Fietspaden bij Zaton Nin

Plaats reactie
Bennoh
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 30 jun 2014 09:12

Fietspaden bij Zaton Nin

Bericht door Bennoh » di 31 mei 2016 16:27

Daar ben ik weer. Nu met de vraag of er rond Zaton Holliday Resort fietspaden zijn aangelegd, of dat je op de gewone rijbaan mag fietsen. Zelf ben ik niet zo benauwd aangelegd, maar mijn vrouw wilt alleen maar op fietspaden (veiliger).
Wij zijn geen kilometervreters maar naar een dorpje op en neer zonder auto is ook wel erg lekker.
Ben benieuwd.
Wie heeft ervaring?
Hobby 450 ub, citroen C4, enuro mover en mijn vrouw

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Fietspaden bij Zaton Nin

Bericht door Jan Br » di 31 mei 2016 18:04

Onze ervaring dateert wel van ongeveer 8 jaar terug, volgens mij kon je wel redelijk rustig vanaf camping Zaton naar Nin fietsen, maar de andere kant op was in die tijd in ieder geval een hachelijke onderneming. Wij hadden destijds zelf geen fietsen bij ons, maar we hebben toen wel tegen elkaar gezegd, dat we blij waren geen fietsen bij ons te hebben, maar misschien is er veel veranderd, want er veranderd veel in Kroatie.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Fietspaden bij Zaton Nin

Bericht door Ab » di 31 mei 2016 18:55

Dat wel.
Maar fietspaden aanleggen is nog een stap te ver.
Mountainbike paden zijn er gek genoeg wel.
Wij zitten de laatste jaren altijd in de buurt van Biograd of plaatsjes daar in de omgeving.
Daar kan je wel overal heen met de fiets over redelijk verkeers luwe weggetjes, waar je maar af en toe een auto ziet.
Maar echte fietspaden zijn er niet.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Bennoh
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 30 jun 2014 09:12

Re: Fietspaden bij Zaton Nin

Bericht door Bennoh » di 31 mei 2016 19:24

En bedankt voor de info. Scheelt weer een paar kilo meesleuren.
Hobby 450 ub, citroen C4, enuro mover en mijn vrouw

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Fietspaden bij Zaton Nin

Bericht door Jan Br » di 31 mei 2016 19:29

Misschien nog wel een tip voor je. Op camping zaton staan nogal wat naaldbomen en ik had veel last van harsvlekken op de auto en de voortent, dus kijk goed als je keus hebt voor een plek waar je de caravan opzet. Ik heb ooit voor de auto een autohoes gekocht bij de Lidl, koste nagenoeg niets, ligt achterin de caravan en dan kun je de auto afdekken.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
TwanFendt
Berichten: 363
Lid geworden op: do 3 mar 2016 16:05
Locatie: Limburg

Re: Fietspaden bij Zaton Nin

Bericht door TwanFendt » di 31 mei 2016 19:32

Even off-topic:

hars kun je redelijk makkelijk verwijderen met ruitenwisser-vloeistof en een microfiber doekje.
Suzuki Grand Vitara 2.4 Exclusief met Fendt Saphir 510 TG, Truma SER mover en Alko ATC + ATC Display.

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Fietspaden bij Zaton Nin

Bericht door Ab » di 31 mei 2016 19:39

Met thinner vliegt het eraf..
Maar wel heel voorzichtig eerst effe proberen op een stukje ergens uit het zicht.
Niet alle lakken kunnen ertegen.
Er zitten in Kroatië trouwens veel autowasbedrijfjes.
Voor nog geen tientje wordt je auto spic en span gepoetst en schoongemaakt van binnen en buiten. thumbup.gif Ook alle hars eraf.

Maar onze fietsen gaan zeker weer mee deze zomer ! Wij gebruiken ze heel veel in Dalmatie.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Fietspaden bij Zaton Nin

Bericht door Jan Br » di 31 mei 2016 19:42

Ab schreef: Voor nog geen tientje wordt je auto spic en span gepoetst en schoongemaakt van binnen en buiten. thumbup.gif Ook alle hars eraf.
Ja, daar heb ik toen ook gebruik van gemaakt, maar ze hadden toch knap veel moeite met de hars en ik ben er eenmaal thuis ook nog een aardig tijdje mee bezig geweest.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
rambocus
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 16 aug 2010 16:32
Locatie: Houten

Re: Fietspaden bij Zaton Nin

Bericht door rambocus » di 31 mei 2016 21:54

Haha, bedankt voor de opmerking over het hars we gaan morgen weer voor een paar weken naar deze camping.
Dat hars is goed te verwijderen met een beetje alcohol. met doekje afnemen en goed naspeoelen en dan is het weg.

Was de alcohol vergeten in te pakken en dit was een leuke reminder.

Langs de provinciale weg vanaf Zaton naar Zadar is ca 1/2 voorzien van een mooi fietspad maar het andere deel moet je op de doorgaande weg fietsen. Moet zeggen ,okm ervaring is ze rijden ruim wel langs je heen.

Plaats reactie

Terug naar “Kroatië”