Campings Zwitserland omgeving grindelwald. Ervaringen ?

Plaats reactie
Rockfire
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 18 aug 2008 17:15
Locatie: Harelbeke (Belgie)

Campings Zwitserland omgeving grindelwald. Ervaringen ?

Bericht door Rockfire » di 20 jan 2009 00:02

Hallo,

De voorbije jaren zijn wij met de tent richting Zwitserland geweest. Daarbij kozen we voor een kleine, rustige camping midden of op het einde van een dal. (1x Les Hauderes, 1x Saas Grund). Zodat we er konden genieten van de rust en ook als ideaal vertrekpunt voor wandelingen.

Nu zouden we voor het eerst met de caravan richting bergen rijden. Veel overschot heeft mijn combinatie niet (Peugeot 407 SW 1.6 Hdi + caravan van max 1100 kg). Dit jaar zouden we graag naar Berner Oberland reizen waarbij onze voorkeur uitgaat naar Grindelwald of Stechelberg. Nu ben ik op zoek naar mensen die daar reeds met hun caravan zijn geweest, zo kan ik wat ervaringen horen.
(Lauterbrunnen ligt aan de hoofdweg en lijkt me wel haalbaar, maar ik vind de camping er te groot en te duur).

Heeft iemand info voor mij ? Alvast bedankt.
Burstner 435 TS (BJ 2000) met Volkswagen Passat 1.6 Bluemotion

D Sauer

Re: Campings Zwitserland omgeving grindelwald. Ervaringen ?

Bericht door D Sauer » za 26 dec 2009 18:43

misschien beetje laat maar toch.
voorbij lauterbrunnen ri. stechelberg.
halverwege een goede rustige camping.
aan het eind van het dal camping stechelberg. wij zijn er toen niet geweest ivm drassige plekken
top-omgeving.
het dal is wel vroeg donker

Rockfire
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 18 aug 2008 17:15
Locatie: Harelbeke (Belgie)

Re: Campings Zwitserland omgeving grindelwald. Ervaringen ?

Bericht door Rockfire » za 2 jan 2010 19:44

We zijn ondertussen op camping Ruetti in Stechelberg geweest (helemaal op het einde van het dal). We hebben geen enkel probleem gehad met de combinatie tot daar, want het is er eigenlijk relatief vlak.

Nadien ook nog in de Vogezen geweest, waar we wel enkele col's gereden hebben, maar eigenlijk maakte ik mij zorgen om niks. De combinatie heeft haar deugdelijkheid bewezen.

Helaas wordt de trekker binnenkort vervangen (einde lease), maar ik verwacht in de toekomst ook niet direct problemen. Nieuwe passat met 1.6 en deze mag nu 1400 kg trekken.

GER

Re: Campings Zwitserland omgeving grindelwald. Ervaringen ?

Bericht door GER » za 13 mar 2010 08:31

Wij zijn afgelopen jaar op camping Ruetti geweest in Stechelberg. Camping is eenvoudig met weinig sanitair. De plaatsen direct na de entree zijn mooi met uitzicht op de gletchers. 100 meter vanaf de camping starten veel wandelroutes van zwaar tot zeer zwaar. Omgeving is adembenemend mooi. De weg eindigt 100 meter voorbij de camping en dat betekent dat het ter plekke zeer rustig is en bijna geen verkeer.
Mooie eenvoudige camping als goed vertrekpunt voor wandelen, mountainbiken, parapente etc. Camping ligt Kort bij plaatsen als Lauterbrunnen, Grindelwald en Interlaken. In het dorpje is een cooperatieve winkel met bakkerij die alles in huis heeft. Vlakbij is een kabelbaan.

Plaats reactie

Terug naar “Zwitserland”