Onderweg van a-camping naar b-camping met caravan in Nederland

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
Gera
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 31 jul 2016 22:51

Onderweg van a-camping naar b-camping met caravan in Nederland

Bericht door Gera » za 14 aug 2021 09:28

Wij blijven meestal niet lang op een camping . Bij de ene camping moet je soms om 10.30 of 11.00 uur weg, de volgende camping is bv 80 km verderop en daar kun je pas na 14.00 uur soms 15.00 uur aankomen. Wat doen jullie in de wachttijd, we rijden al kleine wegen, dus binnendoor om tijd te rekken, maar je kunt nergens je caravan parkeren voor een tussenstop.
Hoe doen jullie dat? scratch.gif

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Onderweg van a-camping naar b-camping met caravan in Nederland

Bericht door deusjevo » za 14 aug 2021 09:31

Vragen of je wellicht wat eerder aan kunt komen, wat later uit mag checken of lekker lunchen.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Onderweg van a-camping naar b-camping met caravan in Nederland

Bericht door Daphne » za 14 aug 2021 09:40

Kleine campings doen vaak niet zo moeilijk, en buiten het hoogseizoen doet vrijwel geen enkele camping moeilijk. Tenzij je misschien op CenterParcs achtige campings gaat staan.

In het buitenland maken we dit alleen mee wanneer er strikte Mittagsruhe wordt gehandhaafd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Onderweg van a-camping naar b-camping met caravan in Nederland

Bericht door Jan van Vijven » za 14 aug 2021 09:46

Onderweg picknicken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Onderweg van a-camping naar b-camping met caravan in Nederland

Bericht door janoniem » za 14 aug 2021 10:10

Even bellen naar camping b; de vorige gast is misschien al vertrokken of de plek is (vandaag) niet bezet geweest.
Tenzij het een super de luxe camping betreft waar vóór aankomst van nieuwe gasten de plaats moet worden "schoongemaakt".
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

ahoonhout
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 24 mar 2017 22:26
Locatie: Noord Holland

Re: Onderweg van a-camping naar b-camping met caravan in Nederland

Bericht door ahoonhout » za 14 aug 2021 10:26

Met de app PARK4NIGHT kun je vaak een leuk plaatsje zoeken voor een koffie/lunch stop.

Gebruikersavatar
RonvA
Berichten: 826
Lid geworden op: za 11 apr 2020 22:39
Contacteer:

Re: Onderweg van a-camping naar b-camping met caravan in Nederland

Bericht door RonvA » zo 15 aug 2021 23:29

Wij hadden zaterdag ook om 11 uur al nieuwe buren ipv om 1 uur. Dus gewoon even bellen vaak kan je al eerder terecht denk ik?

En anders gewoon een langere tussenstop bij b.v. een tank station inlassen?

Maar wij reizen zo nooit in NL dus dat probleem nooit gehad 😅.
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Onderweg van a-camping naar b-camping met caravan in Nederland

Bericht door dieseltijger » zo 15 aug 2021 23:51

Wij komen gewoon aan en parkeren de caravan op de parkeerplaats of we rijden naar de plek.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Onderweg van a-camping naar b-camping met caravan in Nederland

Bericht door Hans 555 » ma 16 aug 2021 07:41

Wij komen op Nederlandse campings ook altijd voor de inchecktijd aan (heb je nog wat aan de middag) en nog nooit een probleem gehad daarmee. Zelfs in het hoogseizoen geen problemen ondervonden. Wil je zekerheid dan zal je even moeten bellen. Succes thumbup.gif
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Onderweg van a-camping naar b-camping met caravan in Nederland

Bericht door PD » ma 16 aug 2021 07:41

Wij zijn er in de praktijk nog niet op gestuit dat we niet terecht konden, veelal zijn de plekken om 12:00h of vroeger al beschikbaar. In plaats van binnendoor rijden wellicht juist de snelweg nemen, daar heb je meer mogelijkheden op parkeerplaatsen.

Bellen kan nooit kwaad, niet elke plek is altijd aaneengesloten bezet.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

cadance
Berichten: 604
Lid geworden op: di 5 mei 2015 16:24
Locatie: Vlissingen

Re: Onderweg van a-camping naar b-camping met caravan in Nederland

Bericht door cadance » ma 16 aug 2021 08:33

We proberen wel rekening te houden met de openings tijden.
We betalen de camping meestal de dag voor vertrek. Dan vragen we of het toegestaan is om wat later te vertrekken.
Meestal is dat geen probleem.
Maar ik kan me voorstellen dat dat in juli en augustus wel een spannend kan zijn.
Vorigjaar hadden we drie campings waar we rond 12.00 h. aankwamen.
De plaatsen waren al vrij en waren we welkom.
Van te voren opbellen hebben we nog nooit bgedaan.
Ford C Max 1.6 Ecoboost 150 pk./ Burnster Premio 490 TL.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Onderweg van a-camping naar b-camping met caravan in Nederland

Bericht door Ron » ma 16 aug 2021 08:38

Daarom vind ik (eigen mening dus) het zo zonde van al die wisselende campings tijdens de vakantie.
2 of 3 campings in 3 weken (overnachtings onderweg niet mee geteld), gaat nog
12 campings in 3 weken ???? betekend dus 11 dagen dat je in de auto zit en soms tijd moet volmaken.
Uren die je ook ergens anders aan kan besteden.
Lekker een terras ergens pakken , dorp , kerk , markt of iets anders bezichtigen.
Zwemmen, wandelen, fietsen of juist helemaal niets .
Genoeg dingen dus.
Maar niet in de auto en stressen dat er wel of geen plek vrij is voor je.
Iedere verplaatsing kost minimaal een uurtje of 3 opbreken en aankoppelen , afmelden betalen, rijden , aanmelden , plekkie op zoeken, caravan neerzetten , luifel uit en stoelen neerzetten.
Ik zeg ook altijd FF ,maar dat FF kost altijd meer tijd dan je denkt.

Maar ieder zijn ding he. thumbup.gif
Vooral niks van mijn mening aantrekken.
Maar ik moest het even kwijt.
Er zal wel weer genoeg commentaar op komen
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Onderweg van a-camping naar b-camping met caravan in Nederland

Bericht door Niels83 » ma 16 aug 2021 09:59

[re.gif]
Als je het verplaatsen niet ook ziet als je vakantie dan is dat idd veel gedoe.
Als je ergens maar 2 dagen staat pak je ook anders in en uit. Wij waren gisteren na 2 dagen in 30 minuten onderweg. Dat is inclusief een klets praatje met de campingeigenaar. Iedere 2 dagen verplaatsen is niet echt ons ding maar na een dag of 5 heb ik het vaak wel gezien. Nu met kleine kinderen doen we wat minder plekken aan, omdat het voor hen geen fijne dagen zijn die reisdagen en het bij ons ook de stress verhoogd.

Gisteren een camping gehad die het wel begreep, je bent in NL dus je hoeft niet om 7.00 naar huis. Hij vond het prettig als we voor 17.30 weg waren omdat ze dan gingen eten en anders moest hij dat onderbreken om ons uit te zwaaien. Wij reden dus iets voor half weg, extra lang van het mooie weer op het strand kunnen genieten.

In Frankrijk hebben we dit ook wel eens naar even bellen of gewoon aankomen en lijken of de eigenaar kortsluiting krijgt, dan parkeren we hem even op de parkeerplaats en gaan lunchen of zo, tenminste dat is het plan, maar dit maar 1 keer meegemaakt.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Onderweg van a-camping naar b-camping met caravan in Nederland

Bericht door PD » ma 16 aug 2021 10:06

ronk schreef:
ma 16 aug 2021 08:38
Er zal wel weer genoeg commentaar op komen
Zoveel mensen, zoveel wensen. Voor ons zijn de verplaatsingen onderdeel van het kampeerplezier en we zijn erop ingericht thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Onderweg van a-camping naar b-camping met caravan in Nederland

Bericht door Jan van Vijven » ma 16 aug 2021 10:20

Vanaf halen bij de stalling tot terug brengen was voor ons vakantie.
Dus ook het, inpakken, rijden, plaatsen, opbreken, verplaatsen naar een andere camping en picknicken op een parkeerplaats.
Zoals ik al eerder schreef: als je moet wachten maak er onderweg iets van, er zijn zat groene parkings of andere stops te vinden waar je gezellig kunt picknicken. Of ga wat eten bij een wegrestaurant.

Elk onderdeel van de caravanvakantie moet je van genieten, zelfs het terug rijden in de drukte dwars door Parijs :-) je hebt je huis bij je dus genieten kan altijd en overal, niet alleen op de camping.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
rutgerg
Berichten: 331
Lid geworden op: za 5 jul 2014 14:48
Locatie: Noord-Brabant

Re: Onderweg van a-camping naar b-camping met caravan in Nederland

Bericht door rutgerg » ma 16 aug 2021 10:53

[re.gif] hier net zo goed hoor. Ophalen uit de stalling en daarna poetsen van binnen en buiten op de oprit vinden wij al een feestje. De kids worden helemaal happy als de caravan op de oprit staat en willen erin spelen. Rijden met de caravan is leuk. Kortom net als jij zegt, het geheel. Ik zou het zelf al veel minder leuk vinden als de caravan in een stalling in bijv Spanje staat en door een stallingseigenaar naar de camping wordt gebracht. Maar ook hier, ieder zn ding thumbup.gif
Hobby de Luxe 540 KMFe 2020 & Volkswagen ID.4 1st edition, Een BMW X5 3.0 diesel als de caravan mee gaat...

Gebruikersavatar
Pakkie
Berichten: 1335
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 21:27
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Re: Onderweg van a-camping naar b-camping met caravan in Nederland

Bericht door Pakkie » ma 16 aug 2021 11:04

Gewoon even bellen of je eventueel wat eerder kunt komen op de camping. In NL is dat tot op heden bij ons nooit een probleem geweest.

Verder volledig eens met Jan: vanaf het moment dat ik de caravan vanachter de garage naar voren mover tot het moment dat ik hem daar weer neerzet is bij ons vakantie. Wij verkassen ook veelal na een paar dagen. Mits je daar op ingesteld bent (bijvoorbeeld minder spullen onder de luifel, haringen en pootjes met de accuboor etc) stelt verkassen zeker met een cassetteluifel echt niks voor. Maar ieder zijn ding uiteraard. Mijn schoonouders kunnen bijvoorbeeld genieten van de rust die 4 weken op dezelfde plek met zich meebrengt.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Onderweg van a-camping naar b-camping met caravan in Nederland

Bericht door Ron » ma 16 aug 2021 11:23

Het uit de stalling halen ,schoonmaken , inpakken en naar de bestemming rijden inclusief overnachting hoort ook bij de vakantie .
Dat heb ik ook.
Vind het rijden ook heerlijk.
Maar dat leuke berg weggetje doe ik liever met enkele auto.
Tenzij het noodzakelijk is om zo op de camping te komen, daar heb ik ook geen moeite mee.
En een half uur opbreken geloof ik ook wel.
En hoe lang rij je dan naar de volgende camping ?
Soms heb je geluk onderweg dat er een leuke picknickplaats is.
Vaak ook niet, en lunchen in een wegrestaurant is ook niet altijd even gezellig / lekker /gezond.
En dan nog de angst dat er wat met de combinatie gebeurd ,in Nederland zal dat gelukkig niet zo snel gebeuren.
Maar Frankrijk ,Spanje en Italie is het anders.
Ik laat het spul onderweg nooit onbeheerd achter, dus altijd in het zicht.
Met picknicken kan dat overigens wel prima.

Maar zoals gezegd, ieder zijn ding. thumbup.gif
En het zal wel aan mij liggen , maar ik begrijp helemaal niets van die onrust om maar continu op pad te zijn.
Afhankelijk van de afstand tussen de campings , heb je nauwelijks iets gezien van de omgeving of camping zelf.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Onderweg van a-camping naar b-camping met caravan in Nederland

Bericht door iemand » ma 16 aug 2021 11:26

Camping waar je pas na 14 of 15 uur kunt komen... scratch.gif

Is dan vast niet in NL. Ik heb hier nog nooit mee gemaakt. Ben anders wel benieuwd waar dan en waarom.
Zo wel meegemaakt dat men eerst je plek wilt maaien voordat je erop mag.

Wel in het zuidelijk-buitenland waar men locale gebruiken heeft zoals siesta. whistle.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Onderweg van a-camping naar b-camping met caravan in Nederland

Bericht door Morgoth » ma 16 aug 2021 12:12

[re.gif]
Ook in Duitsland kom je dit regelmatig tegen. Vorig jaar aan de Oostzee ging zelfs de slagboom dicht. Niemand kon er tussen 12:00 en 14:00 uur op of af met de auto. Super irritant als je had besloten om ergens te gaan lunchen ofzo.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Onderweg van a-camping naar b-camping met caravan in Nederland

Bericht door Wie-niets » ma 16 aug 2021 17:09

[re.gif]
Bij veel Duitse campings staat het woord: Mittagruhe hoog in het vaandel. mrgreen.gif

Overigens kom je het ook in Frankrijk wel eens tegen.
En Spanje werd al genoemd.In het algemeen zijn deze gekoppeld aan de Siësta.

nonblond
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 6 okt 2009 22:03

Re: Onderweg van a-camping naar b-camping met caravan in Nederland

Bericht door nonblond » ma 16 aug 2021 17:24

Niet bellen, gewoon gaan. Als je nog niet op de plek terecht kunt, laat je de caravan staan en neemt vast een kijkje op de camping, gaat een hapje eten of doe iets leuks in de buurt. In Duitsland en Frankrijk kan het inderdaad gebeuren dat de camping nog niet open is, want daar is het vaak heel strikt. Eigenlijk hetzelfde verhaal. Als je al op de camping staat zorg je dat als je een uitstapje wilt gaan doen dat de auto al buiten de poort staat. Dan kun je weg wanneer je wilt of als je in de rusttijd terug komt laat je de auto buiten staan en haal je die later op. Op dit soort campings is er meestal wel een mogelijkheid om te parkeren.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”