Camping in de Allgaü/ Beieren

Plaats reactie
Ann
Berichten: 37
Lid geworden op: di 11 sep 2012 17:55

Camping in de Allgaü/ Beieren

Bericht door Ann » zo 5 jan 2014 02:07

Dit jaar gaan we tijdens de zomer voor het eerst niet naar Frankrijk, maar willen we richting Duitsland. We zouden heel graag naar de regio Allgaü gaan Maar ook de rest van Beieren kan wel. haphop.gif

Wat wij zoeken:
Een kleine camping (max 150 plaatsen)
redelijk grote plekken (onze Dethleft 510TK moet er comfortabel op kunnen)
simpel zwembadje/meertje voor onze dames van 8 en 10
Schaduw
Rustige camping. Vooral nachtrust vinden wij belangrijk
Animatie is zeker geen must (liever niet zelfs)
Douchen zonder extra muntjes (daar wordt ik veel te nerveus van :oops: )

Ik heb al wat rondgesurft maar vind niets dat aan deze eisen volgoed

Heeft er iemand goede tips?

Groeten
Ann

peter s
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 3 okt 2010 21:32

Re: Camping in de Allgaü/ Beieren

Bericht door peter s » zo 5 jan 2014 08:38

In ons reisverslag Beieren deel 5 staan de campings:

viewtopic.php?f=101&t=12799

Camping 4 en 5, maar wil je in het hoogseizoen? Dan ben je misschien al te laat voor 5.
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

Kasper

Re: Camping in de Allgaü/ Beieren

Bericht door Kasper » zo 5 jan 2014 11:18

In 2011 hebben we op camping Baurnhof Guggemos in Hopfen am See (Füssen) gestaan.
Rustige camping aan een meertje en vlakbij het mooiste kasteel van Duitsland (Neuschwanstein).

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Camping in de Allgaü/ Beieren

Bericht door Chris » zo 5 jan 2014 14:22

Hallo Ann.

Drie jaar geleden een paar dagen op camping Bannwaldsee gestaan, vlak bij kasteel Neuschwanstein.
Dat is dus een camping die je niet moet hebben, ook niet camping Hopfensee, dat is veel te ...
Hier is ook Guggemos genoemd, dat is het andere uiterste, erg eenvoudig en super simpel.
Ik denk dat je op camping Gruentensee ( http://www.camping-gruentensee.de/2.html ) heel aardig jou wensen vervuld ziet.
Wij gebruiken deze camping als doorreiscamping naar Italie.
Maar als je daarheen gaat moet je toch eigenlijk wel naar kasteel Neuschwanstein en Hohenschwangau, die liggen bijna naast elkaar.
Prachtig gelegen aan de voet van de Alpen.

succes
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Kasper

Re: Camping in de Allgaü/ Beieren

Bericht door Kasper » zo 5 jan 2014 15:21

RE.gif Wat is er mis met een eenvoudige camping en wat bedoel je met simpel. Smaken verschillen nu eenmaal.
Voor ons was het prima camping, lag goed op de route, dus niks mis mee. knipoog.gif

Gebruikersavatar
Brian Kersten
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 20 jan 2013 19:42

Re: Camping in de Allgaü/ Beieren

Bericht door Brian Kersten » zo 5 jan 2014 19:33

borm147 schreef:In 2011 hebben we op camping Baurnhof Guggemos in Hopfen am See (Füssen) gestaan.
Rustige camping aan een meertje en vlakbij het mooiste kasteel van Duitsland (Neuschwanstein).
Hier hebben wij afgelopen jaar gestaan, nooit meer! Deze camping is heel simpel, te simpel wat ons betreft.
Het aantal douches is beperkt tot 2 stuks, dus zeker aan het einde van de avond is het een grote modderpoel. Ook de douchestangen waren al minstens 2 jaar aan vervanging toe.

Daarbij sluit de camping tussen 12.00 en 14.00 uur. En met sluiten wordt ook letterlijk sluiten bedoeld, want dan gaat de slagboom dicht. Gelukkig wisten we dat er een achteruitgang was, maar eigenlijk mocht die niet gebruikt worden. Voor de kids is er werkelijk niets te doen, het speeltuintje mag je echt geen speeltuintje meer noemen en is zo gevaarlijk dat het gesloten moet worden wat ons betreft.

De eigenaren zijn nog het ergst en vriendelijkheid is hier ver te zoeken. Er is niets mogelijk, wat zij willen dat moet gebeuren. Daarnaast veel duitse senioren die er, naar het laat aanzien, elk jaar komen en een grote kliek vormen. Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar volgens mij is het wel duidelijk wat wij hier van vinden boos.gif boos.gif .

Dus als ik jullie één tip mag geven: zoek iets anders!
VW Passat Variant VII 1.6TDI BMT - Knaus Südwind 500FDK

Ann
Berichten: 37
Lid geworden op: di 11 sep 2012 17:55

Re: Camping in de Allgaü/ Beieren

Bericht door Ann » di 7 jan 2014 15:06

allen reeds bedankt voor de info. aflower.gif

Ik moet alles nog eens rustig bekijken, maar Camping Grüntensee lijkt me wel leuk.

De Allgaü staat hoog op mijn verlanglijstje omwille van de voet van de Alpen, dus Campings die in of aan de bergen liggen genieten mijn extra voorkeur :lol:
We hebben geen probleem met een simpele, gewone camping, maar hechten inderdaad wel belang aan de staat van het sanitair.


Groeten

El-Wo

Re: Camping in de Allgaü/ Beieren

Bericht door El-Wo » do 16 jan 2014 21:21

peter s schreef:In ons reisverslag Beieren deel 5 staan de campings:

viewtopic.php?f=101&t=12799

Camping 4 en 5, maar wil je in het hoogseizoen? Dan ben je misschien al te laat voor 5.
Hallo Peter,

Zojuist heb ik je reisverslag aangeklikt, wat prachtig!!! Binnenkort ga ik de site echt op mijn gemak bekijken. Wij zijn ook diverse keren in Duitsland geweest, maar de laatste jaren veel in Frankrijk geweest. Hetgeen ons ook uitstekend bevalt.
Nogmaals, wat een fantastisch verslag.
El-Wo

Ann
Berichten: 37
Lid geworden op: di 11 sep 2012 17:55

Re: Camping in de Allgaü/ Beieren

Bericht door Ann » di 25 feb 2014 00:27

We hebben beslist :lol: Het wordt Waldbad camping Isny
http://www.waldbad-camping-isny.de/

Jammer dat we nog tot het einde van de zomer moeten wachten. Tips voor dingen die we daar in de streek zeker moeten zien zijn nog steeds welkom.

Groetjes zwaaien.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Camping in de Allgaü/ Beieren

Bericht door Chris » di 25 feb 2014 16:04

Hoi Ann.

Ziet er leuk uit..lief kleinschalig zeker.
Voor de kids ook gedacht.
Maar het is wel wat verder van de "mooie" alpen.
De kastelen bij Fussen is wel een stukkie tuffen, en die kastelen zijn echt de moeite waart hoor.
Je kan trouwens online, nu al dus, kaartjes kopen daarvoor. had ik ook gedaan, scheelt wachten bij de kassa en wachten op jou tournummer.
JE mag de kastelen niet op eigen houtje in, alleen in groepen onder begeleiding.
Is jou groep nog niet aan de beurt dan moet je dus wachten.. kan best lang duren.
Vooraf gekocht is dat allemaal omzeild, kan je direct aansluiten.

Alvast een fijne vakantie gewenst.. lekker he die voorpret,,,, heb ik ook...

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Camping in de Allgaü/ Beieren

Bericht door Kingpin1966 » di 25 feb 2014 16:27

Ann schreef:We hebben beslist :lol: Het wordt Waldbad camping Isny
http://www.waldbad-camping-isny.de/

Jammer dat we nog tot het einde van de zomer moeten wachten. Tips voor dingen die we daar in de streek zeker moeten zien zijn nog steeds welkom.

Groetjes zwaaien.gif
Lindau en het bodenmeer zijn zeker aan te raden, iets meer dan een half uurtje van de camping gelegen.
Bloemeneiland Mainau, ook per boot bereikbaar vanuit Lindau.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

RianneS

Re: Camping in de Allgaü/ Beieren

Bericht door RianneS » ma 3 sep 2018 13:31

@Ann Is deze camping jullie goed bevallen?
Ben beetje aan het rondkijken voor volgend jaar, zit mooi tussen de BodenSee en de Zugspitze in. Gevoeg te doen in de omgeving voor 1,5/2 week denk ik??

Ed62
Berichten: 204
Lid geworden op: di 25 apr 2017 17:06

Re: Camping in de Allgaü/ Beieren

Bericht door Ed62 » do 1 nov 2018 17:51

RE.gif
Wij zijn hier in mei 3 dagen geweest.
Het is er rustig en schoon. Goed douchen en afwassen.

Een minpunt vonden wij, we hadden een comfortplaats gereserveerd. Er zijn er daar maar een paar van. Om die te bereiken moesten we een betrekkelijk steile hol op die niet geasfalteerd was maar met voornamelijk grit.
Heb je voldoende trekkracht geen probleem.
Dit stond nergens vermeld.

Gelukkig hadden we gereserveerd.( sacrementsdag) en mooi weer. Camping was helemaal vol. Isny is een leukplaatsje en aan te lopen.
Genoeg wandelmogelijkheden (indien je hiervoor kiest) gelijk aan de camping.

Ann
Berichten: 37
Lid geworden op: di 11 sep 2012 17:55

Re: Camping in de Allgaü/ Beieren

Bericht door Ann » zo 11 nov 2018 17:09

Rianne,

de camping is ons zeker bevallen. We hebben echter veelpech gehad met het weer die zomer en daardoor soms echt koud gehad. De douches waren tochtig, en het water mocht met dat weer warmer, maar zeker een zeer mooie camping in een prachtige omgeving.
Heerlijke spannende wandelingen gemaakt (de enige zomer dat de kinderen het wandelen niet saai vonden :-) ) En ook buiten het wandelen nog heel toffe dinhgen gedaan. Je heb wel voor boodschappen of andere uitstapjes steeds de auto nodig. In het dorp is weinig te zien.

Plaats reactie

Terug naar “Duitsland”