Doorreis camping in de regio Graz, Oostenrijk

Plaats reactie
Henk1968
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 4 sep 2017 15:58

Doorreis camping in de regio Graz, Oostenrijk

Bericht door Henk1968 » do 19 okt 2017 13:11

Hallo,

wij gaan in juli volgend jaar voor de eerste keer met onze caravan op zomervakantie. We zullen deze vakantie gaan doorbrengen op Zaton holidayresort bij Zadar, Koratië. Ons plan is om op vrijdag avond rond 18:00 te vertrekken vanuit regio Roermond. Ik wil dan op zaterdagmiddag ergens rond Graz uitkomen om daar op een (doorreis)camping de nacht van zaterdag op zondag door te brengen. In de loop van zondag middag rijden we dan door naar Zadar in de hoop 's nachts zo weining mogelijk last te hebben van files zodat we op maandag ochtend in Zadar aankomen. We zijn met 2 chauffeurs die vaker 's nachts hebben gereden, echter nog nooit met een caravan zover zijn weggeweest. Ik heb daarom de volgende vragen:

1. heeft iemand ervaring met een dergelijk reisschema? Zo ja, wat waren jullie bevindingen... Is dit te doen of is de afstand metname naar Graz voor de eerste dag te lang (± 1000 km)
2. kent iemand een doorreiscamping in de buurt van Graz?
3. andere ideeen van doorreis campings ten noorden van Graz (maar niet ver van de A9 verwijderd) zijn ook welkom

Uiteraard hou ik me aanbevolen voor tips.

Henk.
Renault Kadjar TCe 140 + Hobby SF 440 Easy de Luxe

workel

Re: Doorreis camping in de regio Graz, Oostenrijk

Bericht door workel » do 19 okt 2017 13:16

Geen ervaring met Camping in Graz, hier wellicht iets te vinden: https://nl.camping.info/oostenrijk/stie ... z/campings

Heb het ritje 2 keer gemaakt die kant op, Bibinj en Tribunj, maar geen ervaring met 's-nachts rijden maar overdag.

Of je 1.000 km kunt halen is afhankelijk van veel factoren, welke dag je vertrekt, files, weg werkzaamheden e.d. Mijn ervaring is boottrailer en caravan dat je gemiddeld 80 km. moet kunnen halen als alles mee zit dan zul je rond 13/14 uur over doen.

Succes en hele mooie omgeving daar en top camping.

Henk1968
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 4 sep 2017 15:58

Re: Doorreis camping in de regio Graz, Oostenrijk

Bericht door Henk1968 » do 19 okt 2017 13:20

Dank je voor de snelle reactie.

ik ga snel eens kijken naar je link.
Renault Kadjar TCe 140 + Hobby SF 440 Easy de Luxe

Gebruikersavatar
Mstuniek
Berichten: 691
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 20:42
Locatie: In het westen des lands

Re: Doorreis camping in de regio Graz, Oostenrijk

Bericht door Mstuniek » do 19 okt 2017 13:27

punt 2
De gemeentelijke camping (Reisemobil Stellplatz Graz) voldoet goed voor een overnachting, wel wat achterop de camping tegenwoordig voor caravans.
Leuk is het eten nabij de camping op 500 meter afstand.
Je zit daar langs een lopende band en daar haal je af wat je wilt eten (vast bedrag).
De 1000 km kan maar vindt ik persoonlijk wat veel
Adria Altea 492 PU, mover EGO400 - Titanium, Enduro autosteady, Al-ko ATC Trailer Control + ATC-display
Ford Kuga Titanium X PHEV

Henk1968
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 4 sep 2017 15:58

Re: Doorreis camping in de regio Graz, Oostenrijk

Bericht door Henk1968 » do 19 okt 2017 13:31

Dank je. Lijkt idd een goede mogelijkheid!
Renault Kadjar TCe 140 + Hobby SF 440 Easy de Luxe

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Doorreis camping in de regio Graz, Oostenrijk

Bericht door Ab » do 19 okt 2017 13:49

Wij overnachten heel vaak op de camping Landzmayerhof.
Je staat daar achter een Gasthof (met goed eten) in een boomgaard waar je kunt gaan staan waar je wilt.
Er is een goed verzorgd toiletgebouw. Met douches van 3 x 3 mtr..
Overdag is de eigenaar er niet..je kunt gewoon ergens gaan staan, en tegen een uur of 5 kan je hem in het gasthof vinden, of hij komt naar je toe.
De elektra aansluitingen zitten op 1 punt, met normale stopkontakten zoals je thuis ook hebt, geen CEE dus.
Het is dus raadzaam om voldoende lengte kabel bij je te hebben. Soms kan je dichtbij staan, maar als het druk is niet meer.
Bespreken hoeft niet. Heb ik nog nooit gedaan, en altijd plek gevonden, ook op drukke dagen.
Het is in de loop van de jaren onze favoriete overnachtingsplek geworden op de route naar Dalmatie.

Overigens..in het weekend is de eigenaar er wel.
Hij heeft naast het Gasthof en de camping een vaste baan doordeweeks.
Eerder werd het Gasthof en de camping gedreven door zijn ouders. Tot op heel hoge leeftijd.
De oude baas is overleden, en moeder is naar een bejaardentehuis gegaan.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Henk1968
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 4 sep 2017 15:58

Re: Doorreis camping in de regio Graz, Oostenrijk

Bericht door Henk1968 » do 19 okt 2017 13:52

Merci.
Renault Kadjar TCe 140 + Hobby SF 440 Easy de Luxe

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Doorreis camping in de regio Graz, Oostenrijk

Bericht door eurotrotter » do 19 okt 2017 16:03

Henk1968 schreef:Hallo,

wij gaan in juli volgend jaar voor de eerste keer met onze caravan op zomervakantie. We zullen deze vakantie gaan doorbrengen op Zaton holidayresort bij Zadar, Koratië. Ons plan is om op vrijdag avond rond 18:00 te vertrekken vanuit regio Roermond. Ik wil dan op zaterdagmiddag ergens rond Graz uitkomen om daar op een (doorreis)camping de nacht van zaterdag op zondag door te brengen. In de loop van zondag middag rijden we dan door naar Zadar in de hoop 's nachts zo weining mogelijk last te hebben van files zodat we op maandag ochtend in Zadar aankomen. We zijn met 2 chauffeurs die vaker 's nachts hebben gereden, echter nog nooit met een caravan zover zijn weggeweest. Ik heb daarom de volgende vragen:

1. heeft iemand ervaring met een dergelijk reisschema? Zo ja, wat waren jullie bevindingen... Is dit te doen of is de afstand metname naar Graz voor de eerste dag te lang (± 1000 km)
2. kent iemand een doorreiscamping in de buurt van Graz?
3. andere ideeen van doorreis campings ten noorden van Graz (maar niet ver van de A9 verwijderd) zijn ook welkom

Uiteraard hou ik me aanbevolen voor tips.

Henk.


Je reist 'snachts schrijf je,om de files te ontwijken,maar als je rond 18.00 uur in Roermond vertrekt rij je regelrecht het weekend verkeer in Duitsland in.
Als ik t zou moeten doen reed ik rond n uur of 3 of 4 weg,naar Graz is iets van 1000 km ,daar heb je 15 of 16 uur voor nodig,en ben je rond 19.00 uur bij Graz.
Vertrek op zondag ochtend na t ontbijt en die 450 km naar Zadar leg je in n uur of 7 af.
IK weet t noetzeker,maar als je overdag,op zondag,door Slovenie en kroatië rijdt ga je achter de eventuele files aan,en heb jedaar geen last van.
Zeker omdat je de route niet kent( je bent nog nooit zo ver weg geweest met de caravan schrijf je) zou ik zo veel mogelijk overdag rijden.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Doorreis camping in de regio Graz, Oostenrijk

Bericht door Ab » do 19 okt 2017 19:19

Vorig jaar reed ik exact dezelfde route.
We gingen om half 3 in de morgen rijden.
Om half 5 in de middag waren we bij Landzmayerhof.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Doorreis camping in de regio Graz, Oostenrijk

Bericht door eurotrotter » do 19 okt 2017 19:44

RE.gif

Mijn idee, 'savonds op tijd je krat in,slapen tot 2 uur en dan weg,om 5 uur begint t licht te worden en rijdt t allemaal wat gemakkelijker.
Als je om 18.00 uur vertrekt ben je de hele dag ervoor bezig geweest en begin je niet uitgerust aan een reis van 1000 km,vooral als je geen nachtrijden over verre afstanden gewend bent is dit n risico.
En rond de middag in bed gaan en dan om 18.00 vertrekken werkt echt niet.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Rene_13
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo 21 mei 2017 15:48

Re: Doorreis camping in de regio Graz, Oostenrijk

Bericht door Rene_13 » do 19 okt 2017 20:09

We rijden dit al jaren.

Vertrekken zondagsmorgens om een uur of 5.
Eerste ruk van Zwolle naar Leibintz waar we rond een uurtje of 20.00 aankomen.
ja das zon 15 uur incl stops (tanken, een bak koffie, 5 tellen domkieken :lol: en weer door)
Gemiddelde snelheid volgens mijn boordcomputer 80 km p.u. zon 1200 km
Pootjes uit, eten en snurken.

https://www.google.nl/maps/place/Campin ... 15.5292291


Dan om een uur of 8.00 de pootjes weer in, eten koffie en even goedkoop tanken en dan naar Murter (480 km)waar we om een uurtje of 16.00 aankomen. Meestal gedoe bij de Sloveens-Kroatisch grens.


mutatie : TYPO
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
thumbup.gif

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Doorreis camping in de regio Graz, Oostenrijk

Bericht door janoniem » do 19 okt 2017 20:31

Ik kan me helemaal vinden in de schema's van de drie voorafgaanden.
Vroeger vertrokken wij ook wel eens laat op de middag of in de avond.
De bepakte auto en caravan stond dan al vaak startklaar op de stoep, het wachten was op "de fluit", ik vond dat maar niks.
Tegenwoordig maken we zoveel mogelijk de combinatie 's-avonds startklaar, slapen nog een nacht en vertrekken dan na ontbijt en koffie.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
jackt
Berichten: 921
Lid geworden op: di 27 jul 2010 16:38
Locatie: Ommen, in het mooie Vechtdal

Re: Doorreis camping in de regio Graz, Oostenrijk

Bericht door jackt » do 19 okt 2017 21:06

Zoals Ab al aangaf is Lanzmaierhof te Ungersdorf bij Frohnleiten een prima tussenstop. Ca. 18 km boven Graz. Deze camping wordt door veel Nederlanders gebruikt als tussenstop op weg naar het zuiden of op de terugweg. Beheerder (Peter Waidacher) is er door de week inderdaad vanaf ca. 16.30 uur. Wij bivakkeren er de laatste 10 jaar zo'n 8 weken per jaar thumbup.gif . Mooi wandelgebied daar vandaar onze keus. knipoog.gif
Renault Koleos 2.5 Privilege 4wd '09 (MTM 2150kg, MTTM 4150kg en TEC Travelking 470TE Energy 2010 (MTM1500kg) met Alko Mammut mover op M-chassis en PowerXtreme X30 accu. Als voortent een Unico Bologna 280 met petluifel.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Doorreis camping in de regio Graz, Oostenrijk

Bericht door Daphne » do 19 okt 2017 21:16

Staar je in ieder geval niet blind op het aantal kilometers dat je de eerste dag wil afleggen en hou rekening met oponthoud. Neem een boekje campings onderweg mee of download een campingapp voor het geval je eerder wil stoppen en overnachten.
In jouw openingsbericht lees ik dat het de eerste vakantie met een caravan wordt, dan zal de reis anders verlopen dan je gewend was zonder de caravan.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Doorreis camping in de regio Graz, Oostenrijk

Bericht door eurotrotter » do 19 okt 2017 23:01

Rene_13 schreef:. Meestal gedoe bij de Sloveens-Kroatisch grens.
Even of-topic ( excusez moi) hoezo "gedoe"aan de Sloveens Kroatische grens??? het zijn beiden volwaardige EU landen.'Daar zouden geen grenscontroles meer moeten zijn eigenlijk.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Henk1968
Berichten: 46
Lid geworden op: ma 4 sep 2017 15:58

Re: Doorreis camping in de regio Graz, Oostenrijk

Bericht door Henk1968 » vr 20 okt 2017 07:26

Allen,

interessant om te lezen hoe een ieder zijn reisschema in vult. Zet mij in ieder geval aan het denken. En wat is nou het beste...? Waarschijnlijk kun je dat pas zeggen als je goed en zonder veel oponthoud bent aangekomen. Maar ja, dat is voor iedereen anders. Maar, zoals gezegd, jullie opmerkingen zetten me wel aan het denken. Ik ben benieuwd of er nog meer voorstellen komen.

tot zover iedereen bedankt voor jullie input!
Renault Kadjar TCe 140 + Hobby SF 440 Easy de Luxe

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Doorreis camping in de regio Graz, Oostenrijk

Bericht door Ab » vr 20 okt 2017 10:01

Het beste?
Persoonlijk vind ik het beste om relaxt om 8 uur te gaan rijden..en in de middag om een uur of 2 stoppen, biertje..effe wat wandelen of fietsen, daarna een restaurantje of de bbq aan..en de volgende dag verder.
Zo doen we dat dus meestal.
Vorig jaar kon dat niet door diverse omstandigheden.
In 1 keer 1000 km kan best, maar in mijn opinie gaat dat teveel op werken lijken. awhoea.gif
En te weinig op vakantie.
Dit jaar waren we ook weer daar bij Graz.
Op de heenweg naar Dalmatie.
Maar dit keer was het al de vierde camping.. :lol:
Maar wel makkelijk praten...we hadden tijd zat.
En niks besproken in Dalmatie, dus geen vast reisschema.
Bespreken doen we overigens ook nooit.

Gebruikersavatar
Rene_13
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo 21 mei 2017 15:48

Re: Doorreis camping in de regio Graz, Oostenrijk

Bericht door Rene_13 » vr 20 okt 2017 16:42

eurotrotter schreef:
Rene_13 schreef:. Meestal gedoe bij de Sloveens-Kroatisch grens.
Even of-topic ( excusez moi) hoezo "gedoe"aan de Sloveens Kroatische grens??? het zijn beiden volwaardige EU landen.'Daar zouden geen grenscontroles meer moeten zijn eigenlijk.
Sinds Merkels "wir schaffen das" gaat het niet zo "vloeiend" meer als daarvoor.
Zowel op de heen- als op de terugreis hebben wij afgelopen jaar gedoe op die grensovergang gemerkt.
Op te terugreis ook nog eens gedoe bij de Oostenrijk-Duitse grens mee gemaakt.

En wat is dan wat wij als gedoe bestempelen? Waar ze vroeger auto`s door wimpelde, willen ze nu je passen zien en loeren ze in iedere auto, waarbij ik het idee kreeg dat er meer auto`s uitgepikt werden dan de jaren ervoor.
Dus iets meer reis- of moet ik zeggen rusttijd knipoog.gif

Verder vind ik het heerlijk om auto te rijden, het is dat moeders niet in één keer door wil, want anders reed ik in 1x naar Murter. Auto rijden met of zonder caravan, je kan me niet gelukkiger maken. caravan.gif C forum1.gif
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
thumbup.gif

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Doorreis camping in de regio Graz, Oostenrijk

Bericht door Ab » vr 20 okt 2017 19:24

Dit jaar totaal geen gedoe of wat dan ook bij de grens.
Zowel heen als terug nagenoeg geen vertraging.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
VolvoKampeerder
Berichten: 67
Lid geworden op: za 18 aug 2018 20:23

Re: Doorreis camping in de regio Graz, Oostenrijk

Bericht door VolvoKampeerder » zo 26 aug 2018 20:55

Willen jullie perse over de A9 rijden, anders de A10 richting Villach, Ljubljana een optie?
In Mauterndorf, afrit Sankt Michael ook een goede camping, 10minuutjes van de snelweg af en een super sanitairgebouw.
Wel even opletten, de navi stuurt je vaak over de pas bij Obertauern, dat kan met de caravan nog wel eens tegenvallen, las net dat daar vannacht 20cm sneeuw is gevallen :-)
Ook voor een dagje langer mooi, aan de skilift dus mooi om een keer een dagje naar boven te gaan.
Zijn er jaren in de winter geweest voor de wintersport.

https://www.camping-mauterndorf.at
Volvo rijder - herintreder in het kamperen - wachten op de levering van de Fendt!

Gebruikersavatar
deemster07
Berichten: 943
Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Doorreis camping in de regio Graz, Oostenrijk

Bericht door deemster07 » zo 26 aug 2018 22:06

Ik denk dat ze alweer terug zijn van vakantie.
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank thumbup.gif ), Dethleffs 460T 1999

Gebruikersavatar
jackt
Berichten: 921
Lid geworden op: di 27 jul 2010 16:38
Locatie: Ommen, in het mooie Vechtdal

Re: Doorreis camping in de regio Graz, Oostenrijk

Bericht door jackt » zo 26 aug 2018 22:13

En Mauterndorf lijkt mij ook niet in de buurt van Graz te zijn..... maar meer bij Salzburg... scratch.gif
Renault Koleos 2.5 Privilege 4wd '09 (MTM 2150kg, MTTM 4150kg en TEC Travelking 470TE Energy 2010 (MTM1500kg) met Alko Mammut mover op M-chassis en PowerXtreme X30 accu. Als voortent een Unico Bologna 280 met petluifel.

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Doorreis camping in de regio Graz, Oostenrijk

Bericht door Jan Br » zo 26 aug 2018 23:43

Dit jaar ook gestopt bij de camping in Leibnitz, prima camping redelijk dicht bij de snelweg. Vlak bij het stadje Leibnitz, leuk om even naar toe telopen. Kwaliteit sanitair, top. Accepteert Acsi-kortingskaart.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Volvo-Fendt
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 29 okt 2017 00:09
Locatie: Noordwijk

Re: Doorreis camping in de regio Graz, Oostenrijk

Bericht door Volvo-Fendt » za 1 sep 2018 12:56

Vorig jaar en ook dit jaar weer gestopt bij Spital am Pyhrn, afrit Gleinkerau. Kleine camping met trekkersveld, kan aangekoppeld blijven en je mag zo vroeg weg als je zelf wil. Schoon en nieuw sanitair, en op 1050 km bij ons vandaan in Noordwijk. https://www.camping-pyhrn-priel.at/

Vroeger reden we tot net even voor Zagreb, bij het tankstation Jezara (houten brug boven de weg). Daar zit een Hotel en camping bij, was voor ons een kleine 1350 km. Inmiddels met kleine kinderen rijden we iets minder ver de eerste dag.. knipoog.gif
Volvo V70 D4 Polestar Nordic+ met Inscription/Luxery/Security Line 2015.
Fendt Saphir 540 TK 2012 ATC/Truma SE/E&P leveler/Isabella Commodore Concept.

Plaats reactie

Terug naar “Oostenrijk”