route en overnachtingscamping naar Tsjechië

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Richard24
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 13 jan 2019 12:59
Locatie: Oostwoud

route en overnachtingscamping naar Tsjechië

Bericht door Richard24 » vr 13 mar 2020 18:20

Beste mensen,

we zijn voornemens als de situatie het toestaat in Europa om eind mei begin juni naar camping Bozanov af te reizen. Na 30 jaar Frankrijk gaat dit een geheel nieuwe uitdaging geven. Ik ben van plan om de route via Groningen, Magdenburg, Dresden te gaan rijden. Is dit slim? Het is niet de kortste route maar voor mij het meest onbekend. Wie weet er een overnachtingscamping voor onderweg op ongeveer 600 á 650 KM?
Of had ik deze vraag bij routes neer moeten zetten?
Ik verneem graag jullie reactie en tips. alles is welkom thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif
groeten
Richard
Bijlagen
route 2020.jpg
thumbup.gif Hobby 440 SF 2003 thumbup.gif

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: route en overnachtings caamping naar Tsjechië

Bericht door Den Adriaan » vr 13 mar 2020 19:08

Overnachtingen op die route weet ik niet.
Wel dat je niet over Polen moet gaan.
Dat is een drama.
Via Dresden naar beneden gaan en Tsjechië in rijden.
Wel vooraf kijken of je gebruik gaat maken van de tolwegen in Tsjechië.
Je kan ook via Kassel gaan rijden.
Er gaan vele goede wegen naar Tsjechië, maar niet via Polen.

Gebruikersavatar
Richard24
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 13 jan 2019 12:59
Locatie: Oostwoud

Re: route en overnachtings caamping naar Tsjechië

Bericht door Richard24 » vr 13 mar 2020 19:30

Den Adriaan schreef:
vr 13 mar 2020 19:08
Overnachtingen op die route weet ik niet.
Wel dat je niet over Polen moet gaan.
Dat is een drama.
Via Dresden naar beneden gaan en Tsjechië in rijden.
Wel vooraf kijken of je gebruik gaat maken van de tolwegen in Tsjechië.
Je kan ook via Kassel gaan rijden.
Er gaan vele goede wegen naar Tsjechië, maar niet via Polen.
Oke dank voor je bericht.
Polen niet in gaan maar eerder Tsjechië inrijden. Gaan we een andere route rijden. Wat is het voordeel om via Kassel te gegaan?
thumbup.gif Hobby 440 SF 2003 thumbup.gif

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: route en overnachtings caamping naar Tsjechië

Bericht door Wim Verso » vr 13 mar 2020 19:49

We zijn al zeker een keer of acht naar Tsjechië geweest, maar eigenlijk nooit over Kassel, wel via Frankfurt Würzburg, Nürnberg en dan richting Plzen.
Vijf jaar geleden terug Via Praag naar Dresden, dat is iets wat ik nooit meer doe, wat een verschrikkelijke weg, autobaan na Praag, die later tweebaansweg werd, met ook nog een pittige helling erin.
Snelste weg is dan ook de weg, die ik hierboven beschreven heb.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: route en overnachtings caamping naar Tsjechië

Bericht door Den Adriaan » vr 13 mar 2020 19:52

Ik woonde in Tsjechië, omgeving Karlovy Vary.
En vanuit Nederland was voor mij via Kassel de beste route.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: route en overnachtings caamping naar Tsjechië

Bericht door Wim Verso » vr 13 mar 2020 20:03

RE.gif

Ik weet heel goed waar Karlovy Vary ligt, maar dat is toch een heel eind van Dresden af, als je bij Schirnding over de grens gaat, zit je niet ver meer van Karlovy Vary af.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

dejon403
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 26 sep 2016 20:11

Re: route en overnachtings caamping naar Tsjechië

Bericht door dejon403 » za 14 mar 2020 12:23

RE.gif
@wimverso,
Heb jij een suggestie voor een overnachtingscamping op de route die jij voorstelt?
a

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: route en overnachtings caamping naar Tsjechië

Bericht door Wim Verso » za 14 mar 2020 14:39

Hier komen er een paar.

Camping Eisenbachtal in Girod.
Op de A3 Keulen Frankfurt, de afrit Wallmerod/Diez
Dan richting Montabaur, camping na 5 km.

Camping Wertheim/Bettingen.
Geiselbrunnweg 31
A3 Aschaffenburg/Wutzburg afrit 66 Wertheim
Borden volgen.


Campingplatz Kauerlach
Kauerlach 4 in Kauerlach
A9/E45 afrit 56 (Hipoltstein)
Op de rotonde derde afslag en vervolgens ca 500 mtr rechtsaf
Na circa 5.5 km linksaf naar de camping, volg de borden (Anwb Camping)

Dit is het ongeveer.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

dejon403
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 26 sep 2016 20:11

Re: route en overnachtings caamping naar Tsjechië

Bericht door dejon403 » za 14 mar 2020 15:20

Bedankt Wim. thumbup.gif
a

Philmar
Berichten: 835
Lid geworden op: zo 11 dec 2016 16:12

Re: route en overnachtings caamping naar Tsjechië

Bericht door Philmar » za 14 mar 2020 15:37

Ik zet mijn personeel in voor deze klus, daarna mag zij een paar nieuwe schoenen.

Philmar

knaapios
Berichten: 235
Lid geworden op: di 11 dec 2012 11:56
Locatie: Stad met de meeste kansen.

Re: route en overnachtings caamping naar Tsjechië

Bericht door knaapios » za 14 mar 2020 16:48

Op weg naar Tsjechië overnachten wij regelmatig op
Camping Drei Gleichen
Duitsland - Thüringen - Mühlberg
Langs de A4
Hobby 400SF / Powrmover , Hyundai IX35 2.0

Gebruikersavatar
Richard24
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 13 jan 2019 12:59
Locatie: Oostwoud

Re: route en overnachtings caamping naar Tsjechië

Bericht door Richard24 » zo 15 mar 2020 08:39

RE.gif
Alle dank voor de reacties. Ik ga de campings even op de kaart zetten en kijken welke route en camping we gaan bezoeken.
Gr Richard
thumbup.gif Hobby 440 SF 2003 thumbup.gif

Gebruikersavatar
Gemineye
Berichten: 3924
Lid geworden op: wo 22 mei 2013 09:18

route en overnachtings caamping naar Tsjechië

Bericht door Gemineye » zo 15 mar 2020 10:43

Een klein beetje off-topic, maar misschien tóch nuttig; in 2014 waren we in Berlijn en gingen we vanuit daar naar bozanov. (Leuke camping trouwens!!). Dan pak je vanaf Berlijn de route die op jouw kaart in grijs staat aangegeven. Volgens mij is dat de E36. Ik weet niet hoe die weg nu is, maar destijds hebben wij daar het hele stuk in Polen heel langzaam moeten rijden omdat het wegdek echt VERSCHRIKKELIJK was! Ik was toen blij dat de caravan bij aankomst nog in elkaar zat.

Afbeelding
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF

Gebruikersavatar
Richard24
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 13 jan 2019 12:59
Locatie: Oostwoud

Re: route en overnachtings caamping naar Tsjechië

Bericht door Richard24 » zo 15 mar 2020 21:23

Gemineye schreef:
zo 15 mar 2020 10:43
Een klein beetje off-topic, maar misschien tóch nuttig; in 2014 waren we in Berlijn en gingen we vanuit daar naar bozanov. (Leuke camping trouwens!!). Dan pak je vanaf Berlijn de route die op jouw kaart in grijs staat aangegeven. Volgens mij is dat de E36. Ik weet niet hoe die weg nu is, maar destijds hebben wij daar het hele stuk in Polen heel langzaam moeten rijden omdat het wegdek echt VERSCHRIKKELIJK was! Ik was toen blij dat de caravan bij aankomst nog in elkaar zat.

Afbeelding
Dank voor je reactie maar had al vernomen dat de wegen in Polen geen goede optie zijn.
We hebben nog even de tijd om het allemaal uit denken en dan maar hopen dat we in juni wel kunnen en de grenzen weer open zijn scratch.gif scratch.gif
thumbup.gif Hobby 440 SF 2003 thumbup.gif

Fam de Goeij
Berichten: 423
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: route en overnachtingscamping naar Tsjechië

Bericht door Fam de Goeij » zo 24 mei 2020 15:25

De snelweg van Dresden naar Praag is al een paar jaar GEHEEL klaar thumbup.gif en geen onderbrekingen meer van overgang naar 2 baans weg ! Dit is een snelle route met vlak voor de grens een parking waar je het snelweg vignet kan kopen . (nb ook de laatste tankstations voor Dresden oa Dresdener Tohr verkoopt ze !)
Om Praag heen rijden voor verdere bestemming kost op de daar wel drukke snelwegen wel wat tijd , maar als je via de kilometers lange nieuwe tunnels onder de hele stad door rijdt win je die tijd ruim terug . In de tunnels nog nooit files gehad en we zijn trouwe Tsjechie gangers en komen er al bijna nu 20 jaar in het voor jaar en juni en juli. Dus mag ons wel ervaren noemen .
Boven genoemde route is het snelste vanaf NL .Camp Matyas is mooie familie camping in Praag ,met goed fietspad bewegwijzerd richting het centrum of een treinstationnetje op loop afstand ,voor wie niet de stad in durft met eigen auto . (nb goed bewaakte betaalde parkings genoeg in het stads centrum )
Je kunt kiezen over Kassel te rijden of richting Hannover en dan naar Dresden . (sneller maar saaier en voor Hannover overvolle parkeer plaatsen met overal wild geparkeerde vrachtwagens ,die moeten stoppen voor hun rust pauzes) Bij Kassel zijn weg werkzaamheden wegens hertel van de brug daar en omleiding staat zeer slecht aangeven (ervaring vorig jaar ) Wel is een leuke overnachting camping in Rotenburg an der Fulda . Daar loop je door het park in een kwartier naar het historische stads centrum met oude vakwerkhuizen ,een heel oude sluis en heerlijke ijssalon bij de brug en goedkope restaurantjes . Ook een heel lieve camping beheerster!
De route over Kassel is mooier veel minder saai en meer te zien vanuit de auto dan saaie akker velden op de andere route . Het vervelende stuk is vervangen door een nieuw stuk snelweg met ook weer een lange tunnel .

succes met de reis naar Tsjechie en ik hoop dat corona hier niet opnieuw de kop opsteekt want dan vrees ik dat we Tsjechie dit jaar niet meer in mogen . weenie.gif

Gebruikersavatar
Scout15
Berichten: 988
Lid geworden op: ma 16 jan 2017 21:19

Re: route en overnachtings caamping naar Tsjechië

Bericht door Scout15 » ma 25 mei 2020 09:19

Ivm de huidige situatie verwacht ik niet dat de topic-starter van het weekend naar Bozanov af zal reizen. Zelf woon ik in CZ en zijn vanaf deze week de campings open. Sinds een paar jaar gaan wij ook altijd het Pinksterweekend naar Camping Bozanov zo ook dit jaar. Heerlijk gemoedelijke camping waar het dit weekend nu waarschijnlijk heel rustig zal zijn... :(

Nog even reageren op de routen en wat opmerkingen van anderen.

Polen heeft de afgelopen jaren zeer veel geïnvesteerd in infrastructuur en de hoofdwegen zijn over het algemeen goed tot zeer goed te noemen. Alleen naar Bozanov is het zowel via Tsjechië als via Polen nog een stuk binnendoor. Tip is dan ook om zo lang mogelijk over de hoofdwegen te rijden en niet de kortste route te nemen. thumbup.gif

Betreffende Duitsland. Voor mijn werk rijd ik veel door Duitsland en heeft mijn voorkeur de weg via Kassel. Vanaf Nederland via de Ruhr naar Kassel is over het algemeen druk, maar na Kassel(zoals hierboven aangegeven) is het mooier rijden. Je komt dan door de Harz wat ook een goede plek zou zijn om ergens te overnachten en misschien een paar dagen te blijven. Via Hannover is het vlakker en, als je niet van rijden houdt, makkelijker.

@Fam de Goeij, inderdaad is de snelweg vanaf Dresden naar Praag helemaal klaar. Het rotstuk met binnendoor rijden is sinds een paar jaar verleden tijd. haphop.gif Betreffende de tunnels onder Praag door. Als je via Dresden, Praag, Hradec Kralove naar Camping Bozanov rijdt dan rijdt je alleen aan de bovenkant van Praag langs en kom je niet door de tunnels. thumbup.gif

Succes met de reis als jullie in de toekomst toch deze kant opkomen. thumbup.gif
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT

Plaats reactie

Terug naar “Tsjechië”