Camping Simplonblick

Plaats reactie
heuvelman60

Camping Simplonblick

Bericht door heuvelman60 » zo 27 dec 2009 05:59

Afgelopen zomer op vakantie geweest naar Rimini.
Via wat overnachten in Luxemburg en Zwitserland.
Na onszelf wat angst te hebben aangejaagd door info te lezen op het internet over de Simplonpass toch maar die route gekozen... Rhonedal uitrijden en camping simplonblick op, na een paar nachtjes en wandelingen doogereden over de Simplonpass Italië in. WAT EEN GEWELDIG MOOIE PAS EN GOUED TE RIJDEN MET CARAVAN!!!

Maar nu komt het: wij vonden de camping Simplonblick een ware verschrikking...
Maar ook hier hebben wij ons vooraf geöriënteerd via het wereld wijde spinnenweb en vragen ons nu af of we er teveel van verwacht hebben of dat er mensen zijn die de camping een beter voorkomen willen geven.

Wat is uw ervaring met deze camping?

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Camping Simplonblick

Bericht door eurotrotter » za 27 mar 2010 22:32

Wij hebben ook deze mooie route gereden over de Simplonpass en hebben ook overnacht in Raaron,maar op camoping Santa Monica,dat is net 500 mtr verder dan Simplonblick.
Dit was,vonden wij,een mooie camping met net sanitair en mooie staanplaatsen,er sttan ook wel veel stacaravans maar die staan allemaal apart van de doortrekplaatsen.
Groeten Peter
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

BeeWee

Re: Camping Simplonblick

Bericht door BeeWee » zo 28 mar 2010 00:34

Die camping in Raron had vroeger een zwembad ter grootte van een trog, ik mag hopen dat dat nu beter is. Als je je voet in het water deed om de temperatuur te voelen zat je met je grote teen al aan de overkant;) Heb vroeger ook met veel plezier op de camping in Visp gestaan. Is wel langs een drukke weg, maar had fatsoenlijk sanitair en een lekker zwembad.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Camping Simplonblick

Bericht door Kingpin1966 » zo 28 mar 2010 09:57

RE.gif

Op Zoover en Campingmening.nl zijn reviews van kampeerders te lezen die op deze camping Simplonblick geweest zijn, en die zijn niet voor de poes als ik het zeggen mag.
Vooral de eigenaar krijgt er behoorlijk van langs, en ook het reserveringsgebeuren krijgt de nodige kritiek te verduren.
Een reservering op deze camping betekend niet automatisch dat je ook een standplaats hebt, al heb je ook betaald.

http://www.zoover.nl/zwitserland/wallis ... ck/camping
http://www.campingmening.nl/meningen.php?cid=19479
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Camping Simplonblick

Bericht door Ab » zo 28 mar 2010 16:11

Tja..49 beoordelingen, en dan gemiddeld een 5,4 zegt wel iets.
Wel wat vreemd, dat de waarderingen zo mijlenver uiteenlopen...
Dan drukt iemand die een 1 of 2 waardering geeft, het gemiddelde wel een heel eind natuurlijk.
Er staan ook waarderingen van mensen die het uitstekend naar hun zin hadden...

Frappant hoe verschillend mensen hun verblijf ergens waarderen !
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

heuvelman60

Re: Camping Simplonblick

Bericht door heuvelman60 » wo 31 mar 2010 05:22

Tja, nu kamperen wij al een tijdje, maar wat we daar hebben meegemaakt, gun je echt je ergste vijand niet!
Voor de geïnteresseerden:
* Vooraf gereseveerd en betaald (via vacansoleil), gelukkig reserveringsbewijs meegenomen want bij aankomst was er niets van bekend en het vacansoleil veld was vol.
* Toen op zoek naar een standplaats op de camping. was er nog een in de buurt van electriciteit (op ca 60mtr).
* Toen we daar eindelijk aankwamen, bleek er al een tent te staan.
* Het zwembad is idd ter grootte van een trog en steen koud.
* De zandbakken zijn gevuld met grit van leisteen (ook die onderaan de glijbaan).
* Een glijbaan stand los op houten blokken
* De speeltoestellen staan echt op omvallen
* en als klap op de vuurpijl (daar kan de camping dan niets aan doen) werd er een waterleiding aangelegd op de aangrenzende bergwand en daar word een helicopter bijgebruikt en die begint om 0700 al te vliegen en de vrachtauto's om 0800 te rijden.

Maar voor de foto's kun je op zoover kijken en die heb ik niet gemaakt.
Gelukkig maakte de omgeving een hoop goed en wellicht gaan we nog eens terug, maar dan op een andere camping!
Ik denk eerder dat er mensen zijn die het cijfer omhoog halen, want omlaag kan eigenlijk niet!
Maar juist omdat er ook mensen zijn die de camping geweldig vinden was ik benieuwd of er ook bezoekers van dit forum wel eens op die camping waren geweest en wat hun ervaringen zijn.

JJ

Re: Camping Simplonblick

Bericht door JJ » wo 31 mar 2010 11:20

heuvelman60 schreef:Tja, nu kamperen wij al een tijdje, maar wat we daar hebben meegemaakt, gun je echt je ergste vijand niet!
Heel vervelend, ik zou zelf al eerder zijn vertrokken (ook al had ik voor de hele periode betaald) vanwege genoemde punten, maar wereldschokkend durf ik het niet te noemen als ik heel eerlijk ben scratch.gif . En de camping lijkt niet alles te verwijten: klussen naast de camping hebben ze weinig invloed op, en de verkeerde boeking van Vacansoleil is misschien ook niet hun schuld, mede ook gezien het feit dat de plek vol was.

Een trog is niet echt groot, maar koud water blijft ook in een groot zwembad koud :wink: Dat van die speeltoestellen is natuurlijk niet fijn. Voldoende reden om er niet meer heen te gaan. Maar iemand die er is geweest terwijl er niet werd gewerkt naast de camping, en die niet via Vacansoleil heeft geoekt, en wellicht minder van de speeltoestellen gebruik maakt, zal een hogere score kunnen geven.

heuvelman60

Re: Camping Simplonblick

Bericht door heuvelman60 » ma 5 apr 2010 13:57

Dat van het zwemmen en spelen zal best kloppen, maar dat boeken doen ze daar zo.
De eigenaresse zelf zei: Ik kan toch moeilijk rekening houden met boekingen? Er zijn er altijd wel die niet komen opdagen??? Daarnaast hoorde ik op de camping van trouwe gasten daar (dus die zijn er ook) dat ze in de loop der tijd al hun sterren zijn kwijt geraakt en dat zegt ook wat. Een camping die deelneemt aan Vacansoleil dient aan Vacansoleil door te geven of er werkzaamheden (en welke) er in de omgeving zijn en dat hadden ze ook niet gedaan. Ook de steengroeve direct naast de camping was nergens in de info terug te vinden.
Dit jaar zelf alles geboekt en maar zien hoe dat gaat...

Aart

Re: Camping Simplonblick

Bericht door Aart » do 2 jan 2014 23:58

Rhône dal is niet meest gezellige dal om op vakantie te gaan. Hoger gelegen(autovrije) dorpen zijn zeer mooi (Zermatt en natuurlijk Aletsch Arena) maar eerlijk is eerlijk dal zelf is een grote industrie omgeving. Andere kant van de berg richting Italie of Berner Oberland is wel heeeel veeeel mooier!!

Hobby Max

Re: Camping Simplonblick

Bericht door Hobby Max » za 4 jan 2014 14:00

RE.gif
Grappig om te lezen dat er zoveel verschillende "smaken" zijn qua omgeving.
Wij hebben vele malen in de buurt van Sion in het Rhônedal gekampeerd. Je hebt in het Rhônedal zoveel mooie zijdalen, dat we altijd tijd tekort kwamen. Ook het weer vonden we altijd een plus.
Goede herinneringen aan het Rhônedal. Gaan zeker nog eens terug.

Plaats reactie

Terug naar “Zwitserland”