Über-luxe op Arterhof

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Über-luxe op Arterhof

Bericht door Conradi » do 23 jul 2020 22:01

Kijk, volgens velen gaan wij er natuurlijk enkel en alleen met de caravan op uit omdat we te krenterig zijn om in alle luxe naar een all-inclusive resort in Turkije of Curaçao te vliegen. Dus trekken we naar een knollenveld en lopen we met een WC-rol onder de arm naar de lokale plee. Die is natuurlijk al van verre herkenbaar door de lucht en de vliegen.

Speciaal voor de niet-kampeerders heb ik wat foto’s gemaakt van het sanitair op camping Arterhof in Zuid-Duitsland om maar weer’es te laten zien hoe ongelofelijk primitief dat k(r)amperen nog steeds is :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Über-luxe op Arterhof

Bericht door Chris » do 23 jul 2020 22:04

Kom je nog wel eens in de caravan terug Conradi ?????
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Über-luxe op Arterhof

Bericht door PD » do 23 jul 2020 22:09

Prachtig sanitair, de dorpscamping in Inzell is van vergelijkbare klasse thumbup.gif
Daar moet je overigens je schoenen uit doen voordat je het gebouw mag betreden...
Laatst gewijzigd door PD op do 23 jul 2020 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

myalexx
Berichten: 1190
Lid geworden op: di 19 mar 2019 21:45
Locatie: 020

Re: Über-luxe op Arterhof

Bericht door myalexx » do 23 jul 2020 22:11

Dat is inderdaad netjes !
Je verhaal erboven is herkenbaar, alleen helaas zijn de meeste toilet gebouwen verre weg van jou foto's haha.

Niet persee vies, maar gewoon basic en vaak gedateerd.
Volvo V60 2.0 D4 '15 + Hobby 455UF Excellent '09

Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: Über-luxe op Arterhof

Bericht door Vino » do 23 jul 2020 22:47

Maar ja,stront blijft stront.Begrijp niet dat je dit op zo'n prachtig forum plaats!Wat wil je nu met deze vergelijking? Kom 3-4 per jaar o.a. in Dubai, maar blijf toch een fervente kampeerder met caravan op camping. Soms valt het e.e.a tegen,maar meestal is het toch uitermate acceptabel.Ieder z'n meug.

Met vriendelijke kampeer groet.

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Über-luxe op Arterhof

Bericht door Niels83 » vr 24 jul 2020 00:47

@vino wijnazijn is geen wijn he.

mooi toilet huis.

overigens de luxe in een all inclusive hotel valt vaak ook tegen. Ik ben nooit in Turkeye geweest, maar in Egypte heb ik daar nooit lekker gegeten, of een luxe ervaring gehad. Ik denk ook nog dat 2-3 weken op het knolleveld in Italië qua kosten vergelijkbaar of hoger zijn dan veel Turkeye reizen.

en toch lig ik wel eens op zo'n veld te relaxen, en te bedenken dat we toch eigenlijk een gek dier zijn. Thuis alle luxe, 3 tv's, top bed eigen douche en lekker bad, en dan om te omtspannen in een klein aluminium hutje gaan liggen op een bed van bank kussens. En daar geniet ik dan beerlijk van.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Über-luxe op Arterhof

Bericht door Micky » vr 24 jul 2020 01:45

Herkenbaar ligbad in je badkamer en alles, 1 van onze favoriete campings in Oostenrijk mrgreen.gif

https://www.zugspitz-resort.at/zugspitz ... eberblick/
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Super
Berichten: 536
Lid geworden op: do 30 mei 2019 19:05

Re: Über-luxe op Arterhof

Bericht door Super » vr 24 jul 2020 06:30

Deze camping is alles van topniveau


https://www.caravanparksexten.it/de/cam ... htung.html


Verzonden vanaf mijn iPhone 11 Pro met Tapatalk

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Über-luxe op Arterhof

Bericht door RDDR » vr 24 jul 2020 07:12

RE.gif
Caravanpark Sexten inderdaad. Prachtige camping met heel mooi sanitair en zwembad.

Nenzing ook: https://www.alpencamping.at/nl/ Let ook even op het camping zwembad

En in zuid Duitsland Langenwald:https://camping-langenwald.de/nl/home/ Staat helaas geen foto van op de site van het sanitair. Wel op hun facebook pagina (link direct naar het sanitair): https://www.facebook.com/campinglangenw ... 2583809193

Een van de redenen dat we graag naar Duitsland, Oostenrijk en Noord Italie gaan zijn de zeer nette mooie campings met hoge hygiene standaarden. Los van dat we graag in de bergen zijn.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Ronald Jan
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 30 jun 2019 03:02
Locatie: IJmond
Contacteer:

Re: Über-luxe op Arterhof

Bericht door Ronald Jan » vr 24 jul 2020 08:17

Dat ziet er mooi uit , alleen die drukknop voor het water aan te zetten en het niet kunnen regelen van de water temperatuur vind ik lastig.
Als je aan het praten bent kan je nooit horen wat een ander zegt.
Afbeelding

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Über-luxe op Arterhof

Bericht door RDDR » vr 24 jul 2020 08:30

RE.gif Ik ga ervanuit dat de ronde knop onder de drukknop dient voor de temperatuur regeling.

En Conradi & MIckey bedankt voor 2 campings die ik nog niet op mijn lijst had. Weer toegeoegd. Zien er goed uit.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Über-luxe op Arterhof

Bericht door dieseltijger » vr 24 jul 2020 08:36

Wat een leuke postings! Inderdaad de moeite waard in combinatie met de mooie omgeving.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

koning

Re: Über-luxe op Arterhof

Bericht door koning » vr 24 jul 2020 09:18

Tja dan heb je luxe, maar dat is blijkbaar niet alles:
https://www.zoover.nl/duitsland/beieren ... of/camping

Gebruikersavatar
perry
Berichten: 498
Lid geworden op: do 9 jul 2009 11:11
Locatie: vianen

Re: Über-luxe op Arterhof

Bericht door perry » vr 24 jul 2020 09:42

RE.gif
ja die reviews liegen er niet om zeer mooi toiletgebouw maar dan houd het ook wel op.

Ik vind het wel mooi stukje wat TS schrijft en klopt ook wel hoe de Turkije gangers veel al denken.
Wij gingen altijd naar Italie 3 weken daar heen zeer regelmatig uit eten met 5. 2 volwassenen en 3 kinderen zeer regelmatig ijsjes drankje aan de bar enz.
Als we dan weer thuis waren hadden we zo iets ja net zo goed voor het geld naar all in in Turkije bv kunnen gaan.
Maar juist het camping gevoel je eigen hut bij je hebben het op zetten de vrijheid van je doen en laten is wat mij trekt aan de camping.
Ford S Max 1.5 titanium 2016. Adria 462PK 2012 blij.gif
-------------------------------------Pedal to the metal-----------------------------------

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Über-luxe op Arterhof

Bericht door Conradi » vr 24 jul 2020 09:56

koning schreef:
vr 24 jul 2020 09:18
Tja dan heb je luxe, maar dat is blijkbaar niet alles:
Ja dat klopt wel, want de omgeving is één groot kürort. De faciliteiten (en prijzen) zijn daar op afgestemd. Zoals altijd moet een camping wel bij je passen :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Über-luxe op Arterhof

Bericht door dieseltijger » vr 24 jul 2020 10:12

Maar....maar....

Het is bij campings (en ook hier op het forum) net een high-tea: je hebt een enorme keuze:
Wil je dichtbij of ver weg;
Wil je in-de-bergen-basic staan of in een stad, of in een luxe verblijf bivakkeren

Het kan allemaal. Dat is het mooie.

Edit: dit soort postings zou eigenlijk verboden moeten worden, net zoals plaatjes van de Cellini's en de grote Hobby's (vooruit dan: en ook de Kabé's): je wil gewoon niet meer naar huis.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Über-luxe op Arterhof

Bericht door WillyL » vr 24 jul 2020 11:08

Niet al te veel reklame maken voor een NLse camping in Zeeland want anders heb ik er geen plaatsje meer 😉 - gelukkig, minstens 1 forumlid zal er toch niet gaan (wegens familie in Zeeland) . Er is er daar ook eentje met mooi sanitair met indien gewenst ligbad, sauna etc. De wasruimtes zijn daar inividuële kamertjes (wc, lavabo, douche of ligbad). Dat is op camping Westhove nabij Domburg.
Ik heb geen foto's genomen, maar in het hoofdgebouw zijn de sanitaire voorzieningen dus ook wauw...
In de andere gebouwtjes trouwens ook meer dan prima , maar wel net iets minder in vergelijking...
Speelruimte voor kinderen en zwembad zijn ook uitstekend.
Je kan er trouwens ook de dagelijkse afwas doen in een automaatje (1/dag inbegrepen in overnachting), snel klaar maar de potten en borden mogen niet al te vuil zijn.
Buitenhoofdseizoen nog CC ook!
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Über-luxe op Arterhof

Bericht door RDDR » vr 24 jul 2020 11:18

Conradi schreef:
vr 24 jul 2020 09:56
koning schreef:
vr 24 jul 2020 09:18
Tja dan heb je luxe, maar dat is blijkbaar niet alles:
Ja dat klopt wel, want de omgeving is één groot kürort. De faciliteiten (en prijzen) zijn daar op afgestemd. Zoals altijd moet een camping wel bij je passen :wink:
Dat is vaak lastig met reviews. Ik lees zaken als niet vriendelijk en dat kan natuurlijk nooit. En schijnbaar oud sanitair voor de normale pkekken.
De andere klacht die je op zoover leest is minder geschikt voor kinderen. Op zich geen probleem lijkt me, want er zijn heel veel campings die dat wel zijn.

Zo waren wij, inmiddels alweer aardig wat jaren geleden in een echt super fraai hotel in Maleisie (voor de liefhebbers: the Datai in Langkawi). Het was spectaculair in alles. Fraaie kamer, mooi zwembad, heerlijk strand fantastische service en lekker eten. De rekening was ook spectaculair overigens.....
Gesproken met veel tevreden gasten en 1 ontevrede gast. Hij had zich niet goed ingelezen en een soort van resort verwacht waar ze banana rides, met een parachute achter een boot, entertainment, etc hadden. En dan valt een van de betere hotels ter wereld tegen. Dat koppel zat echt in het foute hotel.

Campings: Caravanpark Sexten is een van onze favouriete campings. Maar ook die moet echt bij je passen. Heerlijk rustig, in de natuur, mooi binnenzwembad, zonder glijbanen en toestanden. Lijkt me niet de beste plek voor tieners.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Über-luxe op Arterhof

Bericht door Niels83 » vr 24 jul 2020 17:13

WillyL schreef:
vr 24 jul 2020 11:08
Niet al te veel reklame maken voor een NLse camping in Zeeland want anders heb ik er geen plaatsje meer 😉 - gelukkig, minstens 1 forumlid zal er toch niet gaan (wegens familie in Zeeland) . Er is er daar ook eentje met mooi sanitair met indien gewenst ligbad, sauna etc. De wasruimtes zijn daar inividuële kamertjes (wc, lavabo, douche of ligbad). Dat is op camping Westhove nabij Domburg.
Ik heb geen foto's genomen, maar in het hoofdgebouw zijn de sanitaire voorzieningen dus ook wauw...
In de andere gebouwtjes trouwens ook meer dan prima , maar wel net iets minder in vergelijking...
Speelruimte voor kinderen en zwembad zijn ook uitstekend.
Je kan er trouwens ook de dagelijkse afwas doen in een automaatje (1/dag inbegrepen in overnachting), snel klaar maar de potten en borden mogen niet al te vuil zijn.
Buitenhoofdseizoen nog CC ook!
met Sauna? , dat ene forum gaat toch... whistle.gif

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Über-luxe op Arterhof

Bericht door Niels83 » vr 24 jul 2020 17:14

perry schreef:
vr 24 jul 2020 09:42
RE.gif
ja die reviews liegen er niet om zeer mooi toiletgebouw maar dan houd het ook wel op.

Ik vind het wel mooi stukje wat TS schrijft en klopt ook wel hoe de Turkije gangers veel al denken.
Wij gingen altijd naar Italie 3 weken daar heen zeer regelmatig uit eten met 5. 2 volwassenen en 3 kinderen zeer regelmatig ijsjes drankje aan de bar enz.
Als we dan weer thuis waren hadden we zo iets ja net zo goed voor het geld naar all in in Turkije bv kunnen gaan.
Maar juist het camping gevoel je eigen hut bij je hebben het op zetten de vrijheid van je doen en laten is wat mij trekt aan de camping.
Al zou de camping 2x duurder zijn, 3x in all inclusive resort geweest, ik zit liever op de camping..

Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: Über-luxe op Arterhof

Bericht door Vino » ma 27 jul 2020 13:43

niels83.
Volkomen gelijk,maar een goede salade, is pas een goede salade, indien men deze op smaak brengt, met een scheutje "uitstekende" wijnazijn.

Met vriendelijke groet.

Plaats reactie

Terug naar “Duitsland”