Camping Bi Village Kroatie

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Camping Bi Village Kroatie

Bericht door Pino » wo 28 jan 2015 11:46

Beste leden,

Wij willen graag naar Kroatie en overwegen camping Bi Village in Fazana Istrie.
Is iemand van jullie hier al eens geweest en hoe is dat bevallen?
Verder ben ik benieuwd of jullie bepaalde plaatsen kunnen aanraden die groot genoeg zijn voor caravan/voortent/luifel auto.

Het lijkt op de meeste campings in Kroatie net iets anders te werken met reserveren van plekken dan wij gewend zijn, vandaar even wat extra research.
Alvast dank voor de reacties!

Groeten, Arno
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

andygeraerts

Re: Camping Bi Village Kroatie

Bericht door andygeraerts » wo 4 feb 2015 13:39

Hallo,
Wij gaan naar bijela uvala. Welke zone of plaats vinden jullie het beste? Liefst kort bij sanitaire en niet te ver van zwembad.

Groetjes,
Andy

Poldervrouwtje
Berichten: 836
Lid geworden op: do 23 jan 2014 15:16

Re: Camping Bi Village Kroatie

Bericht door Poldervrouwtje » do 12 feb 2015 07:49

Ik ga er komende zomer heen en volgens vrienden is het ruim genoeg qua plek. Nu zijn wij maar meter of 6 breed / lang en hebben we alleen een luifel dus Pasen we al snel. Je kan E gemakkelijk bellen. Ze staan je vriendelijk te woord
Chateau La Car 430 en Ford Mondeo 2.0 TdCi 140 pk.

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: Camping Bi Village Kroatie

Bericht door Pino » do 12 feb 2015 09:07

Dank Poldervrouwtje!
Wij hebben inmiddels gereserveerd. Gaat vast goedkomen. Ze hebben inderdaad veel plekken van 100m2

Groeten, Arno
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Camping Bi Village Kroatie

Bericht door Ab » do 12 feb 2015 12:26

Dat geldt voor alle campings in Kroatië eigenlijk wel.
Uitgezonderd de hele kleine.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
rambocus
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 16 aug 2010 16:32
Locatie: Houten

Re: Camping Bi Village Kroatie

Bericht door rambocus » wo 22 mar 2017 19:36

haak even op dit topic in, heb een vraagje over bbq met houtskool op deze camping.

Op de site staat dat het niet is toegestaan, wordt hier strikt op gehandhaaft.
Op Zaton ( camping in Nin) was het ook verboden maar daar werd verder niet moeilijk over gedaan.

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: Camping Bi Village Kroatie

Bericht door Pino » wo 22 mar 2017 19:44

Tja.... op harde muziek tot in de nacht werd ook niet gehandhaafd. Maar er loopt wel beveiliging rond.
Wij hebben toen de camping gekozen mede ook voor de kinderen. Echter zou ik niet meer op zo'n enorme camping willen staan. Zeker ook vanwege stukje 'veiligheid'. Je moet goed op je spullen letten. Kratje bier onder de caravan is een kadootje voor de nachtelijke jeugd knipoog.gif
Even je caravan inlopen met je zonnebril nog op tafel wordt ook afgeraden.
Aan de andere kant ligt de camping pal aan zee en loop je zo de boulevard op richting Fazana.
Ten aanzien van de BBQ hangt het denk ik ook af van de droogte. Bij ons werden karren vol dennenaalden weggehaald wegens vermeende brandhaarden. Kan me voorstellen dat ze juist in die perioden wel op open vuurtjes letten.
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Camping Bi Village Kroatie

Bericht door Ab » wo 22 mar 2017 22:14

De dingen die je aangeeft zijn voor ons de reden geweest dat we zo'n 18 jaar geleden al niet meer naar Istrie zijn gegaan.
De massale campings daar trekken ons niet meer.
Ook overal veel teveel toeristen in het hoogseizoen.
Op het moment dat we in de rij moesten gaan staan om een tafeltje in een restaurant te krijgen was ik er klaar mee.
Sinds die tijd vertoeven wij in andere streken van Kroatië.
Lekker relaxt..en vaak eten op een eilandje of een klein dorpje aan de kust.
Het wordt elk jaar wel steeds iets drukker..
Maar nog steeds reserveren we niks, en hebben nog altijd een mooie plek kunnen vinden.
Op de meeste campings mag je geen BBQ aan hebben. Te droog, en teveel licht ontvlambare pijnbomen.
Wel zijn er vaak op een aantal plaatsen grote vaste gemetselde barbecue plaatsen waar het wel mag.
Als je daar in de buurt gaat staan kan je naar hartelust bakken en braden. Vaak met meerderen tegelijk..kan heel gezellig zijn soms.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

SkyhawkQ
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 20 jan 2016 20:58

Re: Camping Bi Village Kroatie

Bericht door SkyhawkQ » wo 22 mar 2017 22:43

Wij hebben de afgelopen twee jaar op Bi-Village gestaan.
Niemand zien BBQ-en tijdens ons verblijf en gezien de droogte wat mij betreft ook niet aan te raden. Ik heb echt niet kunnen waanemen of erop gecontroleerd wordt.

Echter sluit ik mij bij de voorgangers aan.
Het is super rumoerig op de camping. Met name 's-nachts wordt er veel geschreeuwd door de jeugd dus niet echt lekker geslapen in onze tent. De beveiliging doet niet veel.
Tegenwoordig zijn wel de pootjes naar het strand op slot en alleen te openen met een bandje van de camping.
Wat diefstal betreft, niets gemerkt. Wij gaan er in ieder geval nooit meer heen.

Daarnaast loop je wel zo ff naar Fazana toe over de boulevard en loop je ook zo het strand op. Je kunt er ook prima mountainbiken/fietsen.

Gebruikersavatar
rambocus
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 16 aug 2010 16:32
Locatie: Houten

Re: Camping Bi Village Kroatie

Bericht door rambocus » wo 22 mar 2017 22:59

Bedankt en inderdaad op Zaton had je ook BBQ plekken bij de sanitairgebouwen. Wellicht bij Bi-village kan dat daar ook wel.

Overigens zoeken wij juist de drukkere campings op mede omdat we in het voorseizoen gaan en dan in ieder geval leven is op de camping.
Wij gaan de eerste 3 weken van juni dus dan zal het nog niet zo druk zijn met evt. baldadige jeugd en wij zijn toen de jongens nog meegingen camping salou sanguli in Spanje gewend dan weten jullie het wel knipoog.gif.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Camping Bi Village Kroatie

Bericht door PMT » do 23 mar 2017 14:42

Pino schreef:Verder ben ik benieuwd of jullie bepaalde plaatsen kunnen aanraden die groot genoeg zijn voor caravan/voortent/luifel auto.
5 jaar geleden een dagje bij vrienden op bezoek geweest. Itt de folder zijn alle plaatsen 80m² (8m breed en 10m diep) adverteert beter denk ik. Het maakt dus niet zoveel uit en in het voorjaar heb je vaak keuze genoeg zo niet in september.
Ik weet niet of je een ACSI card hebt, maar dan mag je geen gebruik maken van de voorste rijen "Mare" en "Belvedere" . Zo'n restrictie geldt bij een heleboel campings die een kampeerkaart hanteren. Zelfs als het bijna leeg is geldt de toeslag
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
rambocus
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 16 aug 2010 16:32
Locatie: Houten

Re: Camping Bi Village Kroatie

Bericht door rambocus » do 23 mar 2017 16:19

wij hadden dus al geboekt op één van de Belvederplaatsen en betalen ca. 22 euro per nacht.

Wij gaan dus in de periode waarin ook het pinksterweekend valt, onze ervaring ( op Zaton) is dat het dan goed druk is. Volgens mij hebben de Duitsers dan 2 weken vrij en pakken een lange voorjaarsvakantie. Ook op deze camping konden we in deze periode nog maar een paar plekken ( Belverdere) uit kiezen.

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: Camping Bi Village Kroatie

Bericht door Pino » do 23 mar 2017 18:02

Let op met de plaatsen op de hoek. Die kunnen vast 80 m2 grondoppervlak zijn, maar met een schuin stuk naast de weg, een laaghangende tak aan de achterkant en 2 boompjes aan de voorkant is het best passen en meten.
Voor de duidelijkheid. Dat oranje grijze is de tent van de buren. Verder naar rechts ging niet. Had al wat stenen uitgehakt voor de dissel.
Bijlagen
2015-07-19 10.07.12 HDR.jpg
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Camping Bi Village Kroatie

Bericht door deusjevo » do 23 mar 2017 18:53

Pino schreef:Let op met de plaatsen op de hoek. Die kunnen vast 80 m2 grondoppervlak zijn, maar met een schuin stuk naast de weg, een laaghangende tak aan de achterkant en 2 boompjes aan de voorkant is het best passen en meten.
Voor de duidelijkheid. Dat oranje grijze is de tent van de buren. Verder naar rechts ging niet. Had al wat stenen uitgehakt voor de dissel.
Zo da's gezellig zo'n tent onder je open raam haphop.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: Camping Bi Village Kroatie

Bericht door Pino » do 23 mar 2017 19:01

RE.gif Inderdaad. En hun hadden wel 100+ m2. Konden gewoon een rondje met de auto op eigen plek rijden awhoea.gif
En dan toch je tent precies op de grens zetten, met zelfs de scheerlijn er nog overheen...
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Gebruikersavatar
rambocus
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 16 aug 2010 16:32
Locatie: Houten

Re: Camping Bi Village Kroatie

Bericht door rambocus » di 25 apr 2017 11:11

Heb nog een vraagje, ik heb lopen zoeken op de site van de camping en kan het niet vinden of ik zoek niet goed :oops:

Bij de plaatsen zitten water- en elektra-aansluitingen, wat ik echter niet kan vinden of er ook afvoeren zitten waar ik kan inprikken met de afvoerslang van de caravan.
Zo ja is een lengte van 5 meter voldoende of is een langere lengte nodig.

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: Camping Bi Village Kroatie

Bericht door Pino » di 25 apr 2017 11:29

RE.gif Water hadden we bij de plaats, zelfs de tuinslang er aan kunnen laten zitten.
Afvoer niet, dus met 5 meter red je het zeker niet tot het toilet gebouw awhoea.gif
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Gebruikersavatar
rambocus
Berichten: 118
Lid geworden op: ma 16 aug 2010 16:32
Locatie: Houten

Re: Camping Bi Village Kroatie

Bericht door rambocus » di 25 apr 2017 14:50

thumbup.gif dat wordt de afvalwatertank meenemen.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Camping Bi Village Kroatie

Bericht door deusjevo » di 25 apr 2017 17:35

Pino schreef: En dan toch je tent precies op de grens zetten, met zelfs de scheerlijn er nog overheen...
Daar had ik in dit geval wel raad mee geweten... haphop.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Plaats reactie

Terug naar “Kroatië”