Nutteloze zaken in de caravan die toch heel nuttig zijn

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mikage
Berichten: 91
Lid geworden op: do 18 mar 2021 21:13
Locatie: Zwolle

Nutteloze zaken in de caravan die toch heel nuttig zijn

Bericht door mikage » ma 14 jun 2021 21:40

(ik kon niet vinden of dit topic al eens gebruikt is. Vandaar dat ik hem heb aangemaakt)

Soms struikel je over dingen waarvan je in eerste instantie denkt 'Dat komt bij mij de caravan van z'n levensdagen niet in' en waarvan je naderhand denkt 'Waarom heb ik dit niet eerder gedaan ?'

Daarom plaats ik hier het eerste nutteloze artikel dat heel nuttig blijkt te zijn: Het zogenaamde Vacumeer-Apparaat, ook wel Vacuum-Sealer genoemd.

Ons kleine vriesvakje in de koelkast is altijd een strijdtoneel geweest van stouwen en zo min mogelijk de klep openen omdat je die dan niet meer dicht kreeg vanwege alle vriesspullen. Tot mijn partner opperde om de vacuüm sealer mee te nemen en vooraf ook al wat vriesspul te sealen.
In eerste instantie verdacht ik haar van een aparte vorm van humor, doch zij bleek serieus.

Wat blijkt in de praktijk: Ons vriesvakje is nu een geordend geheel en kan vele malen beter ingericht worden dan voorheen. Dit komt omdat alles nu een platte vorm heeft en gewoon goed stapelbaar is. We kunnen nu ook in de aanbieding wat meer gehakt o.i.d. kopen en ter plekke sealen. Ook is de vriesvoorraad nu gevarieerder waardoor je makkelijker kunt switchen in wat je zou willen eten. Een uitkomst!!!

Hoewel in eerste instantie iets wat je niet zou willen meeslepen blijkt dit voor ons een onmisbaar item geworden.

Zijn er bij jullie ook van die nuttige nutteloze zaken?
Fendt Topas 495E
Subaru Forester

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Nutteloze zaken in de caravan die toch heel nuttig zijn

Bericht door Micky » ma 14 jun 2021 21:52

mikage schreef:
ma 14 jun 2021 21:40
Zijn er bij jullie ook van die nuttige nutteloze zaken?
Absoluut, die nemen we dus ook niet mee, nl zo'n "vacumeer apparaat" wat ruimte inneemt, waarom zou ik eten invriezen op vakantie als ik dat thuis al niet doe, wij houden van vers, dus wel verse ijsjes en ijsklontjes uit de vriezer, dat dan wel awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif

Ik ga echt geen eten lopen verdelen in zakjes om in te vriezen, niet thuis en al helemaal niet op de camping mrgreen.gif

Maar, in jullie geval is het top toch thumbup.gif ieder zijn ding, wellicht zijn jullie ook veel langer onderweg dan wij thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Nutteloze zaken in de caravan die toch heel nuttig zijn

Bericht door Chris » ma 14 jun 2021 22:01

STTTTTT....
NOOIT VERDER VERTELLEN.......

Een schoenenrek

Elk jaar weer belooft mijn ega dat ze niet meer zoveel schoenen mee zal nemen.
Is nog even bij beloven gebleven.. kus.gif kus.gif awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Nutteloze zaken in de caravan die toch heel nuttig zijn

Bericht door Gerardo » ma 14 jun 2021 22:13

Ehh...de doos van de tv die nooit aanstaat. Die ligt in een bankje van de rondzit. De schotel met driepoot ligt onder het bed. De Satlink meet ontvanger ligt in een kastje mooi te wezen. Spelletjes meuk die het daglicht niet meer gezien hebben sinds ze de caravan in zijn gegaan. Vuilwater tank in de disselbak. Het hele keukenblok eigenlijk....nog nooit gekookt of afgewassen in de caravan. Alles in een blakende conditie mrgreen.gif
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Nutteloze zaken in de caravan die toch heel nuttig zijn

Bericht door dieseltijger » ma 14 jun 2021 22:32

Nog even, en je benoemt de hele caravan, hahaha!

De handige vuilniszak houder waarvan de poot-segmentjes in elkaar gestoken kunnen worden zodat je een wankel geheel krijgt.Gebruik 'm nooit. Inmiddels ook: het extra kussen en het multiplex meubeldeel waar we van de treinzit een tweepersoons bed kunnen maken. Totaal nutteloos inmiddels (totdat zoonlief in een spontane bui op bezoek kwam en bleef slapen).

En wat me ook leuk - doch nutteloos - lijkt: een spanningsmeter, verbruiksmeter en / of een e-trailer systeem ("De netspanning is 225 Volt" - Ja, dùs???). En m'n travelsat UFO (niet meer in gebruik - gebruik een B&R schotel - veel gevoeliger).
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Nutteloze zaken in de caravan die toch heel nuttig zijn

Bericht door Micky » ma 14 jun 2021 22:32

Waar laten jullie je water dan?


Verzonden vanaf mijn iPhone 11 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Nutteloze zaken in de caravan die toch heel nuttig zijn

Bericht door Daphne » ma 14 jun 2021 22:37

Begrijpen jullie het onderwerp niet verkeerd? Het gaat om zaken die toch nuttig en handig blijken, en je dus gebruikt.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Nutteloze zaken in de caravan die toch heel nuttig zijn

Bericht door Micky » ma 14 jun 2021 22:38

[re.gif]

dan zijn ze niet nutteloos awhoea.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
RonvA
Berichten: 826
Lid geworden op: za 11 apr 2020 22:39
Contacteer:

Re: Nutteloze zaken in de caravan die toch heel nuttig zijn

Bericht door RonvA » ma 14 jun 2021 22:52

Denk dat de topic titel een beetje verwarrend is :p

Maar over het vriesvak gesproken, dat ding dus haha, ik heb hem nog nooit gebruikt. Op de camping hebben wij ook alles vers ik heb nog nooit wat ingevroren. Alhoewel dat lieg ik, de koelelementen waarmee we dingen koel houden in de koeltas liggen in de vriezer. mrgreen.gif
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition

Doortje62
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 6 jul 2016 16:07

Re: Nutteloze zaken in de caravan die toch heel nuttig zijn

Bericht door Doortje62 » di 15 jun 2021 00:11

Afgelopen jaren aantal keren gewisseld van caravan, uitpakken en dus weer opnieuw inpakken.
Vaak met dingen in de handen gestaan, waarvan ik dacht - moet dat er nog wel in ?
Ervaring heeft geleerd, dat vrijwel alles wel een keer van pas komt - of van pas is gekomen tijdens 28 jaar caravannen
Zelfs de paperclips die ik in een rommeldoosje had zitten (is een noodverbinding elektra mee gemaakt)
Het tornmesje uit de naaidoos (JA, want toen kon ik de dubbele pees van de luifel af tornen, omdat die anders niet door de rail paste)
Een mini-loepje bleek handig toen ik met een pincet stekels van een zee-egel uit een voet moest peuteren ....
Het potkrikje ... heeft op menige camping uitkomst gebracht als we op een scheve/schuine plek stonden
Motto: Beter mee verlegen, dan om verlegen mrgreen.gif blij.gif

Kipvriend
Berichten: 157
Lid geworden op: di 26 nov 2019 16:03
Locatie: Utrecht

Re: Nutteloze zaken in de caravan die toch heel nuttig zijn

Bericht door Kipvriend » di 15 jun 2021 07:01

De berg plankjes die je altijd meesjouwt……
En dat je soms denk, zal ik ze er eens uitgooien en dan kom je weer eens op een plek waar je alles nodig hebt om de hut recht te zetten en als opvulling onder de achterpoten.
Groet Antoon

Blij dat ik “besmet” ben met het Subaru virus

Subaru Outback 2.5 AWD 2019 175, PK 235 NM
Knaus Sudwind 500 EU 2005

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Nutteloze zaken in de caravan die toch heel nuttig zijn

Bericht door Knaus440 » di 15 jun 2021 08:04

Altijd wat gereedschap, en reparatie spul. Voor het eerst de slangeklemmen gebruikt die al 13 jaar meereizen.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Nutteloze zaken in de caravan die toch heel nuttig zijn

Bericht door Trina » di 15 jun 2021 08:35

Een klein doosje met fournituren; verschillende kleuren garen, spelden, naalden, mini schaartje, stukjes band, elastiek enz.
De meeste keren doe ik er helemaal niks mee, maar een heel enkele keer ben ik blij dat het er is.
Dan is er toch iets stuk, wat ik er mee kan repareren.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Nutteloze zaken in de caravan die toch heel nuttig zijn

Bericht door Ab » di 15 jun 2021 08:47

Na een aantal keren uitladen en opnieuw inladen zijn alle nutteloze zaken verdwenen uit de opeenvolgende caravans en campers.
Er kan nog meer uit besef ik ineens. In het reservewiel zitten een opvouwbare afwasbak en dito emmer. Nog nooit gebruikt.
Gaan er ook uit.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Paul Vingerhoets
Berichten: 2359
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: Nutteloze zaken in de caravan die toch heel nuttig zijn

Bericht door Paul Vingerhoets » di 15 jun 2021 08:56

Dus produceren die jaren mee rijden en nadat je ze eruit gooit erachter komt dat dat ding wel handig geweest zou zijn op het moment

Kan er zo 1,2,3 niet op komen
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Nutteloze zaken in de caravan die toch heel nuttig zijn

Bericht door Morgoth » di 15 jun 2021 09:14

Ik heb van die kleine tafeltjes op één pootje die je in de grond kunt steken bij je ligbed. Hartstikke handig, ware het niet dat je bij de meeste campings waar ik sta dat ding de grond niet in krijgt. Daarom nu een parasolharing meegenomen om het tafeltje in te zetten. Ik zal zien of het werkt.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Nutteloze zaken in de caravan die toch heel nuttig zijn

Bericht door Daphne » di 15 jun 2021 09:26

Doosje met elastiekjes
office-essentials-elastiekjes-rubberen-100-gram38097.jpg
office-essentials-elastiekjes-rubberen-100-gram38097.jpg (13.4 KiB) 830 keer bekeken

Zoveel toepassingen; om een opengemaakte zak chips, borrelnootjes, rijst, macaroni etc. trekken, om een scheplepel doen zodat de lepel niet in de pan zakt, een snijplank antislip maken, om een afstandbediening wikkelen zodat die niet op de caravantafel wiebelt, oplaadkabels netjes opgerold houden. En nog vele andere toepassingen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
rutgerg
Berichten: 331
Lid geworden op: za 5 jul 2014 14:48
Locatie: Noord-Brabant

Re: Nutteloze zaken in de caravan die toch heel nuttig zijn

Bericht door rutgerg » di 15 jun 2021 09:26

Onze nieuwe Hobby heeft zo'n stoffer in blik verstopt in het dekseltje van de prullenbak in de deur. Eerst dacht ik wie verzint zo iets bij de hobby fabriek, de helft vd hobby eigenaren weet waarschijnlijk niet eens dat het er gewoon standaard in zit zo goed zit het verstopt. Toch is het verdomde handig om hem altijd bij de hand te hebben als je de echte stoffer en blik, of 1 vd twee, weer is kwijt bent.
Hobby de Luxe 540 KMFe 2020 & Volkswagen ID.4 1st edition, Een BMW X5 3.0 diesel als de caravan mee gaat...

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Nutteloze zaken in de caravan die toch heel nuttig zijn

Bericht door Cara-Fan » di 15 jun 2021 09:48

Een set voor tafeltennis... na jaren ongebruikt eruit gehaald. Stond op ons veldje met de meivakantie een tafeltennistafel waar de kinderen graag aan mee wouden doen..

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”