Thule luifel 6300 sluit niet goed en andere vraag

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
Kampeerliefhebber
Berichten: 491
Lid geworden op: di 14 jul 2020 23:02

Thule luifel 6300 sluit niet goed en andere vraag

Bericht door Kampeerliefhebber » vr 17 sep 2021 19:44

Mijn Thule omnistor sluit niet helemaal lekker.

Bij het sluiten schuift de voorkant van de cassette (die aan het uitschuifbare deel zit) over de bovenkant (die op het dak zit).

Dit gaat bij mij niet helemaal soepel. Soms sluit ie niet en soms schiet hij goed en gaat hij wel juist dicht.

Ik zou dit willen smeren om de wrijving te verminderen. Welk smeermiddel zouden jullie hiervoor gebruiken?

Of is er een andere mogelijkheid om de voorkant iets hoger te krijgen tov de bovenkant?


Vraag 2:
De middenrafter laat een afdruk achter in het doek. Dit lijkt me op lange termijn niet goed voor het doek. Wie heeft dit ook en een oplossing hier voor?

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1335
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: Thule luifel 6300 sluit niet goed en andere vraag

Bericht door Pakkie » vr 17 sep 2021 20:18

Isolatiebuis eromheen (in ons geval bij een 9200) voorkomt dat drukpunt en je hoort het doek er niet meer op klapperen thumbup.gif

IMG_20210507_135003.jpg
Laatst gewijzigd door Pakkie op vr 17 sep 2021 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

workel

Re: Thule luifel 6300 sluit niet goed en andere vraag

Bericht door workel » vr 17 sep 2021 20:34

[re.gif]
Vraag 1 lijkt mij mooie uitdaging om dit te lossen voor de dealer. Ik herken het niet van onze 6300.

Vraag 2 Volgens mij heb je het doek niet strak staan, als je kijkt naar de foto van Pakkie kun je zien wat ik bedoel. Luifel helemaal uitdraaien dan de rafter er tussen en dan de luifel opstanding draaien.

Kampeerliefhebber
Berichten: 491
Lid geworden op: di 14 jul 2020 23:02

Re: Thule luifel 6300 sluit niet goed en andere vraag

Bericht door Kampeerliefhebber » vr 17 sep 2021 20:43

Ook al staat het doek strak: het leunt bij mij wel op de dakligger.

Is dit raar?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Thule luifel 6300 sluit niet goed en andere vraag

Bericht door Hans 555 » za 18 sep 2021 06:22

De luifel op onze hut sloot ook niet goed meer. Dit is een kwestie van opnieuw afstellen en dit hebben wij aan de dealer overgelaten. Nu sluit de luifel weer perfect zonder de peesrail te raken.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Reisben
Berichten: 525
Lid geworden op: za 16 feb 2019 10:06

Re: Thule luifel 6300 sluit niet goed en andere vraag

Bericht door Reisben » za 18 sep 2021 21:03

Ik kan er over meepraten, onze 6300 sluit ook niet goed. Bij de vochtcontrole, kortgeleden, de dealer gevraagd er even naar te kijken. Toen we naar huis reden met de caravan zat de voorlijst netjes op z'n plaats. Na het uitdraaien ging hij er weer niet goed in.
Ik moet even een dagje hebben waarin ik een trapje kan scoren en de luifel kan in-en-uitdraaien. Nu, zuid Frankrijk, moet dat even wachten, denk ik. Als ik de inbouwinstructie lees van de montagerail kan het niet moeilijk zijn. Waarom een dealer er twee keer niets van bakt ontgaat mij. Wat mij niet is ontgaan is dat bij dealers nog nauwelijks caravans staan. Of er een verband is tussen torenhoge verkoop en het oplossen van een detail weet ik niet.
Knaus Sport 450 FU Silver Selection met Hyundai Tucson

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”