Tsjechie

Plaats reactie
Marjo37

Tsjechie

Bericht door Marjo37 » wo 1 okt 2008 19:56

hallo allemaal. wij zijn ons alvast een beetje aan het orienteren waar de reis heen zal gaan volgend jaar. we gaan voor het eerst met een caravan op pad. nu leek Tsjechie ons wel een leuke bestemming waar je niet al te ver voor hoeft te rijden. is iemand van jullie daar al eens geweest?? en kunnen jullie ons iets aanraden?? en wat voor weer heb je daar over het algemeen???

wacht jullie antwoorden af!!!

groeten marjo

Edwin

Bericht door Edwin » do 2 okt 2008 00:10

Ben al diverse malen in Tsjechie geweest. Wat wil je, wat zoek je, en wat verwacht je. Iedereen stelt andere eisen.
Ik vind het een mooi land, inderdaad niet al te ver. Wordt tegenwoordig wel overspoelt door Hollanders (lekker goedkoop). Campings zijn vaak iets eenvoudiger dan in ander vakantielanden.

*Peter*

Bericht door *Peter* » do 2 okt 2008 01:11

Mwa, ik ben daar op heel uiteenlopende campings geweest. Bij sommige moest je niet tegen de deurposten leunen, anders kwam je nooit meer los ;-) en sommige waren zo brandschoon, dat ik er niet eens binnen durfde ;-)

Marjo37

Bericht door Marjo37 » do 2 okt 2008 13:21

we zijn niet erg veeleisend, maar een klein zwembad of meer voor de kinderen is altijd leuk. dat het sanitair enigzins schoon is vind ik ook wel prettig.
natuurlijk moet het wel een kinderrijke camping zijn voor onze drie koters.

groeten marjolein

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Tsjechie

Bericht door Wim Verso » do 2 okt 2008 14:14

Marjo.als je naar Tsjechie gaat, dan ga je natuurlijk naar Praag.

Wij zijn drie Zomers met tussenpozen van een paar jaar naar deze camping geweest.

http://www.campoase.cz

Prima camping met schitterend Sanitair.

Camping Oase ligt aan de autobaan Praag Brno, en als ik me niet vergis moet je afslag 11 hebben Jesenice.

Tsjechiese eigenaar spreekt Nederlands en als je daar aankomt krijg je een A4tje, in het Nederlands, met uitleg van supermarkten/Pinautomaten /Metro/bushalte overigens, stopt voor de camping de bus.

Kijk eens rond op hun website.

Wil je meer weten, laat het me maar weten.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Tsjechie

Bericht door Wim Verso » do 2 okt 2008 14:29

Marjo, kijk ook eens op deze site,

www.tsjechie.net


Alles wat je wilt weten over Tsjechie staat op deze site.\

Je moet wel eerst even inloggen.

Groetjes, Wim.

Frederik

Bericht door Frederik » do 2 okt 2008 17:30

Wij zijn in Sedmihorky geweest in 2006.
Mooie omgeving, leuke camping. vrij rustig, veel toeristische uitstapjes daar en 't ligt vlak bij een stationnetje (Karlovidze/Sedmihorky) een reisje met de trein daar is een regelrecht avontuur
Ze hebben daar een meertje met strandje voor de kinderen en 's avonds Keltisch dansen ook voor de kinderen.

Je zit daar tussen de Tsjechen maar er komen ook Nederlanders, Denen en Duitsers.

Het sanitair in het hoofdgebouw wordt perfect onderhouden, helaas waren er vaak grappenmakers die er dan weer een zooitje van maken.
's Nachts loopt er een vriendelijke nachtwaker rond maar blijf op je spullen letten het verschil in welvaart tussen westerlingen en Tsjechen is nog erg groot, alles wat je buiten laat staan/liggen/hangen is erg verleidelijk voor hen, overigens wij zijn niets kwijtgeraakt

't Ligt tussen Turnov en Jicin, Noord Bohemen. Belangrijk is om je vooraf goed te oriënteren over de mogelijkheden, denk ook aan autobahnvignet voor Tsjechië en een groene kaart voor je caravan (wordt gratis door je auroverzekeraar verstrekt)

Een kennis van ons is dit jaar geweest met zijn gezin en 't ook erg naar z'n zin gehad

We hebben overnacht in Colditz op de heenreis en op de terugreis nog even in de Harz gestaan.

Tijdens die vakantie een dagje naar Praag geweest, ook inderdaad aan te raden, vooral Praag in de avond met al die lampjes, sprookjesachtig!!!!

Ik zou wat foto's kunnen sturen, stuur maar even een P.B-tje
Fred

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Bericht door Trina » ma 6 okt 2008 16:40

Hier onderwerp afgesplitst.
Over "Praag" een nieuw draadje gestart in de babbelbox.
Hier verder over de vraag van TS.

hallo allemaal. wij zijn ons alvast een beetje aan het orienteren waar de reis heen zal gaan volgend jaar. we gaan voor het eerst met een caravan op pad. nu leek Tsjechie ons wel een leuke bestemming waar je niet al te ver voor hoeft te rijden. is iemand van jullie daar al eens geweest?? en kunnen jullie ons iets aanraden?? en wat voor weer heb je daar over het algemeen???

wacht jullie antwoorden af!!!

Plaats reactie

Terug naar “Tsjechië”