Minder Acsi korting, en hogere prijzen campings Frankrijk!?

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Sofie64
Berichten: 957
Lid geworden op: do 8 mar 2018 18:04

Minder Acsi korting, en hogere prijzen campings Frankrijk!?

Bericht door Sofie64 » ma 20 sep 2021 16:41

Het is ons opgevallen dat meerder campings waar wij kwamen, plotseling geen Acsi kaart meer aannemen. scratch.gif
Of ineens pas vanaf half september.
Er was er een die zelfs pas NA 30 september acsi hanteert.
Zelfs voor overnachtingen tijdens doorreis op municipal campings in Frankrijk.
Prijs op 15 september gewoon 22 euro, geen zwembad ...niets.
Normaal,betalen we dan rond de 16 a 18 euro per nacht.
Zelfs onze hoofdcamping die wel acsi op zijn folder heeft staan accepteerde ineens helemaal geen Acsi meer. Prijs was tot 5 sept 28,50 en daarna 26,50 per nacht
Terwijl er op hun folder wel geadverteerd wordt met het Acsi logo. stom.gif
Ik denk dat het met het enorme verlies van vorig jaar door de corona te maken heeft, en begrijp dat eerlijk gezegd ook wel een beetje.
Is het meer mensen opgevallen dat de prijzen dit jaar hoger zijn in Frankrijk ?
Of dat Acsi niet meer/ of pas later in september geaccepteerd wordt ??
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE aflower.gif

cadance
Berichten: 604
Lid geworden op: di 5 mei 2015 16:24
Locatie: Vlissingen

Re: Minder Acsi korting, en hogere prijzen campings Frankrijk!?

Bericht door cadance » ma 20 sep 2021 16:55

Dat is ons ook opgevallen. Maar ook in Spanje zijn er dit jaar verschilende campings die geen CC meer hebben. Het gaat hun te makkelijk. En we zijn met te veel. De campings hebben geen lokkertjes meer nodig.
Ford C Max 1.6 Ecoboost 150 pk./ Burnster Premio 490 TL.

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: Minder Acsi korting, en hogere prijzen campings Frankrijk!?

Bericht door sindaco » ma 20 sep 2021 19:13

wij zijn net vertrokken en hebben nu 2 acsi campings gehad in frankrijk en gewoon zoals op de acsi website staat wordt er betaald.
die ervaring hebben we nu dus niet en morgen gaan we naar de 3e in la fleche en bekenden van ons die er al staan gebruiken ook gewoon acsi.
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Minder Acsi korting, en hogere prijzen campings Frankrijk!?

Bericht door Ab » ma 20 sep 2021 19:28

Het punt is, dat september geen laagseizoen meer is.
Wij waren in juli in Zuid Frankrijk aan de kust.
Overal waar we aankwamen was genoeg plek.
We waren met 2 campers.
Familie van ons met die andere camper waren vorige week weer in dezelfde omgeving, en verder naar Spanje.
Moeite om een plek te vinden. Verschillende campings gewoon vol.
Heeft iets met een grijze golf of zoiets te maken..
Logisch dat het Acsi tarief niet meer gehanteerd wordt.
Dat gold nooit in het hoogseisoen.
In het binnenland is het minder druk.
Daar is het hoogseizoen plaatselijk wel over.
Met bijbehorende tarieven.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Minder Acsi korting, en hogere prijzen campings Frankrijk!?

Bericht door PMT » ma 20 sep 2021 20:19

Wij hebben tot nu toe overal de getoonde prijs van de app betaald in Frankrijk. Wat wel opvalt is dat het vele malen drukker is dan wij in juni juli zagen. Toen wel redelijk volle campings maar bijna geen Nederlanders, nu veel Nederlanders en Duitsers. Iedereen die in juni nog niet kon is nu op pad. De camping in de Ardèche had het nog nooit zo druk gehad in september. Desondanks gaan veel campings komende vrijdag dicht. Hier in Marseillan plage blijven maar 2 campings open tot eind oktober.
De camping waar we nu staan aan de kust konden we vorige week niet terecht, nu enkele plekken vrij toen we aankwamen.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Hermanus
Berichten: 803
Lid geworden op: zo 21 jan 2018 20:49

Re: Minder Acsi korting, en hogere prijzen campings Frankrijk!?

Bericht door Hermanus » di 21 sep 2021 09:43

Zelfs onze hoofdcamping die wel acsi op zijn folder heeft staan accepteerde ineens helemaal geen Acsi meer.
Is er hier wellicht sprake van een misverstand?

Dat een camping het logo van ACSI op zijn folder heeft staan wil niet zeggen dat de camping dan ook meedoet aan de ACSI kortingskaart.
Er zijn veel campings aangesloten bij ACSI, die alleen meedoen om vermeld te staan in de campinggids. Deze campings worden dan regelmatig gecontroleerd door ACSI, maar nogmaals, hoeven niet deel te nemen aan de kortingskaart. Kijk voor campings die deelnemen aan de kortingskaart in de aparte gids die hiervoor is, of op de website https://www.campingcard.nl

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Minder Acsi korting, en hogere prijzen campings Frankrijk!?

Bericht door Wie-niets » di 21 sep 2021 10:00

Ab schreef:
ma 20 sep 2021 19:28
Het punt is, dat september geen laagseizoen meer is.
Wij waren in juli in Zuid Frankrijk aan de kust.
Overal waar we aankwamen was genoeg plek.
We waren met 2 campers.
Familie van ons met die andere camper waren vorige week weer in dezelfde omgeving, en verder naar Spanje.
Moeite om een plek te vinden. Verschillende campings gewoon vol.
Heeft iets met een grijze golf of zoiets te maken..
Logisch dat het Acsi tarief niet meer gehanteerd wordt.
Dat gold nooit in het hoogseisoen.
In het binnenland is het minder druk.
Daar is het hoogseizoen plaatselijk wel over.
Met bijbehorende tarieven.
Seizoenen komen vaak steeds meer te verleggen.( grijze golf)
En waarom zou je als ondernemer daar dus niet op inspelen? ( dus kortingen niet meer of later toepassen.)

Willekeurig voorbeeld.
+/- 50 plaatsen en b.v. seizoen opschuiven naar 21 september en daardoor 5 euro meer per dag.
Maakt toch zo'n slordige 5x50 x 21 dagen is 5250,0 euro's even meer. mrgreen.gif

Ook dat heet marktwerking. knipoog.gif

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Minder Acsi korting, en hogere prijzen campings Frankrijk!?

Bericht door WillyL » wo 22 sep 2021 10:18

Wij zijn het terug van 3 weekjes Frankrijk (tot Lot).
Inderdaad de campings waren vrij druk bezet.
De 5-tal campings die wij aandeden accepteerden allen de ACSI-CC kaart.
En die grijze golf,dat valt wel mee, er waren velen zonder kinderen of enkel met heel jonge.
Of de meerderheid gepensioneerden waren, ik had niet de indruk, allicht omdat de effectieve pensioenleeftijd stilaan opschuift naar 65 of hoger...
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Minder Acsi korting, en hogere prijzen campings Frankrijk!?

Bericht door Wie-niets » wo 22 sep 2021 11:04

Inderdaad de effectieve pensioenleeftijd in Nederland schuift al aardig op naar de 67jaar, terwijl bij mijn generatie door allerlei zaken juist de mogelijkheden eerder werd verruimd.

Overigens de grijze golf begint ook al gauw bij 55 jaar* of eerder. Bij die leeftijd gaan ook vaak de kinderen niet meer mee dus ben je daarroor niet afhankelijk van schoolgaande ( tenzij je in het onderwijs zit) situaties waardoor je periode vrij op pad gaan, werd vergroot.

- *Begon toen al aardig grijs te worden. knipoog.gif
En wat nu ook meespeelt dat men graag in deze doelgroep rond de 20 ste augustus vertrekt om nog 3/4 weken in het "naseizoen" weg te willen.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Minder Acsi korting, en hogere prijzen campings Frankrijk!?

Bericht door Morgoth » wo 22 sep 2021 12:14

PMT schreef:
ma 20 sep 2021 20:19
Wat wel opvalt is dat het vele malen drukker is dan wij in juni juli zagen. Toen wel redelijk volle campings maar bijna geen Nederlanders, nu veel Nederlanders en Duitsers.
Die ervaring hebben wij ook. In juni was het minder druk en zagen we op de Franse campings veel Fransen en Zwitsers. Nu in september zat alles tjokvol met Nederlanders. Wij vertrokken op 18 september naar huis, de camping gaf aan dat het vanaf dat weekend rustiger ging worden. Dit is een camping in de Allier, midden Frankrijk dus.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Minder Acsi korting, en hogere prijzen campings Frankrijk!?

Bericht door Hans 555 » wo 22 sep 2021 16:00

Wij zitten nu in Spanje en hebben onder weg maar één camping in Frankrijk aangedaan. En hier ook gewoon € 20,00 afgetikt conform de CC gids. Nu in Spanje op een camping die wel in de ACSI gids vermeld wordt meer geen CC camping is, dus het tarief betalen die de camping rekent. Volgens mij hebben CC campings van ACSI een iets ander ACSI sticker. Een sticker met in het blauw de letters CC vermeld.
Overigens krijg ik nu op de Spaanse camping een korting dat neerkomt op een dagprijs van € 20,60, plus € 7,00 toeristenbelasting voor het gehele verblijf. En zo zijn er in Spanje meer campings die, na gelang je er verblijft, een korting geven die kan oplopen naar 50 % voor een verblijf langer dan 40 dagen of langer. Ook zijn er campings die korting geven bij bv. een verblijf van 21 dagen en dan maar 18 dagen rekenen.
Zo zijn er steeds meer campings die de kosten, die ACSI hen berekent om het CC logo te mogen voeren, uitsparen en zo hun eigen kortingen geven.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Minder Acsi korting, en hogere prijzen campings Frankrijk!?

Bericht door PMT » wo 22 sep 2021 20:31

[re.gif] het is niet het logo waarvoor ze betalen, maar de advertentie in de gids, die begint al vanaf €1500 voor een kleintje in zwart wit. Dus de eigenaar van de camping bepaalt min of meer zelf hoeveel hij er voor over heeft hoe hij in de gids vermeld wordt.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Minder Acsi korting, en hogere prijzen campings Frankrijk!?

Bericht door Ad » do 23 sep 2021 11:09

[re.gif] Ik denk dat er daarom campings zijn die niet meer mee gaan doen met de campingcard en gewoon zelf een korting geven in het laagseizoen. Gezien de steeds vollere campings in het laagseizoen hoeven ze zich niet meer aan te sluiten bij de kortingskaart. Overigens zijn het vaak hele grote campings die mee doen, niet onze eerste keus. Wij kiezen zo veel mogelijk voor kleine (boeren) campings. Die zijn net zo duur of goedkoper dan de CC campings en steeds beter wat faciliteiten betreft..
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Minder Acsi korting, en hogere prijzen campings Frankrijk!?

Bericht door PMT » do 23 sep 2021 12:57

[re.gif]
Kleine campings kun je filteren en die zijn er ook zat met ACSI card (max 50 plaatsen)
Wij kiezen in Frankrijk ook wel naast de ACSI-card campings voor een boerencamping en die worden de laatste jaren beter maar ook duurder, vooral als ze Nederlandse eigenaren hebben. Daarnaast kijken we altijd naar de verhouding tussen toerplaatsen en huuraccomadaties.
Je ziet wel het verschil tussen campings die geen card tarief aanbieden, het zijn vaak lege campings. Dus ik zou het wel weten als eigenaar zijnde.
In het begin van de ACSI card hadden de campings hoofdzakelijk Nederlandse gasten, maar tegenwoordig maken Belgen, Duitsers en Engelsen ook gretig gebruik van de card.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Minder Acsi korting, en hogere prijzen campings Frankrijk!?

Bericht door Conradi » do 23 sep 2021 17:52

PMT schreef:
do 23 sep 2021 12:57
Dus ik zou het wel weten als eigenaar zijnde.
Ik ook, ik maakte m'n camping zó goed dat korting niet nodig is :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: Minder Acsi korting, en hogere prijzen campings Frankrijk!?

Bericht door Vino » vr 24 sep 2021 18:08

In Duitsland, aan de Moezel in Senheim doen ze het anders. Je kunt reserveren, reserveren van de plaats is dan pas concreet,en bevestigd,indien er 16.Eurobetaald is.Het bedrag van de reservering word NIET van de eindnota afgetrokken.Echter bij aankomst blijkt,dat de gereserveerde plek bezet is.Je mag bij gratie, een andere plek uitzoeken. Er is dus een over een komst tussen twee partijen,echter de camping houd zich niet aan de over een komst.Reservering is betaald, maar de plaats is niet vrij.Het zou deze camping sieren om hun fout,het niet nakomen van de afspraak,de reservering kosten van 16.Euro van de totaal prijs af te trekken.Met mij zijn er nog velen die met dit fenomeen te maken hebben gehad.Resultaat zal zijn dat ik, en vele anderen, niet meer zullen reserveren! Ik heb begrip dat er door Corana problemen zullen zijn.Speel open kaart, en maak de dagprijs hoger,dan heb je het zelf in handen of je wel of niet naar deze camping wilt gaan.Wel moet ik er bij vermelden dat het een geweldige fijne camping is.Goed georganiseerd, behalve het reservereren.Verse broodjes s'morgens,vuilniszak voor een Euro,deze word opgehaald,douche muntjes voor een Euro en veel activiteiten.Dit fenomeen van extra inkomsten doet zich dus vaker voor.
Wees op je hoede!

Met vriendelijke groet.,

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Minder Acsi korting, en hogere prijzen campings Frankrijk!?

Bericht door Morgoth » vr 24 sep 2021 18:23

[re.gif]
Hm. Ik vind een vuilniszak voor een euro knap afzetterij. Daar koop je een hele rol voor. Ik heb nog nooit bij een camping voor mijn afval moeten betalen. Wel wordt mij steeds vaker gevraagd om het afval te scheiden, maar dat zijn we thuis al gewend.

Even voor mijn idee: hoeveel korting krijg je gemiddeld op de acsi kaart? Ik heb hem één jaar gehad maar nooit gebruikt. Heb dus geen idee. Krijg je bij die kaart ook automatisch het boek? Ik kreeg hem wel maar geen idee of ik daarvoor heb betaald
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Minder Acsi korting, en hogere prijzen campings Frankrijk!?

Bericht door Hans 555 » vr 24 sep 2021 18:29

[re.gif]
Voor 17,95 krijg je het boek (eigenlijk 2 boeken) met daarin één CC kaart.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Minder Acsi korting, en hogere prijzen campings Frankrijk!?

Bericht door Morgoth » vr 24 sep 2021 18:37

Dat valt wel mee dus
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18814
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Minder Acsi korting, en hogere prijzen campings Frankrijk!?

Bericht door Hobby Linka » vr 24 sep 2021 19:04

Hans 555 schreef:
vr 24 sep 2021 18:29
[re.gif]
Voor 17,95 krijg je het boek (eigenlijk 2 boeken) met daarin één CC kaart.
Eigenlijk best wel vreemd in een tijd waarbij we steeds meer digitaal gaan. Ik heb wel eens de vraag gesteld op de Caravana of je de kaart ook zonder die twee boeken kon kopen. Ik haal namelijk de kaart uit een van de boeken en gooi de boeken direct daarna in de papierbak. Was niet mogelijk. Zonde, wat dat betreft slaat ACSI de plank volledig mis.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Minder Acsi korting, en hogere prijzen campings Frankrijk!?

Bericht door deusjevo » vr 24 sep 2021 19:58

[re.gif]

In die boeken staan de advertenties van hun sponsors
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18814
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Minder Acsi korting, en hogere prijzen campings Frankrijk!?

Bericht door Hobby Linka » vr 24 sep 2021 20:05

[re.gif]

Die sponsors kom je ook digitaal tegen op hun site.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Minder Acsi korting, en hogere prijzen campings Frankrijk!?

Bericht door deusjevo » vr 24 sep 2021 20:13

Dat zal vast maar in die boeken zijn de advertenties onvermijdbaar, wellicht beetje ouderwets van ze.
Denk dat er ook best nog wel wat mensen aan die boeken hechten trouwens?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Minder Acsi korting, en hogere prijzen campings Frankrijk!?

Bericht door Chris » vr 24 sep 2021 20:21

[re.gif]

Yep... correct.
Mijn vrouw kan daar uren in bladeren... en gaat dan op het WWW alles opnieuw kijken met de recentie's.
Ook daar prikt ze gelukkig wel doorheen.

Pasgeleden nog wel gelachen.... heel slechte recentie, waarom ??? omdat de hond van de buren af en toe blafte... jaja..hoe dom kan je zijn he.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Mariette
Berichten: 241
Lid geworden op: za 12 jan 2013 19:56

Re: Minder Acsi korting, en hogere prijzen campings Frankrijk!?

Bericht door Mariette » zo 26 sep 2021 07:58

Morgoth schreef:
vr 24 sep 2021 18:23
[re.gif]
Hm. Ik vind een vuilniszak voor een euro knap afzetterij. Daar koop je een hele rol voor. Ik heb nog nooit bij een camping voor mijn afval moeten betalen. Wel wordt mij steeds vaker gevraagd om het afval te scheiden, maar dat zijn we thuis al gewend.
In Zwitserland is het in steeds meer gebieden (kantons) gebruikelijk dat je via de kosten van de vuilniszak betaald voor de afvalverwerking. Op veel campings moet je dus betalen voor de vuilniszak. Een 60 liter zak kost in het Wallis Sfr 3,40. Prima regeling want de vervuiler betaald. Zie ook https://www.taxe-au-sac-valais.ch/pourq ... eur-1-prix

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”