Camping Polari Rovinje

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ber Alkema
Berichten: 237
Lid geworden op: do 6 okt 2011 17:56
Locatie: Erp

Camping Polari Rovinje

Bericht door Ber Alkema » zo 23 feb 2014 21:40

Een grote drukke camping,die gunstig gelegen is aan zee,maar waar je alleen makkelijk in zee kan komen in het zwemgedeelte vooraan de camping.ik vond dit minder prettig vanwege de vele gemotoriseerde blaasboten en ander vaartuigen erg druk verkeer en veel stank van de uitlaatgassen,maar dit is mijn persoonlijke mening een ander kan dit als niet hinderlijk ervaren.
Vanaf de camping is er een lang betegeld stuk ,langs de zee, en daar kan je wel een rustig plekje vinden om te zonnen en te zwemmen,maar wel moeilijker om in het water te komen,maar als je het er voorover hebt is dat aan te bevelen,(wij waren in het hoogseizoen en erg rustig daar is het daar)
Leuke camping voor de kinderen,maar ik als 65+ ga liever ergens anders staan met de caravan.
Campwinkel is erg druk en je moet daar in de ochtend voor acht uur al in de rij staan voor je broodjes en andere etenswaren.
De camping heeft een dokterspost en een apart gedeelte voor appartementen verhuur.
Bij de ingang is een leuke bar en daar kan je (wij blijven Nederlanders )happyuurtje alles twee voor de prijs van een.
Laatst gewijzigd door Ber Alkema op zo 23 feb 2014 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Camping Polaris Rovinje

Bericht door blefke » zo 23 feb 2014 22:09

Beste Ber,
Ik ben het niet helemaal eens met uw bericht over deze camping :wink:
1 de camping winkel(s) = inderdaad druk, maar echt lang wachten hoef je er niet. ( was in de Joegoslavië tijd toch wel anders)
Daarbij heb je net buiten de camping nog een bakker en groentewinkel liggen, metname bij de bakker is het s'morgens erg druk.
En daar sta je wel in de rij ( is ook duur).
Je kunt beter even de auto pakken en naar de lidl rijden in Rovinj.
5 minuutjes met de auto en heerlijke broodjes voor weinig geld.
2 je kunt toch bijna overal gemakkelijk in zee komen. op de meeste plaatsen zijn er kiezelstranden gemaakt. Schoentjes is wel een vereiste maar dat is bijna langs de hele kuststreek zo.
3 wat betreft de stank v.d. boten, daar heb je eigelijk alleen last van waar de boten het water ingelaten worden. maar ik snap wel wat u hier bedoelt. net voorbij dit gedeelte kunt je weer zwemmen.

Het is inderdaad een hele leuke drukke camping, met veel vertier.
De nederlanders overheersen de hele camping, zeker in onze bouwvak periode.
Wat een voordeel maar ook een nadeel kan zijn.
Als je kinderen hebt hebben ze zo aansluiting.
Bij de bar aan het zwembad hoor je bijna alleen nederlands scratch.gif waar door de dag bijna de helft v.d. stoelen bezet is door onze jeugd, die zich niet echt aan de regeltjes vh terras houden.
Het sanitair = schoon en wordt continu gepoetst
Geweldig zwembad, met voldoende animatie.
Al met al een prima camping die zeer populair is in de zomer en geschikt is voor jong en oud.
Hangt er alleen vanaf waar je van houdt.

Ik ben er nu 3 keer geweest en 3 X een leuke vakantie gehad.
Metname de ligging = super.
Je kunt met de fiets overal heen ( is ook een must om bij je te hebben)
v.a. de camping tot in Rovinj ben je +/- een half uur aan het fietsen,onderweg zijn er genoeg plekjes met leuke barretjes en stranden etc
Afgelopen jaar ook als nadeel ervaren dat de lokale discotheek gesloten was, hierdoor liepen de jongeren verloren rond op de camping.
Waar ze andere jaren altijd naar de disco gingen hingen zo nu meestal buiten bij de ingang, wat nogal voor overlast zorgde.
Maar de bewaking probeerde alles goed in toom te houden.

Gebruikersavatar
Ber Alkema
Berichten: 237
Lid geworden op: do 6 okt 2011 17:56
Locatie: Erp

Re: Camping Solaris Rovinje

Bericht door Ber Alkema » zo 23 feb 2014 22:35

Hallo Blefke,
Ik geef aan hoe ik de camping heb ervaren, daar kan je het mee eens zijn of niet en met meerder beoordelingen,
krijgen wij dan wel een bepaalde indruk van de camping,en dat is denk ik de bedoeling.
Vandaar ook mijn opmerking van de broodjes,natuurlijk haalde ik deze ook bij de bakker verder op,kon ik gelijk mijn krantje kopen.
De Lidll vond ik wel wat ver voor de broodjes,maar dat terzijde.
Laatst gewijzigd door Ber Alkema op zo 23 feb 2014 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Camping Solaris Rovinje

Bericht door blefke » zo 23 feb 2014 22:39

RE.gif
Maar andere mensen krijgen hierdoor wellicht een "verkeerde" indruk v.d. camping, vandaar dat ik mijn ervaring erbij heb gezet.
Daar hoef je het ook niet eens mee te zijn aflower.gif

Gebruikersavatar
Ber Alkema
Berichten: 237
Lid geworden op: do 6 okt 2011 17:56
Locatie: Erp

Re: Camping Solaris Rovinje

Bericht door Ber Alkema » zo 23 feb 2014 22:43

Hartstikke leuk jouw ervaring ,dat is toch ook de bedoeling dat men een indruk krijgt .kan men zelf beslissen wat men moet doen.

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Camping Solaris Rovinje

Bericht door blefke » zo 23 feb 2014 22:46

thumbup.gif
Nog een klein foutje whistle.gif
Het is Polaris in Rovinj en Solaris in Sibinik :wink:
Blefke

Gebruikersavatar
Ber Alkema
Berichten: 237
Lid geworden op: do 6 okt 2011 17:56
Locatie: Erp

Re: Camping Polari Rovinje

Bericht door Ber Alkema » ma 24 feb 2014 09:10

Ber Alkema schreef:Een grote drukke camping,die gunstig gelegen is aan zee,maar waar je alleen makkelijk in zee kan komen in het zwemgedeelte vooraan de camping.ik vond dit minder prettig vanwege de vele gemotoriseerde blaasboten en ander vaartuigen erg druk verkeer en veel stank van de uitlaatgassen,maar dit is mijn persoonlijke mening een ander kan dit als niet hinderlijk ervaren.
Vanaf de camping is er een lang betegeld stuk ,langs de zee, en daar kan je wel een rustig plekje vinden om te zonnen en te zwemmen,maar wel moeilijker om in het water te komen,maar als je het er voorover hebt is dat aan te bevelen,(wij waren in het hoogseizoen en erg rustig daar is het daar)
Leuke camping voor de kinderen,maar ik als 65+ ga liever ergens anders staan met de caravan.
Campwinkel is erg druk en je moet daar in de ochtend voor acht uur al in de rij staan voor je broodjes en andere etenswaren.
De camping heeft een dokterspost en een apart gedeelte voor appartementen verhuur.
Bij de ingang is een leuke bar en daar kan je (wij blijven Nederlanders )happyuurtje alles twee voor de prijs van een.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Camping Polari Rovinje

Bericht door Daphne » ma 24 feb 2014 10:20

Edit Daphne: Titel van het onderwerp is aangepast.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

HanK
Berichten: 793
Lid geworden op: vr 27 jan 2012 19:19
Locatie: Einde A9

Re: Camping Solaris Rovinje

Bericht door HanK » za 26 jul 2014 21:39

blefke schreef:thumbup.gif
Nog een klein foutje whistle.gif
Het is Polaris in Rovinj en Solaris in Sibinik :wink:
Blefke
Polari in Rovinj
Renault Kangoo II 1.2 TCe en Trigano Silver 310 TDL

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Camping Polari Rovinje

Bericht door blefke » za 26 jul 2014 22:21

bijdehandje mrgreen.gif
Maar je hebt gelijk :wink:

HanK
Berichten: 793
Lid geworden op: vr 27 jan 2012 19:19
Locatie: Einde A9

Re: Camping Polari Rovinje

Bericht door HanK » zo 27 jul 2014 08:53

Nog zo'n camping gigant is Zaton in Nin-Zaton , even boven Zadar.
Renault Kangoo II 1.2 TCe en Trigano Silver 310 TDL

HanK
Berichten: 793
Lid geworden op: vr 27 jan 2012 19:19
Locatie: Einde A9

Re: Camping Polari Rovinje

Bericht door HanK » zo 27 jul 2014 08:54

Nog zo'n camping gigant is Zaton in Nin-Zaton , even boven Zadar.
Renault Kangoo II 1.2 TCe en Trigano Silver 310 TDL

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Camping Polari Rovinje

Bericht door blefke » za 9 aug 2014 14:49

Zijn dit jaar nog een paar dagen op deze camping geweest.
Weer uitgeroepen tot beste camping van Kroatie scratch.gif
Wetende dat er naar mijn idee betere campings in Kroatië zijn, vraag ik mij af hoe ze deze prijs gekregen hebben.
Het is op zich nog steeds een leuke camping, maar
het sanitair wordt er ieder jaar niet beter op ( zelfs slechter whistle.gif )
de bomen worden niet goed gesnoeid waardoor je problemen kunt krijgen met het manoeuvreren van je caravan
de staanplaatsen zijn door de regen blubber geworden en hierdoor al je spullen onder de vieze smurrie
de prijzen zijn omhoog gegaan.
veel vreemd volk dat niet op de camping thuis hoort

Dit zijn zaken die je naar mijn idee allemaal snel en gemakkelijk kunt oplossen.
Snoeien doet wonderen.
Sanitair op orde houden, zorgt voor tevreden douche gangers
Zorgen dat de plekken niet doorweekt zijn, strooi bijvoorbeeld grind op de pitches probleem opgelost.

Voordeel van deze camping dat is de kustlijn, met al zijn leuke baaien strandtentjes en op fietsafstand Rovinj.
Tevens het grote zwembad met zoet water ( wat is dit een verademing na 2 weken zout happen in de zwembaden van Solaris).

Voorlopig gaan wij hier even niet meer terug, Dalmatie is erg goed bevallen.
Voor wie wel wil gaan, neem je acsi kaart mee krijg je korting.
Vorig jaar had ik hem bij, maar toen geen korting nu dus wel.

Al met al toch een leuke camping thumbup.gif

Blefke

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Camping Polari Rovinje

Bericht door blefke » za 13 aug 2016 18:26

Geloof het of niet maar we zijn er dit jaar weer…….
Camping ligging blijft super and we love Rovinj.
De camping is echter niet meer wat het geweest is.
Op zich alles prima, maar voor de "echte" camping gasten te weinig sanitaire voorzieningen die vaak over beziet zijn en daardoor niet schoon genoeg.
De dames bij de wc's en douches doen echter hun best, maar kunnen het niet bijhouden.

Dit jaar veel kampeer plekken gekomen, maar geen extra sanitaire voorzieningen.

Al met al blijft het toch een fijne camping voor al ligging maakt voor ons veel goed.
Maar warm douchen is ook fijn.

Blefke

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Camping Polari Rovinje

Bericht door Ab » za 13 aug 2016 18:57

Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen.. knipoog.gif
Wij staan in Dalmatie op een camping die niet eens meer een camping is.
Wij staan daar als enige caravan.
Heerlijk rustig als dat zo uit komt.
Erg gezellig met goede vrienden in het naastgelegen appartement en onze dochter en schoonzoon in een ander huisje op hetzelfde terrein als we daar zin in hebben.
Ook de eigenaar is een goede vriend en voorziet ons bij de barbeque bijna dagelijks van zeer goede zelf gemaakte wijn.
Overdag zijn we ergens tussen de eilanden op zee.
De kinderen ( 4, 6 en 8) vinden het heerlijk aan het strand met fijne kiezeltjes, of op de boot bij diverse mooie baaitjes met zandbodem.
Er zijn ook een 16 jarige en 2 19 jarigen.
Die doen soms hun eigen ding, en soms gaan ze ook mee varen, snorkelen en zwemmen.
Discotheken enzo zijn ver te zoeken.
Maar die zijn er zat in Nederland.
Niet ieders vakantie denk ik, maar wij vinden het heerlijk. :lol:
Warm douchen doen we bij de caravan.
Zelf een privé douche gemaakt.
We zetten 's avonds een grote plastic yerrycan buiten, die de hele daaropvolgende dag in de zon lekker opwarmt.
Met een pompje en een douchekop in een boom hebben we een perfekte douche. haphop.gif mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Camping Polari Rovinje

Bericht door blefke » do 20 jul 2017 18:18

Camping Polari heeft dit jaar een paar zeer goede verbeteringen aangebracht.
Zo hebben ze het bestaande zwembad flink uitgebreid met een klein water pretpark.
En na veel klachten van kampeerders een paar douche en wc gebouwen vernieuwd..
Ieder voordeel heb zijn nadeel.... de prijzen voor de drankje zijn meteen ook een stuk hoger geworden..
Voor een cola 25 cc betaal je 24 kuna.... Heb ik zelf nog nooit in Nederland betaald.....
Een halve liter bier kost 27 kuna..

Zie foto's ;-)
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Blefke

Plaats reactie

Terug naar “Kroatië”