Mestic split airco ervaringen

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5737
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Mestic split airco ervaringen

Bericht door Morgoth » ma 10 mei 2021 10:32

Mijn zijramen kunnen helemaal niet open....
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Mestic split airco ervaringen

Bericht door deusjevo » ma 10 mei 2021 11:08

Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Kampeerliefhebber
Berichten: 491
Lid geworden op: di 14 jul 2020 23:02

Re: Mestic split airco ervaringen

Bericht door Kampeerliefhebber » za 15 mei 2021 21:23

De mestic heeft een ip codering 24: Geen schade bij besproeiing (10 l/min).

Fabrikant geeft aan dat bij veel en langdurige regen afdekken handig is.


Thunder schreef:
zo 9 mei 2021 17:17
Heb toevallig van de week een Eurom 2401 gekocht.
Die Mestic was daar ook te koop.
De verkoper vertelde mij dat de buiten unit van de Mestic niet waterdicht zou zijn en deze dus aan de voortent kant zou moeten hangen in de voortent of onder de luifel.
De reden voor mij om voor de Eurom 2401 te gaan.
Ben benieuwt als het warm wordt blij.gif
In de winkel staat hangt een test opstelling en ik vind dat er flink koude lucht uit kwam thumbup.gif

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 360
Lid geworden op: vr 5 jun 2020 13:04
Locatie: Friesland

Re: Mestic split airco ervaringen

Bericht door Frup » za 15 mei 2021 21:39

Wij hebben al enkele keren mot gehad met buren die een luidruchtige airco ‘s nachts lieten draaien. Een zat op het dak, de andere hing uit het raam. Wij deden, met open ramen, geen oog dicht. We kregen een grote bek toen we vroegen of ze de airco ‘s nachts uit wilden doen. De caravanners die aan de andere kant stonden, zijn enkele dagen eerder naar huis gegaan wegens de airco overlast. De camping eigenaar deed niets. Hij had zich wijs laten maken dat de airco noodzakelijk was op dokters voorschrift, omdat het kind astma zou hebben. Sindsdien ben ik allergisch voor airco’s aan caravans en ben ik, in geval van nood, bereid tot sabotage bij overlast. cool.gif
Grijze auto met 4 wielen en een caravan. 4 poten, 2 kranen, toilet, bedden en nog zo wat dingetjes. scratch.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Mestic split airco ervaringen

Bericht door Micky » za 15 mei 2021 21:54

[re.gif]

Het laatste zegt veel, als je beste vrienden naast je staan met een airco lijkt het ineens een stuk minder vervelend doorgaans mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 360
Lid geworden op: vr 5 jun 2020 13:04
Locatie: Friesland

Re: Mestic split airco ervaringen

Bericht door Frup » za 15 mei 2021 22:02

[re.gif] hahaha, tot het koude bier op is zeker ...
bruin.gif
Grijze auto met 4 wielen en een caravan. 4 poten, 2 kranen, toilet, bedden en nog zo wat dingetjes. scratch.gif

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Mestic split airco ervaringen

Bericht door Niels83 » zo 16 mei 2021 02:00

Het geluid. Dat zal er zijn, maar een ventilator maakt ook geluid. Wij hebben een lawaaiige mobiele airco die draaide 24/7 omdat de jongste in de middag slaapt en zo scheelde het een paar graden.

1 keer hebben we een klagende buur gehad, naar die vond het nodig zijn tent op 40cm van onze caravan te zetten. Haar man had slecht geslapen, wat ik niet geloofde want die hoorde ik boven dat ding uit snurken.

Het voordeel van een lawaaiig ding dat monotoon is, dat je er na 2 nachten aan gewend bent, en onze kinderen werden niet wakker van het geluid buiten.

Wij kijken naar de eurom die is ook een stuk goedkoper.

Gebruikersavatar
deemster07
Berichten: 943
Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
Locatie: Ooststellingwerf

Mestic split airco ervaringen

Bericht door deemster07 » zo 16 mei 2021 08:36

Als het goed is staan wij deze zomer met de achterkant van de caravan naar het pad. De airco hangt bij ons eigenlijk altijd aan de achterzijde van de caravan dus we gaan er vanuit dat niemand er last van heeft.
Maar goed ik ga geen airco meenemen naar Italië om em niet te gebruiken vanwege de buren.


Verzonden vanaf mijn iAirco met TapaAIR
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank thumbup.gif ), Dethleffs 460T 1999

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Mestic split airco ervaringen

Bericht door Paul » zo 16 mei 2021 09:01

Ik loop vaak even een rondje om de caravan als de airco aanstaat om te horen of je hem hard hoort.
Moet zeggen dat het geluid van de dakairco (fresjet 2200) reuze meevalt.
De hoeveelheid airco's op een camping wordt met de jaren ook steeds meer dus daarmee ook de "overlast".
Ik kan me voorstellen dat wanneer je in een tent slaapt en er hangt een buiten unit 1.5 meter naast je dat je daar last van hebt.
Wij zetten de airco altijd uit als we gaan slapen om te voorkomen dat anderen er mogelijk last van hebben.
Savonds is het vaak ver genoeg afgekoeld dat je lekker kan slapen, zeker als je caravan al terug is gekoeld.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 360
Lid geworden op: vr 5 jun 2020 13:04
Locatie: Friesland

Re: Mestic split airco ervaringen

Bericht door Frup » zo 16 mei 2021 09:40

deemster07 schreef:
zo 16 mei 2021 08:36
... De airco hangt bij ons eigenlijk altijd aan de achterzijde van de caravan dus we gaan er vanuit dat niemand er last van heeft.
Maar goed ik ga geen airco meenemen naar Italië om em niet te gebruiken vanwege de buren.
Heel goed. Op veel campings geldt gelukkig de regel dat je na 22 uur geen lawaai meer maakt waar buren last van (kunnen) hebben. Airco, luide tv, muziek of luid praten maakt niet uit. Het gaat er om dat we elkaar respecteren en geen overlast bezorgen. Als de één niet kan slapen omdat een ander meent het recht te hebben om ‘s nachts lawaai maken te mogen maken, dan klopt er iets niet. Ik gun ieder z’n koelte, maar niet ten koste van ...
Grijze auto met 4 wielen en een caravan. 4 poten, 2 kranen, toilet, bedden en nog zo wat dingetjes. scratch.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Mestic split airco ervaringen

Bericht door PD » zo 16 mei 2021 10:22

Moderne airco’s zijn fluisterstil. De zgn. overlast wordt vooral veroorzaakt door het zelf niet hebben ervan knipoog.gif

Overigens staat de onze in de nacht uit, maar we hebben al eens rond 18:00h een klager gehad 😂 Jammer joh !
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
deemster07
Berichten: 943
Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Mestic split airco ervaringen

Bericht door deemster07 » zo 16 mei 2021 15:24

@frup ach ja. Wij doen de airco vaak even aan voor het slapen en doen hem weer uit op de timer.
De campings waar wij heen gaan in de zomer heeft bijna iedereen een airco. Maar goed als iemand gaat klagen over de airco ga ik kijken of ik iets kan veranderen maar kan dat niet dan hebben ze pech.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank thumbup.gif ), Dethleffs 460T 1999

Kampeerliefhebber
Berichten: 491
Lid geworden op: di 14 jul 2020 23:02

Re: Mestic split airco ervaringen

Bericht door Kampeerliefhebber » zo 16 mei 2021 15:59

Op de gemiddelde camping is het toch leven en laten leven:

De een heeft een airco de ander:
- spelende (gillende) kinderen
- blaffende honden
- mensen die laat borrelen
- entertainment op de camping tot laat
- wippen luidruchtig

Als je dat allemaal niet wilt, dan doe je er verstandig aan jouw camping daarop te selecteren denk ik?

Gebruikersavatar
rutgerg
Berichten: 331
Lid geworden op: za 5 jul 2014 14:48
Locatie: Noord-Brabant

Re: Mestic split airco ervaringen

Bericht door rutgerg » ma 17 mei 2021 09:43

[re.gif] haha dat laatste punt ook. Paar jaar geleden in Italië stonden we tegenover Duitsers die hun tienerdochter en haar vriend mee hadden. Dochter moest in de caravan slapen en vriendlief in een tentje. Zodra pa en ma naar t strand of de stad waren doken ze samen het tentje naast de caravan in. En dat met 35+ graden. Om er vervolgens met een rood en bezweet hoofd weer uit te komen. Lachen man. Heel schouwspel terwijl wij lekker zaten te lunchen op 3 meter afstand. Liefde overwint alles zeg maar.
Hobby de Luxe 540 KMFe 2020 & Volkswagen ID.4 1st edition, Een BMW X5 3.0 diesel als de caravan mee gaat...

Kampeerliefhebber
Berichten: 491
Lid geworden op: di 14 jul 2020 23:02

Re: Mestic split airco ervaringen

Bericht door Kampeerliefhebber » zo 6 jun 2021 12:07

Ik heb dus de mestic split airco gekocht. Al snel kwam ik erachter dat de kabelmantel gescheurd is bij het begin van de slang.

Bij de winkel dit aangegeven en ik kom hem omruilen. Bij het showmodel en een andere (nieuw uit de verpakking) bleek dit ook te zijn.

Het lijkt me dat de unit dan niet meer tegen water bestand is?

Ps: het is zo netjes afgescheurd in dit geval dat je bijna denkt dat het hoort. Dit is niet het geval, het hoort niet.

Afbeelding

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Mestic split airco ervaringen

Bericht door deusjevo » zo 6 jun 2021 12:53

[re.gif]

Slecht “gelast” lijkt mij.

De Eurom 2401 is trouwens in de aanbieding vandaag bij Obelink

https://www.obelink.nl/eurom-ac2401-split-airco.html
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Mestic split airco ervaringen

Bericht door Micky » zo 6 jun 2021 12:59

[re.gif]

poeh doe eens gek, 20 eraf awhoea.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Kampeerliefhebber
Berichten: 491
Lid geworden op: di 14 jul 2020 23:02

Re: Mestic split airco ervaringen

Bericht door Kampeerliefhebber » zo 6 jun 2021 13:15

deusjevo schreef:
zo 6 jun 2021 12:53
[re.gif]

Slecht “gelast” lijkt mij.

De Eurom 2401 is trouwens in de aanbieding vandaag bij Obelink

https://www.obelink.nl/eurom-ac2401-split-airco.html
Zou daar een hele serie last van kunnen hebben?

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Mestic split airco ervaringen

Bericht door deusjevo » zo 6 jun 2021 13:44

Micky schreef:
zo 6 jun 2021 12:59
[re.gif]

poeh doe eens gek, 20 eraf awhoea.gif
Toch 7 biertjes hé 🍺 mrgreen.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Mestic split airco ervaringen

Bericht door Micky » zo 6 jun 2021 17:39

[re.gif]

Maar dan van het scheurebn van die afdichting vind ik echt wel een dingetje, hoe vaak buig je het daar niet tijdens monteren en weer opruimen :(
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Mestic split airco ervaringen

Bericht door dieseltijger » zo 6 jun 2021 17:41

Van wat voor materiaal zijn de koelleidingen zelf vervaardigd?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Mestic split airco ervaringen

Bericht door Micky » zo 6 jun 2021 17:44

[re.gif]

Rubber lijkt me
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Knausie
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 20 jun 2021 20:34

Re: Mestic split airco ervaringen

Bericht door Knausie » zo 20 jun 2021 22:42

Gisteren hebben we 'n mestic 3000 split airco gekocht.
We hebben 'm gister en vandaag gebruikt maar omdat we vandaag naar huis gingen moest de airco er af.
Ik heb 'm uit gezet en even later, was nog niet toe gekomen aan 't opruimen, zag ik dat er water onder uit de binnen unit lekte.
In 't boekje stond dat of 't dopje onder aan de binnenunit niet goed was af gesloten of dat ie niet goed horizontaal hing.
Er zit ook 'n slangetje bij dit moet er toch niet aan, is toch alleen om 'm langere tijd weg te zetten?

Het is toch niet normaal dat ie water lekt, flink.....
Wie weet hoe dit kan?
Wat doe ik verkeerd.
Moet ie waterpas hangen, komt 't daar door of is de airco mss stuk?

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Mestic split airco ervaringen

Bericht door Micky » zo 20 jun 2021 23:46

[re.gif]

Ten eerste lees je de hele handleiding, dat voorkomt dat je dingen fout doet mrgreen.gif

uitleg voor split in algemeen, binnen unit gaat veel water verliezen, daarom zit daar een dopje, als je dier eruit trekt, loopt daar het condenswater weg, dus slangetje naar een wasbak en klaar.
Echter, als die dop erin zit, vult het water zich op, dan gaat op een gegeven moment een pompje lopen om dit water af te voeren, dit water komt dan doorgaans onder uit de buiten unit, dus daar een slangetje plaatsen of een bakje voor het opvangen van het water thumbup.gif

voor vertrek moet je nog altijd de binnen unit leeg laten lopen via dat dopje, anders krijg je een water ballet
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Knausie
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 20 jun 2021 20:34

Re: Mestic split airco ervaringen

Bericht door Knausie » ma 21 jun 2021 09:33

Uiteraard hebben we de handleiding gelezen, deze is best onduidelijk voor 'n beginner.....

De unit hing nog gewoon aan de raam 't enige wat we gedaan hadden is 'm uitzetten en toen begon ie aan de binnenunit water te lekken terwijl 't dopje er gewoon nog in zat.
Neem toch aan dat dat niet de bedoeling kan zijn....
Ik vraag me dus af waarom ie water lekt?
Ga vandaag even bellen om duidelijkheid hierover te krijgen.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”