Kroatië: Kun je er in het hoogseizoen op de bonnefooi heen?

Paul Boerefijn

Kroatië: Kun je er in het hoogseizoen op de bonnefooi heen?

Bericht door Paul Boerefijn » wo 23 aug 2006 22:25

Zijn er caravanners die ervaring hebben met het op de bonnefooi naar Kroatië gaan, in het hoogseizoen wel te verstaan? We willen graag (met de caravan) naar naar de kust van Istrië, het liefst naar campings pal aan zee.

Tot nog toe heb ik nog nooit gereserveerd, heb dus wel de nodige ervaring met campings zoeken, verkassen en staanplaatsen voor enkele dagen. Dat was echter veelal in Frankrijk, ik vraag me af of dat in Kroatie hetzelfde werkt. Ik doel dan vooral op zaken als zelf je plekje uitzoeken, wel of niet vooruit betalen (heb ik als vrij man een hekel aan) en weer vertrekken als het je zelf uitkomt. En hoe zit het met de tarieven?

RonRS

Bericht door RonRS » vr 25 aug 2006 14:38

Wij hadden dit jaar gereserveerd, omdat we wisten waar we wilden staan. Maar je kan makkelijk zonder te reserveren, het enige nadeel is misschien dat je niet zo dicht bij het water staat :D

DJ

Bericht door DJ » za 26 aug 2006 12:31

RonRS schreef:Wij hadden dit jaar gereserveerd, omdat we wisten waar we wilden staan. Maar je kan makkelijk zonder te reserveren, het enige nadeel is misschien dat je niet zo dicht bij het water staat :D
je kunt er zo een, Maar het ligt er ook aan of je een grote of een kleine camping uitzoekt. Op park Umag kreeg je een plattegrond en ga maar een plaatsje zoeken.

Gebruikersavatar
Kooiton
Berichten: 748
Lid geworden op: wo 7 dec 2005 12:50
Locatie: Amersfoort e.o.

Bericht door Kooiton » ma 28 aug 2006 21:42

Mooi onderwerp Paul, wij willen volgend jaar ook die kant op. En ook op de bonnefooi. Dit jaar stonden we in Slovenie (Bled en Ankaran)en hebben gezien dat Slovenie, maar ook Kroatie niet altijd schitterend weer garandeerd. Dan is het fijn dat je nog niets hebt betaald en kunt gaan wanneer je wild. Wij volgen dit onderwerp. :roll:
Toyota Rav-4 benzine 2014 / Kip Isa White 47 TBLAfbeelding

Franky

Bericht door Franky » vr 22 sep 2006 18:43

Late reactie op dit topic, maar ik wou ff kwijt dat wij ook van plan zijn om op de bonnefooi, volgend jaar, naar Kroatië te gaan. Wij willen het gebied aan de zuidkant van Istrië opzoeken. Dus dat is nog voorbij Pula. Aan de westkust van Istrië zijn allemaal megacampings en het is er dus bere druk. Trekt ons niet zo. Waar wij naar toe willen is het veel minder druk en massaal, tenminste dat heb ik gelezen en gehoord van anderen die er al geweest zijn. Ik heb van deze mensen ook vakantiefoto's gezien en dat zag er wel goed uit. Zij waren met twee gezinnen, caravan + grote familietent en op de bonnefooi daar naar toe gegaan en hebben geen problemen ondervonden met het krijgen van plek, terwijl het toch hoogseizoen was en Italianen en fransen hadden ook vakantie. Dus ik gok het er ook op in 2007. :)

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Bericht door Stoekie » ma 25 sep 2006 21:47

Ook wij willen volgend jaar naar kroatie op zomervakantie gaan maar twijfelen nog enigzins :roll:
De brochures en folders beloven je vanalles maar als ik recenties lees dan blijkt vaak het tegenovergestelde :?
Doch als we die kant op gaan wordt het waarschijnlijk Camping Bijela Uvala.
http://www.plavalaguna.hr/Objekti.asp?ObjectID=239809
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

wiss

Re: Kroatië: Kun je er in het hoogseizoen op de bonnefooi he

Bericht door wiss » zo 4 mar 2012 09:22

Hallooo

kun je anno 2012 nog op de bonnefooi naar kroatie!!!!

groetjes wiss

hidde

Re: Kroatië: Kun je er in het hoogseizoen op de bonnefooi he

Bericht door hidde » zo 4 mar 2012 09:52

Anno 2012 weet ik niet, zomervakantie moet nog beginnen, maar afgelopen zomer ging het prima In het hoogseizoen. En wat waren we blij dat we niet gereserveerd hadden, konden we verder trekken als we wilden. Op twee campings konden we maar 1 nacht blijven omdat het de dag erop wel vol zou zijn maar dat waren erg kleine campings. Mocht een paradijsje als minicamping ulika in Rovinj je aanspreken dan kun je beter wel reserveren

wiss

Re: Kroatië: Kun je er in het hoogseizoen op de bonnefooi he

Bericht door wiss » zo 4 mar 2012 10:27

Bedankt hidde..

Wij hebben vakantie begin augustus ..Voor het eerst met eigen caravan na kroatie!
Wij nemen mee twee pubermeiden ..Zouden het fijn vinden om ook wat info te ontvangen over camping die geschikt zijn voor pubers
Ook overwegen wij om onze caravan te stallen in Kroatie.Ook tips hier over zijn welkom

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Kroatië: Kun je er in het hoogseizoen op de bonnefooi he

Bericht door Ab » zo 4 mar 2012 10:51

Ook 2012 kan je nog zonder reserveren naar Kroatie.
Je moet er wel rekening mee houden, dat vooral in Istrie, de echt populaire campings dan wel vol kunnen zitten.
Vaak is er echter nog wel een plaatsje, maar praktisch nooit aan zee, dat is allemaal gereserveerd.
In Dalmatie ( grofweg tussen Zadar en Split) stikt het van de kleinere campings, de een na de ander, met heel summiere voorzieningen. Daar vind je altijd een plekje.
De grotere campings hebben ook wel plaats, alleen ook niet aan zee. (je kan echter geluk hebben)
Zo kwam ik in 2011 op zo'n schitterende plek terecht, gewoon op de bonnefooi, dat ik diezelfde plek in 2012 toch maar gereserveerd heb voor 14 dagen.
Daarvoor was ik in Pakostane, ook gewoon de redelijk populaire camping Kozarica opgereden. Ook een prima plek gevonden, alleen niet aan zee. Geen probleem eigenlijk, het blijft altijd max 200 meter lopen.

Afgelopen jaar was ik ook in Drage, op Oaza Mira, een redelijk moderne (en dure !) camping, gewoon even kijken.
Geen enkele plek vrij volgens de receptioniste. Alleen te reserveren voor het volgende jaar.
Dit was wel allemaal in het hoogseizoen. Voor en na die tijd is er overal plek zat.

Met 2 pubermeiden is het wel aan te raden te reserveren. Die willen toch naar een camping met veel jongeren, en disco enz. over het algemeen.
Dat zijn de grotere campings. In Istrie zijn er daar veel van, in en om Rovinj, bij Umag, en vlak bij Pula bijv.
Ook bij Zadar en verder naar het zuiden zijn er genoeg te vinden.
Caravan en botenstallingen bij particulieren (en ook op campngs) zijn er ook genoeg.
Een paar uurtjes rondrijden en je vindt er tientallen.
Mijn boot ligt er nu ook nog.
Gratis voor niks.. bij vrienden die geen geld willen aannemen.. :wink:
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Kroatië: Kun je er in het hoogseizoen op de bonnefooi he

Bericht door blefke » zo 4 mar 2012 11:02

minicamping ulika in Rovinj = volgens mij altijd volgeboekt...
Reserveren in het hoogseizoen, lijkt mij heel verstandig..
Het zwembad"je" is natuurlijk niks, maar het is wel en leuke camping..
Zwemmen kun je natuurlijk in de nabij gelegen camping Polari die is uitgeroepen tot beste camping van Kroatie in het jaar 2012.

Reserveren = geen must, maar zoals Ab dit al aangeeeft wil je een leuk plekkie hebben = het beter van wel.
Maar zoals Johan het al eerder zij, ieder voordeel heb zijn nadeel.....
Als je gereserveerd hebt en heb je slecht weer.............. :wink:

Blefke
Laatst gewijzigd door blefke op zo 4 mar 2012 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.

wiss

Re: Kroatië: Kun je er in het hoogseizoen op de bonnefooi he

Bericht door wiss » zo 4 mar 2012 11:08

RE.gif

Daarom willen wij op de bonnefooi..wij houden van erg warm weer ...Voor het eerst kennis gemaakt in 2008 met kroatie de afgelopen jaren naar andere vakantie bestemmingen geweest nu wilden wij weer kroatie aan doen het liefs voorbij Istrie ..

Welke periode is voor kroatie het hoog seizoen wij hebben tweede week van augustus vakantie ...


aflower.gif wiss

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Kroatië: Kun je er in het hoogseizoen op de bonnefooi he

Bericht door Ab » zo 4 mar 2012 11:10

Slecht weer komt bijna niet voor in Kroatie in de zomer.. Tenminste niet langdurig.
De laatste 28 jaar dat wij er elke zomer 3 weken doorbrengen, hebben we best wel eens een wat mindere dag gehad.
Soms veel wind, soms eens een fikse regenbui.
Maar meestal schijnt de dezelfde, of anders de volgende dag de zon weer. En neemt de wind ook wel weer af.

Hoogseizoen in Kroatie is Juli-Augustus
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.


blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Kroatië: Kun je er in het hoogseizoen op de bonnefooi he

Bericht door blefke » zo 4 mar 2012 11:53

Ab schreef:Slecht weer komt bijna niet voor in Kroatie in de zomer.. Tenminste niet langdurig.
De laatste 28 jaar dat wij er elke zomer 3 weken doorbrengen, hebben we best wel eens een wat mindere dag gehad.
Soms veel wind, soms eens een fikse regenbui.
Maar meestal schijnt de dezelfde, of anders de volgende dag de zon weer. En neemt de wind ook wel weer af.

Hoogseizoen in Kroatie is Juli-Augustus

Ja Ab over het algemeen klopt dit...en heb je gelijk maar een collega van mij is 3 jaar geleden 2 weken in umag geweest en zijn daar weggeregend... zij zijn vd ellende eerder naas huis gekomen.
Heb je niet gereserveerd, ben je ieder geval je geld niet kwijt en kun je de zon gaan opzoeken ( mits die ergens anders wel schijnt hahahahahaha).

Ook wij hebben vorig jaar een paar flinke onweersbuien en slechte dagen mee gemaakt.
Maar het blijft toch een leuk land om heen te gaan.


Greetz,
Blefke

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Kroatië: Kun je er in het hoogseizoen op de bonnefooi he

Bericht door Ab » zo 4 mar 2012 11:59

Die 2 weken regen moet dan in Juni geweest zijn denk ik ? Dan kan het nog wel eens regenen inderdaad.
In Juli en Augustus heb ik het nog nooit meegemaakt. Ook 3 jaar geleden niet, we zaten 3 weken lang praktisch elke dag op het water.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Kroatië: Kun je er in het hoogseizoen op de bonnefooi he

Bericht door blefke » zo 4 mar 2012 12:05

Nee was in het hoogseizoen..
Wij hadden destijds altijd met de bouwvak vakantie..

Als ik eerlijk moet zijn, wij hebben dat ook nog niet mee gemaakt, wel vaak regen.
Voordeel is dat het vaak sávonds laat of s;'nachts regent, dat is ieder geval onze ervaring.
De eerste keer dat wij naar Kroatie gingen was 24 jaar geleden --> Porec Camp Laterna.
Overdag ontzettend warm en s'nachts regen was geweldig, koelde het tenminste een beetje af in ons kleine tentje...

Greetz,
blefke

hidde

Re: Kroatië: Kun je er in het hoogseizoen op de bonnefooi he

Bericht door hidde » zo 4 mar 2012 12:10

Wij begonnen vorig jaar in Slovenië en Istrie en daar was het stralend weer. In Dalnatie merkten we na een aantal dagen dat het daar veel drukker begon te worden omdat het in Istrie inmiddels regende. Op Krk was het de week voordat wij er zaten tegen de 40 graden, dat wil je ook niet, toen wij er waren 34 graden. Maar mede door de regen die vanuit het noorden steeds meer op kwam zetten zijn we uiteindelijk in Trogir geëindigd. Dat deden er meer denk ik waardoor ik de kust van Dalmatie ook echt druk vond. Binnenland, Plitvice meren en Krka watervallen ( aanraders!!!) was plek genoeg

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Kroatië: Kun je er in het hoogseizoen op de bonnefooi he

Bericht door Ab » zo 4 mar 2012 12:19

Hmm.. vreemd. In die periode (3 jaar terug) waren wij weliswaar niet in Umag (noord-Istrie)
Wij zaten in de omgeving van Biograd in Dalmatie. Prima weertje. Ik leid dat af uit het feit, dat we maar 2 x met de auto zijn weggeweest.. 1 x naar Split, en 1 x naar Sibenik. Meestal doen we dat op dagen dat het geen weer is om in je blote bast op een bootje of een eilandje/terrasje te zitten... :lol:
Geen idee dat het in die tijd wat minder was in Istrie, ik kom daar al 15 jaar eigenlijk niet veel meer.
In de jaren daarvoor hebben wij echter altijd wel mooi weer gehad.
We zaten in die tijd wel altijd in het uiterste puntje van Istrie. Daar waaien evt buien sneller over lijkt het..

Maar niet reserveren kan dus misschien wel voordelen hebben..
Dan kan je dus snel verkassen als je het niet naar je zin hebt.
Hoewel mijn ervaring is, dat wij vaak op een dag die bewolkt en koel begon, besloten om naar een stad te gaan.
Na een uurtje in die stad te hebben doorgebracht brak vaak de zon al weer door..en werd het te warm in in die steenhoop rond te slenteren.
Vaak lagen we dan in de middag alweer in zee..
Te snel weggaan om het weer moet je dus niet doen als je het ergens naar je zin hebt..
Vorig jaar was het een tijdje heel erg warm inderdaad. Een plek pal aan het water, met de hele dag een windje was echter al weer heel wat anders dan de plek 30 km verder, waar we in een pijnbomenbos stonden. :wink:
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Kroatië: Kun je er in het hoogseizoen op de bonnefooi he

Bericht door blefke » zo 4 mar 2012 14:09

RE.gif
Is dat het jaar geweest dat het bijna in heel europa slecht weer was..

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Kroatië: Kun je er in het hoogseizoen op de bonnefooi he

Bericht door blefke » zo 4 mar 2012 14:12

hidde schreef:Wij begonnen vorig jaar in Slovenië en Istrie en daar was het stralend weer. In Dalnatie merkten we na een aantal dagen dat het daar veel drukker begon te worden omdat het in Istrie inmiddels regende. Op Krk was het de week voordat wij er zaten tegen de 40 graden, dat wil je ook niet, toen wij er waren 34 graden. Maar mede door de regen die vanuit het noorden steeds meer op kwam zetten zijn we uiteindelijk in Trogir geëindigd. Dat deden er meer denk ik waardoor ik de kust van Dalmatie ook echt druk vond. Binnenland, Plitvice meren en Krka watervallen ( aanraders!!!) was plek genoeg
Wie kan mij zeggen hoelang het rijden is van rovinj met caravan naar plitvice meren.
En dan van plitvice meren naar oostenrijk
Wellicht moeten toch maar eens richting die kant.
Greetz,
Blefke

wiss

Re: Kroatië: Kun je er in het hoogseizoen op de bonnefooi he

Bericht door wiss » zo 4 mar 2012 18:24

volgens de routeplanner


Reisduur:

3:39 u

Afstand:

260,0 km






Vertrekadres:



Plitvička jezera (HR)licht dichtbij de plitvice meren volgens google



Bestemming:

Rovinj (HR, 52210)

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Kroatië: Kun je er in het hoogseizoen op de bonnefooi he

Bericht door Ab » zo 4 mar 2012 18:35

Tel daar met caravan nog maar gerust een uur bij..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Kroatië: Kun je er in het hoogseizoen op de bonnefooi he

Bericht door blefke » zo 4 mar 2012 19:28

met caravan 5,30 uur rijden.. = dat reeel..
En van de meren richting oosterijkse grens..
Ik heb geen idee hoelang dat rijden is, een routeplanner houdt geen rekening met het verkeer.

Gr,
blefke

Leiko

Re: Kroatië: Kun je er in het hoogseizoen op de bonnefooi he

Bericht door Leiko » zo 17 jun 2012 11:15

Hallo,
Ook wij willen graag naar Kroatie dit jaar.
We hebben pas geleden een caravan gekocht, dus konden helaas niet op tijd boeken.
De meeste grote bekende campings die wij mailden, zaten allemaal vol.
Is het dan toch verstandig om die kant op te rijden, zouden we ook een kans maken op de "vol" geboekte campings?
Anders misschien op de wat kleinere campings.
Veel mensen schrijven, het heeft wel zijn voordelen om niet te boeken.
Om zo weer te kunnen doorrijden als de camping niet bevalt of het weer slecht blijft.
Maar je moet als je op zo'n camping gaat staan toch doorgeven hoeveel dagen je blijft, neem aan dat je dan
ook voor die dagen moet betalen?
Of resereveren jullie telkens voor 1 dag?
Groetjes, Leon

Plaats reactie

Terug naar “Kroatië”