Campings in Zwitserland

Plaats reactie
Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Campings in Zwitserland

Bericht door witjesm » vr 24 apr 2020 11:03

Eindelijk een sprankje hoop. Na 6 weken totale lockdown heeft de regering besloten dat er weer winkels en andere bedrijven open mogen. Vanaf maandag mogen "doe het zelf" en tuincentra weer open. Vanaf 4 mei de andere winkels en bedrijven. Zo ook de Campings haphop.gif Het gaat ook echt de goede kant op dus ben er wel gerust op dat het niet gelijk uit de hand loopt. Daarnaast hebben we hier geen enkel probleem gehad met IC of ziekenhuis zorg. Zelfs niet in het zwaar getroffen Ticino en Vaud. Onderstaande grafiek laat dat ook zien. Daar staan het aantal nieuwe patiënten afgebeeld ten opzichte van het totaal aantal patiënten op een logaritmische schaal. Bij exponentiële groei (ongecontroleerde uitbraak) krijg je dan lijn van 45 graden. Als je een epidemie onder controle krijgt valt de lijn bijna loodrecht naar beneden. Daar zitten we nu thumbup.gif Wij gaan vast boeken voor het weekend na hemelvaart. Zin in.

PS. dit is niet bedoelt als nieuw Corona topic maar een update voor potentieel vakantiegangers met reisbestemming Zwitserland
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gerrie
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Campings in Zwitserland

Bericht door Gerrie » vr 24 apr 2020 11:13

haphop.gif
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Campings in Zwitserland

Bericht door PD » vr 24 apr 2020 11:27

witjesm schreef:
vr 24 apr 2020 11:03
.. Onderstaande grafiek laat dat ook zien...
Benieuwd naar je grafiek scratch.gif

Camping Jungfrau in Lauterbrunnen was alvast geweldig, vorig seizoen in onze herfstvakantie, dus wie weet thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Campings in Zwitserland

Bericht door witjesm » vr 24 apr 2020 12:50

:oops: grafiek vergeten.
Bijlagen
COVID in ch.JPG
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Campings in Zwitserland

Bericht door PD » vr 24 apr 2020 14:03

Duidelijk, thanx thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
MartinO
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 21 okt 2018 16:20

Re: Campings in Zwitserland

Bericht door MartinO » di 28 apr 2020 13:18

Heb jij een bron voor dat nieuws? Het laatste wat ik las, is dat de branch-organisatie een poging gingen doen de campings weer open te krijgen. Ik heb er geen definitief uitsluitsel over gezien.

Heb je ook enig (inside) nieuws over het inreisverbod voor niet-Zwitsers?

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Campings in Zwitserland

Bericht door witjesm » di 28 apr 2020 17:54

RE.gif Er nog geen zich op openen van de grenzen voor buitenlanders zonder verblijf of werkvergunning maar ik verwacht wel dat daar verandering in gaat komen.

Er zijn drie fasen aangekondigd voor heropening van de economie (Sorry, niet in Nederlands beschikbaar):
Phase 1: April 27, 2020:
Reopening of hair salons, cosmetic studios, doctors’ and physiotherapist practices, garden centers, and home improvement stores.

Phase 2: May 11, 2020: to be confirmed April 29, 2020
Reopening of compulsory schools (1st – 9th Grade), all other shops including department stores, and open-air markets.

Phase 3: June 8, 2020: to be confirmed
Reopening of education institutions, museums and zoos and libraries.

Canton Ticino (Italiaanse) heeft aangekondigd dat Campings wat hun betreft in Phase 2 horen en de hoop is dat daar 29 April duidelijkheid over komt.
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Campings in Zwitserland

Bericht door Conradi » di 28 apr 2020 21:55

RE.gif
Top, mooi dat het de goede kant op gaat thumbup.gif
En verder wachten we maar af....
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
MartinO
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 21 okt 2018 16:20

Re: Campings in Zwitserland

Bericht door MartinO » wo 29 apr 2020 09:21

witjesm schreef:
di 28 apr 2020 17:54
Er nog geen zich op openen van de grenzen voor buitenlanders zonder verblijf of werkvergunning maar ik verwacht wel dat daar verandering in gaat komen.
<...>
Reopening of education institutions, museums and zoos and libraries.

Canton Ticino (Italiaanse) heeft aangekondigd dat Campings wat hun betreft in Phase 2 horen en de hoop is dat daar 29 April duidelijkheid over komt.
Onze caravan staat nog in Lauterbrunnen sinds het winterseizoen. Niet dat uitgebreid gebruik deze zomer er in zit, maar toch best raar en we willen hem graag ophalen, dat zou ook de camping liever hebben. Los van het mini-vakantietripje dat dat oplevert. Het is ook niet de enige Nederlandse caravan die daar nog staat. Maar ja, als ik het land niet in kom, is het lastig.

We wachten rustig verder af. Keep us posted!

Gebruikersavatar
MartinO
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 21 okt 2018 16:20

Re: Campings in Zwitserland

Bericht door MartinO » za 30 mei 2020 13:09

Sinds 15 mei mogen bezitters van een eigendom Zwitserland weer in met een Selbstdeklaration.
Dus wij gaan volgende week onze caravan ophalen! haphop.gif
Campings gaan ook vanaf 6 juni weer open.

Dat gezegd hebbende.... is er nog iemand met een 2020 Autobahnvignet die of ongebruikt is of hergebruikt kan worden? Ik houd me aanbevolen, het is voor de caravan voor de 200km van de camping terug naar de grens...

Gebruikersavatar
duwerke
Berichten: 509
Lid geworden op: do 1 apr 2010 12:34
Locatie: Menen

Re: Campings in Zwitserland

Bericht door duwerke » za 30 mei 2020 14:34

op 6/6 gaat camping Junfrau in Lauterbrunnen op.
nu nog wachten tot we tot daar mogen rijden.
eind juli een weekje daar gepland en dan hopelijk nog 2 weekjes door naar Italie.
Volvo XC90 Inscription T8 Long Range 455Pk / Fendt Tendenza 515SG Performance - Truma XT mover - Thule 6200 luifel - Fortex Circum voortent

Gebruikersavatar
MartinO
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 21 okt 2018 16:20

Re: Campings in Zwitserland

Bericht door MartinO » do 4 jun 2020 18:33

Aangekomen in Zwitserland. Stapel papierwerk onaangeraakt in tas: nul douaniers aan de Dui/Zw grens toen wij daar passeerden. Nl/Dui ook niets trouwens.

Qua weer hier zou wachten op betere tijden aan te raden zijn.... AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk


Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Campings in Zwitserland

Bericht door VIP » do 4 jun 2020 18:48

Bijzonder dat er geen controle was, maar wel makkelijk.

Veel plezier thumbup.gif
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Campings in Zwitserland

Bericht door Micky » ma 15 jun 2020 11:21

MartinO schreef:
do 4 jun 2020 18:33
Aangekomen in Zwitserland. Stapel papierwerk onaangeraakt in tas: nul douaniers aan de Dui/Zw grens toen wij daar passeerden. Nl/Dui ook niets trouwens.

Qua weer hier zou wachten op betere tijden aan te raden zijn.... AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Welk papierwerk hadden jullie allemaal mee als ik vragen mag?
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Campings in Zwitserland

Bericht door ArnoM » ma 15 jun 2020 11:41

Ik ben in de afgelopen maanden verschillende keren meerdere grenzen gepasseerd onderweg naar boord of naar huis.
NL/B NL/D D/S D/F
Geen enkele keer ergens enige vorm van controle gezien.
Wel gehoord van collega's inclusief boetes voor het in 1 auto zitten met 3 personen (terwijl wij aan boord in feite 1 huishouden zijn maar uiteraard niet op hetzelfde adres wonen).
Wel altijd alle papieren bij ons gehad maar dus nog nooit nodig gehad.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Gebruikersavatar
MartinO
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 21 okt 2018 16:20

Re: Campings in Zwitserland

Bericht door MartinO » ma 15 jun 2020 15:28

Micky schreef:
ma 15 jun 2020 11:21
MartinO schreef:
do 4 jun 2020 18:33
Aangekomen in Zwitserland. Stapel papierwerk onaangeraakt in tas: nul douaniers aan de Dui/Zw grens toen wij daar passeerden. Nl/Dui ook niets trouwens.

Qua weer hier zou wachten op betere tijden aan te raden zijn.... AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Welk papierwerk hadden jullie allemaal mee als ik vragen mag?
Selbtserklärung (Eigen verklaring), huurovereenkomst camping, aanzegging camping van verlenging en einde winterseizoenplaats.
Vanaf vandaag allemaal niet meer nodig, hè! Grenzen nu open en Zwitserland weer op code geel.

Gebruikersavatar
MartinO
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 21 okt 2018 16:20

Re: Campings in Zwitserland

Bericht door MartinO » ma 15 jun 2020 15:30

ArnoM schreef:
ma 15 jun 2020 11:41
Ik ben in de afgelopen maanden verschillende keren meerdere grenzen gepasseerd onderweg naar boord of naar huis.
NL/B NL/D D/S D/F
Geen enkele keer ergens enige vorm van controle gezien.
Wel gehoord van collega's inclusief boetes voor het in 1 auto zitten met 3 personen (terwijl wij aan boord in feite 1 huishouden zijn maar uiteraard niet op hetzelfde adres wonen).
Wel altijd alle papieren bij ons gehad maar dus nog nooit nodig gehad.
Er zijn in mei meerdere mensen die ook hun caravan wilden ophalen aan de grens terug gestuurd, werd door de Zwitsers als niet noodzakelijk geacht. In Zwitserse pers ook genoeg (schrijnende) verhalen geweest van Zwitsers zelf die naar familie moesten net over de grens en gewoon beboet werden. Ik heb de gok pas genomen toen de eersten er doorheen kwamen.

Plaats reactie

Terug naar “Zwitserland”