lid geworden op: vr 9 sep 2016 19:56

Re: Camping Istrië

Bericht door MOT » ma 9 aug 2021 21:00

workel schreef:
za 12 jun 2021 22:31
Hier staat ook veel info:

Schijnt dat Kroatië 15 en 30 juni de regelt gaat versoepelen, welke geen idee.

Als ik het goed lees kun je Kroatie in na de 2de vaccinatie de 14 dagen regels staat er niet. In mijn ogen kun je dan de 1ste dag na de vaccinatie zonder test de grens over. Of ik lees het verkeerd, kan ook.

https://www.koronavirus.hr/recommendati ... LCnt_IxdYI
Wij zijn hier als Belgen vlotjes de grens gepasseerd. Zelfs geen identiteitscontrole.

Plaats reactie

Terug naar “Kroatië”