Camping voor meivakantie Istrië

Plaats reactie
Gebruikersavatar
RogerB
Berichten: 572
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 20:32

Camping voor meivakantie Istrië

Bericht door RogerB » wo 1 mar 2017 14:00

Wij zijn van plan om tijdens de komende meivakantie twee weken naar Istrië te gaan. Maar nu blijkt de camping welke wij op het oog hadden (Camping Lanterna) in de eerste week nog niet open te zijn.
Hebben jullie nog een tip voor een camping?
Mijn eisen zijn:
- Open vanaf 23 april
- Verwarmd buitenzwembad
- Aan zee
- Schoon, winddicht sanitair (ivm jonge kinderen)

Op de Asci website lijkt het dat Camping Bi-Village in Fazana de enige camping is met verwarmd zwembad. Mij lijkt dat het een must is dat het zwembad verwarmd is in het vroege voorseizoen. Zijn er nog andere campings waar het zwemwater tijdens de meivakantie van voldoende temperatuur is voor een 2- en een 6-jarig kind?


Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Camping voor meivakantie Istrië

Bericht door Daphne » wo 1 mar 2017 17:55

Ik ben zelf erg fan van camping Park Umag, maar deze is de eerste week van de (april)meivakantie niet open.
Volgens mij is het zwembad daar wel verwarmd, maar ik vind de temperaturen eind april niet echt aanmoedigend om met kleine kinderen buiten te gaan zwemmen. Je kunt geluk hebben, maar temperaturen tussen de 14 (begin vakantie) en 19 graden (tegen het eind van de vakantie) is nu niet wat je zegt lekker buiten in het zwembad te spelen. Zeker niet als er wat wind staat wat niet ongebruikelijk is zo direct aan zee.

Ik zou eerder voor een camping met mogelijkheid voor overdekt zwemmen kiezen als zwemmen een must is.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
RogerB
Berichten: 572
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 20:32

Re: Camping voor meivakantie Istrië

Bericht door RogerB » wo 1 mar 2017 18:19

Daphne, is het verschil met Zuid-Frankrijk in de meivakantie dan toch zo groot?

Normaal gaan we richting Cote-d'Azur of Langedoc. In de verwarmde buitenzwembaden van de Yellow-Village campings hebben we altijd lekker (bijna elke dag) kunnen zwemmen, ieder jaar weer. Maar nu wilden we eigenlijk eens iets anders. Vandaar de gedachte Istrië......

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Camping voor meivakantie Istrië

Bericht door Daphne » wo 1 mar 2017 18:22

Kijk maar eens bij Meteo naar de verwachtingen en naar historie. Vergeet daarbij niet dat de meivakantie eigenlijk een aprilvakantie is en extreem vroeg begint.
Het kan mooi zijn, maar ook in Zuid-Frankrijk heb je geen garantie. Een paar jaar geleden sneeuwde het daar terwijl het in Nederland zeer warm was.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Camping voor meivakantie Istrië

Bericht door Daphne » wo 1 mar 2017 18:56

http://www.accuweather.com/nl/hr/porec/ ... r=4/1/2017 - voorspelling Porec -Hr


http://www.accuweather.com/nl/fr/nice/1 ... r=4/1/2017 -Voorspelling Nice Fr.

Het zijn natuurlijk maar voorspellingen en gemiddelden.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
RogerB
Berichten: 572
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 20:32

Re: Camping voor meivakantie Istrië

Bericht door RogerB » do 2 mar 2017 15:34

Hoi Daphne, de vooruitzichten zijn idd niet goed volgens de sites, maar de gemiddelden liggen toch maar 1gr lager dan in de Cote d'Azur.........

Ik zie nu dat Park Umag wel open heeft (al vanaf 14 april. Wij arriveren pas 23 april). Dat is dus een aanrader? Ben je er ook in deze periode geweest?

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Camping voor meivakantie Istrië

Bericht door Daphne » do 2 mar 2017 16:27

Wij zijn nooit in het voorseizoen daar geweest. Wij zijn daar 2 x in juli en 1 x in augustus geweest. Het is een vrij open camping met heel veel groen tussen de kampeervelden, daardoor merk je niet dat er zoveel mensen zijn. Waar je ook op de camping staat, je kunt altijd een glimp van de zee opvangen.
Wij zijn ook op camping Lanterna geweest, maar nadat wij naar onze plek waren gereden, zijn we toch omgedraaid. Geen zeezicht, en een erg druk gevoel. Maar dat zijn ervaringen van het hoogseizoen, ik weet echt niet hoe dat in april zal zijn.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Plaats reactie

Terug naar “Kroatië”