Investering in caravan verstandig met komst elektrische auto's?
Investering in caravan verstandig met komst elektrische auto's?
De twijfel sloeg toe.....
Bijna hadden we de stap gezet om voor het eerst een caravan te kopen (Eriba Feeling 442 achter een Peugeot 508SW), toen het besef doordrong dat de auto industrie aan het omschakelen is naar elektrische auto's, waarvan de meesten geen caravan kunnen trekken met een behoorlijk gewicht, zoals de Eriba Feeling. Ja, er zijn er wel een aantal, maar die zijn behoorlijk prijzig. Wij kopen altijd een occasion auto van rond de 24.00o euro. Ik evrwacht dat er over 5 jaar nog niet veel betaalbare electrische auto's zijn die in deze prijsrange liggen en een caravan kunnen trekken tot aan een massa van 1500 kg. Als je daarover nadenkt ontstaat het gevoel dat als je nu een caravan koopt, voor laten we zeggen ca. 30.000 euro, de waardevastheid daarvan in de komende jaren sterk erodeert, omdat er relatief de komende jaren weinig betaalbare auto's zijn die caravans met een dergelijk gewicht kunnen trekken. Nu zou er over 5 jaar nog wel een betaalbare en geschikte benzine auto als
occasion gekocht kunnen worden, maar de overheid zal tzt de accijnzen op benzie fors omhoog geschroefd hebben om osn te stimuleren over te stappen naar een elektrische auto.
Ik heb eens op caravantrekker.nl gekeken naar de info over elketrische auto's en daardoor kwam ik op deze gedachten.
Zie ik nu spoken of is mijn vermoeden zo gek nog niet?
Ik ben benieuwd naar de reacties.
Bijna hadden we de stap gezet om voor het eerst een caravan te kopen (Eriba Feeling 442 achter een Peugeot 508SW), toen het besef doordrong dat de auto industrie aan het omschakelen is naar elektrische auto's, waarvan de meesten geen caravan kunnen trekken met een behoorlijk gewicht, zoals de Eriba Feeling. Ja, er zijn er wel een aantal, maar die zijn behoorlijk prijzig. Wij kopen altijd een occasion auto van rond de 24.00o euro. Ik evrwacht dat er over 5 jaar nog niet veel betaalbare electrische auto's zijn die in deze prijsrange liggen en een caravan kunnen trekken tot aan een massa van 1500 kg. Als je daarover nadenkt ontstaat het gevoel dat als je nu een caravan koopt, voor laten we zeggen ca. 30.000 euro, de waardevastheid daarvan in de komende jaren sterk erodeert, omdat er relatief de komende jaren weinig betaalbare auto's zijn die caravans met een dergelijk gewicht kunnen trekken. Nu zou er over 5 jaar nog wel een betaalbare en geschikte benzine auto als
occasion gekocht kunnen worden, maar de overheid zal tzt de accijnzen op benzie fors omhoog geschroefd hebben om osn te stimuleren over te stappen naar een elektrische auto.
Ik heb eens op caravantrekker.nl gekeken naar de info over elketrische auto's en daardoor kwam ik op deze gedachten.
Zie ik nu spoken of is mijn vermoeden zo gek nog niet?
Ik ben benieuwd naar de reacties.
Re: Investering in caravan verstandig met komst elektrische auto's?
Kort antwoord = Ja
Op dit moment zijn elektrische auto's nog beperkt om een caravan te trekken. Het kan - er zijn genoeg YouTube video's van te vinden - maar komt met beperkingen en is alleen maar geschikt als je dat er voor over hebt. Daarvan heb je alleen last als je nu een EV moet rijden; als dat door je werkgever verplicht wordt bijvoorbeeld.
Nu al zit de top van EV's in de range van 700 km, in een paar jaar wordt de 1.000 km gehaald. Dat komt daarna snel naar de middenklasse, zeg maar het soort auto's waarmee we nu caravans trekken. Van die range blijft met een caravan zo'n 40% echt over. Ik denk, dat als we massaal gaan overstappen naar EV's, caravan trekken geen discussie meer is.
Kortom, gewoon een caravan kiezen die bij jullie past
Op dit moment zijn elektrische auto's nog beperkt om een caravan te trekken. Het kan - er zijn genoeg YouTube video's van te vinden - maar komt met beperkingen en is alleen maar geschikt als je dat er voor over hebt. Daarvan heb je alleen last als je nu een EV moet rijden; als dat door je werkgever verplicht wordt bijvoorbeeld.
Nu al zit de top van EV's in de range van 700 km, in een paar jaar wordt de 1.000 km gehaald. Dat komt daarna snel naar de middenklasse, zeg maar het soort auto's waarmee we nu caravans trekken. Van die range blijft met een caravan zo'n 40% echt over. Ik denk, dat als we massaal gaan overstappen naar EV's, caravan trekken geen discussie meer is.
Kortom, gewoon een caravan kiezen die bij jullie past
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
Re: Investering in caravan verstandig met komst elektrische auto's?
Ik denk ook dat je spoken ziet.
Momenteel is de caravan markt zowel nieuw als occasion zwaar overspannen.
De bedragen die van hand tot hand gaan zijn enorm.
Occasion caravans... niet te vinden en als je er wel een vind is ie peperduur..
Waarom??
Vraag en aanbod..
Dat zal de komende jaren nog echt niet enorm beinvloed worden door de komts van het elektrisch trekgeweld.
Want voordat er geen benzine of dieseltrekker meer te koop is vloeit er nog heel veel water door de Rijn.
Dus... wacht niet op wat misschien ooit eens komt en begin gelijk met genieten..
Want... die caravan bied echt meer comfort dan de mooiste vouwwagen... al is het maar het opzet gemak.
Momenteel is de caravan markt zowel nieuw als occasion zwaar overspannen.
De bedragen die van hand tot hand gaan zijn enorm.
Occasion caravans... niet te vinden en als je er wel een vind is ie peperduur..
Waarom??
Vraag en aanbod..
Dat zal de komende jaren nog echt niet enorm beinvloed worden door de komts van het elektrisch trekgeweld.
Want voordat er geen benzine of dieseltrekker meer te koop is vloeit er nog heel veel water door de Rijn.
Dus... wacht niet op wat misschien ooit eens komt en begin gelijk met genieten..
Want... die caravan bied echt meer comfort dan de mooiste vouwwagen... al is het maar het opzet gemak.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Investering in caravan verstandig met komst elektrische auto's?
Als we het hier op het forum over caravans met een behoorlijk gewicht hebben, dan komt een Eriba Feeling daar niet voor in aanmerking.
Over 5 jaar hoef je echt nog niet over te schakelen naar een elektrische auto, tenzij je wordt “gedwongen” door de werkgever met een leaseauto. Maar dan nog zit je met een Eriba Feeling goed. Je kunt ook nog een tussenstap maken naar een Plug-in hybride.
Als de Feeling een caravan naar wens is, zou ik niet langer wachten met bestellen en gaan genieten. Dat is de beste opbrengst van de investering in een caravan. Naar de toekomst kijken is prima maar het heden is nog belangrijker. Nu doen, later kan het misschien niet meer
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Investering in caravan verstandig met komst elektrische auto's?
Stel je voor hoeveel plezier je 5/10 jaar al had kunnen hebben als je niet zo veel twijfelt met vragen wat als ……
Kies een caravan die je aanspreekt en ga genieten van het leven owja .. welkom!
Kies een caravan die je aanspreekt en ga genieten van het leven owja .. welkom!
Renault Megane Estate 1.3 Tce (2018) en een Caravelair Alba 466 family (2021)
Re: Investering in caravan verstandig met komst elektrische auto's?
We rijden gewoon op benzine, totdat de Vollenbroekjes, Minnesmaatjes, of nog erger, de Timmermannen iets anders gaan vinden!
Ik denk dat een aantal van deze klimaat drammers binnenkort een gang naar de rechter gaan maken die de burger het leven zuur gaan maken.
Als ze Shell op de knieën krijgen, dan kan de burger ook op de knieën…. We hebben nu gezien hoe dat werkt bij een pandemie.
Heel eenvoudig, klimaat is zo urgent, we moeten wel!
Maakt volgens mij niet uit op wie je stemt
Ik denk dat een aantal van deze klimaat drammers binnenkort een gang naar de rechter gaan maken die de burger het leven zuur gaan maken.
Als ze Shell op de knieën krijgen, dan kan de burger ook op de knieën…. We hebben nu gezien hoe dat werkt bij een pandemie.
Heel eenvoudig, klimaat is zo urgent, we moeten wel!
Maakt volgens mij niet uit op wie je stemt
Re: Investering in caravan verstandig met komst elektrische auto's?
Die beren heb ik niet op de weg gezien toen ik zondag de handtekening zetten voor de aanschaf van een nieuwe Fendt.
Wij rijden benzine, prima of de volgende benzine word of PHEV dat kan of niet. Volledige elektrisch zie ik niet zo snel gebeuren met name de aanschaf hik ik tegen aan en of deze 1600/1700 kg kan trekken.
Ik zie de komende jaren wel hoe zich dat gaat ontwikkelen, ervaar nog niet dat de caravan actief aan het zoeken is om lichtere caravans te maken of met eigen aandrijving, dethleffs heeft iets maar dan houd het op.
Kortom, je leeft vandaag, ga voor een caravan en laat de boel de boel.
Wij rijden benzine, prima of de volgende benzine word of PHEV dat kan of niet. Volledige elektrisch zie ik niet zo snel gebeuren met name de aanschaf hik ik tegen aan en of deze 1600/1700 kg kan trekken.
Ik zie de komende jaren wel hoe zich dat gaat ontwikkelen, ervaar nog niet dat de caravan actief aan het zoeken is om lichtere caravans te maken of met eigen aandrijving, dethleffs heeft iets maar dan houd het op.
Kortom, je leeft vandaag, ga voor een caravan en laat de boel de boel.
-
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: Investering in caravan verstandig met komst elektrische auto's?
EV's kunnen steeds verder rijden op een acculading.
Ook bij de phev's zie je hetzelfde.
1500-1600 kg zal binnenkort ook wel de standaard worden.
Veel caravans blijven daar al onder en hebben genoeg laadvermogen over.
Caran lengtes tot 7.70 kan ook al.
Eric
Ook bij de phev's zie je hetzelfde.
1500-1600 kg zal binnenkort ook wel de standaard worden.
Veel caravans blijven daar al onder en hebben genoeg laadvermogen over.
Caran lengtes tot 7.70 kan ook al.
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Re: Investering in caravan verstandig met komst elektrische auto's?
Ik voorzie de komende minstens 10 (15-20) jaar geen problemen om zelfs een tandemasser zoals de onze (2.500 kg) te blijven trekken. Het zal hooguit wat duurder worden en mijn leaseauto kan hem ook nu al niet trekken…
Kwestie van eigen keuzes maken
Een Eriba Feeling 442 is al helemaal geen uitdaging, dus ik zou gewoon je hart volgen !
Kwestie van eigen keuzes maken
Een Eriba Feeling 442 is al helemaal geen uitdaging, dus ik zou gewoon je hart volgen !
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Investering in caravan verstandig met komst elektrische auto's?
Het blijft koffie dik kijken. Electrische varianten zijn nu nog zoveel duurder dat de accijnzen wel erg moeten stenigen willen mensen massaal overstappen op Electrisch. En juist dat is wel nodig om betaalbaarder trekkers te kopen.
Wij hebben 2 auto's, een middenklasse diesel en heel kleine benzine. Met mijn afstanden per jaar is de kleine ongeveer net zo duur als de diesel. Ik rij zo'n 35000 met de diesel en de kleine 6000 per jaar. Ons idee is nu om een grotere benzine te kopen waar mijn vrouw dan in gaat rijden, die zal dan per jaar incl vakantie en famillie km's 12.000 gaan rijden, en de kleine vermoedelijk 25000km.
Als jullie 2 auto's hebben zou je ook de auto niet kunnen wegdoen, en afrijden als 'boodschappen' en caravan auto en daarnaast dus een elektrische voor de werk km's.
Bij mijn stalling staat een grote bus, deze wordt elk jaar oogehaald voor de zomervakantie, volgens de stalling houder krijgt hij dan apk en onderhoud, daarna gaan ze ermee naar Marokko en na de vakantie gaat hij weer uit de wegenbelasting en verzekering en in de stalling. Op die manier kun je ook een benzine auto tot je beschikking houden.
Wij hebben 2 auto's, een middenklasse diesel en heel kleine benzine. Met mijn afstanden per jaar is de kleine ongeveer net zo duur als de diesel. Ik rij zo'n 35000 met de diesel en de kleine 6000 per jaar. Ons idee is nu om een grotere benzine te kopen waar mijn vrouw dan in gaat rijden, die zal dan per jaar incl vakantie en famillie km's 12.000 gaan rijden, en de kleine vermoedelijk 25000km.
Als jullie 2 auto's hebben zou je ook de auto niet kunnen wegdoen, en afrijden als 'boodschappen' en caravan auto en daarnaast dus een elektrische voor de werk km's.
Bij mijn stalling staat een grote bus, deze wordt elk jaar oogehaald voor de zomervakantie, volgens de stalling houder krijgt hij dan apk en onderhoud, daarna gaan ze ermee naar Marokko en na de vakantie gaat hij weer uit de wegenbelasting en verzekering en in de stalling. Op die manier kun je ook een benzine auto tot je beschikking houden.
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16298
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Investering in caravan verstandig met komst elektrische auto's?
Gewoon doorleven en doen wat je leuk vind, wie dan leeft wie dan zorgt. Kopen dat ding en genieten!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
-
- Berichten: 2414
- Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31
Re: Investering in caravan verstandig met komst elektrische auto's?
Deze discussie hebben wijnrood gevoerd voor we een nieuwe caravan hebben gekocht uiteindelijk toch de caravan gekocht die we wilden met 1800 kg as en leeg een 1400 kg.
Met de gedachte dat we komend laat een andere auto kopen die wat meer mag trekken en waarschijnlijk hybride met een beetje vol elektrisch bereik voor woon werk verkeer. Als die dan aan zijn km zit zijn we jaar of 10 verder dan ben ik tegen de 60 de vraag is of we dan nog met de caravan weg gaan ? Dat zien we dan wel
Eventueel gaat de huidige 2e auto weg en komt er een klein elektrisch autootje bij voor de extra ritjes ga me er voorlopig dus niet al te druk over maken
Een andere optie is voor de vakantie een andere auto huren die voldoende mag trekken, maar dan moet je rekening houden met het vakantie budget beetje trekauto ben je gouw 1000 tot 1200 € kwijt voor 3 weken
Met de gedachte dat we komend laat een andere auto kopen die wat meer mag trekken en waarschijnlijk hybride met een beetje vol elektrisch bereik voor woon werk verkeer. Als die dan aan zijn km zit zijn we jaar of 10 verder dan ben ik tegen de 60 de vraag is of we dan nog met de caravan weg gaan ? Dat zien we dan wel
Eventueel gaat de huidige 2e auto weg en komt er een klein elektrisch autootje bij voor de extra ritjes ga me er voorlopig dus niet al te druk over maken
Een andere optie is voor de vakantie een andere auto huren die voldoende mag trekken, maar dan moet je rekening houden met het vakantie budget beetje trekauto ben je gouw 1000 tot 1200 € kwijt voor 3 weken
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Investering in caravan verstandig met komst elektrische auto's?
Later komt misschien nooit, met verstand genieten kan ook.
“A travel adventure has no substitute” zeggen wij dan ook, tegenover een reis of een vakantie ervaring staat niets wanneer je reizen leuk vind.
Mijn advies is: gaan voor de Eriba en maak mooie reizen!
“A travel adventure has no substitute” zeggen wij dan ook, tegenover een reis of een vakantie ervaring staat niets wanneer je reizen leuk vind.
Mijn advies is: gaan voor de Eriba en maak mooie reizen!
A travel adventure has no substitute.
Re: Investering in caravan verstandig met komst elektrische auto's?
Voorspellen kan ik niet, maar ik heb het donkerbruine vermoeden dat als de nu nog conceptuele euro7 emissieorm in haar huidige vorm wordt vastgelegd we in 2024 nog even een knappe hybride moeten aanschaffen. Ik ga daar in alle geval van uit. Ook al komen er EV's met 1000 km bereik ergens is er een grens wat een nieuwe auto met voldoende max. trekgewicht mag kosten. Caravannen is voor mij geen religie, het hoeft niet, maar heeft wel mijn voorkeur. Ik juich de energietransitie toe incl. consequenties zoals die er nu schijnen uit te zien. Doen alsof er niets verandert ligt niet in mijn aard.
M.a.w. alvast een beetje voorsorteren lijkt me niet verkeerd.
M.a.w. alvast een beetje voorsorteren lijkt me niet verkeerd.
Re: Investering in caravan verstandig met komst elektrische auto's?
Spoken? Ik denk voorlopig zeker nog even niet aan de orde. Dat er wat gaande is valt niet te ontkennen en zeker in de lease wereld wilt men waarschijnlijk min of meer, "vergroenen."
Dus gewoon die Eriba Feeling 442 als je daar blij van wordt, kopen en nu genieten.
Eigenlijk zou het met de nog steeds onder druk staande en afgelopen verkopen op de Caravan /Camper markt misschien wel zorgelijker zijn met het feit; waar moeten we al die extra toeloop van Caravans en Campers zo langzamerhand gaan onderbrengen, qua stalling.
Je leest hier en daar schijnt er een neipend tekort aan stallingen te ontstaan.
Maar als er ergens een markt ontstaat, ontstaat weer marktwerking.
Tsja, misschien dan wel wat prijziger die stalling in de M 2 of lengte prijs.
Of in de transitie periode een ( gewone of Plug-in Hybride ) waar je solo zo'n 30 of 50 km ver elektrisch mee kunt rijden. Met een beetje beleid kun je dan een groot gedeelte van het jaar ook voordeliger rijden.
Dus gewoon die Eriba Feeling 442 als je daar blij van wordt, kopen en nu genieten.
Eigenlijk zou het met de nog steeds onder druk staande en afgelopen verkopen op de Caravan /Camper markt misschien wel zorgelijker zijn met het feit; waar moeten we al die extra toeloop van Caravans en Campers zo langzamerhand gaan onderbrengen, qua stalling.
Je leest hier en daar schijnt er een neipend tekort aan stallingen te ontstaan.
Maar als er ergens een markt ontstaat, ontstaat weer marktwerking.
Tsja, misschien dan wel wat prijziger die stalling in de M 2 of lengte prijs.
Of in de transitie periode een ( gewone of Plug-in Hybride ) waar je solo zo'n 30 of 50 km ver elektrisch mee kunt rijden. Met een beetje beleid kun je dan een groot gedeelte van het jaar ook voordeliger rijden.
Re: Investering in caravan verstandig met komst elektrische auto's?
Wat een overweldigende hoeveelheid reactie op mijn eerste vraag in dit forum. Hartelijk dank allemaal. Jullie zijn bijna unaniem in het oordeel dat wij in onze beslissing niet bang hoeven te zijn voor de gevolgen van de invoering van elektrisch rijden. Die feedback is prettig.
En ja, het gebrek aan beschikbare stalling is ons helaas ook al opgevallen.
We zullen er nog eens een nachtje over slapen.
En ja, het gebrek aan beschikbare stalling is ons helaas ook al opgevallen.
We zullen er nog eens een nachtje over slapen.
Re: Investering in caravan verstandig met komst elektrische auto's?
De ontwikkeling van de caravan met een elektrische hulpmotor schiet ook al op. Dit zal in de toekomst de ev helpen meer kilo te kunnen trekken.
Als dat er is zullen er ook wel mogelijkheden komen om dit achteraf in te bouwen. En dan zul je met je nu aangeschafte caravan achter een elektrisch aangedreven octavia of zo gewoon kunnen blijven rijden. Voor elk probleem zal een oplossing komen met de tijd. De ev fabrikanten weten ook wel dat niet iedereen met een aanhanger 45000 over heeft voor een auto.
Als dat er is zullen er ook wel mogelijkheden komen om dit achteraf in te bouwen. En dan zul je met je nu aangeschafte caravan achter een elektrisch aangedreven octavia of zo gewoon kunnen blijven rijden. Voor elk probleem zal een oplossing komen met de tijd. De ev fabrikanten weten ook wel dat niet iedereen met een aanhanger 45000 over heeft voor een auto.
Re: Investering in caravan verstandig met komst elektrische auto's?
Laat je niet gek maken door 'marketing'. Die verzinnenen alles om het marktaandeel te vergroten.
Angst is een slechte raadgever.
En het milieu heeft zwaar te lijden onder het delven van grondstoffen voor accu's.
Zo werden we toch ook bijna van de CV-ketel afgepraat, om aan een lawaai ventilator buiten te gaan
De markt moet zich eerst maar verder ontwikkelen, bv energie met waterstof als drager.
Dus... de bovengenoemde adviezen van geniet, raad ik je ook aan. Uiteraard wel met mate
Angst is een slechte raadgever.
En het milieu heeft zwaar te lijden onder het delven van grondstoffen voor accu's.
Zo werden we toch ook bijna van de CV-ketel afgepraat, om aan een lawaai ventilator buiten te gaan
De markt moet zich eerst maar verder ontwikkelen, bv energie met waterstof als drager.
Dus... de bovengenoemde adviezen van geniet, raad ik je ook aan. Uiteraard wel met mate
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )
- dieseltijger
- Berichten: 11147
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Investering in caravan verstandig met komst elektrische auto's?
Financieel gezien is een caravan geen investering maar een kostenpost. Dus dat betekent dathet antwoord nu al "nee" is: een caravan schrijft af en wordt in de loop van de tijd doorgaans minder waard. Het is met andere woorden een kl..te investering.
Tweede punt: hoe snel neemt de financiele waarde van een caravan af gegeven de EV ambities? Weet je gewoon niet. Als men vliegen nog steeds idioot goedkoop laat zijn, dan daalt de waarde van een caravan wellicht sneller dan als de energie voor vliegen net zo zwaar belast wordt als die van auto's. Je weet niet wat "de politiek" doet. Geen antwoord op jouw vraag, maar je hebt gewoon geen zekerheden op dat vlak. De vraag is eerder: hoeveel risico wil je lopen?
Dat is aan jou.
Tweede punt: hoe snel neemt de financiele waarde van een caravan af gegeven de EV ambities? Weet je gewoon niet. Als men vliegen nog steeds idioot goedkoop laat zijn, dan daalt de waarde van een caravan wellicht sneller dan als de energie voor vliegen net zo zwaar belast wordt als die van auto's. Je weet niet wat "de politiek" doet. Geen antwoord op jouw vraag, maar je hebt gewoon geen zekerheden op dat vlak. De vraag is eerder: hoeveel risico wil je lopen?
Dat is aan jou.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Investering in caravan verstandig met komst elektrische auto's?
Bergen aan gezond verstand hier op het forum. Hopelijk sijpelt daarvan een deel door naar de rest van de maatschappij.
Moet zeggen dat ik de gedachte van de TS ook wel eens heb gehad toen wij een nog zwaardere tandemasser kochten eerder dit jaar, maar kwam tot de conclusie dat we ons vooral niet moeten laten gek maken maar moeten genieten van het nu. Fijn om daarin bevestigd te worden. Sowieso maar eens bezien of de soep uiteindelijk ook zo heet wordt gegeten als deze nu wordt opgediend en voor de rest is voor alles wel weer een oplossing.
Moet zeggen dat ik de gedachte van de TS ook wel eens heb gehad toen wij een nog zwaardere tandemasser kochten eerder dit jaar, maar kwam tot de conclusie dat we ons vooral niet moeten laten gek maken maar moeten genieten van het nu. Fijn om daarin bevestigd te worden. Sowieso maar eens bezien of de soep uiteindelijk ook zo heet wordt gegeten als deze nu wordt opgediend en voor de rest is voor alles wel weer een oplossing.
Re: Investering in caravan verstandig met komst elektrische auto's?
Wij ook, daarom de aanschaf van de lichtere Eriba Nova L met een maximaal gewicht van 1500 kg. Zo zijn we minder beperkt in onze autokeuze. Wel grappig dat TS juist die 1500 kg als een beperking ziet en wij als een verruiming van de mogelijkheden
Maar uiteraard is de autokeuze niet de enige overweging om voor een lichtere en kleinere caravan te gaan. We wilden wat compacter rond kunnen trekken.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Investering in caravan verstandig met komst elektrische auto's?
Even nog en kleine aanvulling en artikel op een eerder antwoord van mij.
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... r-stalling
En.... onderschat dit niet in het kader van het CO2 vervuilings protest en de druk die de Politiek heeft om doel einden te behalen.
Link
https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5 ... ow-munchen
En binnenkort zijn verkiezingen in Duitsland die ook de nodige invloed zouden kunnen hebben. We hebben het in een ander draadje ook al kunnen vernemen........130 km p/u etc. Maar daar is ook wat voor te zeggen.
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... r-stalling
En.... onderschat dit niet in het kader van het CO2 vervuilings protest en de druk die de Politiek heeft om doel einden te behalen.
Link
https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5 ... ow-munchen
En binnenkort zijn verkiezingen in Duitsland die ook de nodige invloed zouden kunnen hebben. We hebben het in een ander draadje ook al kunnen vernemen........130 km p/u etc. Maar daar is ook wat voor te zeggen.
Re: Investering in caravan verstandig met komst elektrische auto's?
Zullen we dit draadje OT houden over de vraag van de starter?
We hebben al een uitgebreid babbelbox topic over elektrische auto’s, politieke invloed en meer
We hebben al een uitgebreid babbelbox topic over elektrische auto’s, politieke invloed en meer
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
-
- Berichten: 530
- Lid geworden op: za 11 jan 2020 14:08
Re: Investering in caravan verstandig met komst elektrische auto's?
Gezien je trekauto ga ik er gemakshalve vanuit dat jij de financiële middelen hebt om een trekauto prive aan te schaffen. Dat is niet voor iedereen weggelegd en ik denk dat het gros van de caravans met een leaseauto wordt getrokken. Dus als het nóg duurder wordt is dat wel een serieuze uitdaging.
Dat gezegd hebbende: ik heb ook gewoon dit jaar een nieuwe caravan gekocht en de gedachte “kan ik die over 4 jr nog wel trekken” genegeerd.
De overheid is momenteel nog onbetrouwbaarder dan anders, dus je aanschaf daar op baseren is gewoon onverstandig. Wel/geen regering over links kan al een wereld van verschil zijn over 2-3 jaar.
- Jan van Vijven
- Moderator
- Berichten: 16298
- Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
- Locatie: In de buurt van Bartje.
- Contacteer:
Re: Investering in caravan verstandig met komst elektrische auto's?
Oude “stevige” trekkers zijn niet duur. ;-)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)
Adria Action 391 LH (2023)