Welk type kampeerder ben jij?

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.

Welk type kampeerder ben jij?

Het nette en structurele type
56
66%
Het chaotische type
10
12%
Het avontuurlijke type
19
22%
 
Totaal aantal stemmen: 85

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Welk type kampeerder ben jij?

Bericht door Morgoth » wo 18 aug 2021 11:25

Op dit forum kom je twee verschillende type kampeerders tegen. Ik ga eens kijken of ik ze in een hokje kan stoppen knipoog.gif Welk type past het beste bij jou?

Het nette structurele type.
Hij/zij bereidt zijn reis tot in de puntjes voor, reserveert alle campings onderweg, verzekert alle risico's en staat de gehele vakantie het liefste op dezelfde goed verzorgde en nette camping met alle faciliteiten.

Het chaotische type.

Hij/zij vertrekt en rijdt na een kwartier terug naar huis om het gas te checken en komt op de camping erachter dat hij de afstandsbediening van de mover is vergeten. Heeft gereserveerd maak komt te vroeg of te laat op de camping aan. Regelt een dag voor vertrek nog de reisverzekering. Komt erachter dat je op de camping niet kunt pinnen en moet voor vertrek eerst naar een dorpje om geld te halen.

Het avontuurlijke type.
Hij/zij vertrekt maar heeft alleen een idee in welke richting de reis gaat. Hij plant niks en reserveert niks en verzekert alleen medische risico's. Staat nergens langer dan een paar dagen en staat het liefste ergens alleen in het bos.

Uiteraard chargeer ik hierboven een beetje maar welk type past het beste bij jou? Voor mezelf past stelling 3 het beste alhoewel ik af en toe ook wel een beetje chaotisch ben. Ik ben wel eens een beetje jaloers op de mensen die netjes en gestructureerd zijn. Ik ben dat helaas totaal niet.

Als je denkt dat er nog een type bij moet dan pas ik het aan mocht dat nog kunnen.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Welk type kampeerder ben jij?

Bericht door Jan van Vijven » wo 18 aug 2021 11:43

Geen van allen en van alles een beetje.
Ik pas nergens in een hokje, gelukkig niet!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
GSAndre
Berichten: 1014
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 22:20
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Welk type kampeerder ben jij?

Bericht door GSAndre » wo 18 aug 2021 11:52

Als je producer bent, zou raar zijn als je tot het chaotische type behoort.

Type 1
Kamperen voegt geen jaren aan je leven toe, maar leven aan je jaren !

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Welk type kampeerder ben jij?

Bericht door deusjevo » wo 18 aug 2021 11:53

Helaas, zijn in geen van de te kiezen categorieën te stoppen.
Maar ja, ik kampeer pas 55 jaar dus er is nog hoop.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

appellover
Berichten: 134
Lid geworden op: di 30 apr 2019 14:46

Re: Welk type kampeerder ben jij?

Bericht door appellover » wo 18 aug 2021 12:15

Type 3,aan het einde van de wereld en helemaal niks.
Gr.Ron


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

tomolino
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 15 jul 2019 21:33

Re: Welk type kampeerder ben jij?

Bericht door tomolino » wo 18 aug 2021 12:36

Type 1 komt het meeste in de buurt.
Zowel auto als caravan worden keurig en gestructureerd ingepakt, beiden moeten ook schoon zijn.
De camping wordt niet geboekt aangezien we toch buiten het seizoen gaan en de reis is eigenlijk altijd dezelfde, google maps gaat aan voor de files.
Verzekeringtechnisch zijn we goed ingedekt met een doorlopende reisverzekering, een caravanverzekering en voor pech de ANWB.
De auto is deze week voor groot onderhoud zodat hij fris de reis kan doorstaan (hopen we).

Nu nog een weekje aan de bak voor de baas..
Italiaanse trekker met Nederlandse hut

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Welk type kampeerder ben jij?

Bericht door moyzo » wo 18 aug 2021 12:51

type 1 en 3
Net en structureel om de basis voor te bereiden ( ik werk met lijstjes) denk dan vooral aan goed inpakken, gewicht verdelen, geen overgewicht, de caravan dan whistle.gif en verder niets aan het toeval overlaten, ook de auto krijgt een vakantiecheck.
Verzekering: alles uitgebreid verzekeren ook pechhulp is standaard uiteraard.
( soms reserveren maar dat is omdat je een plekje weet waar het geweldig is en niet de mogelijkheid hebt om daar anders tussen te komen, zoals een plaats eerste rang bij de zee terwijl de oosterburen ook daar hun vakantie massaal vieren bijv. )
Wel graag een doel voor ogen hebben, daar dan van te voren allerlei info over verzamelen maar verder op de bonnefooi trekken richting doel.
Helaas is dat spontane nu met 3 weken vakantie in de coronatijd en ook in NL last minute een weekend gaan vanwege alle drukte niet mogelijk maar we hopen wel snel weer onbekommerd er op uit te trekken en zien waar de caravan strandt.
Na de vakantie maken we de caravan schoon, hij wordt regelmatig in de was gezet en weer klaar gezet worden voor de volgende trip.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

nonblond
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 6 okt 2009 22:03

Re: Welk type kampeerder ben jij?

Bericht door nonblond » wo 18 aug 2021 12:53

Pas niet in de hokjes. Het is een combinatie van alle drie. Boek alleen campings als het niet anders kan. Vergeet nog wel eens wat. Maar alles heeft wel en vaste plek en ben ook verzekerd met een doorlopende reisverzekering en een caravanverzekering.

Gebruikersavatar
hoboken
Berichten: 702
Lid geworden op: zo 7 feb 2016 14:12
Locatie: Ergens tussen Antwerpen en Brussel

Re: Welk type kampeerder ben jij?

Bericht door hoboken » wo 18 aug 2021 14:19

Eerder avotuurlijk maar wel met een gestructureerde achtergrond.
Dus auto in orde, caravan in orde maar we zien wel waar het schip strand. (meestal in Portugal)
Mercedes Cla 220d 4matic automaat, Coachman Hylander 450, E-go mover, Ducati Hyperstrada

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Welk type kampeerder ben jij?

Bericht door PD » wo 18 aug 2021 14:25

Reserveren doen we slechts wanneer het niet anders kan en 2 a 3 weken op dezelfde plek vinden we drama, dus het eerste type valt af…

We vergeten eigenlijk nooit iets omdat alles een vast plekje in de caravan heeft. Voorts hebben we zowel een doorlopende reisverzekering als een caravanverzekering, dus ook het tweede type valt af…

Het derde type heeft nog de meeste overeenkomsten al verkiezen we wel campings met wat aanspraak, goede sanitaire voorzieningen en bij voorkeur horeca erbij, dus nee, eigenlijk ook niet…

We zijn gewoon heerlijk ons eigen kampeertype 👍 met een hoge kampeerfrequentie 🤗
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
refram
Berichten: 680
Lid geworden op: wo 26 aug 2020 18:03
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Welk type kampeerder ben jij?

Bericht door refram » wo 18 aug 2021 15:34

Voor het grootste deel passen we in nr.1 Het structurele type.
De auto en caravan worden netjes netjes voorbereid. Auto krijgt zijn jaarlijkse beurt, caravan idem.
Reisverzekering met pechhulp en hospitalisatieverzekering in orde. Voor de zekerheid en uit gewoonte toch een reservewiel voor auto en caravan.
De overwinteringsplaats zelf is gereserveerd. De overnachtingsplaatsen onderweg niet.
Toch vinden we onszelf atypische kampeerders. Drukke lawaaierige campings met een zogenaamde "gezellige sfeer" zijn aan ons niet besteed.
Daarom blijven we juli en augustus 't huis.
Nissan X Trail 1.6 dig-t met Fendt 515 SGE Bianco Activ.

Gebruikersavatar
princeman
Berichten: 46
Lid geworden op: di 18 aug 2020 09:12

Re: Welk type kampeerder ben jij?

Bericht door princeman » wo 18 aug 2021 16:12

Ik denk dat wij (ik) grotendeels in type 1 vallen, ik heb de zaken wat auto en caravan betreft graag op orde, omdat goede belading belangrijk is zit hier ook wel enige structuur in.
We staan echter niet de hele vakantie op dezelfde plek en we hoeven ook geen camping met alle faciliteiten.
Hou wel van nette en verzorgde campings en meestal reserveren we de eerste camping waar we dan een dag of 8 staan en dan zien we het verder wel.
Campings onderweg reserveren we niet, we zien wel hoe ver we komen.
Laatst gewijzigd door princeman op wo 18 aug 2021 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Burstner Premio 495 TK 2019, Seat Leon ST 1.5 TSI DSG7 stage1 2019

Gebruikersavatar
Rene_13
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo 21 mei 2017 15:48

Re: Welk type kampeerder ben jij?

Bericht door Rene_13 » wo 18 aug 2021 16:13

ik mis naakt
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
thumbup.gif

Ferdi
Berichten: 1526
Lid geworden op: ma 27 apr 2020 09:25

Re: Welk type kampeerder ben jij?

Bericht door Ferdi » wo 18 aug 2021 16:18

Volgens mij kun je alle omschreven varianten zowel naakt als gekleed doen. Welke variant doen jullie naakt?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Ferdi

Kia Niro EV executive 2023 Kip Shelter plus 2023

Gebruikersavatar
Rene_13
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo 21 mei 2017 15:48

Re: Welk type kampeerder ben jij?

Bericht door Rene_13 » wo 18 aug 2021 16:22

[re.gif]

Bijna alle varianten knipoog.gif
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
thumbup.gif

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Welk type kampeerder ben jij?

Bericht door Morgoth » wo 18 aug 2021 16:35

Rene_13 schreef:
wo 18 aug 2021 16:13
ik mis naakt
Dat is iets voor een andere poll
Hobby 420 De Luxe uit 1988

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Welk type kampeerder ben jij?

Bericht door RDDR » wo 18 aug 2021 16:37

Duidelijk nummer 3 voor mij, behalve de beperkte verzekering.... die zijn altijd wel op orde. Ik compenseerde dat wel door het niet meenemen van een reservewiel. mrgreen.gif
Laatst gewijzigd door RDDR op wo 18 aug 2021 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Ferdi
Berichten: 1526
Lid geworden op: ma 27 apr 2020 09:25

Re: Welk type kampeerder ben jij?

Bericht door Ferdi » wo 18 aug 2021 16:49

Rene_13 schreef:[re.gif]

Bijna alle varianten knipoog.gif
Bij naakt kamperen is het minder erg als je een chaotische kampeerder bent, je kan eigenlijk alle kleding gerust wel “vergeten” Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Ferdi

Kia Niro EV executive 2023 Kip Shelter plus 2023

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Welk type kampeerder ben jij?

Bericht door Jaap van Duijn » wo 18 aug 2021 16:51

pas in geen van de hokjes eigenlijk zou kunnen in alle 3 maar dan gedeeltelijk.
Dit moet breder uitgebreid worden is te kort denk ik toch.

Jaap

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Welk type kampeerder ben jij?

Bericht door Ron » wo 18 aug 2021 17:15

[re.gif]
Dat denk ik ook.

Wij staan graag 3 weken op een plek.
Reserveren niet.
Auto en caravan altijd in orde,
Geen extra verzekeringen.
Weten van te voren wel waar de reis heen gaat.
Onderweg zien we wel, genoeg campings onderweg
Houden wel van een camping met wat reuring.
Dus wij passen nergens in de genoemde hokjes.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
doubleyou
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma 18 mei 2020 18:53
Locatie: Overal

Welk type kampeerder ben jij?

Bericht door doubleyou » wo 18 aug 2021 17:50

Ik zorg dat mijn spullen in orde zijn en ben goed verzekerd. Ik reserveer geen campings vooraf als ik naar het buitenland ga. Ik sta graag op rustige campings waar ik niet te dicht op de buren sta. Ik zwerf rond maar vind het soms ergens zo fijn dat ik langer blijf staan. Ik ben pas ook niet in één van deze hokjes :).

Ik heb gelukkig veel fijne en rustige campings gevonden, ook in het hoogseizoen. Ik mijd het liefst de grote familiecampings. Niet alleen vanwege de prijs (ik gebruik al die die de voorzieningen toch niet) maar ook vanwege de drukte en vooral de bijbehorende geluiden. Ik stond 5 weken terug op een camping in Les Landes met een Duitse familie twee plekken verder. Zoonlief van een jaar of vijf was in een opstandige bui een half uur lang op alles Nein aan het schreeuwen en regelmatig met caravandeuren binnen en buiten aan het slaan. Zijn ouders heb ik slechts 1 moment met stemverheffing hun Nein-kind genaamd Theo tot de orde horen roepen. En als je dan op plekken van 80m2 dicht op elkaar staat vind ik het geen feest.
Ook niet fijn: kinderen in alle leeftijden die overal hard en luidruchtig op fietsen voorbij komen scheuren. Ik was klaar na 3 nachten.

Ik heb overigens zeker geen hekel aan kinderen :). Ik heb ze zelf niet. Ik vind het vooral opvallend dat veel spelende kinderen zo vaak en hard schreeuwen en dat hun ouders ze meestal niet tot de orde roepen. Ik hoor veel mensen van boven de 45 zeggen: zoveel lawaai maakten wij vroeger niet en dat mochten we ook niet .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 (gechipt 190pk/440Nm) en Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Welk type kampeerder ben jij?

Bericht door Vadervan3 » wo 18 aug 2021 18:01

[re.gif]

De een heeft luidruchtige kinderen ( bestaat dat? In mijn beleving zijn vrijwel alle kinderen op een camping enthousiast, of " luidruchtig) de ander is een groep van 13 luidruchtige Fransen.

Beetje reuring, houd ik wel van. Maar, zoals altij: zoveel mensen, zoveel wensen.

Wij absoluut type 1. Elke keer als ik me enigszins richting type 2/3 verplaats, dan kom ik voor een volle overnachtingscamping te staan en dan ben ik direct genezen. Is dat erg? Op zich niet. Nadat dit jaar de beoogde camping vol was, kwamen we op een pittoresk plekje langs de rhone terecht. Maar toch ga ik weer gewoon boeken volgend jaar.

De kleine autist in mij doet het niet zo goed op die onzekerheid. We doen ritjes van 560,500 en 360 km en wanneer we vroeg vertrekken is het altijd wel verzekert at we die op een normale tijd bereiken.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Welk type kampeerder ben jij?

Bericht door Wim Verso » wo 18 aug 2021 18:09

Ik ben Reisvoorbereider en reserveer dus alles, vooral met een groep dus, maar in het verleden met mijn vrouw, deed ik dat ook al.
Als ik terug kwam van een reis, was ik meteen alweer bezig de reis uit te zoeken voor het volgende jaar, ik had er behoorlijk veel plezier in en ook nu nog steeds op mijn 76tigste jaar.
Zit nog steeds vol met energie en hoop dat ik dat nog lang vol mag houden. thumbup.gif

Type 1 dus.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
merchr32
Berichten: 183
Lid geworden op: di 1 aug 2017 17:27

Re: Welk type kampeerder ben jij?

Bericht door merchr32 » wo 18 aug 2021 18:30

We hebben altijd alles op orde als we vertrekken. Ook neem ik een reservewiel -thuiskomer- mee want ik vertrouw de spuitbusjes niet. We weten naar welke streek/land de reis heen gaat maar reserveren alleen de camping waar we het langst willen staan. We rijden altijd via mooie streken naar de eindbestemming toe, dus nooit rechtstreeks, altijd kris/kras van de ene naar de andere mooie streek waar we een of meerdere dagen verblijven afhankelijk van de aantrekkelijkheid van de streek. We houden van natuur en cultuur. Vakantie vieren begint bij ons bij het plannen en inpakken. Meestal is een caravanvakantie een rondreis van meerdere weken met een iets langer verblijf van ± één week in de streek die we planden om te willen bezoeken. De rest van de reis staan we op niet gereserveerde campings. Campings soms helemaal apart en afgelegen, soms kastelencampings, maar soms ook gemeentecampings midden in een dorp/stad. Soms ook midden tussen zigeuners op een stadscamping, het maakt ons niet uit als het maar rustige campings zijn zonder al te veel schreeuwende kinderen. We hebben ook al gedouched waarbij de hele camping kon meekijken omdat de louvredeurtjes verkeerd om hingen, haha. Het maakt niet uit. Die tijd van schreeuwende kinderen hebben we wel gehad en uiteraard ook gekend blij.gif toen zoonlief nog meeging en we overvolle campings met zwembaden, stranden, disco's etc aandeden.
Dus ik denk eerder een grote nr. 3 met wat kleine kanttekeningen van nr. 1.
Toyota RAV4 Bi-Tone Plug-In, FENDT Tendenza 515SG 2023

Verzekerd rijden is meer dan alleen een verzekeringspolis

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Welk type kampeerder ben jij?

Bericht door WillyL » do 19 aug 2021 09:34

Ik zit tussen 2 en 3 met overbalast op 2. We kamperen nooit in de vrije natuur maar zoeken een mooi ingerichte camping met zwembad. Reserveren? Even 's morgens een belletje om te horen of er plaats is.
En dat terugrijden scratch.gif , wel een geluk dat mijn hoofd stevig op mijn lijf staat, anders zou ik dat ook nog kunnen vergeten... Mijn schoonbroer verwittigende mijn toekomstige dat ze steeds alles moest nalopen/checken wat ik moest meenemen, ze was verwittigd. Haar afpuntlijstje wordt steeds langer blij.gif
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”