belangrijke nummers opslaan

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door Micky » zo 9 jan 2011 00:56

deusjevo schreef:
Bob2 schreef:On the eight day God created a 2CV...

Zo zie je maar dat niet alles perfect is. De eend kan geen caravan trekken.

mvg

Bob
Pardon... scratch.gif
Mag 400 kilo geremd achter hoor boos.gif :wink:

Afbeelding
Afbeelding
Wat zie ik daar nu, een Lander love.gif love.gif , mijn jeugd sentiment wat een geweldige caravans waren dat, eind jaren 70 al mee op wintersport geweest met door pa ingebouwde ring verwarming, top isolatie thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

xs653

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door xs653 » ma 7 feb 2011 12:47

Belangrijke nummers op een kaartje schrijven en plastificeren, zo doen wij dat al jaren.
Sinds ik het boek: De Cel van Charles den Tex heb gelezen over identiteitfraude ben ik nog voorzichtiger geworden met mijn gegevens. Op internet blijft heel veel bewaard. Zoek maar eens op je eigen naam bij www.123people.nl om te kijken wat er allemaal van je bekend is. Van deze site kun je niets vinden dus is gelukkig goed beveiligd. Kijk dus uit wat je op internet doet, vooral met je persoonlijke gegevens in een forum. Ik gebruik dus nergens meer mijn voor- en achternaam want dat was op sommige forums gemakkelijk te vinden. Koud kunstje op je adres te achterhalen als je ergens een foto hebt staan van bv een mooie auto, motor of caravan.

peter s
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 3 okt 2010 21:32

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door peter s » ma 7 feb 2011 13:28

Renault Chateau schreef:Al onze belangrijke papieren en pasjes staan gescand op een USB-stick.
Deze is veilig opgeborgen.
Probeer die maar ergens op een politiebureau in een pc te steken! Lukt niet, ze zijn als de dood voor virussen!
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

Signmaker

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door Signmaker » di 15 feb 2011 12:42

sinds enige tijd plaats ik het in dropbox, en op m'n eigen ftp server....

Bob2
Berichten: 47
Lid geworden op: di 5 mei 2009 13:09

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door Bob2 » di 15 feb 2011 13:10

RE.gif

???????? scratch.gif

In mijn dropbox zitten van die zwarte dingen en lekker joh....
Bob
Constructam Condor 1972. Trekker Fiat Dolbo benzine.

Gerhard N

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door Gerhard N » di 15 feb 2011 16:03

TheCleaner schreef:sinds enige tijd plaats ik het in dropbox, en op m'n eigen ftp server....
Ja, dat is een goed idee, dropbox is gratis en overal te bereiken thumbup.gif kus.gif :lol:

Nordicman
Berichten: 867
Lid geworden op: vr 25 mar 2005 12:10
Locatie: Dichtbij Dordt

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door Nordicman » di 15 feb 2011 16:13

Meeste Banken hebben als service een Datakluis, kan je van alles digitaal stallen en ophalen, ook seintje bij rijbewijs of paspoort bijna verlopen.
Renault Clio Zonder caravan
Meten is Weten, Gissen is Missen.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door Micky » di 15 feb 2011 19:17

Tjonge jonge wat maken jullie het allemaal ingewikkeld zeg, niet te geloven weenie.gif

of je maakt een lijstje kopieert hem neemt die mee en legt hem in je caravan en in de auto, of je legt hem bij je familie en belt als er iets is gebeurd, kom op!

stop gewoon nooit al je geldzaken bij elkaar, en als je naar de stad gaat neem je niet meer mee dan nodig is, de rest verdeel je over je auto caravan, denk je nu werkelijk dat als je iets in je auto onder de kofferbak in de ruimte voor het reservewiel legt dat iemand daar kijkt? of klap de zitting van de achterbank omhoog en leg het daar onder, zo moeilijk is dat toch niet, vind je dat wel moeilijk, dan stop je het in je verbandtrommeltje van de auto, al die ingewikkelde zooi met op internet plaatsen enz. het kan echt veel simpeler hoor!

Ik ga wel altijd met meer dan 1 creditkaart (die ik niet bij elkaar heb) op vakantie.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Bob2
Berichten: 47
Lid geworden op: di 5 mei 2009 13:09

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door Bob2 » wo 16 feb 2011 12:47

RE.gif Applaus voor Micky.
mvg
Bob
Constructam Condor 1972. Trekker Fiat Dolbo benzine.

peter s
Berichten: 2448
Lid geworden op: zo 3 okt 2010 21:32

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door peter s » wo 16 feb 2011 13:05

""""Ik ga wel altijd met meer dan 1 creditkaart (die ik niet bij elkaar heb) op vakantie."""""

Heel goed. thumbup.gif
Ik wil d'r wel een voor je bewaren :roll:
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

Gebruikersavatar
Peli71
Berichten: 431
Lid geworden op: za 24 feb 2007 09:41
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door Peli71 » wo 16 feb 2011 21:34

Dropbox is net zo internets als internet.... Dus geen veilige plaats voor dergelijke documenten.

Wie zegt dat er een PC van een politie nodig is. Zo'n beetje elkke smartphone wordt ondersteund:
KeePass for PocketPC and Smart Devices
KeePass for Windows Phone 7
KeePass for iPhone
KeePass for Android
KeePass for J2ME / mobile phones
KeePass for BlackBerry
KeePass for PalmOS
KeePass 2.x for PortableApps Suite™
KeePass for Preinstalled Environments (PE)
KeePass for Spoon
Beyerland Sprinter 460MD - jun 2000

Willem H

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door Willem H » wo 16 feb 2011 22:26

RE.gif
Leuk al die keepass dingen,ik heb een eenvoudige telefoon,waar ik mee kan bellen en een sms kan sturen,verder geen poppenkast op mijn telefoon.

Peter1379
Berichten: 616
Lid geworden op: di 29 mei 2007 15:17
Locatie: Duiven

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door Peter1379 » do 17 feb 2011 07:20

Oh, ben jij dat!!! :lol:
Fendt Topas 560 TG, Mercedes Benz E-klasse Estate 280 CDI Avantgarde Special Edition

Kippetje

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door Kippetje » do 17 feb 2011 10:33

Ik werk al jaren met KeePass, zowel op mijn laptop als op mijn Nokia.

Werkt perfekt!

Groet,

Gertjan

Signmaker

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door Signmaker » ma 28 mar 2011 22:19

Yep, en wat kun je met je Keepass....juist, een beveiligde backup op je dropbox plaatsen....... whistle.gif

Gebruikersavatar
Fred
Berichten: 341
Lid geworden op: ma 4 jul 2005 11:54
Locatie: Almelo/Ciudad Quesada, Rojales Spanje

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door Fred » wo 30 mar 2011 18:26

Peli71 schreef:Dropbox is net zo internets als internet.... Dus geen veilige plaats voor dergelijke documenten.

Wie zegt dat er een PC van een politie nodig is. Zo'n beetje elkke smartphone wordt ondersteund:

Wie zegt dat er een PC van een politie nodig is.
Dag,
Dat zeg ik~. Dat je na een vervelende diefstal vaak, zo niet altijd op een politiedureau belandt, is heel normaal. Jaaaaren geleden heb ik de tip van formulieren scannen al eens gegeven (2006?)
Toen bestonden er nog geen i-pats(!), smartp0hones en keepasses. Ik heb al die dingen ook niet, wel een Nokia uiot de middeleeuwen, die nog steeds werkt.
Geef niet af op een advies van jaren her. Het werkt nog steeds goed, ook al ben ik ict-gezien een fossiel met mijn 69 jaar.
Mhg, Fred
Er gaat altijd meer goed dan fout !

Gebruikersavatar
Peli71
Berichten: 431
Lid geworden op: za 24 feb 2007 09:41
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door Peli71 » do 31 mar 2011 10:35

Bedreigingen en risico's zijn niet statisch. Iets wat jaren geleden als voldoende veilig werd geacht blijft niet tot in eeuwigheid voldoende veilig. Zaken dienen te worden heroverwogen. Ik geef niet af op een advies van jaren her, maar ik wijs mensen erop dat het absoluut niet veilig is om onversleuteld documenten in een voor de gebruiker veilige gewaande omgeving te plaatsen. Maar goed, ieder heeft het recht om adviezen in de wind te slaan en vast te houden aan verouderde handelingen.
Beyerland Sprinter 460MD - jun 2000

BBS

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door BBS » vr 12 aug 2011 21:25

Ik heb een kluisje in de caravan, veilig weggeborgen. Je moet weten waar het ding zit, anders vind je hem niet. :wink:
Van alle belangrijke dingen heb ik dubbele kopieën gemaakt. 1 Setje daarvan ligt in het kluisje in de caravan het andere setje op een -niet nader te noemen plaats.
Dat digitale gedoe is wel leuk en zal ook goed zijn, maar het blijft wel te kraken/stelen/skimmen etc. Het blijft op internet staan en internet is nooit 100% safe.
Hoewel ik graag met internet wil werken vertrouw ik internet mijn persoonlijke informatie niet toe.

Reentje

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door Reentje » vr 12 aug 2011 22:37

Ik heb kopieeen staan op een usb stick die het ook leuk doet als sleutelhanger thumbup.gif

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door Davendre » vr 12 aug 2011 22:53

Ik heb een volledig digitaal setje bij m'n moeder liggen. 65 jaar oud en helemaal into de computers. Mocht het nodig zijn: 1 telefoontje en stukken worden toegezonden naar een op te geven email adres.
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

BBS

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door BBS » za 13 aug 2011 09:48

Reentje schreef:Ik heb kopieën staan op een usb stick die het ook leuk doet als sleutelhanger thumbup.gif
Maar dan hoop ik dat je de gegevens die erop staan wel versleuteld hebt met bijvoorbeeld Truecrypt
Een dergelijk USB stick heb ik ook, staat ook alles op. Maar wel dusdanig versleuteld dat niemand erbij kan komen.

Op de USB stick een aparte partitie aangemaakt van 1GB en die hele partitie is versleuteld. Als je de USB stick in de computer stopt, zie je verder geen extra partitie.

Knaapje
Berichten: 702
Lid geworden op: di 5 jun 2007 19:44

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door Knaapje » za 13 aug 2011 10:36

Ik heb zelf deze:
http://www.alternate.nl/html/product/Op ... USB-Sticks

Staan scans op van al mijn verzekeringspapieren, ziektekosten, reisverzekering, rijbewijzen, kentekens e.d.
Voor vliegreizen zet er ook paspoorten en tickets, reserveringen e.d. op.
Ook de gemaakte foto's worden er gelijk op gekopieerd.

Zit een koordje bij om hem om je nek te hangen.

Eenmalige aanschaf en ook nog wat steviger dan de meeste USB sticks.

Knaapje

Vliedje

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door Vliedje » wo 19 sep 2012 15:57

caravan.gif Wij hebben alle van belang zijnde reisdocumenten gescand en op een usb stick opgeslagen. Bank-en creditcardpasjes hebben we hier nadrukkelijk niet bij gezet uit veiligheidsoverwegingen. Wel het telefoonnummer van bank en creditcardmaatschappij om de passen te kunnen blokkeren.

hansDH
Berichten: 28
Lid geworden op: di 16 sep 2014 15:39

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door hansDH » ma 15 jun 2015 22:19

Alle pincodes van mijn bankpassen en creditcard weet ik uit mijn hoofd. Verder geloof ik het wel, neem nooit kopieën mee en al mijn gegevens op internet zetten dat nooit, als de nood aan de man is komt het vast goed en anders zien we dan wel weer.

Gebruikersavatar
Ruudfr
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 3 dec 2007 22:47
Locatie: Oss
Contacteer:

Re: belangrijke nummers opslaan

Bericht door Ruudfr » zo 17 apr 2016 00:34

Als je dan een lijst hebt met alle belangrijke nummers fotografeer ze een met je telefoon heb je zo ook altijd bij .
Dat doe ik later wel ! Pas op later kan wel eens te laat zijn ;Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab/Mercedes Sprinter 519 /Dethleffs Exclusieve 760 DR zilver metallic, Alde Snow ,enz,compleet dus.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”