Campings met duikbasis omg. Rovinji en/of Porec

Plaats reactie
WipKip
Berichten: 79
Lid geworden op: di 12 jul 2016 14:49
Locatie: 4m onder NAP

Campings met duikbasis omg. Rovinji en/of Porec

Bericht door WipKip » ma 15 aug 2016 09:45

Hallo beste forumlezers,

JA, ik heb ook wel gezien dat er genoeg draadjes zijn opgestart v.w.b. de omgeving Rovinji en/of Porec. Helaas kom ik daarin echter niets tegen over duiken.
Ik ben van plan om in september a.s. misschien 10 dagen even naar Croatië te gaan, met gebruikmaking van de ACSI-campingcard. Dat geeft natuurlijk al een kleine beperking aan keuzes v.w.b. de campings. Echter ben ik op zoek naar een camping waar eventueel ook een duikbasis aanwezig is of in ieder geval in de directe omgeving. Voor mij is ook nog eens de familiaire sfeer belangrijk op een duikbasis en heb ik niets met haantjes duikers die alles al gedoken hebben en ...................... (vul zelf maar in).
Ik duik zelf nog maar net 34 jaartjes en leer iedere duik nog steeds weer bij. Ik ben genoeg gecertificeerd om overal en alle soorten duiken te mogen maken, waardoor ik daar in ieder geval geen rekening mee hoef te houden. Ik heb mijn zoon grotendeels zelf opgeleid voor zijn eerste PADI duikbrevet (Open Water diver).

Mocht er dus iemand zijn die in genoemde omgeving duik ervaring(en) heeft, wil je die dan met mij (en uiteraard evt. ook met de overige leden) delen?
Kabe Royal 520 XL 2019 met Mercedes ML350d bluetec 4 matic

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: Campings met duikbasis omg. Rovinji en/of Porec

Bericht door Poldervrouwtje » ma 15 aug 2016 12:21

Bi village heeft eigen duikschool en je kan ook zelfstandig duiken daar. Mooie lokaties. Mijn dochter heeft gedoken afgelopen vakantie
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: Campings met duikbasis omg. Rovinji en/of Porec

Bericht door Poldervrouwtje » ma 15 aug 2016 12:22

Bi village is fazana vlakbij pula
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: Campings met duikbasis omg. Rovinji en/of Porec

Bericht door Poldervrouwtje » ma 15 aug 2016 12:28

Overigens als je zonder begeleiding daar wil duiken heb je vergunning nodig ivm vaarrestricties. Die is duur. Rond de 300€. Dus goedkoper om
Met duikschool te gaan wrakduiken daar. Mijn dochter heeft genoten
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

WipKip
Berichten: 79
Lid geworden op: di 12 jul 2016 14:49
Locatie: 4m onder NAP

Re: Campings met duikbasis omg. Rovinji en/of Porec

Bericht door WipKip » ma 15 aug 2016 14:06

RE.gif
THnxxx "poldervrouwtje"!
Juist vanwege de duikvergunning in Croatië wil/ga ik juist van een duikbasis gebruik maken om zo met de boot van de duikbasis een bootduik of meerdere bootduiken te maken. Die vergunning heeft nl. o.a. te maken met het feit dat daar op de zeebodem nog altijd voorwerpen liggen uit de Romeinse tijd. Mijn voorkeur gaat in september dan meer uit naar wrakduiken, die liggen er nl. ook meer dan voldoende.
Kabe Royal 520 XL 2019 met Mercedes ML350d bluetec 4 matic

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: Campings met duikbasis omg. Rovinji en/of Porec

Bericht door Poldervrouwtje » ma 15 aug 2016 14:40

Dan is fazana prima keuze. Bij / voor de Brijuni eilanden liggen echt mooie dingen. Je kan ook gebruik maken van de duikschool zonder dat je op de camping staat. Loop vanuit fazana de boulevard op en dan kom je er vanzelf langs
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Gebruikersavatar
RonaldP
Berichten: 215
Lid geworden op: di 22 jul 2008 08:33
Locatie: Kampen

Re: Campings met duikbasis omg. Rovinji en/of Porec

Bericht door RonaldP » ma 15 aug 2016 19:24

Bij camping Lanterna voor Porec zit ook een duikschool (rollie als ik me niet vergis) daar kun je oookunt starten.
Hobby 560 UL, trekauto geen idee. Egolf als dagelijks vervoer.

WipKip
Berichten: 79
Lid geworden op: di 12 jul 2016 14:49
Locatie: 4m onder NAP

Re: Campings met duikbasis omg. Rovinji en/of Porec

Bericht door WipKip » di 16 aug 2016 08:02

Tanks RonaldP!
Nu heb ik in ieder geval al een keuze mogelijkheid. Ik ga in ieder geval jullie hier op de hoogte houden wat het wordt/is geworden.
Kabe Royal 520 XL 2019 met Mercedes ML350d bluetec 4 matic

Plaats reactie

Terug naar “Kroatië”