Rust en eventueel kust in September

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Avontuur
Berichten: 1192
Lid geworden op: di 5 mei 2020 19:47
Locatie: Amsterdam

Rust en eventueel kust in September

Bericht door Avontuur » wo 3 jun 2020 08:24

Wij oudere jongeren ( Rick en Mandy) zijn gek op reizen, maar houden ook wel van een rustige plek. Zijn er campings waar je toch rustig staat en er ook in de omgeving wel wat te wandelen, stad bezoeken en strand is? We zijn niet mensen schuw dus een stadje met toeristen is geen probleem zolang de camping dan maar een rustpuntje is.
Er zal niet een “best of Kroatië “ zijn natuurlijk maar dat hoeft ook niet knipoog.gif

We zijn vrij van 3 t/m 24 september, het weer lijkt me redelijk aangenaam, maar al wat vroeger donker lees ik.
Waar kunnen we dan eventueel een tussenstop houden op de heen en reis naar huis.

Wie kan ons een beetje op weg helpen.
Laatst gewijzigd door Avontuur op wo 3 jun 2020 08:24, 2 keer totaal gewijzigd.
A travel adventure has no substitute.

Gebruikersavatar
Avontuur
Berichten: 1192
Lid geworden op: di 5 mei 2020 19:47
Locatie: Amsterdam

Re: Rust en eventueel kust in September

Bericht door Avontuur » wo 3 jun 2020 22:04

Na wat speuren gaat onze voorkeur uit naar omgeving Nationaal park Krka om daar te beginnen voor een dag of 7 , en dan Nationaal park Plitvice weer een dag of 7, en nog wat aan de kust... Het kan allemaal nog wijzigen, we lezen rustig verder.
A travel adventure has no substitute.

Gebruikersavatar
Avontuur
Berichten: 1192
Lid geworden op: di 5 mei 2020 19:47
Locatie: Amsterdam

Re: Rust en eventueel kust in September

Bericht door Avontuur » ma 8 jun 2020 18:36

De kust worden we nog niet heel veel wijzer maar we komen er wel! Via mensen bij ons op de camping kwam de tip om de regio Dalmatië te bezoeken. De kust moet er prachtig zijn, nu nog een fraaie camping zoeken.
A travel adventure has no substitute.

workel

Re: Rust en eventueel kust in September

Bericht door workel » ma 8 jun 2020 20:03

Zeker een mooie regio:

Wellicht hier wat inspiratie op te doen: https://glampings.nl/blog/bezienswaardigheden-dalmatie

Wij zijn vorig jaar begonnen in Dubrovnik en toen in 5 weken ophoog gereisd en afgesloten in Zadar. Daarna in 2 etappes naar NL.

Hier onder wat opties die wij gezocht hebben en/of alternatieven voor ons waren als er een camping vol was, wij hebben niet gereserveerd.

Dubrovnik: https://www.camping-adriatic.com/solitu ... -dubrovnik of deze http://www.orasac.com
Trogir: https://www.camp-rozac.hr of deze http://www.vranjica-belvedere.hr
Sibenik: http://www.campingsolaris.com
Murter: https://www.jezeravillage.com
Zadar: https://www.falkensteiner.com/premium-camping-zadar/

Gebruikersavatar
Avontuur
Berichten: 1192
Lid geworden op: di 5 mei 2020 19:47
Locatie: Amsterdam

Re: Rust en eventueel kust in September

Bericht door Avontuur » ma 8 jun 2020 21:15

RE.gif
He wat goed!!
Dank je wel, hier kunnen we zeker inspiratie mee opdoen!
Ik zal de links op mijn gemak lezen, zo komt een Kroatië reis toch weer dichterbij.

Ik had ook de hoop op wat input van iemand die er al geweest was, het wordt voor ons toch de eerste keer.
Beter wat info van mensen die er al geweest zijn. thumbup.gif thumbup.gif
Dank!
A travel adventure has no substitute.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Rust en eventueel kust in September

Bericht door Niels83 » di 9 jun 2020 02:03

eerlijk gezegd denk ik dat 7 dagen bij plitviche veel is. de watervallen zijn schitteren maar toegang best prijzig. de omgeving is ook mooi, maar ik vond de sfeer er erg deprimerend.

Wij hebben in 3 jaar tijd kroatie van noord naar zuid gedaan, uiteraard niet overal geweest, maar wel bij veel. peljesac is een schier eiland wat mogelijk te zuidelijk ligt maar ik vomd het daar schitterend, je kunt er over varen naar Korcula, maar ook baar Dubrovnik (is een stad die op mijn must see again lijstje staat).

hoger aan de kust is er in Rovinj een camping die ik erg fijn vind. kamp ulika, klein enorme rust tussen de verder vaak enorme vakantie parken, prima zwembad en super restaurant dat dit jaar alleen voor gasten open is.

Gebruikersavatar
Avontuur
Berichten: 1192
Lid geworden op: di 5 mei 2020 19:47
Locatie: Amsterdam

Re: Rust en eventueel kust in September

Bericht door Avontuur » di 9 jun 2020 07:17

Dag Niels en workel, dank voor de input.
We passen de dagen graag aan, we doen nu een zeer zeer ruwe opzet en hopen op dit soort input.
Dubrovnik hebben we al eens aangedaan met een cruise (2004) , maar kan ook nog een keer bezocht worden.

Hoe zou een eerste keer Kroatië eruit kunnen zien, we hebben vrij van 3 t/m 24 september.
Wat we zo zouden willen bezoeken is: Nationaal park Krka, Nationaal park Plitvice, en als laatste op de weg terug een mooie camping aan de kust.
Het aantal dagen wat overal voor nodig hebt weten we niet, maar mocht Plitvice 3 dagen genoeg zijn kunnen we nog "wat" anders zien.
Alleen weten we niet zo goed een trip in elkaar te zetten voor Kroatië.

Als iemand een idee heeft hoe de 3 weken ruw in te vullen dan graag.
Bij ons is rust niet veel stilstaan maar mooie natuur zien, hopelijk waar niet veel mensen zijn.
Maar soms ontkom je daar niet aan op populaire plekken denk ik.
De laatste dagen aan kust zou wel relaxed kunnen
We hebben wel een aantal reizen door de VS gedaan, dus rondreizen met een caravan zijn we wel gewend.
Voor de VS zetten we een fraaie route op, dit nadat we de eerste keer goed op weg zijn geholpen.

1812
Dat zag er dan zo uit, alleen waren we toen al wat meer ervaren, de route zetten we uit met de "myrouteapp" en werkt met oneindig route punten.
wie weet kan ik zoiets ook in Kroatië uitzetten?
Alleen weet ik nog niet goed wat ik in de 3 weken kan zien zonder dat we als een gek rondrijden.

Maar snap ook dat ik nog al wat vraag scratch.gif, kan me voorstellen dat men denk zoek dit even zelf uit.
A travel adventure has no substitute.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Rust en eventueel kust in September

Bericht door PMT » di 9 jun 2020 13:14

Wij zijn in 2012 richting Dubrovnik geweest. Zie onze reis en route https://vakanties-turel.weebly.com/juni ... ieuml.html
Vanuit Dubrovnik zijn we een dag naar Montenegro geweest en op de terugweg naar huis hebben we een stuk in Slovenië verkend. Vanaf Plitvice is Bled of Bohinj makkelijk te doen want je komt er praktisch langs op de terugweg. Plitvice is voor 2 dagen/3 nachten zat vinden wij. Gedurende bovenstaande reis hebben we dat niet bezocht maar 2x eerder. Eerlijkheidshalve vinden wij Plitvice vele malen mooier dan Krka, maar ieder zijn keus.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
Avontuur
Berichten: 1192
Lid geworden op: di 5 mei 2020 19:47
Locatie: Amsterdam

Re: Rust en eventueel kust in September

Bericht door Avontuur » di 9 jun 2020 17:03

Ben al een beetje begonnen aan je trip, meteen autopech
Ga vanaaf verder lezen! Bedankt ook voor je input, ook over Plitvice, het trekt ons ook aan!

Als je ergens nog nooit geweest bent is het lastig toch 3 weken in te plannen met fraaie natuur. Nogmaals dank
!
A travel adventure has no substitute.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Rust en eventueel kust in September

Bericht door Ab » di 9 jun 2020 20:49

Ik heb een beetje afgeleerd om bepaalde campings die wij heel prettig vinden aan te raden bij anderen.
De ervaring heeft mij geleerd, dat wat wij willen, niet altijd leuk gevonden wordt door anderen.
Afgelopen 35 jaar hebben wij ook veel zien veranderen.
Van Joegoslavië naar een handvol andere republieken bijvoorbeeld.
Maar als je van natuur houdt, en niet teveel haast hebt, kan ik je de kustweg van Pula naar Zadar aanraden. (Eventueel nog veel verder, via Dubrovnik naar Kotor en Budva in Montenegro)
Die hadden wij in de vorige eeuw ook al eens een paar keer in beide richtingen gereden.
Vorig jaar weer eens. Het uitzicht overtrof onze herinneringen.
Het kost wel een dagje of wat, maar is de moeite waard.
Overnachten kan overal. Bespreken hebben wij nog nooit gedaan, en zullen dat ook nooit gaan doen.
Langs de kust zijn ontelbare campings. Van 2 tot heel veel staanplaatsen.
De meesten daarvan vind je nergens op internet, Acsi, Anwb, of noem het maar. Geen restaurant in de buurt? Soms kookt de eigenaar voor je.
Enig aanpassingsvermogen is echter soms wel handig. knipoog.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Avontuur
Berichten: 1192
Lid geworden op: di 5 mei 2020 19:47
Locatie: Amsterdam

Re: Rust en eventueel kust in September

Bericht door Avontuur » di 9 jun 2020 21:16

RE.gif

Dag Ab,

We zijn niet zo heel moeilijk qua campings liever niet massaal, maar willen wel veel ( heel veel ) zien van de natuur en fraaie routes, daar zijn we gek op. Kijk maar eens op ons weblog van onze vakanties.. https://www.oldersom.nl
De camera mee en genieten voornamelijk van "outdoor, wildlife " is wat we doen.

Ik zal je route eens uitzetten met Plitvice en eventueel Nationaal park Krka erbij.

Maar ik snap je camping redenatie helemaal, toch zou je best wat mogen schieten hoor.
Iedere input is welkom, de keuze welke we maken doen we met ons volle verstand na een beetje google!
Ik zal PMT zijn reis ook rustig lezen en zo een route vanaf Amsterdam gaan maken.
We willen dolgraag maar hebben een zetje nodig hoe de route te doen.... maar het wordt wel wat.

Bedankt

Rick
A travel adventure has no substitute.

Gebruikersavatar
Avontuur
Berichten: 1192
Lid geworden op: di 5 mei 2020 19:47
Locatie: Amsterdam

Re: Rust en eventueel kust in September

Bericht door Avontuur » di 9 jun 2020 22:10

PMT schreef:
di 9 jun 2020 13:14
Wij zijn in 2012 richting Dubrovnik geweest. Zie onze reis en route https://vakanties-turel.weebly.com/juni ... ieuml.html
@PMT
Wat een mooie bron van informatie, je hebt wel wat meegemaakt in de eerste dagen zeg, garage, tandarts...
Maar ik je blog mooi als leidraad gebruiken, de overnachtingen en campings heb je zelfs genoteerd, TOP!
Hier kan ik al superveel mee!

Bedankt
Rick
A travel adventure has no substitute.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Rust en eventueel kust in September

Bericht door Niels83 » wo 10 jun 2020 08:39

wij hebben plitviche en krka in 1 jaar gedaan. Als je dat doet dan eerst krka.
Krka is schitterend, maar toch teleurstellend nadat je plitviche hebt gezien.

Gebruikersavatar
Avontuur
Berichten: 1192
Lid geworden op: di 5 mei 2020 19:47
Locatie: Amsterdam

Re: Rust en eventueel kust in September

Bericht door Avontuur » wo 10 jun 2020 09:58

Dank voor de input Niels, dan zullen we die volgorde aanhouden. Dan wordt het alleen maar mooier !!! Goede tip!
A travel adventure has no substitute.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Rust en eventueel kust in September

Bericht door PMT » wo 10 jun 2020 13:25

Adventure schreef:
di 9 jun 2020 22:10
@PMT
Wat een mooie bron van informatie, je hebt wel wat meegemaakt in de eerste dagen zeg, garage, tandarts...
Met die mooie tandarts heb ik tov NL een hoop uitgespaard en feitelijk de kosten van de garage in D er weer uitgehaald. Het vervelendste die vakantie was dat ik de mover er onderuit reed zo feitelijk aan het begin.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Plaats reactie

Terug naar “Kroatië”